Skocz do zawartości

Rower touring/endurance


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, planuje zakup roweru typu touring/endurance z lekka nuta gravela. Chyba dobrze sie wyrazilem. Na co dzien nie mieszkam w Polsce, ale rower bedzie tam stacjonowal z racji tego, ze u tesciow za wiele sie nie dzieje i nie ma co robic, wiec jak juz tam jestesmy to zona pozwala mi zniknac z domu na dzien lub dwa i wtedy jade do oporu bez zadnego spania, namiotow, itd.

Rower musi :

  1. miec mocowanie sakw i blotnikow. Nie bawie sie juz w zadne klamry i inne blotniki podsiodlowe. 
  2. musi miec jasny, widoczny dla innych kolor, by zwiekszyc swoja widocznosc czyli np. jasny zielony, pomaranczowy, zolty
  3. byc oparty na grupie minimum Sora, choc najlepiej to Tiagra badz 105 z dwoma lub trzeba blatami z przodu
  4. miec hamulce tarczowe
  5. zmiescic sie w budzecie 7350/1500funtow max, choc im mniej tym lepiej
  6. byc bardziej ukierunkowany na asfalt niz szutr(opona 700 x 28 lub 32C musi wejsc)

Patrzylem na rowery Kross czy Romet, ale wszystkie rowery sa szare, bure i ponure. Pytalem obu producentow bezposrednio i przyznali mi, ze nie sa w stanie mi zaoferowac roweru, ktory spelnialby moje oczekiwania. Pytalem tez Loca Bikes, ale kolejka zamowien siega 3 miesiecy, wiec nikle szanse sa , bym rower od nich mial przed swoim urlopem na poczatku sierpnia.

Rozwazam kupno roweru tu,a to dlatego, by uniknac sytuacji sprzed paru lat, kiedy kupilem z wyprzedzeniem rower od Infiniti i okazalo sie,ze rama porysowana, mocowania blotnikow pekniete, a rower nadawal sie do serwisu, bo nie bylo w nim nic wyregulowane. Tesciu swoje lata ma, wiec nie pomyslal, zeby sprawdzic co jest w srodku, kiedy karton wydawal mu sie okay. Glupio mu bylo, wiec stwierdzilem, ze wiecej go na tego typu stresy nie bede wystawial.

To jest moja lista rowerow, ktore rozwazam:

  1. https://fairlightcycles.com/faran/?v=79cba1185463
  2. https://www.orrobikes.com/shop/terra-gravel-105-hydro lub https://www.orrobikes.com/shop/terra-gravel-105-with-trp-disc-brakes
  3. https://www.genesisbikes.co.uk/bike/croix-de-fer-20-alt
  4. https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-cgr-al-orange-shimano-tiagra-1/
  5. https://www.spacycles.co.uk/m1b0s21p3867/SPA-CYCLES-Aubisque-105-Triple (tu rower moga mi przemalowac na kolor, ktory mnie interesuje)

Sprzedawcy w cenie roweru zamienia mi kasete czy opony, by dostosowac rower tak, by mi pasowalo. Nie ma problemu tez z zamiana hamulcow, bo w UK sa odwrotnie niz w Polsce, by latwiej byloby mi skrecac/wystawiac reke i jednoczesnie hamowac.

Patrzylem na Canondale, Specialized, Meride, Giant, ale nic ciekawego w tego typu kolorystyce nie znalazlem. Myslalem najpierw o pomalowaniu roweru, ale znalazlem tylko dwa miejsca, gdzie mogliby mi to zrobic przed urlopem,a dwa nie sa ograniczeni paleta RAL. Owszem koszt w obu przypadkach jest trzy cyfrowy, wiec malowanie i cala reszte raczej zostawilbym jako kolo ratunkowe, bo wtedy wzialbym Tribana RC520.

Ktory wedlug Was w/w jest najlepszym jakosc/do ceny? Czy znacie jakies inne w podobnej kolorystyce z krajowego podworka? dziekuje z gory za pomoc

Odnośnik do komentarza

Czesc, no wlasnie szukam takiego koloru. Cannondale ma, ale nie ma mocowan stad tez pytam na forum, ktory za wyjatkiem Tribana byscie wybrali patrzac na jakosc/cena. Z rowerami z Decathlona mam do czynienia od lat. Nie narzekam na ich jakosc, tyle ze jak wpadne na pomysl zmiany na cos innego, to mam zawsze problem ze sprzedaza w Polsce, bo 9/10 patrzy na naklejki niz to ze rower ma grupe lub wiecej wyzej niz rower ze znaczkiem znanej firmy.  Moj ostatni triban mial i tez ten problem, ze rura podsiodlowa miala rozmiar tylko dla decathlonu i byla niestandardowa, kiedy ja chcialem bardziej przysunac sie do kierownicy. Nawet bike fitting i wymiana mostka na krotki za wiele nie pomogla. Pomyslalem sobie wiec, ze moze wlasnie pora zmienic cos na inna marke. Owszem w Polsce jestem 2-3tygodnie max, ale z drugiej strony chcialbym miec cos innego. Ponadto po doswiadczeniach z Infinity stwierdzam, ze prawa konumenta w PL sa daleko w tyle, co mam tu w UK. Tu nigdy nie mialem problemu. Koledze  kiedy peklo kilka szprych w jego nowym mavic aksium to nowe kolo mu dali w sklepie od reki, a stare kazali wyrzucic. Ze sklepow online to mialem przeboje z centrumrowerowe.pl czy rowertour i omijam szerokim lukiem. Na allegro tez nie jest latwo dostac w razie czego zwrot jak sie nie ma polskiej karty czy konta i placi sie payu. Dzwonilem do najblizszego tesciow decathlona i powiedzieli mi, ze tribany schodza im w duzych ilosciach i bywaja braki i nie ma szans, bym pojechal, kupil i odebral rower tego samego dnia badz nastepnego. Tesciu powiedzial, ze nie chce powtorki z rozrywki, wiec albo wybiore ktorys z tych co napisalem plus rc520, albo zapytam na forum, bo moze ktos bedzie mogl cos innego doradzic.

Odnośnik do komentarza

Witam, sprawdzalem tez ich, bo kojarzylem Lukasza rower z jego zdjec. Moglbym jedynie rame kupic i samemu skladac, a to nie wchodzi w rachube. Fairlight Faran juz tez mi odpadl, bo najwczesniej rower mialbym gotowy we wrzesniu/pazdzierniku. Kazdy rower jest robiony na indywidualne zamowienie i taka dluga liste chetnych maja.  Zreszta wiekszosc na forach brytyjskich sugerowala mi wlasnie ten rower, ale niestety musze go wykreslic z listy. Dziwne dla mnie jest to, ze w polscy producenci robia takie ciemne te ramy. Ramy tez sa bardziej sportowe niz endurance patrzac na oferte Kross czy Romet, bo nie wiem, czy jeszcze jest ktos kto robi dobre tego typu rowery poza Loca Bikes czy Rondo.

Odnośnik do komentarza

Polscy producenci dostosowują się do trendów światowych. W tym roku (w poprzednim również) "modne" są ciemna kolory i do tego często matowe. Są marne szanse na znalezienie jaskrawego roweru spełniającego resztę warunków. Jest Merida Silex 300, ale jeden blat z przodu. Czerwony Diverge 5E ma tylko claris. Wydaje mi się, że najbliższy spełnienia warunków jest Marin Four Corners: jasny niebieski kolor, wygodna pozycja, tiagra. Jednakże opony na starcie 42mm.

PS. Jest jeszcze Scott Speedster Gravel 20

Odnośnik do komentarza

Marin byl jednym z pierwszych rowerow na liscie do ewentualnego przemalowania. Ma miejsca na wiecej bidonow, wiec nie musialbym sie martwic, ze mi zabraknie jadac noca. Sora juz tez da rade, ale jest bardzo ciezki jak na tego typu rower i w kazdej opinii/tescie Four Corners to wytykano. Do tego niech doloze siebie plus bagaznik, blotniki i bedzie ciezko rozpedzic go na asfalcie. Nie powiem, jako drugi rower rewelacja. Rozmawialem tez juz w sklepie o Meridzie Silex i powiedziano mi, ze to nie takie proste przebudowac z jednego blatu na wiecej. 

To prawda, ze ciezko znalezc rower z takim malowaniem, stad odrazu sprawdzalem cene, ile takie malowanie by mnie kosztowalo. Z drugiej strony, kiedy pytalem lakiernikow typowo rowerowych/motocyklowych o pomalowanie to nikt tego od reki czy tez w ciagu miesiaca by mi nie zrobil, bo tyle maja zlecen. Rekord czekania to grudzien, wiec widac, ze duzo jest osob, co chca miec cos innego niz czarny z dodatkiem innego koloru.

Odnośnik do komentarza
Dnia 20.05.2019 o 20:24, jajacek napisał:

Na PlanetX był taki oczojebny gravel. Łukasz, admin tego forum ma takiego. Triban 520 RC uważam za świetny wybór.

Jajacek,

a masz doświadczenie (lub szerokie grono Twoich rowerowych przyjaciół)  z hamulcami TRP HY/RD? Widziałem na żywo w Decathlonie w Jeleniej Górze tego Tribana i rzeczywiście jest fantastyczny. To chyba raczej bardziej endurance - czy tak?  

Odnośnik do komentarza

Roweru tez nie widzialem. Ze zdjec wnioskuje, ze kola sa na QR a nie sztywnych oskach. Tu sa recenzje RC500 i RC520. Wkrotce maja dodac recenzje najdrozszego modelu RC i ma tez byc wersja z jednym blatem z tego co pisza na bikeradar

https://road.cc/content/review/259930-triban-rc-500-disc-road-bike

https://road.cc/content/review/252475-triban-rc-520-disc-road-bike

 

Mnie teraz zastanawia, czy zwiekszyli limit wagowy dla serii RC, czy dalej jest 100kg. Na widelec karbonowy sa dwa lata gwarancji, wiec w stosunku do 540 nie zmienilo sie nic. 

Odnośnik do komentarza

Miałem podobną zagwozdkę rok temu  i kupiłem ( z pomocą tego forum) Fuji Sportif 1.5. Co prawda cały rower nie jest istną żarówą, ale ma elementy rzucające  się w oczy. Większość założeń się zgadza-   łagodna geometria, mocowania błotników, bagażnika, hamulce tarczowe ( mechaniczne trp spyre) i napęd oparty głównie na Tiagrze.Fabrycznie na oponach 28mm, ale wejdą 35mm.

 

http://skleprower.pl/fuji-sportif-15-d-2018-tiagra-4700-2x10-p-73.html

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...