Skocz do zawartości

Rower na wycieczke wzdłuż wybrzeża


Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie pepe, nie zwrocilem na to uwagi - w cubeto koła 28-szprychowe. Nawet w obecnym kellysie mam 32. A i uzytkowalem w miedzyczasie koła 36-szprychowe. Nie wiem jak bedzie na 28. 

Thalcave i jajacek- wczoraj tak z ciekawosci zajrzalem do sklepu przedstawiciela treca - i byl tam gravel checkpoint -cena 8299 , na shimano 105. Cena wysoka w porownaniu do konkurencji ,no ale wlasnie pan z obslugi mowił o dozywotniej gwarancji. Chociaz obecny kellys po 11 latach uzytkowania - zadnych prblemów .

Odnośnik do komentarza

p.s. Jeszcze mam pytanie: jaka korba i kaseta będą najlepsze do treningu interwałów na asfalcie w terenie pagórkowatym(przewyższenia do 120-200m)? Czy sram 1x11 odpada w tym temacie? Chcialbym taki napęd ,zeby zamiast tych przełożeń szybkich , pozwalających rozpedzac sie do ok 50km/h , bylo więcej przelozen lekkich , wlasnie do jazdy pod góre. 

Odnośnik do komentarza

Do jazdy pod górę w zasadzie wystarczy przełożenie 1:1, czyli np. 34 zęby z przodu i 34 z tyłu. Taki zakres jest np. w gravelach z korbami 50/34 i kasetą 11-34. Piszę "w zasadzie, bo zależy to od wielu czynników: kadencji z jaką jeździsz, długości tych wzniesień, wagi zestawu kolarz-rower-pakunki,  siły w nogach, itp. W przypadku 1x gdy będziesz miał tarczę z przodu 42 i kasetę 11-46, dostaniesz najlżejsze przełożenie = 42/26 = 0,91, czyli miększe niż w przypadku powyższego 2x . Z kolei np. w moim gravelu mam korby 46/30 i kasetę 11-34, co daje najlżejsze przełożenie = 30/34 = 0,88, czyli tylko nieznacznie lżej niż w 1x. Większa róznica jest na drugim końcu skali, czyli przy twardych przełożeniach do szybkiej jazdy, wtedy w powyższym 1x masz 42/11 = 3,81  (co pozwala na jazdę z max prędkością około 40 km/h) . A u mnie 46/11 = 4,18  (max prędkość 45 km/h, w moim przypadku tylko z górki osiągalna ?). 

Edit : widzę, że częściej w gravelach 1x są jednak kasety 11-42, albo 10-42, co oczywiście zmiania sprawę, bo najlżejsze przełożenie będzie 42/42 = 1. A jak jeszcze zamiast tarczy 42 będziesz miał 44, to wychodzi już ponad 1, czyli trochę twardo jak na górki może być.

Tu masz też więcej w temacei : https://roweroweporady.pl/lekkie-przelozenia-w-rowerach-gravelowych/

Odnośnik do komentarza

Kolega na początku napisał 193 wzrostu, 105 wagi. Mój kumpel jadący z taką wagą i mający 34x30 na mocniejszych górkach dawał z buta i przyjeżdżał zwykle 20 minut po mnie ważącym 85. Wszystko zależy gdzie się jeździ, z jaką szybkością i jakie nachylenie. Tu kolega określa przewyższenia 120-200 m jako teren pagórkowaty. Dla mnie jest to teren płaski. Na mtb po Kampinosie wychodzi mi czasem 500m. Ja bym zdecydowanie przy tej wadze zalecał napęd 2x. Ma budowę na silną noge więc będzie miał czym pocisnąć z dołu a jak pojedzie gdzieś w bardziej urozmaicony teren to mu np. 32x34 nie zaszkodzi. Kupiłbym jedną kasetę do jazdy po płaskim i pod interwały np. 12-25 a drugą w góry. 11-34 albo 11-36.

Niestety w 1x11 masz przy kasecie 11-42 straszliwe dziury w kadencji i na płaskie do szybszej jazdy taka kaseta się kompletnie nie nadaje. Masz przeskok co 2 zęby co oznacza zmianę kadencji ok. 12-13. To strasznie wybija z rytmu. Mnie nawet w mtb to przeszkadza a co dopiero na szosie.

Odnośnik do komentarza

Tak swoją drogą jak rozważasz półkę cenową typu Trek Checkpoint to sugeruję spojrzeć na Treka Domane. Jest to szosa endurance, której dano możliwość założenia opon do 38mm. Więc możesz mieć znakomitą szosę, zimówkę i takiego pół-gravela w jednym. Jeździłem testowo na tym modelu i cholernie mi się podobał. Cholernie wygodny i bardzo uniwersalny. Jakbym miał nadmiar kasy to poważnie bym rozważał jego zakup. Checkpoint bierze opony do 45 i jest bardziej zorientowany w stronę jazdy po bezdrożach i z bagażem. Karbonowy Domane SL4 trochę poniżej dyszki. No i gwarancja Treka jest niezrównana.

Mój kolega, ścigał się w wyścigu na ponad 3000 km, na podobnym rowerze, Specialized Roubaix z zestawem jak poniżej (przejechał w 9 dni 3150 km). Ścigał się też na nim w pół-terenowym wyścigu Wisła 1200 na 1200 km. W obu na podium.


Rower_nadlugiedystanse.jpg

Odnośnik do komentarza

Panie Jacku, właśnie stoję przed dylematem zakupu roweru na miasto (Wrocław) w tym okoliczne szutrowe wały przy Odrze - myśli Pan, ze TREK DOMANE AL3 nadałby się do takiej aktywności?

https://www.dobrerowery.pl/trek-domane-al-3-rd-2019?combination_id=27551&utm_source=FB&utm_medium=cpc&utm_campaign=REM-ap-MD-Imp7(Rowery)v2&utm_term=(CBO)+Remarketing+dynamiczny+(Rowery)&fbclid=IwAR0kN7l-9i1cgyfzFYxL3CisdWOX_bmyoEONI0sCGmRNzMc0Zs-u9-hr57Q

 

Pozdrawiam

Daniel

Odnośnik do komentarza

Wrocław jest płaski jak stół - resztę niech CI @jajacek doradzi (ja tu jeżdżę od wiosny do jesieni i tu nie ma gdzie wjechać) bo lepiej zna temat "gravelopodobnego" szaleństwa - tu nawet 1x11/12 dałoby radę ale Sora 2/9 powinna dać radę lepiej.

Od siebie dodam że szutry przy Odrze są typowo kamieniste i wygoda sporo zależy od grubości opony (bo kamienie są raczej duże i sypkie więc grubsza opona i niższe ciśnienie przydaje sie dla utrzymania stabilności roweru. najczęściej lubie jechać na Psie Pole w prawo na Wilczyce, Dobrzykowice, Wojnowice (prawy brzeg odry) Po lewej stronie nie ma tak fajnie ?

Odnośnik do komentarza

@dangrams
1. W necie wszyscy na Ty
2. Nie mieszajmy wątków bo zrobi się burdel.

Nie jeździłem na żadnym Domane alu. Jeździłem tylko na jednym karbonowym. Natomiast jeśli dobrze rozumiem nie ma systemu IsoSpeed, który w modelu karbonowym jest kluczowy dla komfortu. Ma też zupełnie inną ramę bez tarcz i chyba nie bardzo można tam włożyć szeroką oponą. Jest to kompletnie inny model, raczej zbliżony do Kross Vento. Wątpię czy to dobry wybór. Chyba Triban 520 RC lepszy.

Odnośnik do komentarza
Dnia 29.03.2020 o 23:14, jajacek napisał:

Z opisu zastosowania wybrałbym gravela. Jazda nim będzie najszybsza a w lekki teren też idzie wjechać. Ważne jest ciśnienie w oponach, szczególnie jak nie jedziemy po asfalcie. Przy tej wadze dałbym 3-3,5 bara z przodu i 3.5-4 z tyłu. Zobacz posta jaki pepe zamieścił. On ma fajnego gravela. Na crossach zrobiłem kilkadziesiąt tysięcy km. Problemem takiego roweru jest przede wszystkim brak możliwości ukrycia się przed wiatrem i bardzo duża, hamująca nas, nasza powierzchnia czołowa, ze względu na prostą, szeroką kierownicę. Można to zmienić dokładają lemondkę, co robiłem. Ale podczas jazdy na lemondce nie masz rąk na hamulcach. W razie nagłej sytuacji drogowej może być groźnie. No i jazda na lemondce w ruchu miejskim jest niebezpieczna. Dwie lemondki połamałem. Raz bo mi baba weszła prosto pod rower. Gleba, szlify i straty w sprzęcie. Mając ręce na hamulcach bym się wybronił. Sakwy  nie moja bajka, nie lubię wozić pół domu. Lubię szybką, minimalistyczną jazdę. Podobnie jak pepe używam dużej podsiodłówki i toreb ramowych. Mam dwie sakwy Ortlieba ale użyłem je może ze 2 razy na rowerze i parę razy na kajaku. Sakwy w rowerze zmniejszają  prędkość pewnie ze 25%. Jedziesz jakby ci doczepili kotwicę z tyłu. Amor w crossie to zwykle kompletny shit, który nic nie robi. Więc ma znikome znaczenie czy go masz czy nie.

Jeździłem rowerem szosowym z sakwami typu crosso 2x 30l przez pół roku i to z obciążeniem  12-13  kg, na trasie 40 km gdzie teren jest dosyć pagórkowaty i nie było jakichś dużych różnic w  średnich prędkościach. Z tego co pamiętam najszybciej jak udało mi się przejechać tą trasę bez bagażu to było to 1h12 min, z sakwami jechałem jakieś 15 - 20 minut dłużej. Co prawda było trochę trudniej na podjazdach, ale na prostych nie czuło się tych oporów.

Odnośnik do komentarza
Dnia 4.04.2020 o 10:44, jajacek napisał:

Tak swoją drogą jak rozważasz półkę cenową typu Trek Checkpoint to sugeruję spojrzeć na Treka Domane. Jest to szosa endurance, której dano możliwość założenia opon do 38mm. Więc możesz mieć znakomitą szosę, zimówkę i takiego pół-gravela w jednym. Jeździłem testowo na tym modelu i cholernie mi się podobał. Cholernie wygodny i bardzo uniwersalny. Jakbym miał nadmiar kasy to poważnie bym rozważał jego zakup. Checkpoint bierze opony do 45 i jest bardziej zorientowany w stronę jazdy po bezdrożach i z bagażem. Karbonowy Domane SL4 trochę poniżej dyszki. No i gwarancja Treka jest niezrównana.

Mój kolega, ścigał się w wyścigu na ponad 3000 km, na podobnym rowerze, Specialized Roubaix z zestawem jak poniżej (przejechał w 9 dni 3150 km). Ścigał się też na nim w pół-terenowym wyścigu Wisła 1200 na 1200 km. W obu na podium.


Rower_nadlugiedystanse.jpg

Jajacek- ten trek domane w tej wersji - piękny;-). Ale nie rozważam półki cenowej checkpointa. Akurat stal w sklepie i oglądałem . Moja póła cenowa to bylo 5 tys ,a po wszystkich Waszych radach na forum(za które jestem bardzo wdzięczny) i po przejrzeniu oferty na rok 2020 (cune nuroad i kellys soot 50 -obydwa po 6300) , stwierdzilem że te 6 tys mogę wydac , bo zakładam ,ze te 300 zł to sie utarguje;-), a może i znajdzie sie ktorys z tych rowerów w jakiejś promocji i będzie jeszcze taniej.

Odnośnik do komentarza

Panowie , a jak wypada Waszym zdaniem porównanie dwóch juz wybranych przeze mnie rowerów(soot 50 i nuroad race) do meridy silex 400?

I czym różni się:  Shimano GRX RD-RX810, Direct Mount, 11-Speed  w Cube , od GRX 400 w meridzie? 

Wybór juz mam zawężony do 3 modeli, teraz rozpatruje jeszcze detale. I nie mogę jeszcze doszukac się ,jak wygląda gwarancja w meridzie. 

A tak poza tym,  ciężki czas nastał ,ze nie można czubka koła wychylic z domu , to przynajmniej mozna nadrobić trochę z teorią  i wybrac to ,co najlepsze;-)

Edit: co do gwarancji meridy juz zalazlem- 2 lata na wszystko ,jesli się nie mylę.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Miko napisał:

jak wygląda gwarancja w meridzie

Z tego co pamiętam 2lata.

 

1 godzinę temu, Miko napisał:

 Shimano GRX RD-RX810, Direct Mount, 11-Speed  w Cube , od GRX 400 w meridzie? 

EEE... w Meridzie masz napęd szosowy 105, a w Kellysie jest "SHIMANO GRX (020) RX810 (direct mount) " więc to prawdopodobnie ta sama przerzutka. Jest to przerzutka pośrodku tego co oferuje Shimano GRX.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...