Skocz do zawartości

MTB do ok 3-3,5 tys. zł do lasu na piaszczyste ścieżki.


Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, MakczuPikczu napisał(a):

 a nie można prostu dać wyżej tej kierownicy co jest teraz?

Nie wiem jak masz aktualnie ustawiony rower - jeżeli mostek masz na minus to możesz odwrócić i dać na plus (czyli do góry). Dla przykładu mostek 70mm +7/-7 stopni, po zmianie da ~17mm wyżej kierownicę. Kolejny krok to zmiana mostka na taki z większym wzniosem, np 17st, 35st

Standardowe kierownice mają zazwyczaj gięcie w tył ok 9st i wymuszają pochyloną pozycję z łokciami na zewnątrz. Jeżeli prostujesz ręce w łokciach to cierpią nadgarstki. Do jazdy rekreacyjnej większe gięcie daje więcej komfortu. Teraz mam 16st, a planuję spróbować 20st - wydaje mi się, że będzie jeszcze lepiej.

Próbowałem też Ritchey Kyote, ma ~27st gięcia, ale to już dużo za dużo - nadgarstki wyginały się już w drugą stronę. Taka kierownica sprawdzi się przy bardzo krótkiej ramie i całkiem wyprostowanej sylwetce.

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, jajacek napisał(a):

No to faktycznie masz bardzo duza roznice. Dlatego kupilem wiekszy rozmiar zeby miec wyzej i krotszy mostek. Expander sterow mozesz zamontowac. To da 3 cm. I kierownice ze wzniosem to jeszcze ze 2 cm czy wecej. No i zawsze mostek ze wzniosem mozna zamontowac.

a nie można po prostu tej kierownicy co jet teraz dać po prostu wyżej?

Odnośnik do komentarza

Uświadomiłem sobie, że generalnie trzaskam fotki widokom, a rower gdzieś tam jest najwyżej częścią kompozycji i nie bardzo mam zdjęcia, na których widać jak i co jest poustawiane. Albo przekoszona perspektywa, albo rower na skosie stoi (czy wręcz wisi na jakichś gałęziach) i w efekcie nie bardzo widać co i jak. A jak się finalnie znajdzie coś potencjalnie dobrego, to okazuje się, że to zdjęcie z jednej z tych tras, o których online się nie dyskutuje 😉

Jak się pokopie, to pewnie nawet się uda odkopać wątek gdzie podawałeś wyliczenia co do geometrii ramy i konfigu pod moje gabaryty i ramę XL w Stormie. Wyglądało to tak:

image.png.18512b5671816bb0668adf2c462e802b.png

Większość fabryczna - kierownica 720mm, długi mostek z lekkim wzniosem, wrzucone krótkie rogi na zewnątrz, gripy podmienione na Extra Chunky. Siodełko fabryczne i krótki dropper OneUp V2.1.

Reszta w drugim poście, bo osiągnąłem limit obrazków.

Odnośnik do komentarza

Nie da się dać kierownicy wyżej we współczesnych rowerach bo masz taką a nie inną długość rury strowejbi jej nie przedłużysz. Pewnie już i tak masz wszystkie podkładki pod mostkiem bo tak rowery wychodzą z fabryki. Możesz dać mostek na plus jeśli hest na minus ale też przeważnie z fabryki wychodzą z modtkami na plus. Tak jak koledzy pisali, możesz wymienić kierownicę na taką ze wzniosem bo pewnie masz prostą rurę. Ja w seoim Gate 30 wymieniłem kierownicę na taką ze wzniosem podajże 25 mm. Odpowiednie gięcie do góry i do tyłu czyli upsweep i backsweep też jestcważne. Ja mam 183 cm wzrostu i mam rozmiar M, co prawda mój Gate 30 jest poprzedniej generacji ale widlkości są mniej więcej takie same. Większy już był zdecydowanie za duży i czułem się na nim jak na jakimś monstrum.

Tu jest zdjęcie z jeszcze prostą kierownicą i mostkiem na plus:

spacer.png

A tu już kierownica ze wzniosem 25 mm:

spacer.png

Odnośnik do komentarza

Szybko się okazało, że Indiana to jednak dla lżejszego zawodnika lub do lżejszych zastosowań jest i przesiadłem się na Bonero:

image.thumb.png.b679395cde0fc3283d238c04a3311c46.png

image.thumb.png.1c3d3c536557c019ac13e4126842cb2e.png

Znowu, większość jest w fabrycznej konfiguracji. Tym razem rozmiar M (reach 455 mm tak na wyczucie jest o 2-3 mm za krótki względem tego co by mi się wydawało moim ideałem). Kierownica pozostała 800mm, w końcu mi nie brakuje miejsca na niej na wszystko. Mostek 45mm, fabryczny. 

Z racji dość drobnych dłoni, mógłbym założyć gripy 11cm (gdyby były) i skrócić ją po ~2cm z każdej strony. Po sezonie zdarłem z niej gripy Chunky - zgodnie z zaleceniem producenta wziąłem Chunky zamiast Extra Chunky pod swoją wielkość dłoni i okazały się kompletnym niewypałem; wróciłem do fabrycznych Ergonów GA-2, tylko wrzuciłem metalowe barendy mocowane rozporowo na śrubę, bo te fabryczne plastiki błyskiem giną gdzieś w krzakach.

Wrzuciłem wewnętrzne rogi - chińska podróbka Spirgripów za grosze. Zamontowane odwrotnie bardzo fajnie dodawały ze 2-3 alternatywne chwyty na podjazdy i monotonne, równe i płaskie odcinki. Na próbę na ostatni wyjazd je przełożyłem, by były ustawione tak jak oryginalne Spirgripsy należy ustawić i nie bardzo mi podpasowały, w zasadzie tylko wygodnie je idzie złapać na 1 sposób.

Fabryczne siodełko to była jakaś fatalna kanapa z kilometrową warstwą żelu. Już po pierwszych 10km poobcierało mi uda, więc wrzuciłem fabryczne z Indiany na jego miejsce i nie szukałem czegoś lepszego. Na górskich wypadach i tak w końcu dążę do tego, by siedzieć na nim jak najmniej 😉 

Obie opony 29"x2.6" i zalane mlekiem. Ciężko mówić o komforcie na rąbankach, a co dopiero bez opon jak w traktorze? W końcu tylna opona to jedyne (no, poza ciężkim bagażem), co nam może odrobinę komfortu zapewnić.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...