Veriv Opublikowano 1 Lutego Udostępnij Opublikowano 1 Lutego Czy dla kobiet jest troche inna rozmiarówka? Chce kupić Chisela dla żony, przy wzroście 168 i długości podudza 37 strona radzi rozmiar XS. Trochę mam obawy czy to poprawny pomiar Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 1 Lutego Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 53 minuty temu, Veriv napisał(a): Czy dla kobiet jest troche inna rozmiarówka? Chce kupić Chisela dla żony, przy wzroście 168 i długości podudza 37 strona radzi rozmiar XS. Trochę mam obawy czy to poprawny pomiar Moja nieżona też ma 167/168cm i jak na stronie próbowałem tego kalkulatora to jak zmieniałem wartość podudzia to podawało albo XS albo M. Moim zdaniem S powinna być ok. Odnośnik do komentarza
mareckiabc Opublikowano 1 Lutego Udostępnij Opublikowano 1 Lutego Równiez uważam zdecydowanie, że S. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego Kolega mający 168 wzrostu jeździ na MTB KTM rozmiar M 17,5 cala. Koleżanka mająca 164 miała M i był zdecydowanie za duży i zmieniła na S 15.5 cala, gdzie przymierzała Kellys Gate 15,5 cala i był idealny. Ale ostatecznie jeździ na Kross 16,5 cala z kołami 27,5. 168 to jest granica S i M. Dużo zależy od proporcji, przyzwyczajeń i potrzeb. Jakieś mierzenia podudzia to jakieś dziwne metody. Kluczowe są wzrost, przekrok i zasięg ramion. Jak ma zasięg ramion większy niż wzrost to raczej M. Jak taki sam lub mniejszy to raczej S. It’s possible that your height and inside leg measurements will put you in-between two size categories. In this case, your upper body should be the deciding factor in selecting the best sized bike for you. This is because your upper body dimensions determine your reach and how far you have to stretch along the top tube of your bike. To work out if you have a long or short reach you’ll need to establish your ‘Ape Index’ (arm space minus your height). If you have a positive ape index (your arm span is greater than your height), then I’d suggest you go for the larger of the two bikes sizes If you have a negative ape index (your arm span is less than your height), then I’d suggest you go for the smaller of the two bike sizes Example: Arm span (160cm) minus Height (155cm) = Ape Index (5cm) In this example, the subject has a positive ape index and would probably be more suited to the larger of the two bikes. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 1 Lutego Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 27 minut temu, jajacek napisał(a): Kolega mający 168 wzrostu jeździ na MTB KTM rozmiar M 17,5 cala. Koleżanka mająca 164 miała M i był zdecydowanie za duży i zmieniła na S 15.5 cala, gdzie przymierzała Kellys Gate 15,5 cala i był idealny. Ale ostatecznie jeździ na Kross 16,5 cala z kołami 27,5. 168 to jest granica S i M. Dużo zależy od proporcji, przyzwyczajeń i potrzeb. Jakieś mierzenia podudzia to jakieś dziwne metody. Kluczowe są wzrost, przekrok i zasięg ramion. Jak ma zasięg ramion większy niż wzrost to raczej M. Jak taki sam lub mniejszy to raczej S. It’s possible that your height and inside leg measurements will put you in-between two size categories. In this case, your upper body should be the deciding factor in selecting the best sized bike for you. This is because your upper body dimensions determine your reach and how far you have to stretch along the top tube of your bike. To work out if you have a long or short reach you’ll need to establish your ‘Ape Index’ (arm space minus your height). If you have a positive ape index (your arm span is greater than your height), then I’d suggest you go for the larger of the two bikes sizes If you have a negative ape index (your arm span is less than your height), then I’d suggest you go for the smaller of the two bike sizes Example: Arm span (160cm) minus Height (155cm) = Ape Index (5cm) In this example, the subject has a positive ape index and would probably be more suited to the larger of the two bikes. Ale to mierzenie podudzia to wymysł na stronie Speca, który ma niby pomóc w doborze rozmiaru. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego Dziękuje, kupiłem rozmiar S Odnośnik do komentarza
Majkellbn Opublikowano 22 Lutego Udostępnij Opublikowano 22 Lutego Niedlugo bedę w posiadaniu chisela i jak wiadomo pasuje zmienić napęd. Kolega który kupil santa cruz bronson cc chce pozbyć się akurat deorki m6100. Pytanie do was czy komponenty z tego roweru bedą pasowały do chisela ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego Napęd Deore będzie pasować. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 22 Lutego Udostępnij Opublikowano 22 Lutego Da sie zmienic bebenek na micro spline? Podasz prosze gdzie zamowic? Suport na pewno trzeba bedzie wymienic Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego To są podobno koła na piastach Bear Pawls. Trzeba by do nich poszukać bębenka. Suport jest wkręcany, standardowy, BSA. Z nim nie ma problemu. Wystarczą miski do korb Shimano wkręcane. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego https://www.forumrowerowe.org/topic/267147-piasta-bębenek-w-chiselu-wymiana-na-microspline/ Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego Trochę niepotrzebne koszty się generują. Może lepiej kupić przerzutkę i manetkę SRAM NX lub GX a korbę zostawić. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 22 Lutego Udostępnij Opublikowano 22 Lutego (edytowane) 2 godziny temu, Majkellbn napisał(a): Niedlugo bedę w posiadaniu chisela i jak wiadomo pasuje zmienić napęd. Kolega który kupil santa cruz bronson cc chce pozbyć się akurat deorki m6100. Pytanie do was czy komponenty z tego roweru bedą pasowały do chisela ? Jeśli to ta konfiguracja CC, to wejdzie do Chisela. Pod warunkiem, że ta specyfikacja , którą podajesz jest właściwa. W zasadzie fabryczna konfiguracja kasety w CC to: SRAM XG1275 Eagle, 12spd, 10-50t. Chyba, że Kolegi CC nie jest z 2023 r. Twoja ko figuracja, z kasetą deore 10-51 ma jak domyślasz się, większy zakres przełożeń. Zadbałbym też dla zasady dla speca o normę z 32 zębami dla szybszych właściwości jezdnych z kasetą 10-51. Oczywiście musisz też zmienić wkład suportu tylnego koła aby dźwignęłło microspline. Zbyt dużo zachodu. Edytowane 22 Lutego przez ram . Odnośnik do komentarza
mareckiabc Opublikowano 23 Lutego Udostępnij Opublikowano 23 Lutego Nie wiem gdzie będziesz jeżdził ale ta korba tj tarcza przód 30 zębów to malutko. Odnośnik do komentarza
Majkellbn Opublikowano 23 Lutego Udostępnij Opublikowano 23 Lutego To będzie mój pierwszy rower i tak naprawdę kompletnie się nie znam jeszcze na dobieraniu części, upgrade roweru. Zaczynam powoli czytać i analizować co można pozmieniać w tym specu. Części z bronsona odpadają, nie będę kombinował. Na ten moment wiem, że zmieniam amorek na rs recon gold lub rs reba przerzutka tylnia nx, manetka xt, hamulce m6100(jeśli to będzie grać oczywiście) kasetę 11-50t zostawię Widelec: RockShox Judy Silver, amortyzator TurnKey, Solo Air, przesunięcie 42 mm, oś sztywna 15 x 110 mm, 100 mm skoku (XS - 80 mm skoku) Przerzutka tylna: SRAM SX Eagle, 12-rzędowa Manetki: SRAM SX Eagle, spust, 12 biegów Korby: SRAM SX Eagle, Powerspline Kaseta: SRAM PG-1210 Eagle, 11-50t Hamulec przedni: tarcza hydrauliczna SRAM Level T, zacisk 2-tłoczkowy Hamulec tylny: tarcza hydrauliczna SRAM Level T, zacisk 2-tłoczkowy Łańcuch: SRAM, SX Eagle, 12-rzędowy Suport: SRAM Powerspline Mostek: stop kuty 3D, 31,8 mm, wzniesienie 7 stopni Sztyca: Aluminiowa, zacisk na 2 śruby, 30,9 mm za wszystkie uwagi jak można ulepszyć speca z tej specyfikacji do jazdy w terenie(ważę 90kg) wielkie dzięki Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się