Skocz do zawartości

Lukas

Użytkownicy
  • Postów

    104
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Warszawa

Ostatnie wizyty

1 552 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Lukas

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Do Marina Fairfax wejdą spokojnie z tyłu gravelowe opony 40mm, a z przodu dużo więcej- sprawdzone osobiście ? Na plus karbonowy widelec i jako jedyny z wymienionych posiada sztywne osie- jak dla mnie fajna baza, ale nie z tym osprzętem za tą cenę.
  2. Od niedawna mam Marina Fairfax 4 z 2019. Założone oponki gravelowe 40mm- z przodu jest jeszcze bardzo dużo miejsca, ale z tyłu blisko limitu.
  3. U mnie w TRP Spyre nie ma problemu z ustawianiem klocków względem tarczy po zmianie koła- odwracam rower i zawsze jest ok- chociaż miejsca faktycznie jest mało. W hydraulikach deore m615 też nigdy nie miałem takiego problemu i też nie było sztywnych osi- choć było tam znacznie więcej miejsca. Ostatnio w serwisie usłyszałem, że duże znaczenie ma sztywność ramy, a nie same sztywne osie.
  4. Jakbym teraz kupował fitnessa to mocno zastanawiałbym się nad Tribanem rc 500 flatbar- dożywotnia gwarancja, karbonowy widelec i napęd oparty na sorze. Cena 2300. Nie wiem czy którykolwiek ze wskazanych powyżej może z nim konkurować, bo nie wrzuciłeś linków, ale wątpię. https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-fb-id_8548314.html
  5. Jeżdżę na fabrycznym secie i nie miałem do tej pory problemów. Tylko jeżeli chodzi o hamulce w szosie to mam małe porównanie, bo po za tymi jeździłem tylko z obręczowymi sory- lepiej wypadają trp. Z hydraulikami w szosie nie jeździłem.
  6. Miałem podobną zagwozdkę rok temu i kupiłem ( z pomocą tego forum) Fuji Sportif 1.5. Co prawda cały rower nie jest istną żarówą, ale ma elementy rzucające się w oczy. Większość założeń się zgadza- łagodna geometria, mocowania błotników, bagażnika, hamulce tarczowe ( mechaniczne trp spyre) i napęd oparty głównie na Tiagrze.Fabrycznie na oponach 28mm, ale wejdą 35mm. http://skleprower.pl/fuji-sportif-15-d-2018-tiagra-4700-2x10-p-73.html
  7. Jeżeli cross to akurat sprzedaję 1 ze swoich rowerów- rozmiarowo powinno być ok https://www.olx.pl/oferta/unibike-zethos-rewelacyjny-stan-CID767-IDz0Jax.html#f923b2ea4b
  8. Sprzedam prywatny rower Unibike Zethos, rozmiar ramy 19. Kupiony w 2016r., używany sporadycznie bardzo mały przebieg( 1 z 3 rowerów) - stan wzorowy- może z 2 ryski się znajdą. Rower w specyfikacji fabrycznej, rama jeszcze ma 2 lata gwarancji. Posiadam dowód zakupu. Zapraszam na jazdę próbną do Warszawy. SPECYFIKACJA TECHNICZNA Rama 700C / ALU 6061 / HYDROFORMING / CIENIOWANA / MĘSKA - 19", Kolor CZARNO-NIEBIESKI Widelec przedni SR SUNTOUR NCX-D LITE / SKOK 63MM / BLOKADA HYDRAULICZNA Komplet sterowy AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY Komponenty Kierownica UNO GRADE 2.0 / RISER / 31.8MM Chwyty kierownicy VELO / ALU LOCK Wspornik kierownicy UNO GRADE 2.0 / 31.8MM Wspornik siodła UNO GRADE 2.0 Napęd Manetki SHIMANO DEORE M610/DEORE M615 Przerzutka przednia SHIMANO DEORE T610 Przerzutka tylna SHIMANO DEORE SLX M670 SHADOW Hamulce SHIMANO DEORE M615 (HYDRAULICZNE) Kaseta / Wolnobieg SHIMANO DEORE HG62-10 / 11-34T Łańcuch SHIMANO HG54 Mechanizm korbowy SHIMANO DEORE T611 / 48X36X26T / ZINTEGROWANA OŚ BB51 Koła Obręcze MACH1 NEO DISC / CZARNE Piasty SHIMANO ALIVIO M4050 / 32H / CZARNE Szprychy SAPIM / NIERDZEWNE / CZARNE Opony SCHWALBE SMART SAM / 28X1.60 Dętki SCHWALBE / SV Link do ogłoszenia i zdjęć: https://www.olx.pl/oferta/unibike-zethos-rewelacyjny-stan-CID767-IDz0Jax.html#806ede4cda
  9. Opona 1,75 bezpiecznie wchodzi do crossów Unibike, na upartego 1,9. Jeździłem na sprężynowych suntourach nex, nvx, ncx oraz na powietrznym nrx- tych 2 pierwszych zdecydowanie nie polecam. W jednym rowerze wstawiłem sztywny widelec zamiast nexa. Ncx mam obecnie i jestem zadowolony- jako amator nie widzę jakiejś dużej różnicy w działaniu z powietrznym nrx. Jak dla mnie oba są w porządku, ale pewnie to też kwestia mojej wagi ( 82kg), dla osób dużo lżejszych chyba lepszy byłby powietrzny.
  10. Komplet - przerzutki i manetki w Unibike to Deore Slx, w Cube Nature SL przerzutki to deore xt, ale już manetki " tylko" deore. Jedne i drugie to porządny zestawy- raczej nie wyczułbym różnicy w działaniu , ale lubię jak osprzęt jest homogeniczny. Unibike ma dużo lepsze hamulce- jak dla mnie są rewelacyjne w działaniu, te w Cube to budżetowce. Piasty w Cube to Shimano Tourney- najjniższa półka ze stajni Shimano, w rowerze za ponad 3000... W Unibike są deorki. Amortyzator w Unibike jest sprężynowy- w Cube powietrzny, różnice kolega opisał wyżej. Górne spawy ramy w Zethosie są wygładzone i wygląda to bardzo estetycznie, w Cube Nature SL tylko część spawów jest zeszlifowanych- przy tylnim trójkącie. Sapwy ramy w Zethosie zostały tak samo obrobione w Cube Nature EXC, ale to raczej nie ta półka cenowa- chyba znowu się pomyliłeś.
  11. Ja tego Scotta bym odpuścił ze względu na amortyzator bo wsadzili do roweru za ponad 3000zł najtańszy uginacz. W porównaniu do Gianta 2019 to jest główna różnica, reszta jest w miarę podobna. Tutaj masz linka do Zethosa z 2018r. https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-unibike-zethos-gts-2018 Ma o klasę lepsze manetki, przednią przerzutkę, tylnią przerzutkę. Piasty kół są klasy deore tak jak i hamulce, które są już naprawdę dobre i lepsze o kilka klas niż w Scotcie i Giancie. Amortyzator jest olejowo- sprężynowy, według mnie do roweru crossowego wystarczający. A tutaj jeszcze 1 ciekawy rower: https://www.decathlon.pl/rower-trekkingowy-riverside920-id_8405267.html Amortyzator powietrzny ten sam co w Giancie, napęd 1x11 i markowe koła Mavica. Jak to w Decathlonie dożywotnia gwarancja na ramę, mostek i kierownicę. hamulce to zagadka ?
  12. Hej, Cube wygląda bardzo ciekawie- jako jedyny z podlinkowanych posiada amortyzator Rock Shoxa. Trochę słabe hamulce jak za tą cenę, ale cała reszta według mnie bardzo na plus. W kołach Meridy znajdują się najtańsze piasty shimano, hamulce te same słabe co w Cube, raczej budżetowy mechanizm korbowy i tańszy sprężynowy amortyzator suntoura ( nie mówię, że zły- sam takiego używam). Scott ma te same tanie piasty w kołach i hamulce co Merida i dodatkowo badziewny amortyzator. Napęd jest ok. Gianty do siebie podobne z tym, że w 2018 jest support Octalink ( starszy standard), a w 2019 FSA Megaexo. Hamulce też są podobnej klasy co powyżej , a o kołach nic nie można powiedzieć, bo wszystko made by giant. Amortyzatory mają powietrzne suntoura co generalnie jest na plus, ale chyba będą droższe w serwisowaniu. Z powyższych 4 wybrałbym Cube- mechanizm korbowy, przerzutki, piasty i amortyzator RS- wszystko 2 klasy wyżej niż u konkurencji. Jak dla mnie osprzęt, aż za dobry jak na rower crossowy ? Możesz spojrzeć na Unibike Zethos- nie ma jeszcze zdjęć modelu 2019, ale osprzętowo również wygląda bardzo dobrze. Ma bardzo dobre hamulce, piasty, napęd. Amortyzator ten sam co w Meridze. Równo i porządnie poskładany rower. http://www.unibike.pl/zethosgts.html Często zamiast rowerów crossowych na forum jest polecany cube attention 29- rower mtb o komfortowej geometrii, w sumie zakładasz węższe opony i masz rower podobny do crossowego ale bardziej uniwersalny poprzez większy skok amortyzatora oraz możliwość założenia szerszych opon. Według mnie opcja warta do przemyślenia.
  13. Rower typu fitness jest rowerem typowo rekreacyjnym- zgadzam się, że będzie wolniejszy od szosy i będzie też mniej komfortowy w terenie od mtb czy crossa, ale Autorowi wątku zależy głównie na dojazdach do pracy po mieście i okazjonalnym cardio po asfalcie. Uważam, że w tym przypadku rower typu fitness z trochę szerszą oponą to dobry kierunek. W mieście wygodniejszy niż szosa, a lżejszy i szybszy niż mtb czy cross. Mój cross waży w granicach 13kg i używam go głównie do jazy po ścieżkach leśnych- na dojazdy do pracy używam fitnessa.
  14. Ja też mam jednego fitnessa i według mnie jest to fajny rekreacyjny rower- lekki, uniwersalny i tani w eksploatacji. Moim sirrusem jeździ się w mieście lżej niż mtb czy crossem oraz wygodniej niż szosą. Na trasy po kilkadziesiąt kilometrów czy wyprawę z sakwami też jest ok, zmieści opony 40mm czyli komfort jako taki też jest. Oczywiście przegrywa z rowerami z amortyzacją w terenie oraz z szosą w szybkiej jeździe po asfalcie, ale jako rower rekreacyjny do wszystkiego uważam że jest naprawdę ok.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...