jajacek Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Ja używam Roubaix Pro. Mój młody ściga się na Roubaix Pro. Mój przyjaciel Cyborg jeździ na Roubaix Pro. Ultracyborg ściga się na S-Works Turbo, trenuje na Roubaix Pro. Więc tę oponę z pewnością mogę polecić. Nie pamiętam jakie ma Michał (niet) i Radek (NoOnesThere). Ale coś mi się kojarzy że namawiałem go też na Roubaix Pro. Inne które byłbym skłonny spróbować to Vittoria Rubino Pro G+, produkowane w tej samej fabryce co Specializedhttps://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/vittoria-rubino-pro-g-2016 Gdybym szastał pieniędzmi to Specialized Turbo Cotton, ktore kosztują 500 za komplet, bo mój mlody mówi że jedzie się na nich jak na szytkach wyścigowych. Ale to opony wyłącznie na wyścigi. Wytrzymałość rzędu 2k km. Reszta mnie nie interesuje Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Jacek, dlaczego Roubaix Pro jest podawany w rozmiarach 23/25 i 25/28? Używam teraz opon 25 i takie przewiduje producent. W przypadku tej opony Speca mogę brać oba rozmiary, bo w obu jest napisane 25? Wydaje mi się, że opona 28 też wejdzie. Zakładam, że kupię koła DT Swiss które mają wewnętrzny rozmiar felgi 18mm. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 23/25 to jest opona o wewnętrznej średnicy opony 23 a zewnętrznej 25. Na takiej mój młody się ściga. 25/28 ma 28 na zewnątrz i taką mam w Specu Roubaix bo jest bardziej komfortowa a niewiele wolniejsza, o i le w ogóle. Optymalne w szosie jest zakładnie opon o tej samej szerokości co zewnętrzna szerokość obręczy. W tym wypadku chyba 25. Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Dzięki. Wątpliwości padają jedna po drugiej! Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 W razie czego mogę polecić Vittoria Rubino Pro G+. Co prawda nie mam porównania z innymi oponami szosowymi jeśli chodzi o szybkość i opory, ale jest wytrzymała jak diabli. Zrobione jakieś 3.5k km, nie oszczędzam - krakowskie ulice i ddry, kostki, szutry, tłuczeń, drogi polne - dalej całe. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Jeździłem kiedyś na Rubino Pro II ze dwa sezony. Niestety miały bardzo niską wytrzymałość, rzędu 5-6k km i podłą wkładkę antyprzebiciową. Dużo flaków. W porównaniu do Speca Roubaix Pro, na którym robię spokojnie 15k km i maks 1-2 flaki. Ale ten model G+ bym mógł spróbować. Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Jedyne flaki jakie na nich złapałem były spowodowane dobiciem do obręczy - raz w nocy nie zauważyłem remontowanego krawężnika, raz w wyniku małej kraksy. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Ja obecnie używam opon Duro Hypersonic 25mm, oplot 120TPI, waga 205g, cena 55zł (a dla mnie 50zł :D ). Na przedniej mam przejechane 6500km, na tylnej 1750km. Na razie bez "kapcia". Zobaczymy ile tył pociągnie zanim zacznie być kwadratowy. Odnośnik do komentarza
niet Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Ja jeżdżę na tym co było seryjnie w tarmacu. Sprawdzę w wolnej chwili. Mam jedną gumę na liczniku, na 1300km, a wynikała z do bicia do obręczy, dziura w jezdni spora, duża prędkość, niskie ciśnienie, duża masa kolarza. Innych spostrzeżeń czy odczuć brak, z uwagi na żadne doświadczenie. Jak się zużyje yje będę myślał nad roubaix pro, ewentualnie jak się promocją pojawi, bo czas zmienić na szersze. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 A jeszcze na taką ciekawostkę trafiłem. Turbo Cotton Hell of the North. Coś dla mnie: http://www.bicyclingaustralia.com.au/reviews/gear/first-look-specialized-turbo-cotton-28mm-hell-of-the-north-gumwall-tyres Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Widzę, że te opony z beżowym rantem są w tym sezonie na topie. Dlatego cena jak na razie jest dużo wyższa od całej reszty asortymentu. Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Dzisiaj odebrałem swoją szosę z planowego przeglądu - małe poprawki, ustawienie itp. Chłopaki zajęli się tym moim szumem w tylnym kole Fulcrum CEX 7.0. Rower ma przejechane 2000 km i środek piasty jest w tragicznym stanie, wżery na bębenku, zniszczone powierzchnie piasty i bębenka, zniszczone zapadki - ogólny syf. Aż się pytali czy nie montowałem starych kół do nowego roweru. Tak mi nasmarowali, żebym jeździł, że nie ma odgłosu tykania bębenka. Dodatkowo koło rozcentrowuje się nie tylko w jednym miejscu ale w coś w rodzaju "węża" cała obręcz buja się to w prawo to w lewo. Stwierdzili, że to objaw słabnięcia całego układu. Nie mam porównań z innymi kołami więc ciężko mi jednoznacznie stwierdzić, że to słaby model, ale patrząc na typ mojej jazdy i czas w jakim to robię koła powinny starczyć mi niemal "do emerytury". Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Coraz więcej lipy z kołami Fulcrum. Cyborg odebrał dziś przesyłkę z kołami Fulcrum Racing 5 LG. do którego zakupu go zniechęcałem. Ale niska cena była dla niego ważniejsza. Odpakował. pokręcił w rękach, wyczuł opory w czasie kręcenia. spakował i odesłał z powrotem.Wżerów na bębenku po takim przebiegu Paweł nie powinno być. Nie pamiętam jaki to rower ale w każdym razie koła powinny być reklamowane u producenta i wymienione na nowe, które z kolei powinno się sprzedać. Ostatnio dyskutowałem z kimś na temat Fulcrum i zrobiłem research na temat firmy. Jest to firma, której właścicielem jest Campagnolo. Mieści się w niedużym budynku naprzeciwko fabryki Campagnolo we Włoszech. Nie wygląda na to żeby posiadała jakiekolwiek moce produkcyjne. Więc wygląda ze wszystkie koła są produkowane w fabrykach Campagnolo. A jest ich 4. Włochy, Tajwan i dwie w Rumunii w których chyba są produkowane najtańsze modele. Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 7 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2018 Jacek, czy używasz pokrowców do kół szosowych? Warto mieć coś takiego? Kiedy mogą naprawdę się przydać? Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 14 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 Mam nowe koła w szosie. Cieszę się jak gimnazjalista z najnowszego "ajfona". Przeryłem cały internet i znalazłem DT Swiss RR 21 Dicut. Nasz forumowy specjalista Jacek niezależnie rekomendował mi ten zakup i w końcu mam! Jestem jak na razie po 3 jazdach moimi stałymi trasami i o dziwo - każda ze średnich jest lepsza o 1 - 2 km/h! Nie wiem czy to działa euforia z nowego nabytku, czy faktycznie sprawdza się to co chyba wszyscy wiemy, że lepsze (droższe) jest po prostu ... lepsze! Będę tę zależność obserwował dalej i dam znać czy to się utrzymuje. Koła nie są jakoś znacznie lżejsze np o kilkadziesiąt procent, nie są to stożki aero i nie karbonowe. Ja ciągle zastanawiam się gdzie jest to "coś" co pozwoliło mi jechać szybciej? Koła toczą się idealnie i szybko zbierają. Testowałem i wiem, że wystarczy 20 - 30 m równego asfaltu żeby spokojnie mieć prędkość z trójką z przodu. Przy wyborze ogumienia całkowicie polegałem na opinii Jacka i mam Specialized Roubaix Pro z dętkami też Speca. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się