jajacek Opublikowano 12 godzin temu Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu Na rowerach crossowych zacząłem jeździć jak mieszkałem na Karaibach. Był to rok chyba 1995. Więc nie jest to tylko nasza specjalność. Miałem rowery amerykańskich firm. Chyba Tange i bodajże Marin. Po powrocie do PL miałem najpierw fitnessa Authora, którego mam do dziś (ale robili też crossy), austriackiego crossa Bulls i dwa amerykańskie crossy Specialized. Więc wszyscy je produkowali. Natomiast z wypraw po Europie powiedziałbym że to była specjalność środkowo-europejska. Central Europe. Niemcy, Austria, Polska, Czechy, Słowacja. Tu były bardzo popularne. Tam gdzie popularne było sakwiarstwo. Bo latami to był główny wybór sakwiarzy. Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano 11 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu Szczerze to patrząc na rynek chyba lepsza opcją będzie zmiana zębatki przedniej na 34T w Rockriderze i chyba powinno mi to wystarczyć bo jedyna opcja jaka przykuła moją uwagę jest ten Poligon Heist x7, który kosztuje 1000 zł więcej, a specyfikacja i charakterystyka roweru bardzo podobna. Tylne przełożenia takie same, jedynie na korbę 36T. To dla samej korby nie ma sensu... Czy takowa podejdzie do niego? Na forum widziałem jak koledzy pisali głównie o 32T bez wymiany łańcucha. Zakładam, że do 34T muszę już kupić inny łańcuch? Jak do tego podejść? Czy sam jestem w stanie dokonać takiej wymiany? Do zębatki potrzebuje tylko imbusa aby ją odkręcić od korby? Rozkuwacz jakiś tam posiadam z Krossa malutki. Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano 10 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu A ten Kellys? Pomijając kiepski amor. Rama: KELLYS Crossforce Lite - tapered HT, internal routing, integrated kickstand mount Widelec: SR SUNTOUR NEX RL DS, 63 mm, coil / Remote Speed Lockout Korby: SHIMANO Cues U6000-2 (46x30T) - length 175 mm Przerzutka tył: SHIMANO Cues U6020-10 (direct mount) Przerzutka przód: SHIMANO Cues U6010-L (34.9 mm) Manetki: SHIMANO Cues SL-U6000-10R Rapidfire Plus Ilość biegów: 20 kaseta: SHIMANO Linkglide CS-LG300-10 (11-45T) Łańcuch: SHIMANO Linkglide CN-LG500 (114 links) Hamulce: SHIMANO MT200 Hydraulic Disc Dżwignie hamulcowe: SHIMANO BL-MT201 tarcze hamulcowe: 160 mm front / 160 mm rear Piasty: SHIMANO TX505 Disc Center Lock (32 holes) Obręcze: KLS Draft Disc 622x21 (32 holes / eyelets) Szprychy: stainless steel black Opony: SCHWALBE CX Comp 40-622 (700x38C) K-Guard lub KENDA Kwick 700 45-622 (700x45C) / ReflectiveLine Stery: semi-integrated Suport: SHIMANO BB-UR400 Wspornik kierownicy: KLS Advanced - diam 28.6 mm / bar bore 31.8 mm / 7° / length 90 mm (M - L), 110 mm (XL) Kierownica: KLS CRX 70 RiseBar - diam 31.8 mm / rise 25 mm / width 640 mm (M), 660 mm (L - XL) Chwyty: KLS Token 2Density Sztyca: KLS Active - diam 30.9 mm / length 400 mm (M - XL) Siodło: KLS Pedały: alloy Rozmiary ramy: L Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 10 godzin temu Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu Z reguły przy zmianie napędu o 2 zęby (bez znaczenia czy będzie to o dwa więcej czy dwa mniej) łańcuch powinien pasować ten sam. Przy zmianie większej niż o dwa zęby trzeba zmienić łańcuch ale jest to mega łatwe i sam sobie poradzisz. Tu masz bardzo "łopatologiczny" poradnik od naszego forumowego "Mastera": https://roweroweporady.pl/jak-dobrac-dlugosc-lancucha-rowerowego/ P.S. Ten Kellys wygląda o.k. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 10 godzin temu Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu Rowery crossowe są niepopularne, bo są zgrubsza bez sensu. Po co Ci taki Kellys? Ani nie wjedziesz w teren ani nie dojedziesz czysty od punktu A do punktu B, ani nie przewieziesz niczego. Zamiast kupować rower crossowy, dokladac do niego błotniki, bagażnik, oswietlenie... lepiej od razu kupic w pełni wyposażony rower. Szukaj frazy "rower trekkingowy". Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano 10 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu 30 minut temu, Veriv napisał(a): Rowery crossowe są niepopularne, bo są zgrubsza bez sensu. Po co Ci taki Kellys? Ani nie wjedziesz w teren ani nie dojedziesz czysty od punktu A do punktu B, ani nie przewieziesz niczego. Zamiast kupować rower crossowy, dokladac do niego błotniki, bagażnik, oswietlenie... lepiej od razu kupic w pełni wyposażony rower. Szukaj frazy "rower trekkingowy". Z tym że rower trekkingowy ma pełne wyposażenie i waży 16kg, a ja nie potrzebuje takiego roweru na co dzień. Niektórzy koledzy tutaj dobrze radzili bo do EXPL540 jak będę chciał to dodam bagażnik i jest mini wyprawka. Nie wiem czy Crossowy na sens czy nie, ale ma większy zakres przelozen niż MTB, które robią teraz z jedną przerzutka z przodu i bardzo ciężko znaleźć coś innego. Póki co w pokoju stoi bordowy EXPL 540, który zastąpił niebieski. Wbrew sugestiom niektórych, że będzie to to samo albo nawet gorzej bo jest niżej kierownica i krótszy mostek to siedzi mi się na nim lepiej. Może właśnie dlatego, że jest krótszy mostek, a może dlatego, że jest węższa kierownica i inne siodełko, nie wiem, ale różnica jest odczuwalna - nie lecę na kierownicę i mogę do niej usiąść jak do pianina bez jakiegoś większego wysiłku. Zatem zmiana na plus. A dlaczego rozważam crossowy? Głównie przez przełożenia. Niby gały widziały co brały, ale jestem ludzikiem, który jak może to sobie pojedzie szybciej, szczególnie jak jadę sam bez żony. Nigdy nie miałem roweru z jednym blatem, mam 30 lat ale technologicznie zatrzymałem się na Cube z 2010 roku. Stąd rozważania zmiana roweru czy konwersja na blat 32/34T (o ile 34T wejdzie) co na pewno mi Doda komfortu przy większych prędkościach. + Dlaczego niby takim Kellysem nie wjadę w teren? Rozumiem, że amortyzator ma średni, ale przecież to nie jest rower szosowy, który sobie by nie poradził? Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 9 godzin temu Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu 45 minut temu, CriseQ napisał(a): Niektórzy koledzy tutaj dobrze radzili bo do EXPL540 jak będę chciał to dodam bagażnik i jest mini wyprawka No właśnie. Wymienisz opony na szybsze i zębatkę na większą i masz super rower. Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano 9 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu 1 minutę temu, APZ napisał(a): No właśnie. Wymienisz opony na szybsze i zębatkę na większą i masz super rower. Zgadzam się z tym, aczkolwiek na stronie DECA w zakładce części zamienne widnieje tylko zębatka 32T - rozważałem 34T, ale wygląda na to jak u to było już niekompatybilne? Czy muszę szukać na nieoficjalnych źródłach? Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 9 godzin temu Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu 8 minut temu, CriseQ napisał(a): Zgadzam się z tym, aczkolwiek na stronie DECA w zakładce części zamienne widnieje tylko zębatka 32T - rozważałem 34T, ale wygląda na to jak u to było już niekompatybilne? Czy muszę szukać na nieoficjalnych źródłach? Jeżeli masz korbę Deore to fabryczna zębatka jest max 32z. Więc albo zmieniasz korbę na np SLX (drożej, ale zbijasz trochę z wagi), https://www.centrumrowerowe.pl/zebatka-rowerowa-shimano-sm-crm75-slx-fc-m7100-pd20204/?v_Id=131485 https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-slx-fc-m7100-1-pd20155/?v_Id=131310 Deorkę sprzedasz np na OLX albo coś takiego https://allegro.pl/oferta/okragla-zebatka-narrow-wide-deckas-34t-96-bcd-17113132911?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_ss_ps&ev_adgr=rowery_ss_ps&ev_campaign_id=22363934825&gad_source=1&gad_campaignid=22363934825&gclid=EAIaIQobChMI0Znc4Z3djgMVDBqiAx0vUTQqEAQYASABEgJ8d_D_BwE Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano 8 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu 1 minutę temu, Pepe75 napisał(a): Jeżeli masz korbę Deore to fabryczna zębatka jest max 32z. Więc albo zmieniasz korbę na np SLX (drożej, ale zbijasz trochę z wagi), https://www.centrumrowerowe.pl/zebatka-rowerowa-shimano-sm-crm75-slx-fc-m7100-pd20204/?v_Id=131485 https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-slx-fc-m7100-1-pd20155/?v_Id=131310 Deorkę sprzedasz np na OLX albo coś takiego https://allegro.pl/oferta/okragla-zebatka-narrow-wide-deckas-34t-96-bcd-17113132911?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_ss_ps&ev_adgr=rowery_ss_ps&ev_campaign_id=22363934825&gad_source=1&gad_campaignid=22363934825&gclid=EAIaIQobChMI0Znc4Z3djgMVDBqiAx0vUTQqEAQYASABEgJ8d_D_BwE Aktualnie montują Cuess, nie wiem czy to jest to samo, dla mnie to czarna magia z tymi nowymi napędami. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu 11 minut temu, CriseQ napisał(a): Aktualnie montują Cuess, nie wiem czy to jest to samo, dla mnie to czarna magia z tymi nowymi napędami. Tak na szybko wg strony Shimano, występują do Cues: 30, 32, 40, 42z https://bike.shimano.com/pl-PL/products/components/pdp.P-FC-U6000-1.html Na pierwszy rzut oka może pasować Deckas z linka wyżej, ale musiałbyś pomierzyć rozstaw otworów. Ewentualnie możesz dopytać sprzedawcę. Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano 8 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu 32 minuty temu, Pepe75 napisał(a): Tak na szybko wg strony Shimano, występują do Cues: 30, 32, 40, 42z https://bike.shimano.com/pl-PL/products/components/pdp.P-FC-U6000-1.html Na pierwszy rzut oka może pasować Deckas z linka wyżej, ale musiałbyś pomierzyć rozstaw otworów. Ewentualnie możesz dopytać sprzedawcę. Myślę, że mogę zaryzykować zawsze mogę zwrócić. 36T to już raczej będzie za dużo. Łancuch musi być jakiś konkretny czy liczy się tylko długość aby dobrać pod 34T? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 godzin temu Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu Ja bede powracal w hartailu XC z korby 34 i 1x11 na 36x24 i 2x. 1x11 nie sprawdzilo mi sie na Mazowszu. Dopoki bylem za gruby i bez formy to tak. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 7 godzin temu Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu 36z to za dużo ja bym najpierw założył do tego łańcucha, który masz i się przejechał - może będzie wszystko ok jeżeli będziesz kupował nowy łańcuch to kupuj w pewnych sklepach - jest sporo podróbek https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch-shimano-xt-cn-hg95-pd10089 https://www.decathlon.pl/p/2-spinki-do-lancucha-rowerowego-10-biegowego/_/R-p-248 i do tego prawilny przymiar (większość przymiarów nie mierzy prawidłowo - ten tak) https://www.centrumrowerowe.pl/przymiar-zuzycia-lancucha-park-tool-cc-4-2-pd48157 Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano 7 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu 25 minut temu, Pepe75 napisał(a): 36z to za dużo ja bym najpierw założył do tego łańcucha, który masz i się przejechał - może będzie wszystko ok jeżeli będziesz kupował nowy łańcuch to kupuj w pewnych sklepach - jest sporo podróbek https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch-shimano-xt-cn-hg95-pd10089 https://www.decathlon.pl/p/2-spinki-do-lancucha-rowerowego-10-biegowego/_/R-p-248 i do tego prawilny przymiar (większość przymiarów nie mierzy prawidłowo - ten tak) https://www.centrumrowerowe.pl/przymiar-zuzycia-lancucha-park-tool-cc-4-2-pd48157 Z tego co czytałem do 32T nie trzeba zmieniać, ale przy 34T już chyba będzie zbyt duża różnica. Będę musial zrobić pomiary, mam nadzieję że nie popełnię żadnej gafy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się