Skocz do zawartości

Rockrider expl 540 - wymiana opon


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem ten rower w wersji męskiej M z myślą o jeżdzenu po lesie i dojazdu do pracy, ale już myślę, by docelowo wymienić opony, ponieważ w tych jeździ mi się dość ciężko po asfalcie. Dodatkowo, podczas odbioru roweru zasugerowano mi, bym rozważył wymiane korby na większą (obecnie jest 30t), by nie jeździć ciągle na najniższej zębatce. Stąd mam pytania:
- czy tą oponę da radę zamontować do mojego roweru: CONTINENTAL Double Fighter III? Czy może powinienem celować w inne rozmiary, lub wersje, np.: CONTINENTAL Race King lub CONTINENTAL Cross King
- kojarzycie, czy korbę 34t da się zamontować, czy będzie za duża? Przy zmianie z 30t na 34t coś jeszcze trzeba wymieniać?

I jeszcze tak już dodatkowo - czy taka rysa na sztycy w nowym złożonym już rowerze upoważnia mnie do jakiejś reklamacji/upustu?image.thumb.jpeg.3d0efb1567b885e7c3900f434ee9ca50.jpeg

Odnośnik do komentarza

Race King są szybkie, ale...

kupiłeś kawał kloca ze skokiem 120 mm i wyprostowaną pozycją. To nie jest rower do szybkiej jazdy po asfalcie. Ludzie kupują bo fajnie wygląda, a potem wtedy tak jak u Ciebie zaczyna się kombinowanie.

Miałem podobny rower (Kross Dust 1.0) i moja średnia padła na twarz, w porównaniu do roweru XC.

Rysa na sztycy to normalna rzecz w tanich rowerach. Gdzieś na ramie musi być ostry zadzior. 

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, zony55 napisał(a):

Czyli z tych dwóch:
1) CONTINENTAL Double Fighter III
2) CONTINENTAL Race King ShieldWall

Ta druga będzie szybsza na asfalcie? Wyglądem ta pierwsza mi wygląda na szybszą. A myślicie, że 2.0" wejdzie, czy celować w 2.2"?

Nie widziałem testów opony Double Fighter, ale wpływ na opory toczenia ma nie tylko bieżnik lub jego brak, ale też rodzaj gumy, grubość ścianek, oplot.

Tu masz test Conti w wersji Shield https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-performance-shieldwall i porównanie do innych opon.

Ja bym celował w 2.2" - 2.0" będzie "cienko" wyglądało w tej ramie, myślę też że na asfalcie nie poczujesz różnicy, a w lesie szersza opona na niższym ciśnieniu będzie lepsza.

 

@kryptoszosowiec nie przesadzajmy z tym klocem. Miałem expl540, mam Chisela i nie ma jakichś dramatycznych różnic w geometrii ram. Chisel ma lżejszą ramę, ale to wyjątek jak na ramę alu. W fabrycznych setach jeżeli dobrze pamiętam Chisel to ok 12,5kg, a expl540 ok 13kg. W expl stack jest wyższy niż w chiselu jakieś 2-2,5cm (miałem w expl zmieniony mostek na -17st).

 

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, CriseQ napisał(a):

Czy 32 zrobi aż taką różnicę? Ile efektywnie można zyskać zmieniając korbę z 30 na 32 zęby? Pytam gdyż się nie znam.

https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=30&RZ=11,13,15,18,21,24,28,32,37,46&UF=2328&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=11,13,15,18,21,24,28,32,37,46&UF2=2328

tu masz porównanie dla zębatek 30 i 34

po lewej na dole masz suwak "cadence" - możesz sprawdzić dla innych wartości obrotów korby

 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Pepe75 napisał(a):

https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=30&RZ=11,13,15,18,21,24,28,32,37,46&UF=2328&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=11,13,15,18,21,24,28,32,37,46&UF2=2328

tu masz porównanie dla zębatek 30 i 34

po lewej na dole masz suwak "cadence" - możesz sprawdzić dla innych wartości obrotów korby

 

Dzięki, czyli przy 34 już jakaś różnica jest. Może w przyszlosci zmienię o ile się polubię z napędem 1x, bo to pewnie już zmiana zębatki jak i łańcucha.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...