Skocz do zawartości

Mociumpel

Użytkownicy
  • Ilość treści

    764
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O Mociumpel

  • Ranga
    Stały bywalec

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Wrocek

Ostatnio na profilu byli

1250 wyświetleń profilu
  1. Po jakim mieście jeździsz lub jakiego rodzaju nawierzchnie w nim dominuja w miejscach w których jeźdzsz w tym ścieżki i ulice (kostka, poorany asfalt, płyty betonowe czy wręcz idealne jak stół - równiutkie jak szkło) i dodatkowo lub szerzej: jak szybko przemieszczasz sie w tych miejscach jak wyżej (podpowiem - po kostce i po płytach betonowych kolarka raczej nie ma sensu - ani tym szybko nie pojedziesz ani kmfortu miec nie bedziesz).
  2. Pytanie zadałes zbyt ogólne - mniejsza o model bo dla niektórych rower za 1500 zł to "przedszkole rowerowe" czyli w zasadzie rower ale jakis taki "niepodobny" ... Jesli po 300 km COS Ci skrzypi to zapewne nie ze starości ale jakiś "wadliwy" element - najczęściej jest to po prostu łańcuch który nie uzywany sniedzieje, rdzewieje l skrzypi. Ogólnie każdy rower ma cos co skrzpi - trzeba to zlokalizowac nausznie" i ew. wskazać nam skąd dobiegaja piski ... Przykładowo mój rower z 2014 roku po przejechaniu ok. 27000 km (ostatnie 3 lata mało bełtałem kulasami - raptem 2 tysie w 3 lata) i wymiani
  3. NIE - mając tylny amortyzator BEDZIESZ MÓGŁ SKAKAĆ bez obawy o zdrowie swoje i roweru - chodzi o to że nie znając twojej definicji "skakania" jawi mi sie obraz osoby która po pełnym dniu statecznej jazdy wycieczkowej, odkłada sakwy na bok i wsiada aby poszalec ostro po wertepach ze SKAKANIEM po schodach włącznie - jesli nie jest to Twoja definicja skakania tylko raczej chodzi Ci o zjazd po schodach kilka razy na dzień to amortyzator Ci do takiego "skakania" niepotrzebny - do SKAKANIA jak opisana przeze mnie wizja - Ty i szaleństwo po nierównościach - to tak amor jest potrzebny, a jego blokada
  4. Dorzuce cos od siebie - mimo iz posiadam nietypowy rower a moje preferencje co do miejsca jazdy sa podobne do Twoich to jedynym DLA MNIE wyborem był full z pełna regulacja tyłu - jazda po kostce, szutrze, po grząskim piachu i nierównym waskim lesnym dukcie czy nawet szybkie zjazdy z wysokich kraweżników (ze schodów dam rade ale bardzo wolno - aby zjechać...). Niestety przeciwstawne bieguny czyli szybka jazda po szosie i taka sama po kostce czy piachu wymaga DROGICH kompromisów, bo tylko takie dają: - niskie opory toczenia z niewielka histereza strat - bo szyka rekreacyjna jazda stanowi dla
  5. Nie warto - szkoda kasy - drze oponę - kumpel miał to po 200 km mu zdarło nowiutka oponę i sprzedał na olx aby jak najdalej od tego chłamu - kupił zwykły zestaw na przednie koło za połowę ceny i teraz śmiga zadowolony.
  6. Tu https://www.rowerystylowe.pl/jak-dobrac-wysokosc-ramy-rower-miejski masz poradniki wideo jak dobrać rozmiar ramy dla faceta i kobiety. Poniżej poradników wideo masz rysunki z rozmiarami ram przeznaczonymi dla konkretnego wzrostu Dokładniej - kreska pozioma dotykajaca głowy "ludzika" oznacza zakres rozmiaru ram. Konkretnie - dla osoby o wzroście 160 cm przeznaczona jest rama 46-51 a dokładniej 48 Rower z rama 56 jest dla 172-175 cm To nie jest rower dla Twojej kobiety.
  7. Az dziwne że sam na to nie wpadłeś: - wpisujesz w googla SPARTA CORNAVILL - DOSŁOWNIE pierwszy link https://allegro.pl/oferta/sparta-cornwall-vintage-58-28-180-190cm-wzrost-8418998606 - i tadam masz odpowiedź ... bez komentarza z mojej strony ...
  8. Kilka pytań - wybór roweru wynika zazwyczaj z kilku czynników - podaj swoje czynniki wyboru - dlaczego składak, gdzie bedziesz tym jeździł, dlaczego 20 calowe kółka, dlaczego decathlon (i do tego po francusku - skąd nadajesz?) i dlaczego dwa tak skrajnie rózne cenowo wybory - ten ostatni można będzie rozwikłać znając odpowiedzi na poprzednie pytania - ogólnie każdy droższy rower z tej samej rodziny jest lepszy natomiast o ile lepszy i kiedy przekraczasz próg użyteczności a wchodzisz na snobizm i gadżeciartswo zależy od Twoich wymagań - stąd koniecznośc odpowiedzi - niezaleznie czy znasz sie na
  9. Rowery tworzone sa z myśla o róznych uzytkowanikach - biednych, średniozamoznych i bogatych - każda grupa znajdzie swojego graala przy czym dla biednych graal kosztuje do 1800 zł (mniej więcej) i jest "drewniany", średniozamożni do 2600 zł (około - tutaj nawet Alivio pełna grupa - mocny średniak) i jest to "porcelanka" czyli fajny o konretny gadżet, i dla bogatszych minimum rowerowe to ok. 2800 i wyżej - tam znajdziesz Deorki które sa uważane za wyższa średnią - to juz taka posrebrzana graalowa półeczka ze wstepem do złotych gór w okolicach 3,5-4 tysi. Krótko - nowe do 1500 zł to taki graal
  10. @Oskarr powiedział wszystko co trzeba - rower wygodny, stworzony głównie do jazdy miejskiej a więc niemrawej z punktu A do B bez "wysiłkowania się" - do 25/h w piku (częściej 20-22/h) jesli masz betonowe poślady przejedziesz nawet 150 km ciągle - jeśli nie, to doopa CIę zaboli ale kręgosłup nie powie złego słowa - krótko - wygodny ale nie za szybki i NIC z tym nie zrobisz - to taki lamborgini ... wśród traktorów 😉 giga marka ale ... nie do ścigania się 😉
  11. Dowolny łańcuch Abusa o minimum 90cm i 8-9mm przekroju kwadratowego - ale to 1,7-2,5 kg wagi - sam używam tego https://www.abus.com/pl/Bezpieczenstwo-w-podrozy/Rowery/Zapiecia-rowerowe/Lancuchy-rowerowe-z-zamkiem-880-85/8900/(variant)/09568
  12. żartobliwie na opak: jak masz na pustyni dwa podobne wiadra wody z czego jedno jest w połowie pełne to jakie wybierzesz - dla ułatwienia podam że nie piłeś od 3 dni ... 😉 oczywiście że ... pełne;) - jak wypijesz to i tak Ci zostanie pół ... czyli lżejsze ... Sens jest taki - jak Ci jedno czy lekkie czy cięższe i w tej samej cenie to wybierasz lżejsze - jak cięższe jest trochę tańsze to i tak lżejsze, jak jesteś masochistą wybierasz droższe i cięższe ... Moim zdaniem Abus ma nieco lepsze hartowanie stali - ale to moje zdanie.
  13. Jak sam napisałeś - irytacja z używania za młodu skwiercząco-zgrzypiącego mechanizmu przerzucającego biegi była? była 😉 - a wtedy zapewne wiele rzeczy mimo wszystko CI mogło nie przeszkadzać, bo młodość akceptuje i ma w toopie wiele irytujących rzeczy. Stąd teraz gdy zapewne jesteś nieco starszy, bardziej rozsądny i mniej akceptujesz kłopotliwe sprawy - choć zapewne zmagasz się aby je przeorać/naprawić/pokonać to rower za 1000 zł w takich okolicznościach raczej będzie Cię wqr..ć a nie irytować - co oznacza dwojakie wyjście albo olej w ogóle rower albo kup jednak coś lepszego - co oznacza wyd
  14. https://www.superrowery.pl/pl/p/Wheeler-Protron-Comfort-627-Damski-kola-27%2C5/2720 - niestety wzrost 160 cm mieści się "pomiędzy" dostępnymi - rozmiar 16" jest dla osób DO 152 cm a 18" OD 162 cm - stąd lepiej ciut wiekszy wybrać niz za mały. Rozmiar 18" będzie zatem "prawie" dobry.
  15. Na pałę bez wnikania w Twoje parametry do 1500 zł np. takie coś https://allegro.pl/oferta/rower-maxim-ms-3-6-29-rama-19-mtb-gorski-29-er-9511331766 lub taki fajniejszy używany https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-romet-rambler-r9-2-9571877309
×
×
  • Utwórz nowe...