Skocz do zawartości

MTB do ok 3-3,5 tys. zł do lasu na piaszczyste ścieżki.


Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Greg29 napisał(a):

Lepsze są rogi wewnętrzne bo masz węziej ręce i nie jesteś takim "spadochronem". Są jakieś markowe, SQLab chyba ale takie same w kształcie są na Ali za ułamek ceny tych markowych. Coś takiego: (...)

Przede wszystkim przy takich rogach wciąż mamy dostęp do klamki hamulców, może nie hamujemy z pełną siłą, ale możemy jakkolwiek hamować bez ściągania dłoni z rogu.

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Oskarr napisał(a):

Odwróć mostek, popraw siodełko, zrób jazdę i wrzuć zdjęcie roweru z boku, ja bym nic nie kupował przed zmianą tych rzeczy 

trochę poczytałem i pooglądałem różnych filmików, i tak się zastanawiam, a może ja to w ogóle na takie jeżdżenie po lesie, gdzie czasami występuje piach, ale bez wyścigów i skakania itp, tylko głównie proste długie trasy, ścieżki, to by mi się lepiej sprawdził jakiś gravel albo cross ? co myślicie? zapytałem o MTB bo taka pierwsza była moja myśl, że las, że piach, no to MTB.. ale może właśnie wybrałem zły typ roweru? nie wiem czy zmiana pozycji tego mostka coś da skoro zyskam tylko  z 1 cm różnicy a różnica w wygodzie jak jadę tym MTB a Crossem jest kolosalna..

Odnośnik do komentarza

Zapomnij o gravelu jeśli leśne drogi nie są idealnie równe niczym asfalty. Do tego szerokie opony na piach to mus (dokładna szerokość zależy od wagi). Cross czy trekking może mieć problem z szerokością opon, stąd tak często sugestie padają na MTB - dawniej popularnie typ roweru idealny na takie warunki określano ATB.

Niezależnie od typu roweru musisz się zgrać z jego geometrią. Z jednej strony wybór rozmiaru, regulacja, z drugiej ewentualne rozciąganie i ćwiczenie mięśni głębokich. Jak chcesz odtworzyć pozycję ze starego roweru, zamiast się dopasować do jakiegoś nowego, to pomierz po prostu jak wszystko masz tam poustawiane i zobacz czy jesteś w stanie to odtworzyć w nowym.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Szwedacz napisał(a):

 Jak chcesz odtworzyć pozycję ze starego roweru, zamiast się dopasować do jakiegoś nowego, to pomierz po prostu jak wszystko masz tam poustawiane i zobacz czy jesteś w stanie to odtworzyć w nowym.

nie da rady w tym bulls cross rider co mam od 20 lat kierownica jest na równo z siedzonkiem i kierownica dużo węższa, w MTB Kellys szeroka kierownica i 10 cm niżej od siedzonka..bardzo niewygodna pozycja...a może kwestia przyzwyczajenia... albo znaleźć takiego MTB który lepiej da się ustawić pode mnie. (wyżej kierownica) bez większego kombinowania i wymiany połowy roweru 😉

Odnośnik do komentarza

Wszystko zależy od tego gdzie i jak chcesz jeździć.
Miałem wiele rowerów typu cross. Do jazdy po nawierzchniach utwardzonych były wystarczające.
Natomiast w korzenistym i piaszczystym lesie nie.
Dopóki rowery MTB były na kołach 26 cali to cross na asfalcie miał zdecydowaną przewagę.
Ale od czasu jak się pojawiły rowery MTB 29 cali to jego przewaga malała.
Rowery typu cross i gravel na asfalcie będą generalnie szybsze. 
Przede wszystkim z powodu zastosowanych opon.
W przypadku gravela również z powodu tego że na kierownicy szosowej ma się dużo mniejszą powierzchnię czołową.

Mamy tu kolegę @krix, który też się trochę miotał i nie wiedział jaki typu roweru kupić. I przeszedł przez różne. Ale ostatnio miał jednak MTB.

Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, MakczuPikczu napisał(a):

nie da rady w tym bulls cross rider co mam od 20 lat kierownica jest na równo z siedzonkiem i kierownica dużo węższa, w MTB Kellys szeroka kierownica i 10 cm niżej od siedzonka..bardzo niewygodna pozycja...a może kwestia przyzwyczajenia... albo znaleźć takiego MTB który lepiej da się ustawić pode mnie. (wyżej kierownica) bez większego kombinowania i wymiany połowy roweru 😉

Podjedź do Decathlonu i przemierz się do Rockrider 540 EXPL w rozmiarze XL
I do Media Expert i przymierz się do Torpado Storm X7 czy X8.
I trzecia opcja Cube serii Attention. Te rowery mają chyba najbardziej rekreacyjną pozycję. 

Odnośnik do komentarza

Zależy jak ten las wygląda. Jeśli masz tam dużo korzeni i ostrych kamieni, to gravel się nie nadaje, jeśli masz ładne leśne ścieżki, to spokojnie gravel obleci. Ja w okolicy Torunia zazwyczaj teraz po lesie jeżdżę gravelem, po warmińsko-mazurskim zazwyczaj jeżdżę na rowerze mtb bo tam jest więcej piachów, ale na gravelu z szerszą oponą też to oblecisz. 

Ja mam obecnie na gravela założone opony 40 mm, to w lesie jest trochę za wąsko, 45 powinny dawać radę, składam teraz gravela, w którym mogę z przodu mieć 2,4 a z tyłu 2,2. Dropów na takim rowerze skakać nie będę, na single tracki dalej będzie lepszy mtb.

Gravel mniej wybacza w lesie. Amortyzator i inna pozycja za kierownicą na mtb daje opcję szybszej reakcji, jak Ci się koło zacznie ślizgać, w lesie na singlach też musisz wejść w dolny chwyt, aby mieć lepszą kontrolę na rowerem i mieć blisko hamulce, więc pozycja staje się bardziej sportowa niż na mtb. 

Weź odwróć ten mostek w końcu i zobaczysz, jak diametralna różnica z tego wyjdzie. Mojej żonie kupiłem wyścigowy rower XC i tak jest ustawiłem mostkami, podkładkami itp, że kierownica poszła o 6 cm wyżej niż fabrycznie. Ostatecznie nawet możesz się czymś takim ratować:
https://www.decathlon.pl/p/mostek-rowerowy-btwin-uniesiony-35deg-oversize-110-mm/_/R-p-346044?mc=8796818&gad_campaignid=21489773241&gad_source=1&gbraid=0AAAAADqDdffyFnWofstYrzQIV-XA33gUs&gclid=Cj0KCQjw0NPGBhCDARIsAGAzpp1n2uV2AB-M0Q7e4qc9ADf0R1pZsvB0Z7pVYe2DObxf1nvfElach0waApTJEALw_wcB&utm_campaign=pl_t-perf_ct-shopp_ts-gen_f-cv_o-roas_xx-inne-marki-css&utm_medium=cpc&utm_source=google

Ale zacznij od obecnego. 5 minut roboty i będziesz wiedział na czym stoisz. 

Odnośnik do komentarza

Oskarr - ale na razie nie chcę 'grzebać' i przestawiać żeby nie porysować, skontaktowałem się ze sklepem, mimo że minęło ponad 2 tygodnie od zakupu są skłonni wymienić mi na inny model, sprzedawca zaproponował mi wymianę na model KELLYS SPIDER, bo właśnie mówi że z tej marki to Spider są takie bardziej 'rekreacyjne'. no chyba że coś innego z ich asortymentu? Co myślicie? czy warto wymienić czy tu lepiej grzebać i zmieniać ?  https://supersportowy.pl/p/rower-kellys-spider-90-emerald-green-29/

Odnośnik do komentarza
23 godziny temu, jajacek napisał(a):

Podjedź do Decathlonu i przemierz się do Rockrider 540 EXPL w rozmiarze XL
I do Media Expert i przymierz się do Torpado Storm X7 czy X8.
I trzecia opcja Cube serii Attention. Te rowery mają chyba najbardziej rekreacyjną pozycję. 

a co myślisz o tym? W sklepie tego mi doradzili jako bardziej rekreacyjny MTB z serii Kellys i zaproponowali wymianę https://supersportowy.pl/p/rower-kellys-spider-90-emerald-green-29/

Odnośnik do komentarza

Kellys Spider jest technicznie znacząco gorszym rowerem. Ma gorszą ramę bez sztywnej osi. Badziewny amortyzator bez oleju. Korbę z gównolitu. Gównianiane trekkingowe spowalniacze z tarczami z gównolitu i gówniane koła.

Żeby porównać geometrię musisz porównać wartości stack i reach. 
Wymiana mostka to max kilkanaście minut roboty.
Kierownica ze wzniosem proponowana przez @Pepe75 kosztuje kilkadziesiąt złotych. Jej wymiana to max godzina roboty dla kogoś nieprawnego.
Ja sugeruję pozostać przy rowerze który kupiłeś i dokonywać zmian kokpitu.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, jajacek napisał(a):


Żeby porównać geometrię musisz porównać wartości stack i reach. 
Wymiana mostka to max kilkanaście minut roboty.
Kierownica ze wzniosem proponowana przez @Pepe75 kosztuje kilkadziesiąt złotych. Jej wymiana to max godzina roboty dla kogoś nieprawnego.
Ja sugeruję pozostać przy rowerze który kupiłeś i dokonywać zmian kokpitu.

Kurczę, tak się tylko mówi, ale codziennie po ok 12 h pracy skutecznie ogranicza każdą godzinę 🙂, tak się zastanawiam czy tak jak mówi tu już kilka osób żeby pokombinować i poprzerabiać tego, albo wymienić na któregoś z tych co poleciłeś, bo sklep dał możliwość wymiany, a jak będzie ok któryś z tych co poleciłeś sprawdzić to po co kombinować? no chyba że Kellys lepszy jakościowo i dlatego warto? - Rockrider 540 EXPL w rozmiarze XL
 Torpado Storm X7 czy X8.
I trzecia opcja Cube serii Attention

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...