wojti Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 witajcie chciałbym poznać wasze zdanie, na temat...spinki do łańcucha wymieniam łańcuch i chcę użyć "starej" spinki - spinka KMC CL-573R, łąńcuch przejechał 1300 km, zdania są różne więc zwracam się do was zmieniam na łańcuch Connex 800 i jest w opakowaniu spinka do łańcucha, ale taka jakaś dziwna, a do KMC się przyzwyczaiłem, a co wy sądzicie... jedna spinka dwa łańcuchy czy jedna spinka jeden łańcuch ??? Odnośnik do komentarza
wikrap1 Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Spinka zużywa się razem z łańcuchem, więc głupio jest dawać starą spinkę do nowego łańcucha.Inna kwestia to co ty robiłeś, że po 1300km musisz zmieniać łańcuch? Jeździłeś w basenie z rozcieńczonym kwasem solnym, czy co? Po takim przebiegu, to ani łańcuch ani spinka nie powinny być zużyte. Odnośnik do komentarza
wojti Opublikowano 21 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 przepraszam...zapodziało się zero - 13.000km Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 przepraszam...zapodziało się zero - 13.000km Wow! u mnie starcza na jakieś 2-2400km, kaseta na 9000 a tu 13.000 na jednym łańcuchu?! Co do tematu - nowy łańcuch - nowa spinka :) Jak Ci connex nie leży kup KMC Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 właśnie wymieniłem łańcuch po 3000 :) Odnośnik do komentarza
tobo Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Idea nieużywania starej spinki jest taka ze jest ona wytarta od rolek łańcucha, moze wiec nie zapiać sie dostatecznie dobrze. Spinki Connexa to bardzo dobre spinki które z powodzeniem i bez problemu warto używać. Odnośnik do komentarza
wojti Opublikowano 22 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 no w£aśnie...coś nie tak z kilometrami, używam licznika sigmy i tak wyszło, no cóż trzeba zweryfikować ustawienie licznika, to będzie dopiero przygoda Odnośnik do komentarza
wikrap1 Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 W spince wycierają się piny. Odstęp między łączonymi ogniwami zwiększy się i to przyczyni się do szybszego wycierania kasety. To tak, jakby wymienić tylko pół łańcucha, ale skala "zniszczeń" będzie dużo mniejsza. Tym niemniej nie jest to dobra praktyka. A najtańsze spinki te niby nierozbieralne kosztują kilka zł, zależnie od ilości rzędów. Odnośnik do komentarza
MaTT Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Kup nową spinke Srama nie kosztują one wiele bo raptem 7 zł ja kupiłem 3 na zapas i mam spokój sprawują sie idealnie ;) Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 W spince wycierają się piny. Odstęp między łączonymi ogniwami zwiększy się i to przyczyni się do szybszego wycierania kasety. I jedna mała spinka zacznie wycierać kasetę? Ja w poprzednim rowerze, przejeździłem całą jego eksploatację z jedną spinką. Ile to było kilometrów, ciężko mi oszacować. Ale kasety miałem dwie, łańcuchów kilka. I nie zauważyłem, żeby spinka szybciej wycierała mi kasetę. A jeśli nawet, to jest to tylko niecałe 2% łańcucha. Więc to nie jest tak, jakby ktoś wymienił pół łańcucha tylko. Ale to tylko moje obserwacje. Założenie świeżej spinki to oczywiście dobry pomysł, jeśli chce się mieć wszystko w 100% na tip-top. Odnośnik do komentarza
wikrap1 Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Raczej nie znajdziemy rzetelnych badań na ten temat, pokazujących o ile % szybciej zjedzie się napęd. Jednak wymiana spinki razem z łańcuchem to raczej dobra praktyka. Bez problemu można kupować łańcuchy ze spinką w komplecie w dobrych cenach. Większość ma. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 A nie rozpinają sie wam łańcuchy z tymi spinkami? Ja miałem i KMC i Connexa w napędzie 10-speed w szosówce i z każdą spinką przynajmniej dwa rozpiecia, spadnięcia łańcucha. Nie wiem czym to jest spowodowane. Mam podejrzenie że słabym napieciem łańcucha ponieważ jeżdżę na przerzutce z długim wózkiem i napedem 3x10. Koniec końców zakułem łańcuch i na razie odpuściłem spinki. Kolega jeżdzi ze średnim wózkiem z takim samym łańcuchem (Campa Veloce) i zero problemów, drugi koleś KMC i łańcuch od Ultegry, średni wózek, też zero problemów. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Nigdy nie miałem problemów ze spinkami. Ba, żeby ją zdjąć, zawsze muszę używać kombinerek, tak dobrze trzyma. Jeżeli podejrzewasz, że masz za długi łańcuch, to sprawdź czy tak przypadkiem nie jest: https://roweroweporady.pl/jak-dobrac-dlugosc-lancucha-rowerowego/ Odnośnik do komentarza
wikrap1 Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 A nie rozpinają sie wam łańcuchy z tymi spinkami? W MTB zgubiłem chyba 2 spinki Srama 9sp. Przeszedłem na Wippermana (z zakrzywionym torem pinów przy zapięciu) i trzymały bezbłędnie. Teraz w mieszczuchach/trekkingach z 8sp. używałem obu konstrukcji spinek i żadna nie zawiodła. Także to zależy od warunków użytkowania, szczęścia, czy co tam jeszcze. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 @lukasz Dzięki. Przeczytałem to co napisałeś i sprawdzę jak to jest u mnie. Chciałem rotować 3 łańcuchy tak jak moich paru kolegów ale na razie się zniechęciłem tymi spinkami. Muszę sprawdzić ile mam ogniw. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się