Skocz do zawartości

nctrns

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    565
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Kraków

Ostatnie wizyty

1325 wyświetleń profilu

nctrns's Achievements

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Nie masz opcji, żeby koronka z 7rz kasety hulała z 11rz kasetą.
  2. Po pierwsze, jak już zostało wspomniane, ludzie jeżdżą na MTB bo są uniwersalne. Dlaczego wybierają rowery uniwersalne? Bo wbrew temu co twierdzisz, dobre rowery nie są tanie. Jeśli ktoś może mieć tylko jeden rower, to wybierze coś, co sprawdzi się w jak największej liczbie możliwych zastosowań. Ponadto, miejsce do przechowywania rowerów też nie jest tanie, więc rodzina nawet 2+1 będzie miała problem zmieścić 6 czy 9 rowerów. A przechowywanie rowerów pod chmurką, to proszenie się o różne kłopoty. Co do różnic między Polską a Holandią - w Niderlandach ludzie przede wszystkim wykorzystują rower jako środek transportu codziennego - do pracy, na zakupy itd. Stało się tak dlatego, że w latach 70tych zeszłego wieku zorientowali się, że poszerzanie ulic dla samochodów to zły kierunek i przeorali stopniowo całą swoją infrastrukturę, by różnymi sposobami zachęcić ludzi do przesiadki na rowery. Teraz mają rozbudowaną infrastrukturę rowerową, plus naturalnie płaski jak stół teren, gdzie wygodnie można jeździć mieszczuchem czy trekkingiem. Do tego te rowery sprawdzają się jako woły robocze właśnie przy dojazdach do pracy i zakupy w każdą pogodę, codziennie - więc dalej można powiedzieć, że Holendrzy wybierają najbardziej uniwersalne dla nich rowery. A u nas rower wciąż jest najczęściej używany rekreacyjnie, a nie utylitarnie. Więc ktoś w weekend zrobi sobie rodzinną przejażdżkę, która może prowadzić przez miejskie ścieżki do podmiejskiego lasu, gdzie drogii wcale nie muszą być równe, a przewyższenia mogą być znaczne - czy to źle że robi to na rowerze MTB, który w takim właśnie mieszanym terenie sprawdzi się najlepiej? A w suchy, słoneczny dzień raz na jakiś czas zwiezie właściciela do pracy.
  3. To się dowiedz. Zapytaj sprzedającego jaki bębenek jest na piaście i czy orientuje się, czy są dostępne inne, jeśli jest tam bębenek campy. Jak sprzedający takich rzeczy nie wie, to nie kupuj od niego.
  4. No to jest SS, Short-Cage. Także albo zmiana przerzutki, albo trenujesz nogę na tej kasecie co masz.
  5. No to ciekawy wynalazek. Masz już rower i możesz pokazać zdjęcie? Jak nie to, gdzie to znalazłeś / skąd się dowiedziałeś? Na tej stronie masz zdjęcie obu tylnych przerzutek obok siebie, możesz sobie "na oko" porównać co masz u siebie. Ale z tego co pamiętam to Kross zawsze do tych kaset montował krótki wózek. Nie mogę znaleźć dobrego zdjęcia, ale patrząc po dostępnych wydaje mi się że w tym roczniku nadal jest to SS.
  6. Topeak Modula Cage 2 albo najtańszy stalowy koszyk - je da się rozginać.
  7. Skontaktuj się w razie czego z http://activia.sgl.pl/ to spec od Suntourów.
  8. Zależy jaki wózek przerzutki tam montują. Jak SS, to zasadniczo nie polecane są kasety o większej rozpiętości niż fabryczne 11-28. Jak jest GS, to możesz wsadzić do 11-34, a jak znajdziesz gdzieś, to teoretycznie 11-36 też obleci. Oznaczenie powinno być od wewnętrznej strony przerzutki.
  9. Z nowych w tej cenie nie znajdziesz nic lepszego od tribana.
  10. nctrns

    Zmiana kasety

    No to ciekawe, bo z kolei długi wózek powinien źle współpracować z kasetą 36. Ale jak jesteś pewien, to zmieniaj 🙂
  11. nctrns

    Zmiana kasety

    Jeśli masz kasetę 36 to na 99% masz przerzutkę w wersji SGS (z krótkim wózkiem) i to 36 to jest dla niej maks. Więc nie, nie możesz założyć większej kasety bez kombinowania, które pogorszy pracę obecnej przerzutki.
  12. Na sąsiednim forum ktoś sprzedaje Bora One https://forum.szajbajk.pl/topic/23336-koła-campagnolo-bora-one-dl-35-dodatki/
  13. nctrns

    Śluza rowerowa

    Tak, możesz zjechać na czerwony pas i jechać po prawej stronie samochodów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...