Skocz do zawartości

rower na wyprawę życia! (za ok 3 tys.)


Rekomendowane odpowiedzi

A ile masz wzrostu? I skąd jesteś?

 

Tu taki sam model na ramie L, 19 cali ale blisko 1000 drożej:

https://www.olx.pl/oferta/rower-specialized-crosstrail-expert-rozm-l-osprzet-xt-cena-zimowa-CID767-IDn9Q8M.html#55aaf2f54d

 

Rama, ramie nierówna. Przez wiele lat jeździłem trekkingiem Bulls, 19 cali i był na mnie idealny. Potem Specem fitnessem Sirrusem 19 cali i był na mnie jednak za duży. A ten crosstrail jest akurat. Mam 175 wzrostu i nogę długości 84/85 cm.

Odnośnik do komentarza

Ja tam szosą 700x28c po szutrze jeżdżę, z sakwami i tylnym bagażnikiem również się zdarzyło. Dzięki Tribanowi przekonałam się, że rower może sam jechać, a jazda kosztuje mnie teraz znacznie mniej energii. Ale to taka akademicka dyskusja, trzeba się przejechać i samemu wybrać, dlatego jeśli absolutnie nie zamierzasz eksperymentować, to bierz Speca od Jacka i tyle :)

Odnośnik do komentarza

Ja też jeżdżę nawet na 700x25 po utwardzonych szuterkach ale jednak na wyprawę sakwową to wolałbym crossa lub mtb. Przyjmie większe obciążenia i czasem po jakichś błotach, lasach i piachach też da radę przejechać. Bardzo mi się podoba Alpe Adria Radweg (https://www.alpe-adria-radweg.com/en/tourguide/) z Salzburga nad Adriatyk i miałem chęć nim przejechać. Ale część trasy prowadzi off-roadem.

Odnośnik do komentarza

Jeżeli chcesz jeździć głównie po asfaltach, to ja bym się zastanowił nad rowerem fitnessowym, ewentualnie gravelem, jeżeli chciałabyś mieć baranka. Ewentualnie tak jak napisali wyżej - Tribanem 540, do którego można założyć trochę szersze opony. Mi udało się tam wsadzić gładkie 35C, a jakieś uniwersalne semi-slicki 32C też wejdą: https://roweroweporady.pl/btwin-triban-540-test-roweru-szosowego/

 

Dlaczego? Rower bez amortyzatora będzie lżejszy i sztywniejszy, co docenisz na podjazdach. Odbędzie się to kosztem komfortu na nierównościach, ale to jest klasyczne coś za coś.

//REKLAMA//

 

Natomiast sam sprzedaję mojego Cube SL Road Pro 2014: http://allegro.pl/rower-cube-sl-road-pro-shimano-105-xt-fitness-i7038946149.html

Przejeździłem nim wiele kilometrów z sakwami i byłem z niego bardzo zadowolony. Takie rowery dają sporą uniwersalność, można założyć wąskie, szosowe opony, można szersze, gładkie z jakimi go sprzedaję czyli Schwalbe Kojak 35C, można jeszcze trochę szersze - (38C na pewno wchodzą) typu semi-slick, które nadają się i na asfalt i na lekkie bezdroża.

 

Jedynym "minusem" przy moim Cube, jest kaseta 12-27 połączona z szosową korbą 50-34. Będzie brakowało lekkich przełożeń do jazdy w górach, zwłaszcza jeżeli założysz sakwy. Chyba, że masz mocne nogi, no to wtedy oczywiście dasz radę. W przeciwnym wypadku, trzeba byłoby wymienić kasetę na taką z większym zakresem (i ewentualnie przerzutkę na taką ze średnim wózkiem, chociaż niektórzy mówią, że z krótkim wózkiem też da radę z kasetą 11-32 czy 11-34).

PS Mogę dać do niego świetną stopkę Pletchera, montowaną do tylnego trójkąta.

 

// KONIEC REKLAMY //

 

Odnośnik do komentarza

A ile masz wzrostu? I skąd jesteś?

 

Tu taki sam model na ramie L, 19 cali ale blisko 1000 drożej:

https://www.olx.pl/oferta/rower-specialized-crosstrail-expert-rozm-l-osprzet-xt-cena-zimowa-CID767-IDn9Q8M.html#55aaf2f54d

 

Rama, ramie nierówna. Przez wiele lat jeździłem trekkingiem Bulls, 19 cali i był na mnie idealny. Potem Specem fitnessem Sirrusem 19 cali i był na mnie jednak za duży. A ten crosstrail jest akurat. Mam 175 wzrostu i nogę długości 84/85 cm.

 

to wzrostu jesteśmy tego samego. nie wiem jak z długością nogi, muszę to w końcu zmierzyć.

niestety do Warszawy mam ponad 300 km (z Suwałk), a nie wyobrażam sobie kupna roweru bez przymiarki...zwłaszcza, że mam te wątpliwości z rozmiarem ramy. muszę podumać. dzięki Jacek za propozycję, jeszcze będę się rozglądać. choć może w tym czasie Ty już swój rower sprzedasz.

 

 

Jeżeli chcesz jeździć głównie po asfaltach, to ja bym się zastanowił nad rowerem fitnessowym, ewentualnie gravelem, jeżeli chciałabyś mieć baranka. Ewentualnie tak jak napisali wyżej - Tribanem 540, do którego można założyć trochę szersze opony. Mi udało się tam wsadzić gładkie 35C, a jakieś uniwersalne semi-slicki 32C też wejdą: https://roweroweporady.pl/btwin-triban-540-test-roweru-szosowego/

 

Dlaczego? Rower bez amortyzatora będzie lżejszy i sztywniejszy, co docenisz na podjazdach. Odbędzie się to kosztem komfortu na nierównościach, ale to jest klasyczne coś za coś.

 

Natomiast sam sprzedaję mojego Cube SL Road Pro 2014: http://allegro.pl/rower-cube-sl-road-pro-shimano-105-xt-fitness-i7038946149.html

dzięki i za porady i propozycję. nie do końca rozumiem jaki byłby Twój rower w praktyce,nie jeździłam na czymś podobnym. nogę akurat mam mocną, ale brak amortyzatora to moim zdaniem wada.  odchudzanie roweru na pewno nie jest u mnie priorytetem, nie kosztem wygody jakim jest amortyzator (choć zgadzam się jeśli jeździłabym tylko po asfaltach). ogólnie wolałabym ze 2 kilo zrzucić z siebie :)

a jak Twój rower ma się do mojego wzrostu (175)?

Odnośnik do komentarza

dzięki i za porady i propozycję. nie do końca rozumiem jaki byłby Twój rower w praktyce,nie jeździłam na czymś podobnym. nogę akurat mam mocną, ale brak amortyzatora to moim zdaniem wada.  odchudzanie roweru na pewno nie jest u mnie priorytetem, nie kosztem wygody jakim jest amortyzator (choć zgadzam się jeśli jeździłabym tylko po asfaltach). ogólnie wolałabym ze 2 kilo zrzucić z siebie :)

a jak Twój rower ma się do mojego wzrostu (175)?

 

Oczywiście, jeżeli potrzebujesz amortyzatora - to taki rower kup. Ja ogólnie wolałbym zrzucić z siebie 2 kilo + zrzucić 2 kilo z roweru :) Ale sztywny widelec to jednak pewien kompromis.

 

Natomiast jeżeli chodzi o rozmiar ramy, to ja mam 175 cm wzrostu i nogi o długości wewnętrznej ok. 79 cm. I ten Cube ma dla mnie idealny rozmiar.

Odnośnik do komentarza

Hah, to dobrze, Łukaszu, z tymi kilogramami podsumowałeś :D Prawdę mówiąc, z mojego doświadczenia wynika, że to nie jest takie proste przełożenie - 1kg roweru i 1kg rowerzysty. Ogólnie na logikę tak, czyli: wciągam pod górę ileś tam kilo, ale w rzeczywistości już w samym rowerze robi różnicę, gdzie ten 1kg jest ukryty (a co dopiero porównywać z człowiekiem). Jeśli ktoś nie wierzy, proszę sobie założyć kilogram cięższe opony/koła lub włożyć do sakieweczki kilogramowy odważnik i porównać, czy będzie naprawdę tak samo.

 

@Arinko, jeśli jeździsz dużo jakimiś drogami trzeciej kategorii, to nawet średni amortyzator wydaje się lepszy niż żaden. Z drugiej strony bardzo dużą robotę robi też szerokość opon oraz ich ciśnienie, a amortyzator to zawsze kolejna rzecz do serwisowania.

Odnośnik do komentarza

myślę coraz więcej o tym rowerze Łukasza :) z sakwami jeżdżę jednak głównie lepszymi drogami. do szlajania się po lasach i szutrach używam jednak mtb.najgorzej że trzeba się szybko decydować, a pośpiech niekoniecznie jest dobrym doradcą.

 

Ja mam dwa komplety opon. Kiedyś gładkie Schwalbe Kojak o szerokości 35 mm, teraz szosowe Schwalbe One o szerokości 28 mm. Zakładam je gdy wiem, że nie będę zjeżdżał z asfaltu, bardzo fajnie się na jednych i drugich śmiga.

 

Natomiast na wyjazdy z sakwami, często zakładałem drugie opony - Schwalbe CX Comp o szerokości 35 i 38 mm. To typowe semi-slicki, gładkie na środku i z klockami po bokach. Na asfalcie dają radę, ale i po zjechaniu na lekkie bezdroża, jedzie się bez żadnego problemu. Teraz kupiłbym model Sammy Slick, ale i CX-y dają radę.

 

I absolutnie nie chcę pisać, że sztywny widelec jest najlepszy. Bo to zależy. Ostatnio testowałem przez sporo czasu Canyona Pathlite: https://roweroweporady.pl/canyon-pathlite-al-sl-8-0-test-roweru-crossowego/

 

I nie ma co ukrywać - na gorszej nawierzchni i na bezdrożach, amortyzator (zwłaszcza powietrzny), robi swoją robotę. Tak jak z amortyzatorem, na sztywnym widelcu już bym nie poleciał, a przynajmniej miałbym obawy. Ale są i tacy, którzy ostro śmigają bez amortyzatora :)

 

Co do wagi roweru. Cross za 3000 złotych będzie ważył 13,5-14 kilogramów. Do mojego Cube, który waży 9,6 kg (z pedałami), to nawet startu nie ma (sztywny widelec to jedno, ale katalogowo ten SL Road kosztował 4400 zł). A różnica podczas jazdy pod górę będzie i to spora. Oczywiście poczuje się ją dopiero na setnym kilometrze, albo czwartego dnia :) Ale tak jak mówię - to nie jest opcja dla każdego. Na rowerach ważącym 15 kg też z powodzeniem można objechać cały świat.

 

Odnośnik do komentarza

A przypadkiem także nie z v-breakami? Swego czasu czytałam jakiegoś blogera, który pół świata zjeździł na rowerze. Dosłownie. Czyli Azję i Amerykę Południową. I on właśnie pisał, że nigdy żadnych innych niż vb, bo te naprawi wszędzie, a z tarczówkami tylko w cywilizowanym świecie.

 

 

Jestem w stanie uwierzyć i to po doświadczeniach w zimę. Patrzę na rowery kolegów, którzy jak ja jeżdżą po mieście. Szczególnie na mrozie parkowanie na zewnątrz szybko weryfikuje trwałość hamulców.

 

Ja mam rolkowe i nie wymieniłbym na żadne inne -- można je przegrzać i wymagają specjalnego smaru, ale są niemal niezniszczalne. Tarczowe hydrauliczne u większości osób nie przeżywają zimy i na wiosnę są problemy z szczelnością. Co ciekawe: te z niższych grup są bardziej trwałe. Jedynie pozytywne wspomnienia mam z obręczowymi Magury (HS11?) i mechanicznymi tarczowymi (Avid BB7/BB5).

Odnośnik do komentarza

Poza cywilizacją może i rower z v-brake jest preferowany. Bo w Iranie czy w Peru może i tarcz nie znajdziesz jak trzeba. Ale to dotyczy poniżej promila jeżdżących więc gitary bym tym sobie na zawracał. Nie ma lepszych hamulców niż tarczowe.

Jest tylko kwestia jakie tarczowe. Na razie z moich doświadczeń to do ostrej jazdy MTB i startów w wyścigach hydrauliczne. A do innych zastosowań to sprawa dyskusyjna. Ja osobiście do szosy i całorocznego trekkinga wybrałbym tarczówki mechaniczne, gdyby była taka możliwość. Nie ufam hamulcom Shimano ale nie ufam też Avid/SRAM.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...