Skocz do zawartości

Mociumpel

Użytkownicy
  • Ilość treści

    736
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O Mociumpel

  • Ranga
    Stały bywalec

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Wrocek

Ostatnio na profilu byli

1149 wyświetleń profilu
  1. No wiesz @mumbai21 wybór roweru powinien być raczej podyktowany docelowym sposobem użytkowania, tak przynajmniej nakazuje rozsądek i ekonomia zakupu. Rower szosowy z gruntu przeznaczony jest z racji możliwej do przyjęcia pochylonej pozycji (celem redukcji oporu powietrza przy wyższych prędkościach) do szybkiej jazdy po utwardzonej powierzchni na dłuższych dystansach. Osoby kupujące szosówkę i użytkujące ją niezgodnie z przeznaczeniem np. do przejażdżek po parkach czy po kostce w środku miasta czy w terenie jawią mi się jako lekko niezrównoważone i w zasadzie mogłyby dla mnie jeździć na prosiakach, owcach czy nawet na krokodylach. Jeśli należysz do tej grupy użytkowników to nikt CI nie broni, niemniej zauważ, że w mojej opinii to lekki przejaw szaleństwa i raczej "śmiech na sali" niż sensowne wykorzystywanie krokodyla czy owcy we właściwy sposób ... No ale kto zabroni ekscentrykowi jeździć na plecach - prawda?
  2. Ogólnie szosa bez buta zatrzaskowego to jak rower "fat bajk szosawy" - ni pies ni wydra - po prostu wyczynowość łączy się ze specyficznym sprzętem typu wpinany but. Jeśli zaś ostre koło na bazie szosy to cos takiego https://locabikes.pl/blog/blog/pedaly-spd-strapy-noski-czy-platformy-ostre-kolo , jeśli zas pedały platformowe to tutaj dowolny but z przyczepna podeszwa typu adidas czy trampki nawet.
  3. @jajacek wróciłeś 😉 i od razu w punkt ...
  4. tekst reklamowy: "...DENVER oparte są na nowoczesnej konstrukcji ram. Producent zastosował podzespoły dostawców o najwyższej renomie na rynku. Aluminiowa rama cechuje się niewielką wagą i zadowalającą wytrzymałością, dzięki czemu zakupiony rower będzie służył przez długi czas. Za bezpieczną i komfortową jazdę odpowiadają duże, 28-calowe koła z oponami marki Kenda. Fani dłuższych tras docenią również wysokiej jakości siodełko od DDK, które niweluje uczucie dyskomfortu. Dodatkową gwarancją bezpieczeństwa są hamulce, przedni i tylny marki Denver. Na plus zasługuje również niebanalny, nowoczesny design roweru." Wszystkie wytłuszczone fragmenty są mocno naciągane - może i hamulce Denver są dobre ale nikt poważny nie powie tego głośno - po prostu marka z krzaków 😉 ALE na krótkie pojeżdżawki do 1000 zł i ma być "podobny" do szosy jak świnia do dzika (jak z komedii "Sami Swoi") to dobry wybór - zaleta jest to że jest prosty i ... tani.
  5. No więc się nie zgodziłem ;) bo mnie nie przekonałeś ...
  6. Nie zgadzam się Tobą - najlepszy rower to rower zbudowany od podstaw przez siebie samego dla siebie - rowery z Decathlonu są takie mainstreamowe i nijakie - podstawa to indywidualizm i komponenty wybrane własnym palcem i okiem ... Patrząc na Twój wybór powiem tak - ktoś CI wcisnął ciemnotę, Ty w to uwierzyłeś i tak CI zostało - no ale to Twój wybór ...
  7. Nie chce mi się już tłumaczyć - z Twoją wagą i wzrostem tylko MTB - https://www.cube.eu/pl/2020/bikes/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-sl-blacknblue-2020/ idź tu https://bikestage-sklep-serwis-rowerowy.business.site lub tu https://sportprofit.pl/pl/p/Rower-Cube-Attention-SL-orangenblack-2020-rama-17%2C-19%2C-21%2C-23-kola-29/24024 i spytaj ... ogólnie trudno o nie - czasem pro bike lub PM rider cos ma ale ogólnie problem - szczególnie teraz po pandemii kiedy co lepsze wybrane. Poza tym Wrocław to płaskie miasto a Twoją wagę ze standardowych rowerów to jedynie trekkingi wyprawowe i ew. własnie MTB - sorry ale dowolny inny typu miejski czy cuś nie będzie "sportowy" a na robionego to 4 kafle to mało ... Poza tym standardowe "przejrzyj forum dużo było ile można ble ble ble ..."
  8. Hm - sformułowałeś niewłaściwie pytanie - w czym amortyzator Attentiona jest lepszy od NCX-a - bo Atetntion ma AMORTYZATOR a Nature ma "amortyzator" czyli wszelkie nierówności "prawie wybiera" oddając CI to potem po wyjeździe z dołka czy progu - bo to tylko sprężyna z elastomerem ... Poza tym różnice sa niewielkie ... Korba a właściwie rozmiar zębatek i predyspozycję do jazdy: 1. nature - najwyższa zebatka 48/11 = 4,36x, koło 28 cali to 2,20m obwodu, zalecana kadencja to 90/min = 1,5 obr/sek Podsumowując - 4,36 x 2,2m x 1,5 obr/sek x 3,6 = 51km/h - czyli predyspozycja do jazdy po drogach utwardzonych 2. Attention ( https://sportprofit.pl/pl/p/Rower-Cube-Attention-29-titaniumnblue-2020/24014 ) - najwyższa zębatka 36/11 = 3,6x , koło 29 cali - 2,32m obwodu Obliczenia jak wyżej - 3,6 x 2,3 x 1,5 x 3,6 = 44,8/h - źle nie jest ale wolniej Pytanie czy jesteś w stanie trzymać po płaskim dłużej niż 1h prędkość 35/h? jeśli odpowiesz tak to cross jest dla Ciebie 😉 Jesli pomykasz co najmniej 40/h to raczej szosa lub gravel. Jesli zas zechcesz zjechać na szuter albo polne drogi to MTB zapewni CI zdrowe nadgarstki 😉. MTB Attention to rower rekreacyjny ze znacznie lepszym amortyzatorem który można ZABLOKOWAĆ a tym samym w zasadzie uczynić po szosie jazdę tak samo efektywna jak na crossie - jedyne co bym zmienił to opony - oryginalne sprzedał jako nówki świeżaki i kupił takie https://www.domenasportowa.pl/product-pol-208098-Opona-Continental-Opona-Double-Fighter-III-29x2-0-Drut-Czarna-915g.html?utm_source=ceneo&utm_medium=referral Cross to ni pies ni wydra - do 2200 dobre do wszystkiego powyżej 3000 lepiej rozważać specjalizacje roweru ...
  9. W tej cenie ŻADEN cross - albo góral https://www.cube.eu/pl/2020/bikes/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-sl-blacknblue-2020/ - bezkompromisowy osprzęt w tej cenie - żaden cross nijak sie ma i do wygody jak i jakości komponentów w tej cenie albo Gravel czyli uterenowiona szosa - no ale tu wybór jest trudny - mój wybór na raczej płaskawy teren to https://www.cykloadam.cz/gravelride-200-mat-petrol-blue-radioactive-yellow-black - w czechach za 3000 zł w Polsce poniżej 3600 nie do kupienia
  10. Czyli to https://allegro.pl/oferta/rower-trekkingowy-maxim-mt-2-5-damka-17-alu-8311016969
  11. Za połowę kwoty za te lampke mogłeś kupić coś lepszego - powerbank to zazwyczaj wymagający dodatek i lepiej mieć osobno i lampkę i powerbank - wyjdzie podobnie cenowo a bardziej uniwersalnie (power można do kieszeni i w miasto a lampke z power nie). Przykładowo http://www.eukasa.pl/power-bank-emos-alpha-10s-10000-mah-1613052600-czarna/ plus https://allegro.pl/oferta/latarka-convoy-s2-t6-4c-2-ogniwa-uchwyt-ladowarka-9472266951 i za cene Twojego wynalazka masz 2x lepszy zestaw - osobny powerbank 2x pojemniejszy plus 3h świecaca na 1000 lm lampka ... Jesli to cos świeżego zapytaj sprzedawcy lub zareklamuj - szczerze to trudno będzie Ci znaleźć przyczynę - możliwe, że jesteś jednym z niewielu którzy kupili to COŚ i dodatkowo inni nie korzystają z rowerowych porad ;). Najlepiej oddaj to i zapytaj co byśmy CI polecili abyś był zadowolony ...
  12. https://vellberg.pl/vellberg-explorer-3-2/ - ma 5 lat gwarancji, "lepszy" osprzęt, nie ma dupowatej sztycy pod siodełkiem, jest ładniejszy. koniec . PS - jedyna sensowna sztyca amortyzowana to https://allegro.pl/oferta/wspornik-amortyzowany-suntour-ncx-27-2-czarny-7604771912 - no ale to 1/5 wartości roweru. PS 2 - ewentualnie takie coś https://pl.aliexpress.com/item/4000389489138.html - sprężynka - niestety wymaga poczatkowej upierdliwej nastawy pod wage jeźdzca i sposób jazdy - trzeba na "napoprzesuwać" aby "dobrze" odbijało nie wyrypując z siodełka. Ale po ustawieniu komfort jazdy po niewielkich nierównościach przyjemny.
  13. Przy Twojej wadze ubytek każdego cm w amortyzatorze (nawet sprężynowym z tłumieniem piankowym 😉 ) pod wpływem masy to duża strata - odpuść sobie fitnesy i crossy - jako kierunek jednak spójrz na MTB lub inaczej - każdy rower z amortyzatorem o skoku poniżej 100 mm po prostu odrzuć (sprawdziłem w tej chwili znajomego 118 kg na jakimś Romecie MTB ile przy lekkim podskakiwaniu i staniu wchodzi amor przy max utwardzonej sprężynie - na staniu 6 cm i na lekkim poruszaniu góra/dół wchodzi prawie do końca - czyli użyteczny skok to 4 cm - niewiele ale lepsze to niż np. 2 cm) a TYLKO MTB wchodzą w ten zakres przy czym wtedy turneje których się boisz stają sie opcją nie do przeskoczenia - po prostu w danym sezonie nówki MTB straszą acerami i turnejami w standardzie, a okazje pojawiające się "poza sezonem" są tym czego powinieneś wypatrywać - tam przecenione alivio i deorki (szczególnie w dużych rozmiarach 21" i wyżej) stają się dostępne w cenie obecnych turnejów i acerów. Moim zdaniem jeśli masz 2500 to na dzień dzisiejszy nie kupisz już w zasadzie fajnego roweru - zapewne zimą zaczną schodzić z ceny ale teraz już nie. Gdybym z bólem serca uwzględniając Twoją wagę i wzrost chciał wskazac Ci rower wart zainteresowania nawet za cene nieco mniejszego koła to ten https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-indiana-x-pulser-6-7-27-5-20b-shimano-9394042290 - wszystko na Deorkach i dmuchany amor pod dowolna wagę - jedyne ALE to rozmiar koła - 27,5 cala - ale pozytyw że będziesz zwrotniejszy 😉
  14. Po mojemu? o ile nie przywracasz starego do świetności bo sentyment czy jakaś inna fanaberia typu odświeżanie eksponatów muzealnych to ... kup se nowe koło Nexus 7 wraz z manetka i nie zawracaj sobie głowy reanimacja trupa ...
  15. Nie ma podwyżek - przespałeś czas "popandemiczny" - wszystko co było "tanie" zostało natychmiast "zjedzone" zaraz po tym jak można było "zacząć machac kulasami" - po prostu wykupili żądni jazdy rowerami "cykloprzemieszczacze" a zostały kartki z napisem "brak roweru". Masa roweru - pojęcie względne - ważę 105/176, swego czasu robiłem ponad 120 km na "jeden raz" w 4h , siorbałem obiad u rodziny, trochę zabawy i wracałem nazad tyle samo do domu (trochę poza Wieluń z Wrocka) - wszystko jednego dnia bez bólu dupska i w miarę świeżawy (spać tylko się chciało bo pozycja jazdy dziwna 😉 ) Rower tachałem na 2 piętro w zasadzie codziennie (swego czasu) - nie widzę problemu - trza mieć nieco pary nie tylko w nogach ale i ręcach - wtedy duch w zdrowym ciele i takie tam. Ogólnie jak juz sie rozpędzisz i nie miotasz się po drodze (stajesz przyspieszasz stajesz przyspieszasz) to waga roweru jest mało istotna - wręcz pomaga, byle mechanizm napędu i koła lekko się toczyły - a opony idzie wymienić za 60 zł sztuka - tez nie widzę problemu (w końcu przewidujesz 2500 max ...) Wszystkie crossy są dla "anemików" a amortyzatory w rowerach tego typu to na sprężynkach od długopisu robione - sorry ale z wagą 105 kg TYLKO MTB i to rekreacyjny z najtwardsza sprężyną dostępną dla danego roweru inaczej się zapadniesz - ten Mustang to i tak w zasadzie "umownie" rower dla Ciebie - oceniałbym na 3+ - gdybyś miał TERAZ 3600 (kiedys 2700-2800) Tobyś miał rower na 5-7 lat do przodu o taki https://swiatrowerow.com.pl/cube-attention-2020.html - a dlaczego TEN (na początek) - to poczytaj trochę tematów bo byłbyś chętnym wiedzieć jako dwusetna osoba - nikt nie będzie powtarzał tych samych oklepanych info (np. pierwszy z brzegu temat https://roweroweporady.pl/f/topic/7297-rower-do-4000zl-bez-powietrznego-amora/ CO do zabezpieczeń - https://roweroweporady.pl/f/topic/7250-jak-zabezpieczyć-rower-przed-kradzieżą-w-bloku/ - pierwszy lepszy bardzo świeży temat o zabezpieczeniach ze szczegółami - czy aż tak trzeba palcem pokazywać i naprowadzać? - posiedx na forum parę tygodni zrozumiesz że obrzydzenie bierze powtarzać w kółko to samo w kółko i cały czas to samo w kółko i ... PS - był jeszcze taki rower https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-x-pulser-6-9-m21-czarny-brazowy-r19 - wypas z dobrymi warunkami zakupu (pół teraz pół za pół roku) ale szybko wyczuli okazje i znikał ze sklepów jak świeże bułki)
×
×
  • Utwórz nowe...