Skocz do zawartości

Najbardziej wszechstronne lampy do roweru


Rekomendowane odpowiedzi

No hej, chciałbym doposażyć rowerek w jakieś oświetlenie, żeby być w pełni street legal, a zarazem móc jeździć sobie po czarnych drogach w nocy i widzieć, gdzie się znajduję. Potrzebuję zatem przedniego światła, które może spełniać rolę światła pozycyjnego, ale także po prostu oświetlać drogę, kiedy zajdzie taka potrzeba. Na tylne póki co rozważam to od Lezyne: https://www.centrumrowerowe.pl/lampka-lezyne-laser-drive-pd19015/?v_Id=126633 , które wydaje się bardzo fajne. Nie mam jednak pomysłu, co wziąć na przednie, żeby się sprawiło zarówno jako pozycyjne za dnia, jak i oświetlenie drogi w nocy. Rozważałem coś od Proxa, typu Avior II albo Dual Power II, jednak nie wiem, czy tędy droga. Proszę o radę doświadczonych ?

Odnośnik do komentarza

Jak już takie koszty rozważasz to z tyłu mam Bontrager Flare RT. Świeci jak głupia, jest inteligentna ze zmiennym natężeniem światła i komunikuje się z moim Garminem pokazując stan baterii i w jakim trybie świeci. Jest też tańsza wersja bez ANT+.

Z przodu jakoś nie eksplorowałem tematu bo rzadko jeżdżę poza miastem. Mam od lat chińczyka z diodą Cree za 70 zł. Moc jest jak w motocyklu. Czy to jest street legal mam w pompie. Wszystko widać. Świeci wiele godzin. Wiem że koledzy kupują jakieś latarki z diodą cree, lampki Prox, Lezyne, Bontrager i Knog.

Odnośnik do komentarza

Jak chcesz być street legal i nie oślepiać kierowców z naprzeciwka, to Fenix BC25R, Fenix BC35R, Fenix BC30R, albo Ravemen z serii PRxxxx. Te lampy mają mniej lub bardzie udane "odcięcie" góry strumienia świetlnego, jak w reflektorach samochodowych. W dzień tryb migający, w nocy można jechać po totalnie nieoświetlonych drogach. 

Ja mam Fenixa BC25R i mogę polecić. 

Jak nie zależy ci na odcięciu, to tak jak pisał Jacek - lezyne, knog. Fajną opcją na jest moim zdaniem Knog PWR Road lub Trail. 

Przykład jak świeci Fenix:

 

IMG_20191213_180613.jpg

IMG_20191205_182043.jpg

Odnośnik do komentarza

W Polsce jako tako nie ma przepisów określających "legalność" oświetlenia rowerowego przedniego i tylnego pod względem technicznym jak ma to miejsce np. w Niemczech z norma StVzo. Tutaj https://windsport.pl/oswietlenie-rowerowe-przepisy-dotyczace-obowiazku-posiadania-lampek-rowerowych/ wypis z przepisów gdzie nie ma jednoznacznie o jakiej mocy jak ma świecić - ma tylko nie oślepiać.
I teraz poza przepisami - z załozenia mało kto wnika w "świecące czerwone bździdło" bo tutaj dowolna "czerwoność" jest widoczna z daleka dość wyraźnie - ja preferuje stare dobre Walle https://mactronic.pl/pl/lampa-rowerowa-tylna-wall-e-18-lm które towarzyszy mi od 7 lat - sa dostepne podobne za 1/4 tej ceny świecące "prawie" tak samo.
Od przodu zaś jako, że jestem zwolennikiem "polskiej myśli tymczasowej" i propagatorem latarek ogólnie stosuję coś podobne do tego https://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=24237 (tutaj https://www.olx.pl/oferta/daszek-do-convoy-s2-convoy-s2-convoy-s8-CID99-IDEN4oy.html przykładowo czarne):
- o ile daszek ogranicza świecenie do góry "odcinając" to co razi to reszta światła idzie w dół dając wyraźne i mocne oświetlenie przodu
- tutaj "jakiś" uchwyt https://allegro.pl/oferta/uchwyt-do-latarki-na-rower-convoy-s2-s2-s3-s8-c8-7930020457 
- co do latarki i uchwytu - tutaj Convoy S2+ jest "podstawowym wynalazkiem" który spełnia swoje zadanie bardziej niż dobrze a że jest ich kilkanaście modeli o róznych kolorach świecenia czy mocy to podaje TYLKO link https://allegro.pl/oferta/convoy-s2-czarna-t6-4c-zestaw-na-rower-9273466578 wskazujący "jakiś" komplet do użytkowania "od razu"
Powyższy zestaw sprawdza się dla średnio wymagających rowerzystów - zabezpiecza oświetlenie na drogach wszelakich ale już do pełnej jazdy terenowej NIESTETY NEI - tutaj zestaw dwóch takich świateł o róznym sposobie świecenia - jedno szeroko i drugie daleko to dopiero początek rozważań.
Sa rozwiązania dwusoczewkowe ALE wymagają zewnętrznego akumulatora podpinanego na przewodzie - tutaj przechodzimy jednak półke wyżej jesli chodzi o cene i sposób świecenia wymagający bardziej szczegółowego opisu co oznacza "jazda w terenie" - np. dla zjeżdżającego na pałę w górach w środku nocy koszt refa z ogniwami to ok. 300-400 zł i co najmniej 3000 lm światła - niestety nie nadającego sie do jazdy pod drogach bo nie mającego "antyolśnienia" i najniższy tryb jest na poziomie mocnego w Convoyu S2+ ...

Itd ...

Odnośnik do komentarza

No bardzo dziękuję za porady, dużo dobrych informacji i postaram sobie coś wybrać.

Pisząc "street legal" miałem tylko na myśli, żeby bagiety się nie dowaliły, że lampek nie mam. Dobre oświetlenie na noc najważniejsze, choć przednie sygnalizujące na dzień jakby robiło to jeszcze lepiej ,wiadomo.

Odnośnik do komentarza

Lepiej moim zdaniem mieć jednak osobne lampki przednie do jazdy w dzień i w nocy. Do jazdy w dzień ma taką : https://www.szumgum.com/lampka-przednia-lezyne-zecto-drive-250-lumenow-usb-czarna.html  . Główna zaleta to małe rozmiary i całkiem dużo światła. Do jazdy w mieście spokojnie wystarcza, również w nocy. W przeciwieństwie do tanich lampek za kilkanaście złotych jest solidnie wykonana i wodoodporna. Do nocnych jazd poza miastem wystarczy dowolna lampka z pakietem akumulatorów, albo ten Prox o którym pisałeś, albo np. coś takiego https://allegro.pl/oferta/oryginal-solarstorm-x6-3000-lum-lampka-rowerowa-8110002168  . Z tym, że tego typu lampki są tak mocne, że nadają się wyłącznie do jazdy poza drogami publicznymi.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...