Skocz do zawartości

[MTB] FULL / HT 7 000 - 10 000 PLN


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, jajacek napisał(a):

(...)
Jeśli chodzi o geo rower z bardziej wypłaszczoną główka ramy lepiej zjeżdża, gorzej podjeżdża.
Wypłaszczony kąt rury podsiodłowej przesuwa środek ciężkości do tyłu i jest gorszy na podjazdach i lepszy na zjazdach.  
Nie ma w Kampinosie ŻADNYCH zjazdów, które kojarzę wymagających tzw. progresywnej geometrii trailowej. (...)
Epica Evo testowałem w innym terenie w Kabatach, więc nie na moich trasach i jeździło się bardzo dobrze.
Na trailowym Stumjumperze w KPN jeździło mi się beznadziejnie. Nie dość że być ciężki to beznadziejnie podjeżdżał i ledwo jechał do przodu po płaskim. (...)
 

  1. Wypłaszczona główka wymusza dłuższy rozstaw osi, więc ciężej o efekt podrywania koła. Idzie w parze z bardziej stromym, a nie wypłaszczonym kątem rury podsiodłowej, a przynajmniej nie spotkałem się z takim rowerem, a mógłby być ciekawą opcją do długodystansowej turystyki górskiej.
  2. W Kampinosie nie ma, żeby sprawdzić taki rower trzeba na siłę na resztki fortu Bielany się ruszyć, ale jak to resztki wałów i fosy - są to bardzo krótkie zjazdy 'na krechę'. W promieniu 1.5h jazdy autem raczej ciężko o cokolwiek innego niż sztucznie przygotowane hopy i dropy na Kazurce czy w MPK za Falenicą. Singiel po skraju wydm od strony Góraszki w MPK też w zasadzie wymaga najwyżej droppera i opon, które nie utoną w piachu. Malutkie dropy, brak strasznych stromizn to max co tam się znajdzie - podobnie pętla XC w Zalesiu.
  3. Na Kabatach też ciężko gdziekolwiek tak pojeździć. Albo pakujesz się na Kazurkę, albo masz skarpę (między domami lub na terenie rezerwatu). Reszta to ścieżki nie wymagające jakiegokolwiek zawieszenia - nawet road+ pojeździsz.
16 minut temu, mariocoletti napisał(a):

Podoba mi się jak w tym wątku przeszliśmy na początku ze zmiany opinii HT na FULL. Następnie ocenie, że Polygon i Radon są ciężkie czołgi (...)

Po prostu rower na Jeleniowskie, to nie jest rower na Mazowsze i vice versa. Spod św. Krzyża na nielegalu polatasz, z Bukowej polatasz (na Telegraf nigdy w końcu nie dotarłem, więc nie powiem), a na Witosławskiej najwyżej się będziesz katował hardtailem.

Odnośnik do komentarza

@Veriv A skąd masz takie informacje że właściciel Radona jest zagrożony upadłością?

Info z netu o firmie w kilku słowach:
 

H&S Bike-Discount GmbH, operating as Bike Discount, has an annual revenue of $18.6 million. The company is based in Grafschaft, Germany, and is a retailer of bikes, streetwear, running, and outdoor gear. It was founded in 1989 and has not yet received any external funding according to Tracxn.

Ustawianie zawieszenia mającego wolną i szybką kompresję to nie jest rocket science.
Tu samouczek:

Regulacja zawieszenia - jak prawidłowo ustawić amortyzator i damper?

Nikomu do jazdy w KPN nie są potrzebne amortyzatory takie ja Lyrik czy Fox36. Taki wybór to kompletna bzdura pod ten teren.
 
 
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Szwedacz napisał(a):
  1. Wypłaszczona główka wymusza dłuższy rozstaw osi, więc ciężej o efekt podrywania koła. Idzie w parze z bardziej stromym, a nie wypłaszczonym kątem rury podsiodłowej, a przynajmniej nie spotkałem się z takim rowerem, a mógłby być ciekawą opcją do długodystansowej turystyki górskiej.

W sumie xc900 ma kąty 68 i 73 - czyli jak expl540

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-race-900-s-slx-xt-karbonowa-rama/_/R-p-353905?mc=8873988

Odnośnik do komentarza

Czyli mamy w miarę pionową główkę i w miarę wypłaszczoną podsiodłową - to nie jest np 65 stopni HTA i 76 stopni STA (pomijam kwestię tego czy mierzone w sagu, czy nie). ZAZWYCZAJ w parze z wypłaszczaniem główki idzie zwiększanie nastromienia podsiodłowej, z tego co mi przychodzi do głowy, najbardziej odstawały wśród HT Treki Roscoe, które chyba 65 HTA miały, a STA wciąż pozostawało 73, kiedy bezpośrednia konkurencja 76-77 ma.

Odnośnik do komentarza

Jacek :

Radon :nie pracuje w tej firmie, nie mam zadnych insiderskich informacji a gdybym pracował, to ostatnią rzeczą byłoby informowanie o problemach. Jednak 47% przeceny na rowerze sprzedawanym bezpośredno, 23 lipca, brzmi jak gruba desperacja by upłynnić stany magazynowe. To, że YT zfailował tylko zagęszcza sytuację bo podważa zaufanie do podobnych marek wysyłkowych.

Ustawianie zawieszenia : zdecydowanie nie jest to takie proste jak Ci sie wydaje. Jest to trudna sztuka, trzeba świetnie wiedzieć co się robi i dlaczego. Po drugie nie mowie o szybkiej i wolnej kompresji, tylko o szybkim i wolnym reboundzie. To z dołu, nie z góry.. Tego nawet nie ma w tym samouczku.

KPN: nigdy tam nie byłem, mowie o rowerze na trasy w górach swietokrzyskich.

 

Odnośnik do komentarza

Epic/chissel to geo klasyczna XC (wyłożona sylwetka na rowerze, łeb zadarty do góry). Fabrycznie zestawiane to jest z bardzo twardym zawieszeniem żeby nie tracić energii. Jeździ "prawie" jak HT. Wszystkie radony które mają w nazwie trial to geo znacznie bardziej komfortowa (sylwetka bardziej wyprostowana), HTA bardziej płaski co sprzyja szybszym zjazdom bez obawy, ze się zrobi OTB. Na podjazdach są skłonności do podrywania koła- trzeba techniki jazdy trochę. Zawieszenie o większym skoku i miękko strojone pod kątem komfortu nie szybkości. Roźnica w prowadzeniu tych dwoch rowerów jest bardzo duża. Powinieneś sie przejechać w terenie docelowym na jednym I drugim żeby podjąć właściwą decyzję.

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, mike21 napisał(a):

Epic/chissel to geo klasyczna XC (wyłożona sylwetka na rowerze, łeb zadarty do góry).

Tak też myślałem.

@mike21 @Veriv @krix @Szwedacz @Pepe75 @jajacek

Panowie uprośmy trochę temat, bo zrobił mi się bałagan w głowie, a chciałem tylko poznać opinie na temat HT i FULL-i, które podałem w linkach, a to że się rozpisuje.. no niestety tak mam.

Jak FULL, to zostaje GRAVEL. Jak HT, to GRAVEL leci na sprzedaż i godzę się z tym, że będę wolniejszy, ale będę miał wygodę i będę mógł więcej zwiedzić, a na trasy bardziej asfaltowe założę sobie lemondkę, bo nie mam na GRAVELU problemów z dolnym chwytem.

Oceńcie moje wybory, podajcie ewentualnie swoje lub co szukać na promocji z zagranicznych sklepów oraz krótki argument czemu FULL, a nie HT i wice wersa. Szukam w dużej mierze wygody.
Nie chcę, żebyście się kłócili albo marnowali za dużo czasu na mnie :-).

HT: 
Dla mnie Numero UNO - Radon AL 10.

https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-8.0-3 nie podoba mi się, że łańcuch z przodu nie jest zabezpieczony i może spaść wgryzając się w karbon.
https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-3
https://www.lvr-cycles.com/fr/vtt-semi-rigides/8517-38122-vtt-carbone-focus-raven-88-deore-xt-12v-bluegreen-glossycarbon-raw-glossy-29-2025.html#/1-taille-s/420-couleur-noir_et_turquoise dość duża waga jak na karbon
https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-900-gx-eagle-kola-mavic-crossmax-rama-karbon/_/R-p-330242 słyszałem, że jednak lepiej brać model 700, bo w tym białym 900 karbon jest cienki jak papier oraz widziałem fotki jak pękał przy nawet 76kg zawodnikach (https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-740-karbonowa-rama-recon/_/R-p-323483?mc=8731767&snrai_campaign=DJ65Yr4xNFmv&snrai_id=2624b191-fc00-43c2-bef2-8c1dcde6cae0)

FULL:
Dla mnie na pierwszym miejscu Radon Slide AL 8, a potem Polygon 

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-rockrider-feel-700s/_/R-p-342744
https://www.bike-discount.de/en/radon-skeen-trail-al-8.0-2
https://www.bike-discount.de/en/radon-skeen-trail-al-8.0-3
https://www.bike-discount.de/en/radon-slide-trail-al-8.0-1
https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-polygon-siskiu-t8

Odnośnik do komentarza

@mariocoletti ja napiszę tak, mam trzy rowery: gravela, mtb HT i stalowego całkiem sztywnego ATB

mieszkam na południu Wawy, więc głównie jeżdżę na południe, żeby jak najszybciej być poza miastem - czyli nieszczęsne Gassy i GK, ale jak mam więcej czasu to w stronę GK jadę wersję terenową przez Kabaty, Chojnowski park, a wracam asfaltem wzdłuż Wisły - pojechać mogę każdym z tych rowerów, ale gravel spokojnie daje radę. 

Jak umawiam się ze znajomymi na Kampinos to biorę HT - ale gdybym jeszcze raz miał kupować mtb to pewnie byłby to pewnie lekki full typu Epic. Na gravelu słabo dotrzymuje się tempa jadącym na mtb po korzeniach.

Pomimo, że gravel jest blisko mtb HT to rower z barankiem u mnie musi być. Na dłuższych trasach baranek dla mnie wygrywa ze względu na wygodę dla rąk.

Na razie chyba nie jestem gotów na typową szosówkę, albo raczej moja Partnerka na kolejne rowery w domu 😂 ale gdybym miał mieć szosówkę to i tak gravela raczej nie chciałbym się pozbyć.

Sam mam chęć wypożyczyć np Epica jak będzie jakiś demo day i zobaczyć na ile będzie inaczej/lepiej niż na HT.

Więc myślę, że też zacznij od potestowania jakiegoś fulla i ht.

 

Odnośnik do komentarza

To nie prompt do chata gpt tylko żywa dyskusja 😀 

Jaki miks rowerów : full + gravel to bardziej komplementarne rozwiązanie. Po drugie pomysł na zakup ht i sprzedaż gravela zakłada że uda się sprzedać używany rower.

Jaki model : radon slide trail wygrywa ceną. Jednak brałbym wcześniej linkowanego karbonowego trailowego rockridera bo znacznie niższa waga i wzorcowa obsługa gwarancyjna. Starczy Ci na jeleniowskie scieżki. Ps nie wiem czy reszta dyskutantów sie połapała ze piszesz o slide a linkujesz skeen?

 

A podrywanie koła na podjazdach : nie wiem o co chodzi. Im dłuższy rower tym lepiej podjeżdża, typowe enduro podjedzie praktycznie wszystko jeśli tylko uzytkownikowi starczy siły. I tak samo znacznie wiecej siły trzeba do bunny hopa czy wheelie. Bo rower duży, długi, ciężki i cięzko go wyrwać do góry. To raczej moze byc wlasciwosc konkretnego modelu, nie generalna cecha typu.

Odnośnik do komentarza

Jak dla mnie to należy kupić rower który będzie OPTYMALNY w miejscu w którym NAJCZĘSCIEJ jeździmy. Czyli w tym przypadku w KPN. Czyli w lesie, gdzie jest stosunkowo płasko, jest mnóstwo korzeni, piachów, krótkich podjazdów i zjazdów. 

Do tego zastosowania full typu trail ze 140 skoku, jest strzelaniem z armaty do wróbla. Możesz zresztą podyskutować na ten temat w CozmoBike gdzie Gery, właściciel, ma 20 lat doświadczenie w doradzaniu  kientom i sam mnóstwo jeździł na MTB w Polsce i za granicą.

Te Jeleniowskie Scieżki bym po prostu olał. Skoro nawet Szwędacz pisze, że bał się tam zjeźdżać. Mamy w Warszawie i okolicy też inne ciekawe trasy leśne. Wszystkie one są trasami pod XC. W Lasku Bielańskim, w Wieliszewie, na Kazurce, pod Wyszkowem.  Na łatwiejszych trasach w bike parkach na Rychlebach i Malino Brdo dałem radę jeździć na HT. Brakowało mi tam natomiast droppera, więc trochę strach było zjeżdżać po stoku narciarskim mając tyłek nad tylną oponą. Do turystyki albo HT albo full XC czy downcountry. Full trailowy mający 140 skoku to tylko do bike parku i w trudny teren. Dropper można dokupić do każdego roweru.

Na zdjęciu ekipa z którą jeździliśmy w Malino Brdo. Jeden gość miał Canyona Spectrala (bo często jeździł do Bielska na trasy enduro), cała reszta dała radę na HT. Jak było stromiej to dziewczyny schodziły z roweru. Z wszystkich moich znajomych jeżdżących na MTB na fullach nikt z mieszkających w Warszawie, oprócz 1-2 jeżdżących po górach w ciężkim terenie, nie ma już roweru typu enduro lub trail ze 140 skoku. Wszyscy albo się przesiedli na elektryki albo na lekkie fulle XC typu downcountry. 

Więc sądzę że namawianie autora wątku na rower typu Radon Slide lub Polygon Siskou jest kompletną bzdurą. Nikt tu na takim nie jeździ i nie bez powodu.

Swoją drogą wszystkie znajome dziewczyny po iluś tam latach doświadczeń przesiadły się na lekkie rowery karbonowe. Te dwie na zdjęciu też. Już tu miały karbonowego Scotta i Cube. Też nie bez powodu. Bo łatwiej i efektywniej się takim jeździ dłuższe trasy.

Chłopak po prawej, najmłodszy z nas (nie licząc mojego syna po lewej) jadący tam na kiepskim Krossie ważącym ok. 15 kg, odstawał od reszty, w tym dziewczyn, po kilkanaście minut do pół godziny na cięższych trasach. To tak w kwestii czy waga ma znaczenie czy nie.

321909466_1053662002703445_3213403069245050443_n.jpg?stp=dst-jpg_s2048x2048_tt6&_nc_cat=104&ccb=1-7&_nc_sid=0024fc&_nc_ohc=u5oJVxysc64Q7kNvwGl37Ky&_nc_oc=AdnEum6xJqIlH2PMjbe8_miyRmYYms_pwdPlepRTLf88mnVYBp-4Vri4YcUXB2EyTdQ&_nc_ad=z-m&_nc_cid=0&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-waw2-1.xx&oh=03_Q7cD2wEXYIc3_4a_CX3ZHb-QY7qObkVp2QSNA6LiMeOxnEt-gA&oe=68A932E6

Odnośnik do komentarza

Jeszcze w kwestii geo rowerów HT XC czy fulla XC downcountry. Nawet po wyjściu ze szpitala, gdzie przez 4 tygodnie dostałem atrofii mięśni, bez problemu byłem w stanie jeździć na rowerze XC. Wymagało to jedynie zmiany mostka na krótszy i ustawionego w pozycji do góry bo mi się kręgosłup przez jakiś czas nie zginał. Jak ktoś jest lebiegą która na co dzień nic nie robi to potrzebuje roweru z bardzo wyprostowaną sylwetką. Ale nie chłop co chodzi na siłownię, nie ma jakiejś monstrualnej nadwagi i coś ćwiczy. Każdy rower XC można ustawić w stosunkowo rekreacyjnej pozycji. Czego potwierdzeniem są nawet dziewczyny na tym zdjęciu jeżdżące na wyścigowych karbonowych rowerach XC. Nawet mój kumpel co ma 50 lat i waży 115 przy 188 wzrostu jeździ na karbonowym XC po KPN.

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Veriv napisał(a):

Po drugie pomysł na zakup ht i sprzedaż gravela zakłada że uda się sprzedać używany rower.

Eskera 6.0 na pełnym GRX kupiłem za 4kPLN, a w dodatku jest zadbany i oklejony przez mnie. Nie ma opcji, żeby nie poszedł za te 300-400 zł mniej 😄.
 

7 godzin temu, Veriv napisał(a):

Ps nie wiem czy reszta dyskutantów sie połapała ze piszesz o slide a linkujesz skeen?

Jest Slide, tylko mam wtyczkę do przeglądarki ze zmianą koloru na czarno i jak kopiuje, to forum dokleja również i kolor. Nie wiem czemu jest na czarno link :).
image.thumb.png.1cb503c08777e9d6b4b86348e345cc67.png

 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, jajacek napisał(a):

Ale nie chłop co chodzi na siłownię, nie ma jakiejś monstrualnej nadwagi i coś ćwiczy. Każdy rower XC można ustawić w stosunkowo rekreacyjnej pozycji. Czego potwierdzeniem są nawet dziewczyny na tym zdjęciu jeżdżące na wyścigowych karbonowych rowerach XC. Nawet mój kumpel co ma 50 lat i waży 115 przy 188 wzrostu jeździ na karbonowym XC po KPN.

Mi się XC downcountry (np ten Evo co linkowałem albo ten z Deca, który był w pierwszym komentarzu) kojarzy z mocniej wyciągnięta pozycją do przodu. Tak jak mówisz, nie jestem pospinany, a jedynie o co się boję to BARKI. Muszę na nie dmuchać i słuchać co mi mówią, niestety. Miałem 6-7 lat temu Treka Marlina (nie pamiętam dokładnie modelu)

Jeżeli HT, to ten Radon (https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-3) - 10kg wagi lub ten z Deca karbonowy (https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-740-karbonowa-rama-recon/_/R-p-323483?mc=8731767&snrai_campaign=DJ65Yr4xNFmv&snrai_id=2624b191-fc00-43c2-bef2-8c1dcde6cae0) - 11kg wagi. Pewnie można jeszcze coś zbić, w obu rowerach.

Decathlonowego karbonu się trochę boje, ale z drugiej strony zawsze może iść na gwarancje.
Radon znów ma presfitt - ale czy to takie straszne? No i nie jest na miejscu.

Jeżeli masz do polecenia jakieś FULL-e z geometrią TRAILOWĄ, ale skokiem i wagą XC, to z chęcią zobaczę.

Odnośnik do komentarza

Jakoś nie słyszę żeby te Decathlonowe carbony ludziom pękały. Kolega tu na forum się na jednym ścigał i bez problemu. Ale mało ważył. Chyba poniżej 70 kg co ma kluczowe znaczenie. Na stronie produktu powinien być podany limit wagi.
Ja mam Spec Epica gdzie rama waży 1200 gramów. Jest totalnie pancerna. Nie do zajechania.
Mam PressFita z którym nie ma żadnego problemu.
Natomiast problemy z PressFitem wynikają z jakości wykonania mufy suportowej. I różnie z tym bywa. Np. w rowerach Focus Raven był z tym ciągły problem. Koledze wymieniali na reklamacji. Waga produkcyjna. Może natomiast wynikać z tego że nie wklejono w karbon aluminiowej tuleji. W rowerze alu PressFit jest chyba mniejszym problemem.

Co do barków to mam z nimi nieustający problem. Jako nastolatek rzucałem dyskiem i młotem. Potem bawiłem się w trójbój siłowy i grałem turniejowo przez 20 lat w tenisa. Wielokrotne kontuzje rotatorów, mięśni łopatkowych, itd.
A mimo to jeżdżę na sztywnym karbonie i daję radę.
Są sposoby zmiękczenia roweru.
Dlatego zmieniłem Rebę na Foxa. I pompuję go na minimum.
Dlatego zmieniłem koła na aluminiowe z obręczami 30 mm na oponach 2,3 cala na bardzo niskim ciśnieniu.
Aluminiowa rama powinna być wygodniejsza. Chisel HT, ktorego miałem był zajebiście wygodny. Kupiłbym go jeszcze raz. Ale moi kumple ciśną i jest rywalizacja na singlach więc muszę na karbonie. Dlatego marzy mi się full w karbonie z większym skokiem amora, żeby było i szybko i komfortowo.
Geometrię trailową ma najnowszy Epic Evo. Ale jest poza budżetem. Natomiast cały czas twierdzę że geometria trailowa w Twoim przypadku to bzdura.
O czym się przekonasz po wypożyczeniu Epica w Cozmo.

Tu masz film gdzie dwie dwoje amatorów testuje dwa rodzaje Epica. Trail i XC we Wrocławiu. Więc pewnie podobne warunki jak w KPN:

Sprawdzamy w praktyce Specialized Epic 8 vs. Epic 8 EVO



 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...