Skocz do zawartości

Kross vento 3,czy warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja nie twierdzę że na ramach Krosesa ma się niewygodną pozycję tylko że ta konkretna linia Vento to kiepska rama. Rower endurance to kilka składników. Rama z odpowiednią geometrią, z wysoką główką rury sterowej, dłuższa baza kół, odpowiednie profilowanie tylnego trójkąta w celu uzyskania dobrej amortyzacji, wąska, mało sztywna sztyca podsiodłowa, możliwość założenia szerszych opon, odpowiednie profilowanie kąta widelca. Ta rama kilka z tych cech ma, kąty, podsiodłówkę. Reszty nie ma. Jest to rama pomiędzy bardzo sztywną, niewygodną ramą z wyścigową geo Rometa Huragana a wygodną ramą z geo endurance Tribana.

 

Co do samego Krossa to jest to typowo polska firma z fatalną obsługa posprzedażną. Wszelkie reklamacje są na starcie odrzucane a potem następują przepychanki. Jakość rowerów z niższej półki jest słaba. Mają kiepskie ramy alu. Pękają przy rurze podsiodłowej i suporcie, nędzne, czasem krzywe od początku koła, czyli kiepska kontrola jakości, ciężkie ramy. Jak kupisz Cube, który ma bardzo podobne rowery z ciężkimi ramami to przynajmniej dostaniesz dobrą obsługę posprzedażną. No i Kross ma jakieś kompletnie niestandardowe rozmiary, nie wiem czemu. Fakt że w ciągu roku widziałem jedno Vento na szosie a przejechałem na niej jakieś 6k km też o czymś świadczy. W zeszłych latach chyba zero. Tu na forum mamy też dużo uzytkowników Tribana a właściciela Vento sobie nie przypominam. Na szosie Tribany też spotykam. Sam zresztą też miałem, tylko starszy model i był to niezły rower. No i w Decathlonie wszystko wymienią i naprawią bez gadania. W Krossie jest to droga przez mękę. Kolega ma już trzecią ramę MTB bo dwie pękły.

Odnośnik do komentarza

Co do gwarancji w Krossie - potwierdzam. Koleżance pękła dolna rura ramy w karbonowym MTB na pierwszym treningu (!). Ani ona, ani sprzedawca nic u Krossa nie wskórali. Naprawiała ją we własnym zakresie. A ile nerwów i płaczu...

No niestety to potwierdza zarówno żenadę jakościową ram jak i totalną żenadę w zakresie obsługi posprzedażnej. Więc zanim ktoś mi wyjedzie z lokalnym patriotyzmem w stosunku do takich oszukańczych firm, bo nie można tego inaczej nazwać, to niech się 10 razy zastanowi.

 

Ja przytoczę pewną przerysowaną, dającą do myślenia ocenę pewnych firm przez ścigających się kolegów z województwa świętokrzyskiego:

 

" TREK

- Pękła mi rama.

- Gdzie mamy wysłać nową?

 

KONA

- Pękła mi ...

- Tak wiemy, już wysłaliśmy do sklepu nową na podmiankę.

 

DECATHLON

- Pękła mi rama.

- Proszę przynieść rower do najbliższego sklepu. Wymienimy jak będziemy umieli.

 

KTM

- Pękła mi rama, ale rower jest już po gwarancji.

- To nie powinno się wydarzyć. Ramę wymienimy na nową, ale będzie to nowszy model bo ten jest już nieprodukowany. Przepraszamy za kłopot.

 

SPECIALIZED

- Czy już pękła Panu rama w S-Works, bo możemy wymienić?

 

GIANT

- Pękła mi rama.

- A ile pan waży, bo jak więcej niż w gwarancji pisze, to mogą być problemy.

 

TESCO

- Pękła mi rama.

- Pan pójdzie na salę i popatrzy w kartonach z rowerami czy został jeszcze jakiś z całą ramą.

 

ALLEGRO / OLX

- Ale ta rama jest pęknięta!

- [Abonent czasowo niedostępny]

 

KROSS

- Pękła mi rama.

- A czy ma Pan jeszcze gwarancję? Ile Pan waży? Nie wymieniał Pan czasem czegoś, typu gripy na przykład. A tak w ogóle to pewnie rower był źle użytkowany. Przegląd po miesiącu był w autoryzowanym serwisie? Wymiana może i cztery miesiące potrwać, wie Pan? Ramy MTB w tym rozmiarze się skończyły, ale możemy dać od roweru miejskiego od ręki. Nie w sumie nie możemy, bo też się skończyły. Za drobną dopłatą możemy wymienić na niższy model od ręki, ale za przekładkę części Pan płaci. Nie wiem w sumie, muszę się skonsultować."

Odnośnik do komentarza

To co napisałeś Jajacek,daje dużo do myślenia.Czytałem 2 testy o vento 3 i opinie były jak najbardziej na plus.Ale wiadomo,że problemy z ramą mogą się uwidocznić dopiero po jakimś czasie,a wiadomo dobra rama to podstawa dobrego roweru.

Do testów proponuję podchodzić z dużą dozą powściągliwości. Jeśli testy w magazynach / portalach rowerowych to jest duża szansa że producent zapłacił za reklamę lub opłacił testerowi wyjazd. Nie może więc zjechać produktu. Najlepsze są testy długoterminowe prywatnych użytkowników opisane gdzieś np. na FB. A poza tym rower szosowy to nie jest jakaś kosmiczna technologia. Ze zdjęć, z osprzętu, geometrii, wagi i zastosowanych komponentów można w 90% wywnioskować czy będzie dobry czy nie. Podobnie zresztą w rowerach MTB HT czy crossach. Trudniej to ocenić w fullach MTB bo tam już są interakcje dwóch zawieszeń.

Odnośnik do komentarza

DECATHLON

- Pękła mi rama.

- Proszę przynieść rower do najbliższego sklepu. Wymienimy jak będziemy umieli.

 

Ten tekst najbardziej mi się spodobał "wymienimy jak będziemy umieli"   :D 

Niektórzy ich serwisanci to faktycznie powinni sprzedawać ogórki zamiast naprawiać rowery ale generalnie większość nie jest taka zła. Zdarzają się też specjaliści ze swojej dziedziny i ja mam szczęście bo generalnie na takich trafiałem.

 

Przypomniało mi się jeszcze odnośnie Krossa. Mój kolega ma jakiegoś MTB, chyba Level B2 model 2016. Jedynie co mógł mu zarzucić to niedopasowanie ramy przez sprzedawcę  :blink:. Poza tym nie narzekał. Nic się nie zepsuło, a gość waży sporo ponad stówkę. Może dobrze trafił? A może przypadek potwierdzający regułę?

Odnośnik do komentarza

Byłem dziś w decathlonie i oglądałem tribana 500 i 520,540 jest dostępna chyba tylko online.Nie wyglądają źle,nie wiem dlaczego wcześniej wygląd nie podobał się.Jajacek,czy geometria 540 jest podobna do wyżej wymienionych przeze mnie modeli?Bo na nich siedziało mi się wygodnie.A Twoja opinia o serwisie krossa przypomina mi podejście do klientów w serwisach polskich producentów smartfonów.Sprzedany towar to zapomniany towar,brak praktycznie jakiegokolwiek wsparcia,naw et brak części zamiennych.

Odnośnik do komentarza

Rama w 540 i 520 jest ta sama.

 

Co do Krossa trzeba mieć odpowiednią perspektywę. Kross sprzedaje bardzo dużo rowerów w związku z czym słyszy się o znacznie większej ilości usterek niż w przypadku innych producentów. Uważam ich ramy za taką niższą średnią półkę podobnie jak ramy Cube. Ramy są stosunkowo ciężkie a jakość spawów jest średnia. Ich rama alu MTB serii Level R 29 cali waży ok. 2,2 kg podobnie jak rama Cube. Przykładowo rama Accent Peak 29 waży 1750 gram. Moja rama alu Specialized Crave sprzed 3 lat waży 1550 gram. Nowsza jej wersja Specialized Chisel waży 1350 gram i wyglądem oraz sposobem hydroformingu bardzo przypomina tańsze ramy karbonowe.

Trzeba też wziąć pod uwagę kto z jakiej perspektywy ocenia. Ja obracam się w środowisku osób ścigających się amatorsko i zawodniczo. Oraz z zaawansowanymi amatorami jeżdżącymi na sprzęcie wysokiej jakości. Rowery zarówno szosowe jak i MTB w moim otoczeniu kosztują zwykle minimum 6-8k. W związku z tym trochę inaczej patrzę na rowery siermiężne i nienowoczesne technologicznie i geometrycznie. Ale znam trochę osób, które jeżdżą, głównie turystycznie na Krossach i są zachwycone. Też mam kolegę, który ma Level B2 i bardzo chwali. Ale raz pakowałem go do mojego samochodu i ledwo go podniosłem. Nie wiem ile ważył ale miałem wrażenie że tonę. Natomiast wśród osób zaawansowanych jest to bardzo rzadko spotykana marka. Wśród moich znajomych najczęściej spotyka się Specialized, Trek, Scott, Canyon, BMC, Merida, Giant, KTM, Focus a z tańszych Kellys i Accent

Odnośnik do komentarza

Faktycznie zła opinia o kołach dotyczy modelu 520,opinie dotyczące 540 są naprawdę super.540-ska ma poza tym jesną dużą zaletę,można włożyć na koła szersze opony,z informacji znalezionych w necie to nawet do 35 mm,można by było pojeżdzić na nich naewt na szutrze.Jajacek,a skąd wiesz że na ramach Krossa ma się niewygodną poyzcję?Kaliniec mógłbyś napisać parę zdań jak Ci się jeżdzi na 540?Ta 105 w nim jednak to dwie klasy wyżej od sory.

Jeździ mi się bardzo dobrze ale ja jestem początkującym szosowcem i nie mam porównania ani odniesienia do innych rowerów tego typu.Też spędziłem sporo czasu na poznawaniu tematu i wyborze odpowiedniego roweru. Początkowo najarałem się na tzw. idealne używki ale mi przeszło. Później wyborem był Triban 520, następnie zdecydowałem się prawie na Marina a na końcu kupiłem Tribana 540. Decydując się na niego miałem tylko jedną wątpliwość: półkompaktowa korba, nieco twardsza od typowych 50-34. Balem się czy dam radę ale na górskie przełęcze na razie się nie wybieram. Jak masz mocną nogę na pewno będziesz z tej korby zadowolony. 105 świetnie pracuje, koła parę razy potarmoszone dalej proste (90kg jeźdźca). Rower dostałem o dziwo wyregulowany i nic nie musiałem w nim grzebać. Rama z dożywotną gwarancją zresztą, wg mnie bardzo wygodna, zresztą taką chciałem bo w moim wieku sportowcem już nie zostanę. Bardziej mi zależy na dystansie. No i jak to szosa, ciągnie :) Mija cię gościu na mtb pod sklepem, ty spokojne dopijasz z bidonu, wrzucasz batona i poprawiasz pampersa, dajesz gościowi jeszcze 5 min. i po 10 km siedzisz mu na plecach. Ciągniesz się za nim jeszcze ze 2 km dopijając z bidonu po czym ambitny ale powoli sfrustrowany góral, kiwając się rozpaczliwie lewa-prawa, przód-tył zjeżdża z ulgą do lasu. Ot taka złośliwostka :)

Odnośnik do komentarza

Obecnie żadna korba nie jest już przeszkodą do jazdy po górach. Są już takie rozwiązania jak adapter tylnej przerzutki Wolf Tooth Road Link pozwalające założyć kasety górskie 11-42. Oryginalny adapter, który posiadam kosztuje ok. 80 zł, podróbka, która robi to samo ok. 30. To jest najtańsze rozwiązanie żeby otrzymać miękkie, górskie przełożenia. Swoją drogą korbę 52x36 uważam za lepszą do jazdy po płaskim niż 50x34. Sam co prawda mam do jazdy po płaskim 52x39, co dla mnie jest najlepszym rozwiązaniem. Większość czasu jeżdżę na blacie 39.

 

Są też korby nowego typu umożliwiające założenie do nich szeregu różnych blatów. Np Praxis Works Zayante M30 do której można założyć 48x32, 50x34, 52x36 i 53x39. I pracuje z niemal każdym suportem. Ale to drogie rozwiązanie dla zaawansowanych użytkowników z głęboką kieszenią :)

 

A Triban 540 jest strzałem niemal w dziesiątkę. Wygodny, możliwość założenia standardowych opon szosowych jak i szerszych opon przełajowych, otwory pod bagażnik i błotniki, bardzo dobra grupa szosowa, przyzwoite koła a wszystko za bardzo przyzwoitą cenę. Jakby jeszcze zrobili podobny rower na tarczówkach za 3999 to tez byłby hit. I tak z watków tu na forum to większość jego użytkowników to osoby w średnim wieku, podobnie jak ja, które w jakimś momencie stwierdziły że chcą sobie wygodnie pojeździć na szosie, dla zdrowia i przyjemności, często zwiekszają dystanse a czasem potem ruszają na podbój górskich podjazdów. I do tego wszystkiego on się nadaje.

Odnośnik do komentarza

Super to napisałeś,ja też młody nie jestem.45 latek minęło.Jeśli chodzi o nogę to nie odpuszczam,jeżdząc trekkingiem nieraz dawałem czadu,że kumple dysząc zostawali daaaaaleko z tyłu.U mnie nie ma gór,podlasie to niziny,więc jestem spokojny o twarde przełożenia.Ważę 64 kg tyle co dobry kogut,więc rower powinien co nieco wytrzymać.W tej chwili po tylu Waszych postach(za które bardzo dziękuję)w 80% skłaniam się ku tribanowi 540,chyba że jakaś perełka w podobnej cenie wyskoczy gdzieś na allegro,ale raczej nie ma co kombinować,tylko raczej zdecydować się na 540.

Odnośnik do komentarza

64 to super waga. Oddałbym palec żeby taką mieć :) Jeszcze możesz karierę w amatorach zrobić. W wyścigach Mastersów raczej nie bo tam trzeba mieć "poważne suplementy w strzykawce" :)

Jak zdrowie dopisuje to można jeździć po 100 km do 80-tego roku życia. Znam takich. Więc masz jeszcze potencjalnie 35 lat kariery przed sobą :)

Rożnie z tym jeżdżeniem na szosie bywa. Niektórym wystarczy po własnych okolicach a niektórzy jak ja, ruszają najpierw w nasze góry, potem Czechy i Słowacja bo tanio i niedaleko a potem w Alpy żeby poczuć jak to jest jeździć po podjazdach po jakich jeżdżą zawodowcy w Wielkich Tourach. Ostatecznie to szosa jest królową kolarstwa :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...