Skocz do zawartości

pepe

  • Ilość treści

    529
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O pepe

  • Ranga
    Stały bywalec

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Warszawa

Ostatnio na profilu byli

405 wyświetleń profilu
  1. Osobiście na dojazdy do pracy wolałbym coś dedykowanego na miasto, czyli bez amortyzatora z przodu, plus bardziej bezobsługowy napęd. Np. : https://www.goride.pl/urban/kross-inzai-2018?from=listing&campaign-id=20 . Fakt, że Evado lepiej się sprawdzi w lekkim terenie, tak że zależy na co położysz większy nacisk.
  2. Tym się akurat nie kieruj, to nie motor. Nie ma takiej zasady, że musisz dostawać stopami do ziemi na postoju siedząc na siodełku. Jak się zatrzymujesz, to po prostu zsiadasz z siodełka. Istotne jest natomiast to, żeby mieć przynajmniej minimalny prześwit nad ramą jak staniesz obydwoma stopami na ziemi. Jeżeli 19 cali tego nie zapewnia, to zapewne powinna być mniejsza rama. Ja przy wzroście 174, przekrok 79 mam ramę crossową (Trek) 17,5. Odnośnie upatrzonych modeli, to wydają się w miarę rozsądne, chociaż ja bym odrobinę dopłacił do osprzętu przynajmniej Alivio. Cena za którą można obecnie kupić rower crossowy o dobrym stosunku jakość/cena, to bardziej 2500-3000 zł. Za mniej dostaniesz już dość słaby osprzęt, szczególnie w przypadku ceniących się producentów takich jak Trek.
  3. Ja na moim Cube jeżdżę w długie trasy, ale z niezbyt dużą prędkością (asfalt max 30-35, teren 15-20), często z dodatkowym ładunkiem w postaci toreb do bikepackingu (przód i tył), plecak, bidony . W tym przypadku rekreacyjna geometria jest zaletą. Można jechać cały dzień bez bólu pleców i nadgarstków. Jeżeli ktoś preferuje wyższe tempo, to faktycznie geometria Cube plus mniejszy rozmiar niż wynikałoby z wyliczeń, może być minusem.
  4. Ja przy wzroście 174 i przekroku 78-79 posiadam Cube Ltd Pro 29er w rozmiarze 17 cali. Jeździ mi się na nim bardzo wygodnie. Geometria jest faktycznie mocno rekreacyjna tak jak pisze Jacek. Można to trochę zmienić przez obrócenie mostka na negatyw i przełożenie podkładek spod mostka. Ja tak właśnie zrobiłem. Moim zdaniem jak dla ciebie 17 cali będzie prawdopodobnie lepszy niż 19 Mierzyłem też w sklepie ten sam model na kołach 27,5, 18 cali też był ok rozmiarowo, ale zupełnie nie przekonały mnie mniejsze koła już w czasie jazdy po sklepowych alejkach. Wybrałem koła 29 i nie żałuję, większe koło łatwiej przetacza się po nierównościach,. Dodatkowy plus to lepsza dostępność opon.
  5. Jak nie masz za daleko do Warszawy, to w kwietniu jest Bike Expo : https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/wydarzenia_i_biznes/17666/bike_expo_narodowy_test_rowerowy_2019 . Byłem w 2017 i 2018 roku. Można potestować różne rowerki, gravele również (w ubiegłym roku jeździłem na elektrycznym fullu na trasie z przeszkodami, ale też na różnych gravelach na tej samej trasie mtb, można poszaleć przez chwilę ☺️ ).
  6. Bujać się nie buja za bardzo, nie ma problemu nawet przy szybkiej jeździe w lesie. Pakowałem do tej toby : tarp 3x3 (wersja light), matę samopompującą, lekkie buty biwakowe, do tego na górę 2 litrowy bukłak z wodą (materiałowy Ortlieb). Przy takim obciążeniu torba potrafi się trochę wygiąć, koniec zaczyna opadać na koło. Zapobiega temu odpowiednie spakowanie. Np. w/w buty usztywniają torbę i rozwiązują ten problem. Jakieś ciężkie rzeczy lepiej jednak wozić bezpośrednio na ramie, np. w trójkątnej torbie pod ramą. Sztycy raczej nie powinieneś uszkodzić. Torba zapina się na szeroki rzep, nie wydaje mi się, żeby te kilka kilogramów miało zrobić jakąś różnicę.
  7. pepe

    Rower długowieczny

    Ja jeżdżę na codzień aluminiowym crossem Treka kupionym ponad 15 lat temu, przejechane 20-30 tys. km. Nie ma żadnych oznak zużycia ramy. A od trzech lat używam go również w zimie, jazdy w górach też się zdarzały. Przerzutki są jeszcze oryginalne. Koła krócej wytrzymały, mam obecnie drugi zestaw. W pierwszych poszła obręcz w tylnym kole (typowe dla hamulców v-brake), piasty też już były w słabym stanie.
  8. Mam ramę 17 cali przy wzroście 174 i przekroku 78.jest ok.
  9. Odnośnie presfita to jeszcze go nie serwisowałem, jak na razie nie robi problemów. U mnie jest akurat napęd x3, największego blatu używam jednak sporadycznie, tak że napęd x2 jest wg mnie optymalny. Torbę mam Topeak Back Roller 10l, całkiem dobrze się sprawdza.
  10. Mam Cube Ltd Pro 2015 29er. Bardzo fajny rowerek, wygodna rekreacyjna geometria. Używam go właśnie do takich celów jak napisałeś. Z tym, że zamiast sakw zakładam torbę podsiodłową do bikepackingu, zdecydowanie lepiej się sprawdza do jazdy w lesie. Chyba że sakwy miały by być tylko na asfalt na wielodniowe wyjazdy, to też się sprawdzi. (Ja mam wprawdzie drugi rower typu cross do jazdy z sakwami, ale w tym Cube też można zamontować tylny bagażnik i sakwy).
  11. Wyciąganie jakichkolwiek wniosków na podstawie jednego przypadku nie jest dobrym podejściem. Przypomina mi to argumenty miłośników palenia papierosów, to jest opowieść o wujku który całe życie palił paczkę papierosów dziennie i dożył osiemdziesiątki w dobrym zdrowiu. Czyli wniosek jest taki że palenie nie szkodzi. Bardziej wierzę badaniom naukowców, którzy analizują dane dotyczące tysięcy palaczy i na tej podstawie wyciągają wnioski. W przypadku wycieczek rowerowych nikt raczej nie prowadzi badań statystycznych ☺️, ale wystarczy po prostu znaleźć odpowiednią ilość relacji osób które opisują swoje doświadczenia z pierwszych jazd na dłuższe dystanse (już w tym wątku jest kilka takich relacji) i tego bym się trzymał.
  12. Jak dla mnie w Romecie zakres dostępnych przełożeń jest źle dobrany. Korba 40 i kaseta 11-32 oznacza twarde przełożenia, a ma to być przecież rower do jazdy rówżnież w lekkim terenie. Chyba że świadomie chcesz tak wybrać. Kross z napędem 2x8 wypada lepiej w tej kategorii. Możesz jeszcze popatrzeć na Accenta Fourious : http://ambike.pl/rower-gravel-accent-furious-2018.html Też polska marka, cena zbliżona do Twoich propozycji, a dostajesz lepszy napęd 1x11 z sensownym zakresem. Dodatkowo sprawdził bym na Twoim miejscu dostępność Rometa i Krossa, z tego co ludzie piszą na forach, jest z tym kiepsko. (Chyba że na sezon wiosenny coś rzucą).
  13. pepe

    Smarowanie piasty Shimano FH-RM33

    Wg mnie niepotrzebnie wyjmujesz te elementy. Dostęp do kulek powinien być wystarczający. Nie mam dokładnie takich samych piast, inny model też Shimano, u mnie nie było potrzeby ich usuwania. Bębenek to jest już inna sprawa, da się rozebrać, trzeba tylko mieć specjalny klucz.
  14. Jak ma być dużo jazdy w terenie, to ja bym celował w amortyzator powietrzny, najlepiej RockShox, Z tego co znalazłeś, zdaje się tylko Kelly's ma tego rodzaju amortyzator (chyba najtańszy z powietrznych na rynku). Ja bym osobiście wolał RockShox Recon Silver TK SoloAir, tylko to byłoby już powyżej budżetu, np. : https://allegro.pl/oferta/rower-cube-attention-sl-29-2018-rama-19-grey-slask-7060605296 . W amortyzatorze powietrznym możesz ustawić zarówno ugięcie wstępne dostosowane do twojej wagi jak i tłumienie powrotu. W prostych amortyzatorach olejowych tego nie ma. Moim zdaniem warto dopłacić.
  15. pepe

    Smarowanie piasty Shimano FH-RM33

    Wydaje mi się, że nie powinieneś tego wyjmować, w instrukcji Shimano ta osłona nie występuje jako osobna część : https://www.paul-lange.de/index.php/de/explosionszeichnungen.html?file=files/paullange/07_Service/04_Downloads/Shimano/explosionszeichnungen/FH/FH-RM33-3650A.pdf . Czyszczenie i smarowanie można zrobić bez wyjmowania tych osłon z tego co pamiętam.
×