Skocz do zawartości

B'TWIN Triban 540 FB, rocznik 2017 i wieczorna przejażdżka po Łodzi :)


Rekomendowane odpowiedzi

Przede wszystkim witam serdecznie wszystkich czytelników i admina Łukasza, ziomala z Łodzi :)

 

Szczegóły techniczne:

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-540-fb-id_8322798.html

 

W stosunku do zdjęć ze strony Decathlona, można powiedzieć że wersja na rok 2017 po małym faceliftingu :)

Korba grafitowa i opony 700*28 z symbolicznym bieżnikiem (a właściwie nacięciami).

 

W zestawie ze światełkami ze zdjęć, dzwonkiem dzwoneczkiem i odblaskami na koła które sobie chwilowo darowałem.

 

Siodełko raczej dla twardzieli, zobaczymy czy przy moich niemal 100 kg i 187 cm nie wymięknę niedługo i nie kupię innego :)

 

Pozycja raczej sportowa przy moich gabarytach, rozmiarze roweru XL i siodełku odsuniętym na sztycy do samego końca.

 

Jednorodna Tiagra zmienia jak marzenie. Pedały, uchwyty i siodełko albo kwestia przyzwyczajenia, albo kwestia wymiany :)

 

Nieco ascetyczny, surowy w swojej formie, bez zbędnego przebajerowania, nawet malowanie na tle Giantów, Krossów i innych jest bardzo skromne.

Opony 700*28 napompowane do 6 barów ( z hakiem :) ) sprawiają że każdą dziurę, kostkę brukową czuć niemal pod przełykiem.

 

Ale takiego szukałem i taki kupiłem, bez zbędnego ciężaru w postaci amortyzatora (Triban ma stywny karbon), tarczówek, korby trzytarczowej (Triban - korba 50/34 - więcej mi nie potrzeba).

 

 

Po przesiadce z topornego górala i roweru miejskiego czuję jakbym latał :)

 

W planach może jakieś rogi, może wymiana siodełka, może wymiana opon na ciut szersze (seryjna dętka jest 28-32 - sprawdzałem). Czas pokaże.

 

Jak kogoś interesuje ten model i ma jakieś pytania to śmiało :)

 

Parę zdjęć:

 

 

2z4xmvk.jpg

 

 

2nroxnn.jpg

 

 

a0l79h.jpg

 

 

mtpmjr.jpg

 

 

28s4ivo.jpg

 

 

34ditra.jpg

 

 

207m0r7.jpg

 

 

2d9vdr8.jpg

 

 

ddme5y.jpg

 

 

2mh96xk.jpg

Odnośnik do komentarza

Udanego jeżdżenia :)

Ja jeszcze z praktycznych uwag dodam, że choć napęd to umożliwia (trymowanie przedniej przerzutki), to jednak nie polecam jeździć na takich przekosach, jak na zdjęciu (duża tarcza na korbie i duża zębatka na kasecie). Nie ma to specjalnie sensu, no chyba, że masz napęd 1x, to wtedy nie ma wyjścia :)

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Dziękuję za miłe słowa i praktyczne rady. Postaram się zastosować :)

 

A na razie z uwagi na nurtujące kilka osób zagadnienie o rozmiar opony jaki można włożyć, wklejam zdjęcia z oponą 700x35 z linku:

 

https://www.decathlon.pl/opona-rowerowa-randonneur-700x35-id_8089011.html

 

W tzw. "newralgicznych miejscach"

 

Przód

 

287ltmu.jpg

 

Tył

 

jfumc1.jpg

 

140cltx.jpg

 

rmnx3o.jpg

 

Przy okazji nowe dętki bo fabryczna jest 28-32, a już chciałem wszystko zgodnie ze sztuką :)

 

Większa raczej nie wejdzie jak widać.

 

Komfort oczywiście znacznie lepszy, straty na szybkości, no ale nasze łódzkie drogi raczej nie wybaczają błędów.

Przyzwyczaję się, dupa się utwardzi, te się zetrą to wrócę do fabrycznych opon 28 :)

Odnośnik do komentarza

Już się przyzwyczaiłem :)

 

Czytałem opinie przed zakupem więc brałem ewentualną wymianę na klatę, ale tylko pierwszy tydzień dupsko bolało, teraz już jest gites malines, pełen luz, siodełko i pedały (też pełno narzekań na forach) mi przypasowały nawet.

 

Wczoraj kilka godzin na rowerze i było całkiem przyjemnie.

Odnośnik do komentarza
  • 11 miesięcy temu...

Witam, mam pytanie odnośnie hamulców, widziałem gdzieś na YT, że założone 105 mają za krótkie ramiona i klocek nie trafia w obręcz. Czy wymieniałeś już może klocki lub masz jakąś wiedzę w tym temacie ?? Zastanawiam się czy to wina samych zacisków czy klocków...

 

pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza

Z tymi zaciskami coś może być na rzeczy. Miałam Tribana 500, kupiłam Campagnolo Potenza i niestety byłam zmuszona sprzedać, ponieważ ramiona były za krótkie. Co więcej, kiedy wymieniłam klocki na inne, musiałam lekko podpiłować ramiona wewnątrz, aby wszystko grało. Myślę, że to kwestia ramy, która w założeniu ma mieścić szersze opony. Ciekawe, co napisze ktokolwiek, bo to cenna informacja dla potencjalnych kupujących.

Odnośnik do komentarza

Witam, mam pytanie odnośnie hamulców, widziałem gdzieś na YT, że założone 105 mają za krótkie ramiona i klocek nie trafia w obręcz. Czy wymieniałeś już może klocki lub masz jakąś wiedzę w tym temacie ?? Zastanawiam się czy to wina samych zacisków czy klocków...

 

pozdrawiam

Maciek

 

Nie, cały czas jeżdżę na seryjnych. Chociaż muszę porządnie ścisnąć żeby hamowanie było jako takie, ale dopóki jestem w stanie zablokować koło to nie widzę potrzeby żeby zmieniać na razie.

Odnośnik do komentarza

Gdzieś czytałem, że seryjne klocki są słabe, ludzie kombinują z gumami od ultegry i robi się żyleta :) Co do samych hamulców to specyfikacja podaje: Hamulce Shimano (długi pivot ułatwiający instalację błotnika). Coś tam pogrzebałem i wydaje mi się, że w tribanie zastosowano hamulce Shimano Tiagra R451, 57mm drop, must be used in conjunction with ST-4600, ST-4603, ST-5700, ST-5703, ST-6700 or ST-7900 STIsfor correct leverage ratio. Natomiast Shimano 105 5800 drop 49 mm, Must be used in conjunction with ST-5800, ST-6800 or ST-9000 STIs for correct leverage ratio.

 

Ultegra 57 mm, Tektro R559  53-73mm, Tiagra 4700 49mm itp.

 

Wynika z tego, że zastosowane hamulce posiadają niżej zmieszczone klocki co powoduje niekompatybilność...

Odnośnik do komentarza
  • 10 miesięcy temu...

Zanim autor wątku się wypowie, napiszę o swoich doświadczeniach, może też Ci się przyda. Jeżdżę na rowerze ze sztywnym aluminiowym widelcem po ścieżkach rowerowych (w większości przypadków jest to kostka). Opony 28 cali, 32 mm szerokości. Jeździ się całkiem komfortowo.

Odnośnik do komentarza

Z tym komfortem bym nie przesadzał ale każdy z pewnością to inaczej odczuwa. Jeżdżę teraz po mieście rowerem stalowym ze sztywnym widelcem na oponach 700x35. Nie jest źle. Ale wpadnięcie w jakieś dziury czy najazd na wyższy krawężnik wymaga trochę gimnastyki. Na pewno zmienię opony na szersze bo mam hamulce v-brake i przestrzeń więc pewnie założę 1,8 czyli 700x45. Jeśli chodzi o kierownicę, to będąc przyzwyczajonym do mtb, trochę brakuje mi szerokości. Muszę założyć szerszą. Natomiast zamiast kupować takiego Tribana FB, polecam szukać takiego roweru jak mój albo hybrid/fitness, który pozwoli na opony 700x45. W nim się niemal nie ma co psuć.

Odnośnik do komentarza

Panowie : pepe i jajacek dziękuje Wam za sam fakt pochylenia się nad moim pytaniem ...20 lat nie siedziałem na rowerze, cykloza złapała mnie niespodziewanie i zacząłem szukać ....zawrót głowy absolutny, zmiany decyzji po każdym przeczytanym poście i tak dalej...to forum stało się miejscem na, które zaglądam codziennie i kontakt z mistrzami jak Wy jest dla mnie cenny:-). Ten Triban jest kolejną fazą choroby gł. ze względu na cena/jakość i z planem zmiany opon na 35 (przechodziłem już pomysł fitnessa, crossa- chociaż amortyzator sprężynowy mnie odstręcza, mogę kupić powietrzny, ale widzę te Tribany za 2/3/4k z wypasionym osprzętem i głupieję,... myślałem o gravelu...). Wydaje mi się, że będę jeździł głownie po ścieżkach, ale cykloza jest chorobą rozwojowa i nie wykluczę , że za chwilę stwierdzę, że moim celem jest zwiedzenie Puszczy Kampinoskiej. Widziałem Tribany w wersji gravelowej , ale chyba nie są dostępne..

Ok, pepe Ty jesteś zadowolony i cenne to dla mnie bo chyba chcę sztywny widelec i te 32 mm mnie kuszą.

Jacku a na jakim rowerze Ty jeździsz? tzn jeśli możesz zdradzić markę (stalowa rama) i ew pomysł fitnessa z możliwością wszczepienia opony 45.

Pzdr

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...