Skocz do zawartości

pepe

Użytkownicy
  • Ilość treści

    951
  • Rejestracja

  • Ostatnio

1 obserwujący

O pepe

  • Ranga
    Stały bywalec

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Warszawa

Ostatnio na profilu byli

1122 wyświetleń profilu
  1. Mogli to czytelniej opisać. Sam się jakiś czas zastanawiałem, czy to DL, to to są właśnie rozmiary kobiece, ale właśnie na to wygląda ☺️
  2. Patrząc na stronie tego modelu jesteś w zakresie damskiego rozmiaru L, czyli jest szansa że będzie ok : https://www.kross.pl/pl/2019/cross/evado-4-0 : DL : (168-180)
  3. Przy tym wzroście, to chyba raczej 19 cali.
  4. Musisz najpierw pomierzyć, czy takie szersze (i wyższe) wejdą. Jak to jest rower typu cross, to 1,95 mogą się nie zmieścić. 1,75 prędzej, ale też pewności nie ma. Zawsze możesz jeszcze trochę upuścić z tych 5 barów. Zwykle z przodu można dać trochę mniej niż z tyłu, tył jest bardziej obciążony. Może jak dasz na przód 4 a na tył 4,5 będzie ok ? Warto poeksperymentować.
  5. Nie trzymają tak dobrze jak te z metalowymi pinami, ale nie jest źle. Są za to sporo lżejsze. Jeżdżę w nich zwykle w zimie (trekkingowe buty zimowe z szerokimi podeszwami) i jest ok. Ja mam trochę inny model na łożyskach maszynowych, z tym że kosztowały jakieś 90 zł i już nie ma ich w sprzedaży.
  6. Do takich zastosowań, to w sumie każdy z powyżej wymienianych się nada. Stalowe raczej bym odrzucił, są zwykle około 2 kg cięższe niby nie tak dużo, ale wiadomo im lżej tym lepiej. Podobno stal lepiej tłumi nierówności, ale przy przewadze asfaltu i różnych ścieżek, to nie ma większego znaczenia. Jak już chcesz przeznaczyć w okolicach 5k zł, to są też fajne modele z napędem 1x, czyli bez przedniej przerzutki. Np. Jari 1.3 albo Accent Furious. Na Jarim jeździłem próbnie kilka dni temu (wprawdzie mieli akurat 2.5 ale to ta sama geometria) i pod względem wygody był bardzo ok. Pozycja nieprzesadnie pochylona, nie bardziej niż na moim crossie na którym obecnie jeżdżę.
  7. Chodzi o to że 9 cm to za mało na szerokość ? To jakie ty masz buty ? U mnie dla rozmiaru 44 nie ma najmniejszego problemu zarówno na takich tradycyjnych pedałach jak i platformach z pinami. Dobra, poszedłem i zmierzyłem, mam jeszcze takie : https://www.domenasportowa.pl/product-pol-189039-Pedaly-platformowe-Author-APD-F13-Nylon.html Trochę inny model ale klatka ta sama, te są cały centymetr szersze, czyli mają 10 cm.
  8. Za krótki pedał ? Raczej wątpię. Raczej jakiś inny problem, może za miękkie podeszwy, albo w złym miejscu na pedale trzymasz stopę. W każdym razie te platformowe trzymają lepiej i majątku nie kosztują, spróbować możesz.
  9. Nadać się nadadzą, ale problemu mogą nie rozwiązać. Wygląda na to, że masz złe nawyki, np. jeżdżąc na czubkach palców ze zbyt wysoko ustawionym siodełkiem. Stopa powinna być ustawiona w takiej pozycji jak w pedałach z SPD, jeżeli jest inaczej, to trzeba to skorygować. Akurat w moim przypadku do wyplenienia złych nawyków przydała się jazda w SPD.
  10. Pierwszy jest aluminiowy, drugi stalowy. W porównaniu np. z Fuji Jari, mają twardsze przełożenia, raczej nie na wyprawy, bardziej na krótsze wycieczki. Swoją droga musiałbyś najpierw dokładniej się zastanowić do czego Ci ten rower będzie potrzebny, bo wybieranie takiego z najlepszym stosunkiem osprzętu do ceny jest trochę bez sensu. Np. jeżeli zapragniesz jeździć takim rowerem głównie po lesie, polach, itp. to lepszy może być mtb 29er. Z kolei na dojazdy do pracy jakiś tani cross starczy, a będzie wygodniejszy. Taki gravel nie jest wcale zbyt uniwersalnym rowerem żeby kupić dobry model trzeba dość dobrze wiedzieć czego po nim oczekujesz. Jeżeli nie wiesz, a mimo wszystko chcesz gravela,. to już lepiej coś taniego kupić, np. Tribana.
  11. Do takich zastosowań lepsze koło 29 cali. Łatwiejsze przejeżdżanie przez przeszkody, większa stabilność, większy wybór opon i dętek..
  12. Takie ocieranie na początku może się zdarzyć. Zwykle po przejechaniu kilkuset kilometrów robi się przegląd i regulację. Wcześniej nie za bardzo jest sens, chyba że przeszkadza to w jeździe. Chociaż jak piszesz, że tylko przy obciążeniu, to ocieranie nie jest duże. Czasami wystarczy poluzować mocowanie koła (szybkozamykacz), ustawić koło równo w pozycji do jazdy i zacisnąć ponownie. Niestety hamulce tarczowe mają taki urok, że minimalna różnica w ustawieniu koła może powodować ocieranie klocków, szczególnie jak rower jest nowy i klocki niewytarte jeszcze.
  13. Dużych różnic pomiędzy trans 3 i 4 nie ma, ale lepiej wybrać ten droższy model . Z tym że obydwa te Krossy Trans to są takie bardziej kanapowce, do powolnej jazdy w wyprostowanej pozycji. Jeżeli Ci to odpowiada, to ok. Oświetlenie z prądnicy jak dla mnie jest mało istotne i nie zwracał bym na to uwagi (Chyba że planujesz dużo jeździć w nocy, albo jesień/zima). Miej też świadomość że taki treking będzie ważył około 16-17 kg. Cross jakieś 3 kg mniej. Jeżeli nie zamierzasz tego roweru wnosić np. po schodach, ani nie jeździć w górach, to nie ma większego znaczenia, w innym przypadku może być istotne. Tak jak pisałem model crosowy, czyli np.Evado 3 https://www.domenasportowa.pl/product-pol-191988-Kross-Evado-3-0-2019-Rower-crossowy-damski-28.html trochę się będzie róznił od w/w trekingów. Nie tylko mniejszą wagą, ale też trochę bardziej sportowym przeznaczeniem. To jest trochę bardziej pochyloną pozycją, węższym siodełkiem. Za tą samą cenę dostajesz też trochę lepszy osprzęt niż w trekingu. Tak że zastanów jak będziesz taki rower użytkować. Jeżeli ma to być stateczna jazda w pozycji wyprostowanej z niewielką prędkością, to bardziej trekking (ten droższy), jeżeli jednak chcesz poruszać się trochę żwawiej, to lepszy będzie cross.
  14. Trekking i cross to jest praktycznie to samo. Główna różnica to to, że trekking ma zwykle przednie koło z prądnicą i oświetlenie z tej prądnicy. Natomiast resztę, czyli bagażnik i błotniki można sobie bez problemu dokupić do crossa. Tak że jeżeli nie jesteś pewna czy te wszystkie dodatki z trekkinga są Ci niezbędne, a możesz kupić taniej crossa, to lepiej crossa. Crossy są też bardziej nastawione na odrobinę bardziej dynamiczną jazdę, stąd mniejsza waga (głównie przez mniej dodatków), ale też zwykle trochę bardziej sportowa pozycja, często też trochę węższe opony.
  15. Dla opon 2,25 pompuje się w teren 2-2,5 bara. Max to 3,5 . 6 barów to jakiś kosmos nie tylko z uwagi na wytrzymałość dętek i opon, ale nawet wygodę jazdy. O szybkości na wybojach nie wspominając.
×
×
  • Utwórz nowe...