Skocz do zawartości

pepe

Użytkownicy
  • Ilość treści

    1398
  • Rejestracja

  • Ostatnio

2 obserwujących

O pepe

  • Ranga
    Wytrawny forumowicz

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Warszawa

Ostatnio na profilu byli

1912 wyświetleń profilu
  1. Wymienić się da, chociaż nie wiem czy jesteś pewien że rzeczywiście chcesz opony szosowe, czyli np. o szerkości 28 mm. Podejrzewam, że chcesz raczej po prostu trochę węższe niż masz teraz i o gładszym bieżniku. Jeśli tak, to możesz wymienić na opony trekingowe, ale przeznaczone do jazdy po asfalcie. Np. https://www.rowertour.com/p/19303/schwalbe-marathon-racer-28-rg-ls-opona-rowerowa-drutowa-reflex#rozmiar-28-x-1.35 Obręczy nie musisz w tym przypadku wymieniać. Dętek też raczej nie (chociaż można na takie przeznaczone to węższych opon).
  2. Faktycznie, tak jak pisze Jacek, prawie na pewno masz obecnie korby szosowe, więc trzeba szukać też szosowych, wtedy linia łańcucha będzie prawidłowa (45 mm dla korb 3 rzędowych). Więcej o linii łańcucha tutaj : http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Linia__ancucha.html Czyli możesz np. kupić takie : https://ctbike.pl/shimano-tourney-fc-a073-mechanizm-korbowy-korba-50x39x30t-170mm-czarna-3rz.html Wprawdzie jest to budżetowy model, ale przynajmniej tez jest na kwadrat i ta sama ilość rzędów. Wszystko wskazuje na to że powinien pasować. Mogłabyś jeszcze ewentualnie w serwisie potwierdzić. Przy okazji dobrali by też odpowiedni suport, bo pewnie też do wymiany . Powinien pasować taki (68x113) : https://allegro.pl/oferta/suport-wklad-suportu-accent-bb-40-kwadrat-68-x-113-8541643307 (wszystko do potwierdzenia, bo ja pewności nie mam).
  3. Musiałabyś najpierw ustalić, czy obecne korby są korbami szosowymi czy mtb/cross. Są pewne różnice, głównie linia łańcucha, która ma mniejszą wartość w przypadku korb szosowych. Inaczej mówiąc, korby szosowe są bardziej przysunięte do ramy i jeżeli masz teraz szosowe a wymienisz na tanie korby crossowe np. 48/38/28, nowe korby będą dalej od mufy suportu niż obecne i łańcuch też będzie dalej. Mogą pojawić się problemy z poprawną pracą napędu. W odwrotnym przypadku jeżeli wymienisz korby mtb na szosowe, nowe korby mogą ocierać o ramę. Tak że nie jest to takie oczywiste. Najlepiej wymienić na korby które mają taką samą linie łańcucha jak obecne.
  4. Możesz tak zrobić. Nie ma takiej zasady, że na przód i tył trzeba dawać opony tego samego producenta. Na piasek faktycznie lepiej mieć z przodu szerszą oponę. Bieżnik nie musi być wysoki, więc ten Smart Sam powinien się sprawdzić.
  5. Jak chcesz trochę ładniejszy, to taki aluminiowy: https://sklep.szobakbike.pl/widelce-sztywne/267-547-widelec-mtb-force-26-aluminiowy.html#/160-kolor-czarny_polysk Ten stalowy z linka powyżej w wersji 1 1/8 też mógłby być, ale będzie trochę gorzej wyglądać z uwagi na cienkie rurki.
  6. Ja bym wolał tego Speca, chociażby z uwagi na karbonowy widelec (nie wiem, czy ten który znalazłeś na Allegro też ma widelec karbon, możesz sprawdzić w razie czego). Ogólnie marka Specialized to też większa renoma niż Kross. Nie mówię że Kross jest zły, ale jakbym miał wybierać to wolałbym jednak Speca. Przy okazji też mały plusik taki, że ma "miększe" korby 48/32 (czyli trochę lepiej dostosowane dla amatorów), gdzie w Pulso są 50/34
  7. Zależy gdzie będziesz jeździł. Jeżeli po górach, to faktycznie mogą być za twarde, jeżeli po płaskim, to będzie ok.Evado będzie lepszy tylko w dwóch przypadkach, albo przy podjeżdżaniu pod duże górki, albo do jazdy w średnim terenie.
  8. Kup ten na którym się wygodniej czujesz. Zwróć uwagę na to, że najczęściej w sprzedawanych rowerach kierownica jest ustawiona maksymalnie wysoko. Czyli podkładki pod mostkiem, mostek ustawiony wzniosem do góry. W tym przypadku można w razie potrzeby łatwo kierownicę obniżyć poprzez usunięcie podkładek i/lub obrócenie mostka. Podwyższyć już się jednak tak łatwo nie da.
  9. Jeżeli głównie asfalt, to lepszy będzie Pulso. Jest lepiej dostosowany do szybkiej jazdy z uwagi na geometrię, opony i niższą wagę.
  10. Tak, możesz też wybrać trochę mniejszą lub trochę większą szerokość, czyli np. 28x1,4 lub 28x1,6 . Czy nawet 28x1,2 Im węższa opona, tym lżejsza i ma mniejsze opory toczenia, ale za to nierówności są bardziej odczuwalne.
  11. W tym rozmiarze wybór jest duży, coś ze średniej półki o uniwersalnym przeznaczeniu: https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-opony-szytki-detki-opony-28-trekking-opona-schwalbe-marathon-28x1.50-700x38c-gg-reflex-drutowa-o_l_177_3303.html Oznacznie to 700x38c, ETRTO 40-622 , albo 28"x1.50 (są to trzy alternatywne sposoby oznaczania) Do tego dętki, np. te : https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-opony-szytki-detki-detki-28-detka-schwalbe-av17-28x1.101.75-auto-40mm-o_l_181_4055.html Ewentualnie odpowiedz sobie na pytanie, co to znaczy "dobre opony" . Dla jednego będą to ciężkie opony turystyczne, niezbyt szybkie, ale za to odporne na przebicia i zapewniające duże przebiegi. Dla kogoś innego opony lekkie i szybkie, ale za to mniej trwałe. Coś za coś. Jedynie z tymi najtańszymi nie ma problemu, bo są i cięzkie i mało trwałe :) . Opony klasy premium, czyli te droższe, jeżeli mają być wytrzymałe, to coś takiego : https://www.rowertour.com/p/185199/schwalbe-marathon-mondial-28-vg-ss-opona-zwijana , jeżeli szybkie, to np. https://allegro.pl/oferta/opona-schwalbe-g-one-allround-raceguard-700x38c-9351585242
  12. Prawdopodobnie musisz mieć coś jednak wbite w oponę, tyle że jest tak małe, że nie widać. Czasami też ciężko wyczuć nawet na dotyk. Jeżeli dętka dziurawi się w tym samym miejscu, to pewnie to jest właśnie przyczyną (ewentualnie w innym miejscu, ale w tej samej odległości od wentyla, jeśli założyłeś dętkę odwrotnie). Musisz bardzo dokładnie obejrzeć oponę i to z obydwu stron, nie tylko od środka. Coś może być wbite od zewnątrz i dziurawić oponę dopiero pod naciskiem. Że obręcz jest za wąska, to wątpliwe. Jeśli ma 15 mm wewnętrznej szerokości, to faktycznie byłoby trochę mało jak na opony o szerokości 50 mm, ale nie powinno to powodować przebijania dętki.
  13. Takie coś kupujesz : https://www.rowertour.com/p/14745/bike-hand-yc-503-przymiar-miernik-zuzycia-lancucha- Na tej stronie masz od razu opis użycia. 0,75 można dość szybko osiągnąć, u mnie zwykle jest tyle po około 2 tys. km, ale zdarzyło się znacznie szybciej w przypadku taniego łańcucha (HG40), Jak wymienisz łańcuch przy 0,75, to nie powinno być problemu z pracą nowego łańcucha ze starą kasetą. Jeżeli nie wymienisz, to jest większe ryzyko, że po wymianie łańcucha na nowy trzeba będzie również wymienić kasetę z powodu przeskakiwania łańcucha (kaseta zużywa się razem z łańcuchem i ze starym może działać ok, a z nowym już nie). Z tym że można robić też inaczej, używać jednego zestawu łańcuch / kaseta nie przejmując się wyciągnięciem łańcucha, W tym przypadku można dociągnąć do 4-5 tys. Jednak potem trzeba wymieniać już i kasetę i łańcuch. Jak się przymierzasz do wymiany kasety na większą, to możesz ten drugi sposób zastosować.
  14. Tutaj masz dość podobny wątek : https://roweroweporady.pl/f/topic/7371-rower-crossowy-czy-fitness/ Generalnie kupowanie drogiego mtb nie spowoduje w jakiś magiczny sposób, że będziesz szybciej jeździł. To zależy tylko od praw fizyki, czyli oporu toczenia, oporu powietrza, itp. Detalicznie jest to wyjaśnione w powyższym wpisie, Z tym że kupowanie roweru za 2,5 tys. to też niekoniecznie jest optymalne rozwiązanie. Wg mnie sensowna cena roweru dla amatora, gdzie masz szansę otrzymać sensowne komponenty, to bardziej w okolicach 4 tys. Jeżeli teren jednak przeważa, to na Twoim miejscu kupiłbym na początek mtb 29 cali za cenę właśnie w okolicach 4 tys. Na asfalt średnio się nada, szczególnie jak trafisz model z mocno terenowymi oponami. Jak założysz opony z mniej agresywnym bieżnikiem, to na asfalcie też będzie ok. Z tym, że na osiągi zbliżone do tych które byś miał na rowerze szosowym nie masz co liczyć,. Ale kto wie, może Tobie wystarczy. Jeśli nie, to zawsze możesz dozbierać po jakimś czasie do roweru szosowego. W każdym razie na pewno nie kupowałbym jednocześnie i mtb i szosy, do tego takich bardziej budżetowych modeli.
  15. Możesz poczekać trochę, jak zrobisz jakieś 3-4 tys. km to łańcuch i tak będzie do wymiany, to wtedy sobie zmienisz. Albo jak przyjdzie pora na wymianę kasety. Kaseta zwykle przetrzymuje 2-3 łańcuchy, ale pod warunkiem, że wymienisz łańcuch na czas, czyli gdy jeszcze nie jest za bardzo rozciągnięty.
×
×
  • Utwórz nowe...