Skocz do zawartości

krzysiekw

Użytkownicy
  • Ilość treści

    1044
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O krzysiekw

  • Ranga
    Wytrawny forumowicz
  • Urodziny 06.02.1978

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Czeladź

Ostatnio na profilu byli

536 wyświetleń profilu
  1. Zdalnie roweru nie sprawdzisz, nie da się i tyle. Albo zamawiasz i ryzykujesz / tym bardziej że to olx więc zwrotu raczej nie będzie / albo jedziesz do gościa i osobiście oglądasz przed zakupem, taką opcję polecam.
  2. Jak mówi stare kolarskie powiedzenie '' co tyłek to opinia '' dlatego ciężko polecać komuś siodełko. Co pasuje jednemu drugiemu, już niekoniecznie, taka prawda. Jak tylko masz możliwość szukaj sklepu gdzie mają siodełka testowe. Wtedy spokojnie sobie wypróbujesz i może znajdziesz to najlepsze. Jak nie to pozostaje metoda prób i błędów, czyli kupujesz licząc że trafiłeś 😉 Dobre opinie zbierają siodełka WTB niestety bez otworu, ale z kanałem, oraz Sell Italia. Ja sam przerobiłem kilkanaście siodełek i tego idealnego jeszcze nie znalazłem. Obecnie sprawdzam Bontrager Montrose i Specialized Power, niby dobre są, ale nie do końca mi pasują. Oczywiście to też kwestia odpowiedniego ustawienia.
  3. Ja na swoim 520 jeździłem po Beskidach. Góra Żar, Przegibek, Kocierz Rychwałdzki zero problemów. Tak jak napisał @pepe aby forma była, to rower sobie poradzi 🙂
  4. Upgrade nie jest moim celem. Po prostu przednia 105 nadaje się do wymiany i chciałem wiedzieć czy jest jakaś różnica / poza ceną / pomiędzy 105r7000 a Ultegra r8000
  5. @jajacek ciekawy artykuł, ale tam gość porównuje jeszcze starą 105 5800. Ciekawe czy tak samo by mówił o tej nowej r7000. W każdym razie pewnie kupię Ultegre 🙂
  6. Cześć 🙂 Muszę wymienić przednią przerzutkę Shimano 105 5800. I teraz się zastanawiam czy brać nową 105 R7000 czy jeszcze wyżej Ultegra R8000. Cenowo to jakieś 40zł różnicy, a czy jest różnica w działaniu? Miał ktoś do czynienia z nimi i może się wypowiedzieć? Będę wdzięczny za rady 🙂
  7. Jacek też się aż takiej wagi nie spodziewałem 😮 faktycznie będzie z czego urwać trochę wagi 🙂
  8. Ja za swoje składaki do szosy dałem prawie 900zł ale waga poniżej 1600g stąd i cena o wiele wyższa. Do mtb będą pewnie droższe, chyba że trafi się jakaś okazja. Ale to dalsza przyszłość, na razie brak kasy na takie wydatki 🙂
  9. Żeby zejść do tych 1800g to trzeba by wydać z 1000/1200zł - to już nie tak mało. A jeszcze lżejsze? Nawet nie chcę sprawdzać. Może jak będę bogatszy? 😉
  10. Dzisiaj, w końcu znalazłem czas żeby się pobawić w ważenie ''Rudego'' a dokładniej jego kół. Wszyscy podejrzewali że będą ciężkie, ale ile tak naprawdę ważą dwa koła 29'' ? Do ważenia używałem wagi bagażowej, więc możliwy jest pewnie jakiś margines błędu. Koło przednie z opaską / nie chciało mi się ściągać / i tarczą 180g - nie wiem ile tarcza waży / ze 130g? / = waga pokazała 1200g Koło tylne z kasetą SLX 11-42 / 475g / i tarczą 160 / waga nieznana / oraz opaską = 2000g Odliczając kasetę i tarczę powiedzmy że 1500g Czyli komplet kół wychodzi około 2600g !!! Jak widać niemało i jest z czego zbijać wagę w przyszłości.
  11. Ciekawe ilu jeszcze innych zawodników czy to szosowych czy mtb było zmuszanych do jazdy na wymysłach producentów. Aczkolwiek jako kompletny amator zauważyłem że z dużej tarczy z przodu praktycznie nie korzystam, powiedzmy że przez 95% czasu jazdy mała i operowanie kasetą. No ale zawsze pozostaje te 5% które czasami mogą się przydać 😉
  12. Skoro jak piszesz po ''wielkich lasach'' nie jeździsz, to prawie każdy rower da radę. Pamiętać jednak musisz że to co chcesz kupić sporo waży, 15.8kg według producenta. Jak koledzy mają lżejsze rowery to będziesz się męczył żeby za nimi nadążyć. Kolejna sprawa to kiepski amor w tym rowerze, jak jesteś lekki to prawie nie będzie działał. Warto wtedy pomyśleć o wymianie na sztywny widelec, na jakości jazdy nie stracisz, a zyskasz na wadze roweru. Producent przeważnie wkłada ciężkie opony, też można pomyśleć o wymianie na jakieś lżejsze, bardziej dostosowane pod teren po jakim będziesz jeździł.
  13. Tak jak Jacek piszesz, różnica jest bardzo duża na korzyść Kellysa.
  14. W tej cenie nie kupisz porządnego MTB, taka niestety smutna prawda. Za swój pierwszy mtb zapłaciłem 1600zł, rower na Alivio 3x9 z amorem XCR który przy moich 65kg prawie się nie uginał. Ważył też prawie 16kg, tak jak ten podany przez ciebie. To tzw. rekreacyjne mtb. Do spokojnej jazdy po leśnych duktach i szutrach wystarczał, ale na takie trasy wystarczy nawet rower crossowy, nie trzeba mtb. W bardziej wymagającym terenie już się nie sprawdzał, słabo zjeżdżał i podjeżdżał, a biegi pod obciążeniem wchodziły opornie. Inna jest też geometria takiego roweru. Jak nie zamierzasz szaleć gdzieś po górach i katować roweru w terenie to ten powinien dać radę, ale jak chcesz się pobawić w trudniejszym terenie, to szybko może się okazać że rowerowi czegoś brakuje. A wtedy zaczniesz myśleć o kupnie kolejnego, lepszego 😉 Takie jest moje zdanie w tym temacie. Pozdrawiam.
  15. Wiesz, jest różnica pomiędzy wymianą zużytej części, a przejściem na wyższą grupę. Te Tribany były na Clarisie i Sorze więc żeby przejść np. na 105 trzeba wymienić całą grupę. Ale oczywiście nikt nikomu nie broni, to tylko kwestia przemyślenia opłacalności takiego zabiegu.
×
×
  • Utwórz nowe...