Skocz do zawartości

Lukas

Użytkownicy
  • Ilość treści

    104
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O Lukas

  • Ranga
    Forumowicz

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Warszawa
  1. Do Marina Fairfax wejdą spokojnie z tyłu gravelowe opony 40mm, a z przodu dużo więcej- sprawdzone osobiście 😉 Na plus karbonowy widelec i jako jedyny z wymienionych posiada sztywne osie- jak dla mnie fajna baza, ale nie z tym osprzętem za tą cenę.
  2. Od niedawna mam Marina Fairfax 4 z 2019. Założone oponki gravelowe 40mm- z przodu jest jeszcze bardzo dużo miejsca, ale z tyłu blisko limitu.
  3. U mnie w TRP Spyre nie ma problemu z ustawianiem klocków względem tarczy po zmianie koła- odwracam rower i zawsze jest ok- chociaż miejsca faktycznie jest mało. W hydraulikach deore m615 też nigdy nie miałem takiego problemu i też nie było sztywnych osi- choć było tam znacznie więcej miejsca. Ostatnio w serwisie usłyszałem, że duże znaczenie ma sztywność ramy, a nie same sztywne osie.
  4. Jakbym teraz kupował fitnessa to mocno zastanawiałbym się nad Tribanem rc 500 flatbar- dożywotnia gwarancja, karbonowy widelec i napęd oparty na sorze. Cena 2300. Nie wiem czy którykolwiek ze wskazanych powyżej może z nim konkurować, bo nie wrzuciłeś linków, ale wątpię. https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-fb-id_8548314.html
  5. Jeżdżę na fabrycznym secie i nie miałem do tej pory problemów. Tylko jeżeli chodzi o hamulce w szosie to mam małe porównanie, bo po za tymi jeździłem tylko z obręczowymi sory- lepiej wypadają trp. Z hydraulikami w szosie nie jeździłem.
  6. Miałem podobną zagwozdkę rok temu i kupiłem ( z pomocą tego forum) Fuji Sportif 1.5. Co prawda cały rower nie jest istną żarówą, ale ma elementy rzucające się w oczy. Większość założeń się zgadza- łagodna geometria, mocowania błotników, bagażnika, hamulce tarczowe ( mechaniczne trp spyre) i napęd oparty głównie na Tiagrze.Fabrycznie na oponach 28mm, ale wejdą 35mm. http://skleprower.pl/fuji-sportif-15-d-2018-tiagra-4700-2x10-p-73.html
  7. Jeżeli cross to akurat sprzedaję 1 ze swoich rowerów- rozmiarowo powinno być ok https://www.olx.pl/oferta/unibike-zethos-rewelacyjny-stan-CID767-IDz0Jax.html#f923b2ea4b
  8. Sprzedam prywatny rower Unibike Zethos, rozmiar ramy 19. Kupiony w 2016r., używany sporadycznie bardzo mały przebieg( 1 z 3 rowerów) - stan wzorowy- może z 2 ryski się znajdą. Rower w specyfikacji fabrycznej, rama jeszcze ma 2 lata gwarancji. Posiadam dowód zakupu. Zapraszam na jazdę próbną do Warszawy. SPECYFIKACJA TECHNICZNA Rama 700C / ALU 6061 / HYDROFORMING / CIENIOWANA / MĘSKA - 19", Kolor CZARNO-NIEBIESKI Widelec przedni SR SUNTOUR NCX-D LITE / SKOK 63MM / BLOKADA HYDRAULICZNA Komplet sterowy AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY Komponenty Kierownica UNO
  9. Opona 1,75 bezpiecznie wchodzi do crossów Unibike, na upartego 1,9. Jeździłem na sprężynowych suntourach nex, nvx, ncx oraz na powietrznym nrx- tych 2 pierwszych zdecydowanie nie polecam. W jednym rowerze wstawiłem sztywny widelec zamiast nexa. Ncx mam obecnie i jestem zadowolony- jako amator nie widzę jakiejś dużej różnicy w działaniu z powietrznym nrx. Jak dla mnie oba są w porządku, ale pewnie to też kwestia mojej wagi ( 82kg), dla osób dużo lżejszych chyba lepszy byłby powietrzny.
  10. Komplet - przerzutki i manetki w Unibike to Deore Slx, w Cube Nature SL przerzutki to deore xt, ale już manetki " tylko" deore. Jedne i drugie to porządny zestawy- raczej nie wyczułbym różnicy w działaniu , ale lubię jak osprzęt jest homogeniczny. Unibike ma dużo lepsze hamulce- jak dla mnie są rewelacyjne w działaniu, te w Cube to budżetowce. Piasty w Cube to Shimano Tourney- najjniższa półka ze stajni Shimano, w rowerze za ponad 3000... W Unibike są deorki. Amortyzator w Unibike jest sprężynowy- w Cube powietrzny, różnice kolega opisał wyżej. Górne spawy ramy w Zetho
  11. Ja tego Scotta bym odpuścił ze względu na amortyzator bo wsadzili do roweru za ponad 3000zł najtańszy uginacz. W porównaniu do Gianta 2019 to jest główna różnica, reszta jest w miarę podobna. Tutaj masz linka do Zethosa z 2018r. https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-unibike-zethos-gts-2018 Ma o klasę lepsze manetki, przednią przerzutkę, tylnią przerzutkę. Piasty kół są klasy deore tak jak i hamulce, które są już naprawdę dobre i lepsze o kilka klas niż w Scotcie i Giancie. Amortyzator jest olejowo- sprężynowy, według mnie do roweru crossowego wystarczający
  12. Hej, Cube wygląda bardzo ciekawie- jako jedyny z podlinkowanych posiada amortyzator Rock Shoxa. Trochę słabe hamulce jak za tą cenę, ale cała reszta według mnie bardzo na plus. W kołach Meridy znajdują się najtańsze piasty shimano, hamulce te same słabe co w Cube, raczej budżetowy mechanizm korbowy i tańszy sprężynowy amortyzator suntoura ( nie mówię, że zły- sam takiego używam). Scott ma te same tanie piasty w kołach i hamulce co Merida i dodatkowo badziewny amortyzator. Napęd jest ok. Gianty do siebie podobne z tym, że w 2018 jest support Octalink ( starszy standard), a
  13. Rower typu fitness jest rowerem typowo rekreacyjnym- zgadzam się, że będzie wolniejszy od szosy i będzie też mniej komfortowy w terenie od mtb czy crossa, ale Autorowi wątku zależy głównie na dojazdach do pracy po mieście i okazjonalnym cardio po asfalcie. Uważam, że w tym przypadku rower typu fitness z trochę szerszą oponą to dobry kierunek. W mieście wygodniejszy niż szosa, a lżejszy i szybszy niż mtb czy cross. Mój cross waży w granicach 13kg i używam go głównie do jazy po ścieżkach leśnych- na dojazdy do pracy używam fitnessa.
  14. Ja też mam jednego fitnessa i według mnie jest to fajny rekreacyjny rower- lekki, uniwersalny i tani w eksploatacji. Moim sirrusem jeździ się w mieście lżej niż mtb czy crossem oraz wygodniej niż szosą. Na trasy po kilkadziesiąt kilometrów czy wyprawę z sakwami też jest ok, zmieści opony 40mm czyli komfort jako taki też jest. Oczywiście przegrywa z rowerami z amortyzacją w terenie oraz z szosą w szybkiej jeździe po asfalcie, ale jako rower rekreacyjny do wszystkiego uważam że jest naprawdę ok.
×
×
  • Utwórz nowe...