Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Nie Vipera a Experta, teraz mam Meride ale big nine 1200, nie znajdziesz już tego w sklepie, swojego czasu chodziła po około 10k, udało mi się taka kupić w świetnym stanie. Ceny podskoczyły bardzo w górę, unibike kupiłem za 4700 plus minus a teraz stoi po 6300, i z innymi markami też tak jest. Mała szansa, że ceny wrócą do normy skoro producenci zobaczyli, że po takich rowery i tak są rozchwytywane.

Odnośnik do komentarza

No to masakra . No merida  niezła ale expert chyba tez nie tragiczny. Ja tu na tego Acid się nastawiłem ale piszesz ze kiepsko z przełożeniami. No dobrze a Trek X Caliber 8 vs Acid/reaction pro  vs gran canyon 6 lub 8 jak wypada ? Rozumiem ze GX  albo  XT to minimum niezawodności a amortyzator ten rock shox judy. Spójrz proszę na to zestawienie. Co byś wybrał ? Zakres cen No tak 5000-6500

Odnośnik do komentarza

Sram NX działa naprawdę spoko, ok, można się przyczepić do tego, że raz na 100 zmian zmieniając przerzutkę z 8 na 9, na pół sekundy wskoczy 10 i dopiero 9, ale zmiana 8-10-9 dalej zajmuje mniej czasu niż 8-9 w alivio. Mam NX od roku, ponad 7 kkm, głównie w lesie, ciężkie warunki, głównie XC albo przygotowania do XC. Przez ten czas nie musiałem nic regulować w nx. W Deore w indianie storm x7 musiałem przez rok i przebieg 4 kkm regulować 2 razy. 
Obecne deore jest bardzo dobre. Połowa osób się teraz ściga na Deore. Nie masz dużej różnicy między działaniem Deore a XT. Różni się masa przerzutek i masa kaset. Deore jest zdecydowanie tańsze w eksploatacji i dłużej działa. 
GX działa trochę szybciej niż NX, waży też mniej, ale utrzymanie jest droższe, ze względu na aluminiową kasetę i aluminiowy wózek. 
Każdy powietrzny amortyzator Rockshocka jest spoko, alternatywa Manitou Markhor. 
No ceny idą w górę. Inflacja galopuje, to rowery też idą do górę. 

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Oskarr napisał:

Sram NX działa naprawdę spoko, ok, można się przyczepić do tego, że raz na 100 zmian zmieniając przerzutkę z 8 na 9, na pół sekundy wskoczy 10 i dopiero 9, ale zmiana 8-10-9 dalej zajmuje mniej czasu niż 8-9 w alivio. Mam NX od roku, ponad 7 kkm, głównie w lesie, ciężkie warunki, głównie XC albo przygotowania do XC. Przez ten czas nie musiałem nic regulować w nx. W Deore w indianie storm x7 musiałem przez rok i przebieg 4 kkm regulować 2 razy. 
Obecne deore jest bardzo dobre. Połowa osób się teraz ściga na Deore. Nie masz dużej różnicy między działaniem Deore a XT. Różni się masa przerzutek i masa kaset. Deore jest zdecydowanie tańsze w eksploatacji i dłużej działa. 
GX działa trochę szybciej niż NX, waży też mniej, ale utrzymanie jest droższe, ze względu na aluminiową kasetę i aluminiowy wózek. 
Każdy powietrzny amortyzator Rockshocka jest spoko, alternatywa Manitou Markhor. 
No ceny idą w górę. Inflacja galopuje, to rowery też idą do górę. 

Zastanawiałem się kiedyś nad nx, ale opinie niektóre, film szajbajka i komentarze pod nim mnie trochę zniechęciły. A może akurat trafiłeś na dobry wypust. Co do dostępności to trzeba dzień w dzień czatować w kilku sklepach, niestety takie covidove realia.

Odnośnik do komentarza

Czy Specialized Rockhopper Expert 29 2021 to taki rower dla ludu od drogiego producenta ? Bo jest dostępny. Poza tym czytałem , co pewnie dla wielu jest oczywiste , żeby nie mieszać napędów. Ale w drogich rowerach manetka shimano mieszana jest z napędem sram . Czy to nie wchodzi w skład napędu bo czytam te porady na różnych stronach , porady „celebrytów YT” i oni tam wymieniają i mieszają różne podzespoły. 
@Amphilyon czy pytałeś może o inne modele Acid/reaction ?

Odnośnik do komentarza

Acid jest o dobre 800zł droższy (5 koła detaliczne) a reaction kolejny tysiąc złoty heh, nie wchodzi to w rachubę, poza tym wszystkie 3 są (w tym attention) na tych samych amorach co już jest dla mnie śmieszne, a jeszcze śmieszniejsze są napędy tzn braki przedniej tarczy zarówno w tym za 5 kafli Acid jak i Reaction pro za 6 tysi lol

kogoś ładnie powaliło z ceną ? bo są zwyczajnie nie opłacalne totalnie

w przedziale od 4,000 +/- 500zł nie widzę praktycznie nic opłacalnego z modeli markowych które są dostępne, a które broniłyby się na tle tego XC 100 z Deca czy Indiany x7 z Media bo mimo wszystko chciałem jednak uniknąć marketowców, no ale aktualne "oferty" są żenujące od braku przedniej tarczy/przerzutki po cenę +500zł więcej od marketowych a i tak nie posiadają np sztywnej osi i siedzące na najtańszych tarczach hydraulicznych i niższych Deore

zwyczajnie nie ma nic, heh a niektóre za 4 tysie potrafią jeszcze siedzieć w bonusie z aktualnymi "trendami" ^^ na Suntourze, co jak już zobaczę to przestaje czytać dalej

Odnośnik do komentarza

dokładnie @Amphilyon - odechciewa się 1000-1500 podwyżka. UOKiK powinien się tym zająć. Ale tam teraz się szarpią o prezesa. Najlepiej chyba pojeżdzić po sklepach które nie mają stron www, tylko trzeba mieć czas paliwo. TAk kupiłem krossa dla Córki z 2020 z lepszym ciut osprzętem (bez SunRaców jeszcze - to jedyny zysk tego zakupu). Najtańszego z zeszłego roku a baba nawet nie chciała 100 opuścić, jak wyszedłem wystawiła model z 2021 za tą samą cenę. 

Zastanawiam się czy nie kupić sobie Hexagona lub Evado za 1500 i co 2 lata zmieniać rower :)))) Najmniejsza strata w cenie.

A tak poważnie @jajacek to fajnie wygląda się na szosówce. Jednak ten pochył bardziej mi się podoba do jazdy niż jazda "miejskim warzywniakiem". Tylko ten sztywny widelec. Stąd Gravel tak mnie zastanawia. Tylko to tak jak kupić mieszkanie w bloku na osiedlu zamkniętym otoczonym domkami jednorodzinnymi. Rzucisz @jajacek jakiś pomysł na kolażówkę za 5-7tys. z jednorodnym osprzętem czyli albo shimano albo sram ?

Odnośnik do komentarza

Ten wątek pełen jest zwrotów akcji ;D dodam tylko swoje 3 grosze odnośnie braku przerzutek z przodu, że ich brak nie będzie ani nie powinien oznaczać niższej ceny roweru. Raz, że 12 blatów z tyłu niesie za sobą trochę kompilacji konstrukcyjnych, które trzeba było ulepszyć/rozwiązać w napędzie co podniosło koszta. Dwa to to, że na jednoblaty jest teraz super moda, słuszna czy nie to już każdy ma swoje zdanie ale jest, więc ceny rowerów z takim napędem będą z automatu droższe jak przy każdej nowince. Przecież to nie będzie tańsze tylko dlatego, że ktoś wywalił manetke, linke i blaty, ponieważ ludziom się to podoba ? ubrania to też niby te same materiały, ale jak modne zaczną być jeansy z dziurą, to te dziurawe spodnie będą kilka razy droższe od całych ?

 

 

Odnośnik do komentarza

@up

rozumiem że fajne i "cool" będzie też to jak w rowerach za rok np wyprowadzą tarczówki i zastąpią je nowoczesnym oldschoolowym systemem hamowania w stylu pedał do tyłu = hamowanie, bo przecież teraz jest moda na retro, więc niech zapodają rowerki MTB z takim owo hamulcem i "technologią" najlepiej tak od ceny 4k+ bo przecież to będzie istny szał i nowość ? a jaka oszczędność w dobie korony ahhh, same plusy dla końcowego użytkownika i jeszcze ma się czym pochwalić będąc "na czasie" 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...