zony55 Opublikowano 22 godziny temu Udostępnij Opublikowano 22 godziny temu Witam, kupiłem ten rower w wersji męskiej M z myślą o jeżdzenu po lesie i dojazdu do pracy, ale już myślę, by docelowo wymienić opony, ponieważ w tych jeździ mi się dość ciężko po asfalcie. Dodatkowo, podczas odbioru roweru zasugerowano mi, bym rozważył wymiane korby na większą (obecnie jest 30t), by nie jeździć ciągle na najniższej zębatce. Stąd mam pytania: - czy tą oponę da radę zamontować do mojego roweru: CONTINENTAL Double Fighter III? Czy może powinienem celować w inne rozmiary, lub wersje, np.: CONTINENTAL Race King lub CONTINENTAL Cross King - kojarzycie, czy korbę 34t da się zamontować, czy będzie za duża? Przy zmianie z 30t na 34t coś jeszcze trzeba wymieniać? I jeszcze tak już dodatkowo - czy taka rysa na sztycy w nowym złożonym już rowerze upoważnia mnie do jakiejś reklamacji/upustu? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 godziny temu Udostępnij Opublikowano 22 godziny temu Race King to szybka opona. Uzywam. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 22 godziny temu Udostępnij Opublikowano 22 godziny temu Double Fightery to prawie kilogramowe kloce. Race King to minimum ten - shield wall: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-race-king-shieldwall-pd19514/?v_Id=128640 https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/vittoria-mezcal-iii-xc-trail-tnt-g2.0-tubeless-29-x-2.25-opona-mtb/140558682/p?utm_source=google_buscador&utm_medium=google_buscador&attributionToken=kwHwkgoMCNOOjsQGEP2umsoCEAEaJDY4YTFhYzA0LTAwMDAtMjJmNi05YjFkLWY0MDMwNDNkYzVkNCoVMTcwMzUxNjA5Ni4yMDY1NjUzODk2Miy1t4wtwvCeFdSynRWOvp0VqOWqLZzWty3Fy_MXmu7GMJD3sjCOkckwn9a3LToOZGVmYXVsdF9zZWFyY2hIAWgBegJ3YQ https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/vittoria-peyote-xc-g2-race-tubeless-29-x-2.4-opona-mtb/141095122/p?utm_source=google_buscador&utm_medium=google_buscador&attributionToken=kgHwkQoLCJ6PjsQGEKfyiTwQARokNjhhMTEwOTctMDAwMC0yN2E2LWJhYzctZjRmNWU4MGM0MDA0KhUxNzAzNTE2MDk2LjIwNjU2NTM4OTYyLJ_Wty3Fy_MXjr6dFdSynRXC8J4Vt7eMLZzWty2o5aotkPeyMJruxjCOkckwOg5kZWZhdWx0X3NlYXJjaEgBaAF6Andh https://www.rowertour.com/p/213467/opona-vittoria-terreno-g2.0-29-zwijana?srsltid=AfmBOopYssSllxoUvVIqKWSIAJImEkx-AC5wUpwuhu9_pSnTPs8ZV7S4 Miałem założoną korbę 32z w expl540 i wyglądało, że 34z da radę założyć. Zresztą ktoś na forum opisywał, że założył 34z i było ok. Być może będziesz musiał zmienić łańcuch, ale to się okaże po zmianie zębatki. Odnośnik do komentarza
zony55 Opublikowano 22 godziny temu Autor Udostępnij Opublikowano 22 godziny temu Czyli z tych dwóch: 1) CONTINENTAL Double Fighter III 2) CONTINENTAL Race King ShieldWall Ta druga będzie szybsza na asfalcie? Wyglądem ta pierwsza mi wygląda na szybszą. A myślicie, że 2.0" wejdzie, czy celować w 2.2"? Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 20 godzin temu Udostępnij Opublikowano 20 godzin temu Rose miał końcówkę zapasów nowych G-One Pro do MTB za ~2 stówki. Jak za wszelką cenę chcemy minimalnych oporów toczenia, to może być ciężko o coś lepszego na tył. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 19 godzin temu Udostępnij Opublikowano 19 godzin temu Race King są szybkie, ale... kupiłeś kawał kloca ze skokiem 120 mm i wyprostowaną pozycją. To nie jest rower do szybkiej jazdy po asfalcie. Ludzie kupują bo fajnie wygląda, a potem wtedy tak jak u Ciebie zaczyna się kombinowanie. Miałem podobny rower (Kross Dust 1.0) i moja średnia padła na twarz, w porównaniu do roweru XC. Rysa na sztycy to normalna rzecz w tanich rowerach. Gdzieś na ramie musi być ostry zadzior. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 16 godzin temu Udostępnij Opublikowano 16 godzin temu 5 godzin temu, zony55 napisał(a): Czyli z tych dwóch: 1) CONTINENTAL Double Fighter III 2) CONTINENTAL Race King ShieldWall Ta druga będzie szybsza na asfalcie? Wyglądem ta pierwsza mi wygląda na szybszą. A myślicie, że 2.0" wejdzie, czy celować w 2.2"? Nie widziałem testów opony Double Fighter, ale wpływ na opory toczenia ma nie tylko bieżnik lub jego brak, ale też rodzaj gumy, grubość ścianek, oplot. Tu masz test Conti w wersji Shield https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-performance-shieldwall i porównanie do innych opon. Ja bym celował w 2.2" - 2.0" będzie "cienko" wyglądało w tej ramie, myślę też że na asfalcie nie poczujesz różnicy, a w lesie szersza opona na niższym ciśnieniu będzie lepsza. @kryptoszosowiec nie przesadzajmy z tym klocem. Miałem expl540, mam Chisela i nie ma jakichś dramatycznych różnic w geometrii ram. Chisel ma lżejszą ramę, ale to wyjątek jak na ramę alu. W fabrycznych setach jeżeli dobrze pamiętam Chisel to ok 12,5kg, a expl540 ok 13kg. W expl stack jest wyższy niż w chiselu jakieś 2-2,5cm (miałem w expl zmieniony mostek na -17st). Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu Czy 32 zrobi aż taką różnicę? Ile efektywnie można zyskać zmieniając korbę z 30 na 32 zęby? Pytam gdyż się nie znam. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 12 godzin temu Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu Zmienią ci się przełożenia o niecałe 7%. Obrazowo tłumacząc - każdy bieg stanie się 'o pół biegu twardszy'. Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano 6 godzin temu Udostępnij Opublikowano 6 godzin temu 5 godzin temu, Szwedacz napisał(a): Zmienią ci się przełożenia o niecałe 7%. Obrazowo tłumacząc - każdy bieg stanie się 'o pół biegu twardszy'. Rozumiem. To moim zdaniem trochę gra nie warta zachodu. Gdyby można było 34 żeby dać to już coś. Odnośnik do komentarza
ozzmozz Opublikowano 4 godziny temu Udostępnij Opublikowano 4 godziny temu Do expl540 34 zęby wejdą, ale nic większego już nie. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 4 godziny temu Udostępnij Opublikowano 4 godziny temu 9 godzin temu, CriseQ napisał(a): Czy 32 zrobi aż taką różnicę? Ile efektywnie można zyskać zmieniając korbę z 30 na 32 zęby? Pytam gdyż się nie znam. https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=30&RZ=11,13,15,18,21,24,28,32,37,46&UF=2328&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=11,13,15,18,21,24,28,32,37,46&UF2=2328 tu masz porównanie dla zębatek 30 i 34 po lewej na dole masz suwak "cadence" - możesz sprawdzić dla innych wartości obrotów korby Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano 4 godziny temu Udostępnij Opublikowano 4 godziny temu 1 minutę temu, Pepe75 napisał(a): https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=30&RZ=11,13,15,18,21,24,28,32,37,46&UF=2328&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=11,13,15,18,21,24,28,32,37,46&UF2=2328 tu masz porównanie dla zębatek 30 i 34 po lewej na dole masz suwak "cadence" - możesz sprawdzić dla innych wartości obrotów korby Dzięki, czyli przy 34 już jakaś różnica jest. Może w przyszlosci zmienię o ile się polubię z napędem 1x, bo to pewnie już zmiana zębatki jak i łańcucha. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 4 godziny temu Udostępnij Opublikowano 4 godziny temu No to właśnie lepiej decydować się teraz, bo za jakiś czas będziesz miał do wymiany także kasetę razem z łańcuchem. 30T to bardzo mało. 34T wydaje się rozsądnym skokiem, jeżeli nie planujesz jakiś dużych podjazdów. Jeżeli zdecydujesz się na 32T, to duża szansa że nie będziesz musiał ruszać łańcucha. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się