Skocz do zawartości

bartwylye

Użytkownicy
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

1 184 wyświetleń profilu

Osiągnięcia bartwylye

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Sprzedalem swoja szose i mam dylemat. albo wezme Meride Silex 400 albo zaproponowano mi za te sama kwote nastepujacy rower: https://wrosport.pl/rowery-szosowe-gravelowe/rower-gravel-ghost-road-rage-essential-eq-zielony.html Nigdy nie slyszalem o tej marce i nie mam pojecia, ktory wybrac. na plus Ghost jest fakt, ze ma juz blotniki i bagaznik. o bagazniku, a przede wszystkim dedykowanych blotnikach znalazlem tylko negatywne opinie: wypinaja sie, maly przeswit miedzy opona a blotnikiem i bloto haczy. beznadziejny montaz tylnego blotnika. decyzje musze podjac dzis, by zarezerwowac sobie miejsce do pomalowania roweru. czy ktokolwiek z Was mial stycznosc z ta marka/rowerem, by doradzic, ktory wziasc?
  2. Dziekuje za porady. Ciekawe opcje. Nowa Merida Silex 400 niebieska kosztuje £1199, wiec zdecydowanie tansza niz w Polsce, ale znajac zycie polski urzad celny by mi nie odpuscil Vatu. Musze pojezdzic i wyprobowac kazdy z nich, by latwiej bylo mi podjac decyzje.
  3. Witam, planuje wymienic wysluzonego, przemalowanego Tribana 540 , ktorego uzywam tylko na urlopie bedac w Polsce na nowszy rower, ale nie mam pomyslu. Nowy rower nie musi byc nowy. Kolor jest mi calkowicie obojetny, bo i tak pojdzie do malowania, tak jak poprzednik, no chyba ze bedzie taki jaskrawy jak obecny. Ciemne kolory do mnie nigdy nie przemawialy. Stosunek szosa/offroad u mnie to jakies 80/20. Wymienic rower chce z dwoch powodow: 1) chce zwiekszyc sobie komfort jazdy majac zaladowane sakwy, wiec bede chcial miec te same opony continental 4 seasons, ale 28mm lub 32mm. Dziur na drogach tylko przybywa niestety. 2) hamulce. musza byc tarczowe, najlepiej hydrauliczne. Te szczekowe od BTWIN hamuja dobrze, ale rece mi sie szybciej juz mecza(starosc nie radosc) i musze rece odciazyc. Rower musi miec mocowania na bagaznik oraz blotniki, wiec przeswit musi byc na tyle duzy by min. 28mm opona mi weszla. Z racji tego, ze teraz mam 105tke wydaje mi sie, ze powinienem zostac przy grupie szosowej, gdzie zdecydowana wiekszosc pokonanych kilometrow jest wlasnie na asfalcie, choc jestem zawsze pozytywnie nastawiony na zmiany. Predkosc ma akurat dla mnie drugorzedne znaczenie(srednio 22-25kmh). Liczy sie dla mnie przede wszystkim dystans(300km+). Scigac sie nie scigam, wiec rama sportowa odpada. Torby podsiodlowe do mnie nie przemawiaja zbytnio. Pomimo wiekszej wagi plus waga bagaznika to latwiej mi sie w sakwach zorganizowac i mam wiecej miejsca. Jezdze tez w nocy, wiec nie zawsze stacje benzynowe sa otwarte lub okolicy. na sztycy mam radar garmina, a na mocowaniu bagaznika druga lampke dla wiekszego bezpieczenstwa i nie chcialbym tego zmieniac. Budzet. Dobre pytanie. Triban 540 dal rade 4 lata i pewnie,gdyby nie chec zwiekszenia komfortu i latwiejszego hamowania, to bym dalej nim jezdzil. Nie chcialbym przekroczyc 7000, ale jezeli byloby cos, co jest warte uwagi to jestem otwarty na zwiekszenie budzetu.
  4. No wlasnie wydawalo mi sie, ze z porzadnymi serwisami mialem do czynienia. Inny przez telefon powiedzial w stylu ja powiem Panu co pasuje, a Pan ode mnie nie kupi i byl koniec rozmowy. Standardowy drop to 49mm, a tu jest 57mm. Tektro 539 beda pasowac. Zakladajac Shimano redukuje szerokosc opony do 28mm, ale akurat wole miec lepsze hamowanie stad myslalem, by zalozyc cos innego niz Tektro.
  5. W moim Tribanie 540 szczeki hamulcowe sa Tektro, ale zarowno sruby jak i sprezyna pokryly sie rdza i postanowilem wymienic na te z grupy Shimano i zaczely sie schody. Decathlon powiedzial mi, ze takich nie sprzedaje, ale powiedzieli, ze drop jest 57mm i nie moga byc direct mount. Sprawdzilem liste produktow Shimano i wychodzi na to, ze jedynie BR R451 pasuje na wymiar, ale z tego co widze na liscie kompatybilnosci to BR R451 nie bedzie dzialal z klamkomanetkami ST5800(grupa 105). Czy ktos moze z Was juz wymienial je i wie, ktore szczeki poza Tektro beda pasowac? Shimano Polska na maila nie odpowiada, a przez telefon kazali skontaktowac sie z ich service center, co zrobilem, ale zaden ze sklepow, ktore o to zapytalem, nie udzielil mi informacji.
  6. Kupie Triban RC520(rozmiar M) lub 540(rozmiar M) lub jezeli nie te to: rower szosowy o podobnym rozmiarze/geometrii ramy. Rower musi miec mocowania blotnikow i tylnego bagaznika. Osprzet min grupa Tiagra. Rama musi byc przystosowana do szerokosci 32C, w ostatecznosci 28C z blotnikami liczac. Idealnie by rower mial sztywne osie i hamulce hydrauliczne. Jezeli nie ma mozliwosci wysylki to w gre jedynie wchodzi Wroclaw. PS takowy rower znalazlem tydzien temu na olx. Dogadalem cene i warunki. Nastepnego dnia urwal sie kontakt. Ogloszenie rowniez zniknelo. Szanujmy siebie i swoj czas, a przynajmniej poinformujmy, ze sprzeda sie rower na zasadzie kto pierwszy ten lepszy lub tez na innych warunkach.
  7. Mataman dzieki za porade. Ten rower owszem ma sztywne osie, ale jest tylko na grupie Claris i nie widze mocowan na bagaznik i blotniki. Jeszcze Claris bym dal rade przebolec, ale mocowanie na blotniki i bagaznik to akurat jest mus.
  8. Jezdze na continental gatorskin. Wczesniej byly to michelin lithon i to byla masakra. Duzo dziur w okolicy mam i niestety niesposob czasami ominac taka dziure. Kiedys zlapalem dwa kapcie w odstepie kilometra na sfrezowanym asfalcie i myslalem, ze pol dnia spedzilem na wymianie detek. Teraz myslalem o four seasons, bo maja dobre opinie. a co do hamulcow to wlasnie chcialem zmienic na tarczowe, ale w takim wypadku nowy rower tylko ze sztywna osia. Myslalem by kupic wlasnie RC 520 i go przemalowac odrazu, ale jezeli trzeba byc jeszcze bardziej dokladnym niz przy zwyklych hamulcach, to taki rower jest nie dla mnie. Nie dam rady wiecej czasu poswiecac przy drodze na zmiane detki.
  9. Z tego, co koledzy pisza wnioskuje, ze duzej roznicy nie ma miedzy tarczowymi hamulcami a zwyklymi w jakosci hamowania, o ile nie sa to hydrauliczne hamulce. Wychodzi na to,ze wiecej "zabawy" jest przy zmianie kola przy tarczowych, wiec chyba ten z Decathlona RC nie dla mnie. Nie wyobrazam sobie meczyc sie dluzej przy kapciu na trasie niz przy zwyklych hamulcach. Nie dosc, ze ciezko wchodza mi opony(continental gatorskin) i musze miec zapasowa, dodatkowa lyzke, bo przewaznie zlamie mi sie jedna, to jeszcze musialbym wiecej czasu poswiecic na rowne ustawienie szybkozamykacza, a to zawsze opornie mi idzie. Niby proste, ale jednak lamaga ze mnie a czas ucieka i pogoda rozna, a zalezy mi na zrobieniu tego szybciej i co najwazniejsze, by bylo latwiej.
  10. W koncu widzialem RC520 w Decathlonie i przejechalem sie po sklepie i zdziwilo mnie, jak slabo ten rower hamuje. Sprzedawca zapewnial, ze wszystko jest ustawione, ale nie wiedzial, czy wszystko juz sie dotarlo, jezeli chodzi o hamulce. Nigdy nie mialem roweru z tego typu hamulcami, wiec nie wiem, czy faktycznie, iles musi ten rower przejechac, by zaczac hamowac mowiac najprosciej. Druga sprawa to brak sztywnych osi i tu pojawia sie kolejne pytanie, bo zapomnialem w sklepie o to zapytac. Jezeli nie ma sztywnych osi w tym rowerze, to przy dokrecaniu kola trzeba jeszcze bardziej przylozyc sie do tego i robic z wieksza precyzja, bo z tego co zauwazylem jeszcze mniejsza przerwa jest miedzy okladzinami a tarcza niz zwyklymi klockami a obrecza. W sztywnych osiach podoba mi sie to, ze nie trzeba sie martwic o to, czy jest rowno i nie trzeba by bylo sprawdzac czy nic nie obciera. Pare razy jadac noca zlapalem gume i nie bylo mi do smiechu marnowac tyle czasu,a tu jezeli jeszcze bardziej musialbym byc jeszcze bardziej dokladnym, to taki rower calkowicie odpada w moim przypadku. Prosze mnie poprawic, jezeli moj tok rozumowania QR i hamulcow mechanicznych/hydraulicznych jest zly oraz czy kazde hamulce tego typu musza faktycznie sie dotrzec/ulozyc, itp.
  11. W Polsce widocznie tak. W UK jest inaczej GUARANTEE :Lifetime warranty on the frame, 2 years on the fork, 2 years on peripheral components Ciekawe czemu w Polsce daja az o 3 lata dluzsza gwarancje.
  12. Roweru tez nie widzialem. Ze zdjec wnioskuje, ze kola sa na QR a nie sztywnych oskach. Tu sa recenzje RC500 i RC520. Wkrotce maja dodac recenzje najdrozszego modelu RC i ma tez byc wersja z jednym blatem z tego co pisza na bikeradar https://road.cc/content/review/259930-triban-rc-500-disc-road-bike https://road.cc/content/review/252475-triban-rc-520-disc-road-bike Mnie teraz zastanawia, czy zwiekszyli limit wagowy dla serii RC, czy dalej jest 100kg. Na widelec karbonowy sa dwa lata gwarancji, wiec w stosunku do 540 nie zmienilo sie nic.
  13. Marin byl jednym z pierwszych rowerow na liscie do ewentualnego przemalowania. Ma miejsca na wiecej bidonow, wiec nie musialbym sie martwic, ze mi zabraknie jadac noca. Sora juz tez da rade, ale jest bardzo ciezki jak na tego typu rower i w kazdej opinii/tescie Four Corners to wytykano. Do tego niech doloze siebie plus bagaznik, blotniki i bedzie ciezko rozpedzic go na asfalcie. Nie powiem, jako drugi rower rewelacja. Rozmawialem tez juz w sklepie o Meridzie Silex i powiedziano mi, ze to nie takie proste przebudowac z jednego blatu na wiecej. To prawda, ze ciezko znalezc rower z takim malowaniem, stad odrazu sprawdzalem cene, ile takie malowanie by mnie kosztowalo. Z drugiej strony, kiedy pytalem lakiernikow typowo rowerowych/motocyklowych o pomalowanie to nikt tego od reki czy tez w ciagu miesiaca by mi nie zrobil, bo tyle maja zlecen. Rekord czekania to grudzien, wiec widac, ze duzo jest osob, co chca miec cos innego niz czarny z dodatkiem innego koloru.
  14. Witam, sprawdzalem tez ich, bo kojarzylem Lukasza rower z jego zdjec. Moglbym jedynie rame kupic i samemu skladac, a to nie wchodzi w rachube. Fairlight Faran juz tez mi odpadl, bo najwczesniej rower mialbym gotowy we wrzesniu/pazdzierniku. Kazdy rower jest robiony na indywidualne zamowienie i taka dluga liste chetnych maja. Zreszta wiekszosc na forach brytyjskich sugerowala mi wlasnie ten rower, ale niestety musze go wykreslic z listy. Dziwne dla mnie jest to, ze w polscy producenci robia takie ciemne te ramy. Ramy tez sa bardziej sportowe niz endurance patrzac na oferte Kross czy Romet, bo nie wiem, czy jeszcze jest ktos kto robi dobre tego typu rowery poza Loca Bikes czy Rondo.
  15. Czesc, no wlasnie szukam takiego koloru. Cannondale ma, ale nie ma mocowan stad tez pytam na forum, ktory za wyjatkiem Tribana byscie wybrali patrzac na jakosc/cena. Z rowerami z Decathlona mam do czynienia od lat. Nie narzekam na ich jakosc, tyle ze jak wpadne na pomysl zmiany na cos innego, to mam zawsze problem ze sprzedaza w Polsce, bo 9/10 patrzy na naklejki niz to ze rower ma grupe lub wiecej wyzej niz rower ze znaczkiem znanej firmy. Moj ostatni triban mial i tez ten problem, ze rura podsiodlowa miala rozmiar tylko dla decathlonu i byla niestandardowa, kiedy ja chcialem bardziej przysunac sie do kierownicy. Nawet bike fitting i wymiana mostka na krotki za wiele nie pomogla. Pomyslalem sobie wiec, ze moze wlasnie pora zmienic cos na inna marke. Owszem w Polsce jestem 2-3tygodnie max, ale z drugiej strony chcialbym miec cos innego. Ponadto po doswiadczeniach z Infinity stwierdzam, ze prawa konumenta w PL sa daleko w tyle, co mam tu w UK. Tu nigdy nie mialem problemu. Koledze kiedy peklo kilka szprych w jego nowym mavic aksium to nowe kolo mu dali w sklepie od reki, a stare kazali wyrzucic. Ze sklepow online to mialem przeboje z centrumrowerowe.pl czy rowertour i omijam szerokim lukiem. Na allegro tez nie jest latwo dostac w razie czego zwrot jak sie nie ma polskiej karty czy konta i placi sie payu. Dzwonilem do najblizszego tesciow decathlona i powiedzieli mi, ze tribany schodza im w duzych ilosciach i bywaja braki i nie ma szans, bym pojechal, kupil i odebral rower tego samego dnia badz nastepnego. Tesciu powiedzial, ze nie chce powtorki z rozrywki, wiec albo wybiore ktorys z tych co napisalem plus rc520, albo zapytam na forum, bo moze ktos bedzie mogl cos innego doradzic.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...