Skocz do zawartości

Mociumpel

Użytkownicy
  • Ilość treści

    782
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O Mociumpel

  • Ranga
    Stały bywalec

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Wrocek

Ostatnio na profilu byli

1327 wyświetleń profilu
  1. Ogólnie nie ma czegos akiego jak lepszość kasku wynikająca z ceny WPROSt - na jakośc ma wiele czynniów np. lek to przebadany i certyfikowany produkt że LECZy a wszystkie koszta poniesione do jego certyfikacji zostaj "wsadzone" w tenże lek. Suplement zas to COŚ co działa podobnie do leku ale z racji BRAKU badań i certyfikatów ŻE LECZy jest znacznie tańszy. Podobnie z kaskiem - jesli kask znanego producenta ma podstawowe certyfikaty dopuszczające do sprzedaży oznacza to tylko tyle że zostały spełnione PODSTAWOWE potrzebne "przeglądy i badania" aby uznać kask za "bezpieczny" czy tez własciwie "
  2. Fachowe doradztwo nie polega na wskazaniu czegokolwiek (jak pokazany przez Ciebie rower) i powiedzeniu TAK lub NIE. Wysil się i podpowiedz czy to Jego pierwszy rower ma być, czy kolejny, jaki rodzaj jazdy preferuje (miasto, parki, bezdroża inne miejsca), podaj maksymalną kwotę (ale taka maksymalną że koniec i basta), czy boisz się kupować przez internet (tym bardziej w ciemno rower używany w nie wiadomo jakim stanie - ze zdjęcia nie widać czy wystawiający nie kłamie ... ) czy nie czy może jednak wolisz stacjonarnie - wtedy istotne jest gdzie mieszkasz ... Powyższe pytania pozwolą precyzyjn
  3. Nie odpowiem wprost czy warto - tutaj opinie sa podzielone ale ogólna zasada mówi - im korba ma krótsze ramię tym lepiej dla kolan bo rośnie kadencja aby utrzymać poziom mocy przed zmianą - wynika to z definicji mocy - ramie korby jako moment razy prędkość obrotowa/sekundę/minutę. O ile zmiany 175 na 170 nie sa duże to np. w rowerach poziomych ludzie którzy chcą kompleksowo podejść do tematu stosują dwa rozwiązania - owalne zebatki i korby 165 a nawert 155mm. O ile w poziomach mogę się wypowiadać to w korbach jak wyżej średnio (mam kompakta szosowego 53/39 z korba 170 od zawsze) ale z rac
  4. Jest w sieci giga poradników i konkretów n/t piast co i dlaczego - poszukaj - naprawdę nie trzeba tęgiej głowy aby wpisać kilka słów kluczowych w tym "serwis piasty" czy coś w tym stylu. Ogólnie piasta jest pancerna dopóki poprawnie zmieniasz biegi, jesli kaleczysz ten zabieg nawet pancerny Rohloff rozsypie Ci sie w tydzień - jazda każdym pojazdem wymaga wprawy. Mam juz drugi rower z piasta Nexus 8 z czego na pierwszej przejechałem ok. 30 tysi (zero konserwacji) i rower sprzedałem a drugi (dziwniejszy i nieco bardziej dbam) ma ok 26 tysi (2 razy konserwowana). Konserwacja wersja light t
  5. Nie są zużyte - takie maja być - po mojemu piasta jest w porządku - nie sądziłem że jest tak zjechana zębatka - to ona "przeskakuje" CI biegi - wymień ją wyreguluj na kreski i będzie dobrze.
  6. Temat jest trudny - jeśli masz mechanikę w małym palcu - grzeb, jeśli nie to daj sobie spokój - wprawdzie samo wyciągnięcie ośki z zębatkami z piasty jest proste - tak sie w zasadzie konserwuje ją - wyciąga i płuka się, smaruje i wstawia z powrotem, to rozkręcanie dalsze to bez specyficznych narzędzi gwarantuje konieczność kupna nowej lub kosztowny serwis składania całości do kupy - czasem taniej kupić używaną. Zazwyczaj przyczyna "wypadywania" biegów jest niedopasowana długość linki - ogólnie dwie żółte kreski maja być na jednej linii, ewentualnie nieco przesunięte (do sprawdzenia w czasie
  7. https://www.rowerystylowe.pl/p-7747/rower-miejski-batavus-quip-n3 - batavusy i gazelle to najbardziej dizajnerskie i najbardziej miejskie rowery jakie można spotkać w Europie ... Kwestia wagi - sorry bardzo ale miejskie rowery to pancerne woły robocze - oczywiście kwestia tego co wieziesz ale jeśli to lans to po co tyle bagażników i błotniki? - toto ma przewieź dodatkowo oprócz Ciebie 40-50 kg bagażu i ma wytrzymać ... Mój rower gotowy do drogi ma 22,5 kg a jazda nieco ponad 30/h to żaden problem, a noszenie go czy targanie w górę to żadna filozofia - no ale to MÓJ rower ...
  8. Troche od czapy - taki se styl z bagażami zobacz: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-wyprawowe/520/520-disc/p/24000/ https://strefasportu.pl/pl/p/Rower-TREK-920-bezowy-2020/12392
  9. Obrazek wziąłem z netu szukając znanych mi słów kluczowych. Ogólnie w Polsce jest kilku jeżdżących "bez sensu" dla funu po Polsce i po Europie, jeśli szukasz to wpisz do googla "recumbent bike touring" i szukaj po obrazkach załadowanych rowerów - tak jest najprościej Przykładowo: http://www.nextstopwhere.com/2017/08/10/touring-on-a-recumbent-bicycle-everything-you-need-to-know/ - wady i zalety z punktu widzenia uzytkownika http://www.nextstopwhere.com/2017/04/17/azub-vs-streetmachine/ - recenzja na trasie 10 kkm Ogólnie jest to równoległy świat rowerowy, współistniejący od dziesiątek
  10. No to sens posiadania roweru za 5 tysi W OGÓLE odpada - zawsze albo ktos Ciebie albo Ty kogoś - to była propozycja czegoś co wywraca wszystko ale spełnia bardzo wiele z Twoich założeń - na stojąco czy nawet siedząc w pionie bez pochylania sie mocno w przód prędkości nie osiagniesz znaczącej ponad 30+ na dłuższym dystansie - po prostu się zmęczysz a ten konkretny typ roweru z przednim napędem stworzony jest do szybkiej jazdy - z dobra kondycją jedyne co CIe boli po przejechaniu 300 km to nogi - reszta to relaks, momentami zasypiasz 😉 jak zbyt wolno jedziesz ... Dodatkowo po zapakowaniu może w
  11. No to masz ten na odpowiedni wzrost: 1. to jest rower - https://www.olx.pl/oferta/rower-poziomy-CID767-IDGNtaz.html - ręcznie robiony przez technologa metali - cycus glancuś - ponegocjuj zejdziesz kilkaset zł 2. tak wygląda oryginał https://cruzbike.com/products/s40 - przejrzysz od góry do dołu zerknij co i jak mozna pod niego podwiesić - oryginał nawet 40 kg Główne zalety to - giga wygoda, z tymi oponami co na zdjęciu to raczej szybki road runner ale można dać chyba nawet semislicki do 1,75 cala a wtedy wygoda jazdy nieziemska i jazda po szutrach bez problemu, oraz w tej konkretnej wers
  12. Jeśli masz 5 tysi to zapytam: 1. jaki masz wzrost - od tego zależy odpowiedź/podpowiedź... 2. nie boisz się wyzwań? 3. czy nie boisz się zmian w światopoglądzie? - dokładniej i dosadniej: w nowym wyrażeniu definicji roweru - zmiana o 180 stopni - do tyłu 😉 4. czy masz coś przeciwko że ludzie wytykają CIę palcami 😉 5. chcesz mieć coś co pozwoli ci jechać te 30/h bez zmęczenia i po 300 km zsiąść i wbiec na 10 piętro i dopiero sie zmęczyć? 6. czy chciałbyś jadąc po kostce cieszyć sie wygodą i radościa jazdy?
  13. Po mojemu za mała rama. Ale po prawdzie liczą się dwie wartości - wzrost, krocze i ostatnie waga - jako że jesteś chudy to licząc z tego: http://www.kross.lt/pl/poradnik/dobor-ramy - wychodzi 20" - na obecnym jesteś, mimo mostka dłuższego "skundlony" - do jazdy sportowej to dobra pozycja do rekreacyjnej - niekoniecznie. Stąd jeśli nie jeździsz sportowo a rower kupiłes bo "ma dobre komponenty" to po mojemu za krótki ... Ale niech inni dodadzą swoje zdanie.
  14. No toż napisałem na końcu że zwykła ośka da się 😉 szczególnie po przeróbce na maszynowe wciskane ... Poza tym też z wrocka jestem ...
  15. W piastach typu planetarka nikt (tzn. żaden z producentów) nie przewidział takiej mozliwości - ani SHimano 3,7,8,11, ani Rohlof ani inni nie maja w swojej ofercie tego typu wynalazka - po mojemu jest to problem materiałowy - ośka pełna robiona z dobrej stali jest odpowiednio wytrzymała do przenoszenia momentów działających na tylne koło. Ale możesz spróbować - widziałem taką próbę ale nie wyszła - ścięto ośke pod wymiar rozstawu tylnego rozwarcia i próbowano przewiercić - niestety po dwukrotnej próbie ... została zakupiona oryginalna ośka i sprawę zakończono - próba momentem (w sensie symula
×
×
  • Utwórz nowe...