Skocz do zawartości

pepe

Użytkownicy
  • Ilość treści

    837
  • Rejestracja

  • Ostatnio

1 obserwujący

O pepe

  • Ranga
    Stały bywalec

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Warszawa

Ostatnio na profilu byli

711 wyświetleń profilu
  1. Przymierzałem się do tego roweru w Decathlonie. Mam 174 cm wzrostu i 79 przekrok. Próbowałem M i L. Jak dla mnie M był w sam raz.
  2. Dlaczego nic z tego ? Ten adapter Crosso przykręca się właśnie w miejscu na mocowanie błotnika, który ten Cube ma, jak widać na zdjęciu które zamieściłeś. Tą samą śruba przykręcasz błotnik i ten adapter a do tego adaptera ramiona bagażnika.
  3. Największy problem jest zwykle z odkręceniem pedałów, ale to akurat nie jest konieczne przy wymianie suportu. Chociaż sport też się czasami ciężko wykręca, trzeba trochę wprawy, żeby nie zniszczyć ząbków pod klucz. Przydaje się tzw grzechotka 3/4 której końcówkę umieszcza się w gnieździe klucza do odkręcania suportu. Coś takiego : https://www.kammar24.pl/grzechotka-34-49cm-p-59251.html . Albo można kupić taki z rączką : https://www.centrumrowerowe.pl/klucz-do-suportu-bike-hand-shimano-yc-26bb-2a-pd10734/?v_Id=57455 . Chociaż nie wiem na ile dobrze by się sprawował (ta rączka wygląda na dość krótką), nie mam takiego. Mam ten bez rączki, używany z grzechotką 3/4.
  4. Naprawa nie jest przewidywana przez producentów. Można by próbować wymienić same łożyska, ale w suporcie za20 zł który masz, nie ma to za bardzo sensu. Lepiej kupić nowy. Tu jest np, film na którym tego rodzaju suport jest rozbierany, widać że sporo zabawy i kilka narzędzi trzeba wykonać żeby wydłubać łożyska maszynowe: https://www.youtube.com/watch?v=2RczU--4Zjg
  5. Odnośnie otworów do montażu bagażnika (czy też raczej ich braku) to nie powinno być problemu. Prawdopodobnie wraz z rowerem dostarczany jest mały adapterek który przykęca się w otworze do montażu błotnika i do niego te dwa pałąki od standardowego bagażnika. Powinno to tak wyglądać : http://crosso.pl/pl/produkt/adapter-c/
  6. Mówi bardzo mało, musisz wiedzieć więcej, to jest jaka jest długość mufy 68 czy 73 i jaka dlugość samego suportu, zabacz tutaj ile jest opcji https://www.centrumrowerowe.pl/wklad-suportu-shimano-bb-un26-pd1655/?v_Id=22280 U Ciebie prawdopodobnie będzie 68x122,5, ale żeby mieć pewność, najlepiej wyjąć stary. Prawdopodobnie masz teraz ten : https://www.carrefour.pl/wklad-suportu-neco-68x122-5mm-bsa-b910?gclid=EAIaIQobChMI16m2j_mD4wIVE853Ch2gJQR4EAQYBSABEgJPq_D_BwE&gclsrc=aw.ds Chyba że zrobisz tak, że zamówisz a jak nie będzie pasował (nie po zamontowaniu, tylko po sprawdzeniu oznaczeń starego), to oddajesz do sklepu.
  7. Spoko, zwróć tylko uwagę, żeby to był widelec pod hamulce v-brake (z przodu muszą być takie dwa dzyndzle na których zakłada się hamulce). Początkowo podlinkowałem amortyzator pod hamulce tarczowe, ale potem poprawiłem link, teraz jest już taki jak trzeba. W razie czego jest też opcja założenia widelca sztywnego, są takie dostępne, np https://www.sklep-presto.pl/accent-widelec-accent-mtb-1-1-8-26-28-6-260-chromowany-uniwersalny-5805001/?gclid=EAIaIQobChMI4e2Z0PWD4wIVTOaaCh3AMgWYEAkYCyABEgIvhfD_BwE
  8. Zmiana kierownicy na baranek nie opłaca się, musiał byś za dużo wymienić części, geometria trekkinga też się do takich zmian nie za bardzo nadaje. Spróbuj najpierw poprawić ustawienie klamek, jak to zrobisz, to ramiona przesuną się trochę do przodu. Może to wystarczy. Na pewno odciąży nadgarstki. Z lekkim ugięciem ramion nie musisz czekać do wymiany mostka. kierownicy, itp. Można od razu spróbować. Z tym, że wymaga to trochę wprawy, plecy muszą przejąć część obciążenia, trzeba się przyzwyczaić. Na tym filmie jest to też fajnie pokazane, wprawdzie rowerek stacjonarny, ale zasada ta sama : https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=Pu8r8CY6gU0
  9. To że trafi się szuter niekoniecznie jeszcze musi dyskwalifikować Meridę. Ma w sumie taki napęd jak w typowych gravelach, które są z założenia przeznaczone na asfalt/lekki teren. Problem może być dopiero albo w przypadku długich podjazdów, albo w trochę trudniejszym terenie, może wtedy zabraknąć lżejszych biegów, które Trek posiada. Jeżeli będziesz jeździł głównie po płaskim nie zapuszczając się w nic cięższego niż szuter, to obydwa rowery się sprawdzą. Jak chcesz coś tańszego, to możesz jeszcze rzucić okiem na Tribana z prostą kierownicą : https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-fb-id_8548314.html
  10. Potrzebny jest Ci taki widelec : https://allegro.pl/oferta/amortyzator-suntour-xct-100mm-czarny-pol-1-1-8-ahe-8121280641 Zakładając, że koła masz 26 cali, mostek ahead, rura sterowa 1 1/8 cala, hamulce v-break. Tak na 90% tak właśnie jest. Żeby się upewnić musiał byś w serwisie sprawdzić, pewnie i tak będziesz się musiał udać, bo samodzielna wymiana nie jest prosta. Ja bym raczej zamawiał po potwierdzeniu z serwisu że ten model będzie pasował. Jak chcesz sam poszukać, to wpisz : ""widelec amortyzowany ahead 26 v-brake 1 1/8" . Z tego co widzę, to można i dużo taniej coś znaleźć, np. : https://www.sporti.pl/product-pol-62588-Widelec-26-amortyzowany-1-1-8-ahead-RST-rura-240mm-V-brake-czerwony.html
  11. Nie jestem specjalistą od bike fittingu, ale patrząc na te zdjęcia widzę dwa problemy. Pierwszy, to nienaturalnie zgięte nadgarstki. Chyba masz zbyt wysoko ustawione dźwignie hamulców (albo cała kierownica jest źle ustawiona). Nadgarstek powinien być +- w linii prostej z przedramieniem. Np. tutaj jest to wyjaśnione : https://www.welovecycling.com/wide/2018/09/28/is-your-brake-lever-set-up-correctly/ . Przy obecnym ustawieniu, nawet jeżeli wydaje się wygodne, narażasz się na przeciążenie nadgarstków. Druga sprawa, to zablokowane łokcie. Pogarsza to amortyzację i niepotrzebnie obciąża ręce, dodatkowo usztywnia ramiona. Żeby temu zaradzić wystarczy po prostu nauczyć się jazdy z rękami lekko ugiętymi w łokciach. Widziałem gdzieś na YT fajny film na ten temat, ale nie mogę znaleźć, jak znajdę po podlinkuję. W sumie w tym jest to z grubsza pokazane : https://www.youtube.com/watch?v=xxifl9JTeYA (około 7:00)
  12. Weź pod uwagę, że Merida ma napęd szosowy, a Trek trekkingowy (praktycznie to samo co w mtb, tylko kroby z trochę większymi zębatkami). Ten drugi jest bardziej uniwersalny, ma większy zakres przełożeń. Pytanie w jakich warunkach chcesz rower użytkować, czy tylko asfalt do szybkiej jazdy, czy może też jakieś polne drogi, itp. Jeśli to drugie, to lepszy będzie Trek.
  13. Potrzebujesz tych kluczy : https://www.centrumrowerowe.pl/sciagacz-do-korb-bike-hand-yc-216-pd10947/?v_Id=6818&gclid=EAIaIQobChMI9bO7mMWC4wIVR7YYCh2hRQLeEAQYASABEgLGc_D_BwE https://www.centrumrowerowe.pl/klucz-do-suportu-bike-hand-shimano-yc-26bb-pd10732/?v_Id=53097&gclid=EAIaIQobChMIyvSfkMWC4wIVBpSyCh3pRQkdEAQYASABEgLwlvD_BwE Do tego jakiś zwykły klucz francuski, żeby w/w kluczy użyć (ewentualnie są też wersje z rączkami) . Jaki suport potrzebny, najłatwiej sprawdzić po wyjęciu tego który jest. Z tym że korby też raczej do wymiany jeżeli obydwa gwinty pedałów uszkodzone. Lewe ramię jeszcze można dokupić, ale prawe jest na stałe połączone z korbami. Korby możesz wymienić na takie : https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-altus-fc-m311-pd1249/ Zdaje się, że właśnie takie masz obecnie. Gdybyś wymieniał korby na inne niż masz teraz, to suport też może być potrzebny w innym rozmiarze, dopasowanym do korb. Sam suport to będzie np. taki : https://www.centrumrowerowe.pl/wklad-suportu-accent-bb-40-pd1628/?v_Id=12433 (z założeniem że długość mufy u ciebie to 68 mm, trafia się też 73mm, będzie widać na starym suporcie jaki potrzebny).
  14. Ja bym wybrał Cube. Lepsze wyposażenie, w tym mostek ahead (nowsza i lepsza konstrukcja) zamiast klasycznego w Ortler, Poza tym o marce Ortler słyszę po raz pierwszy. Musiał byś ten rower sprowadzać. Cube (sprawdzona marka) możesz kupić w sklepach Ski Team, w razie czego masz gwarancję w Polsce.
  15. Wymień na początek łańcuch i kasetę. U mnie najlepiej sprawdza się https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch-connex-808-pd12543 (może też być tańszy z oznaczeniem 800) , kaseta : HG51 : https://www.centrumrowerowe.pl/kaseta-shimano-alivio-cs-hg51-pd16041/
×
×
  • Utwórz nowe...