serwus Opublikowano Wtorek o 23:04 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 23:04 Hej, chciałbym poznać waszą opinię. Obecnie jeżdżę na Unibike Crossfire Disc GTX. Z uwagi na uraz kręgosłupa szukam jednak czegoś nieco lepiej amortyzowanego, więc pomyślałem, że MTB na oponach szerszych, niż tamten cross, będzie lepszym wyborem. Zastosowanie: rekreacyjna jazda po zróżnicowanej nawierzchni (asfalt, żwir, lasy itd.), żadne bardzo wymagające technicznie trasy. Pozycja: z wyżej wymienionego powodu szukam raczej czegoś z bardziej wyprostowaną pozycją przy kierownicy. Moje wymiary: waga 95, wzrost 185. Ważne, chciałbym mieć otwory montażowe na bagażnik. Dobrze też, żeby była blokada amortyzatora (a jeszcze lepiej na manetce). Budżet: elastyczny, chociaż z uwagi na te otwory montażowe, celuję raczej w ramy aluminiowe, więc spodziewam się zamknąć w kwocie 4-7 tysięcy. Tutaj taka uwaga, o ile rower mogę zamówić przez Internet, to raczej chciałbym móc sprawdzić w jakimś stacjonarnym sklepie rowerowym model chociaż z podobną ramą. Odwiedziłem już kilka sklepów rowerowych i to są moje obecne typy (lista dość ograniczona, z uwagi na te otwory montażowe, które ciężko ostatnio uświadczyć, ale cóż): GT Avalanche Expert 29 L Najwygodniejszy, szczerze powiedziawszy mój obecny faworyt. Waham się jednak, ponieważ nie widziałem tego roweru na żadnej liście polecanych modeli. Cannondale Trail SL 2 L Średnio wygodny. Trek Procaliber 8 L Bardzo niewygodny. Wszystkie z nich (a w zasadzie niższe modele) byłem w stanie sprawdzić stacjonarnie w sklepie. Te dwa ostatnie w ogóle biorę pod uwagę, bo chociaż raczej w stanie surowym raczej średnio widzi mi się wygodna jazda na nich, to obsługa twierdziła, że pozycję da radę poprawić montując regulowany mostek, choć szczerze mówiąc, raczej wolałbym jak najmniej kombinować przy zmianach części. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Środa o 03:37 Udostępnij Opublikowano Środa o 03:37 Tak brzmi że potrzebujesz rower z maksymalnie rekreacyjną pozycją. Takową dają rowery Cube typu Attention SL i wszystkie tej serii. Są to pod względem geometrii trekkingi na kołach MTB. Bagażnik też tam można zamontować. Tu mój kumpel na takim: Tu widać że kierownica powyżej siodełka. Ja w swoim sportowym modelu mam kierownicę na poziomie siodełka. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano Środa o 15:43 Udostępnij Opublikowano Środa o 15:43 16 godzin temu, serwus napisał(a): obsługa twierdziła, że pozycję da radę poprawić montując regulowany mostek Jakby mi tak powiedział sprzedawca to po pierwsze nigdy więcej bym nie odwiedził tego miejsca a po drugie, przed wyjściem bym temu sprzedawcy powiedział, że powinien raczej sprzedawać kartofle na rynku bo o rowerach nie ma zielonego pojęcia. Jak można oferować do rowerów mtb typu xc albo trail regulowane mostki!!! Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano Środa o 19:06 Udostępnij Opublikowano Środa o 19:06 Tak brzmi że potrzebujesz rower z maksymalnie rekreacyjną pozycją. Takową dają rowery Cube typu Attention SL i wszystkie tej serii. Są to pod względem geometrii trekkingi na kołach MTB. Bagażnik też tam można zamontować. Tu mój kumpel na takim: Tu widać że kierownica powyżej siodełka. Ja w swoim sportowym modelu mam kierownicę na poziomie siodełka. To jest CUBE Attention Pro, rozmiar XL, wyregulowany pod wzrost 186 cm, noga 90. Kierownica na poziomie siodełka.Możliwe, że Twój znajomy ma inne proporcje, albo zmodyfikował mostek ?Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano Środa o 19:08 Udostępnij Opublikowano Środa o 19:08 A to waga Attention ProWysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
liverpoolczyk02 Opublikowano Środa o 20:39 Udostępnij Opublikowano Środa o 20:39 Kupiłem ze dwa mostki regulowane, robiłem przymiarki, ale ostatecznie nie zamontowałem żadnego. Ciężkie kowadła, które mogą upośledzać prowadzenie i wrażenia z jazdy. Nadają się może do trekkingów, czy rowerów miejskich, do jazdy rekreacyjnej. Na pewno nie do mtb Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano Środa o 20:50 Udostępnij Opublikowano Środa o 20:50 Kupiłem ze dwa mostki regulowane, robiłem przymiarki, ale ostatecznie nie zamontowałem żadnego. Ciężkie kowadła, które mogą upośledzać prowadzenie i wrażenia z jazdy. Nadają się może do trekkingów, czy rowerów miejskich, do jazdy rekreacyjnej. Na pewno nie do mtbPamiętajmy, że autor pisze, że nie będzie jeździł po wymagających trasach. Często zapominamy, że MTB niejednokrotnie to ATB. Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 23 godziny temu Udostępnij Opublikowano 23 godziny temu Ja do rekreacji używam ścieżkowca GT Zaskar. Od kiedy zakupiłem rowery córkom i żonie 80% ścieżki rowerowe i miasto:)) Odnośnik do komentarza
gosc Opublikowano 23 godziny temu Udostępnij Opublikowano 23 godziny temu 15 godzin temu, Greg29 napisał(a): Jakby mi tak powiedział sprzedawca to po pierwsze nigdy więcej bym nie odwiedził tego miejsca a po drugie, przed wyjściem bym temu sprzedawcy powiedział, że powinien raczej sprzedawać kartofle na rynku bo o rowerach nie ma zielonego pojęcia. Jak można oferować do rowerów mtb typu xc albo trail regulowane mostki!!! A co jest z nimi nie tak? 😉 Nie pasują, nie da się zamontować? Przecież do jazdy wycieczkowo-rekreacyjno-spacerowo-konwersacyjnej nie powinny przeszkadzać, a pozycja powinna wtedy być bardziej uniesiona. Do czego się odnosisz, że nie powinny być montowane. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 godziny temu Udostępnij Opublikowano 22 godziny temu Kupa ludzi tak jeździ. Ale powstaje kwestia bezpieczeństwa. Raz że te mostki potrafią być niebyt wysokiej jakości i się rozkręcać co może spowodować wypadek. A dwa że widywałem ludzi, który podnosili go tak że był niemal pionowo. Co powoduje brak prawidłowej kontroli nad rowerem i znowu możliwość wypadku. W życiu bym tak nie zamontował jak poniżej. I mam wątpliwość czy takie mostki powinny być w ogóle używane podczas jazdy terenowej. Od lat jak było trzeba używałem natomiast mostków Speca z kątem regulowanym za pomocą tulejek. Producent nie przewiduje kąta większego niż 24 stopnie ze względów bezpieczeństwa. Jest wersja do 17 stopni i do 24 stopnie. 3D-forged and CNC-machined, 6061 aluminum, road/MTB-compatible stem. 4-bolt oversized 31.8mm handlebar interface with relieved faceplate. Equipped with top cap and 4-degree, 2-degree, and 0-degree shims. Available in 12-degree, 17-degree, and 24-degree angles. 12-degree: 10 position angle range: +/- 8-degree to 16-degree, in 2-degree increments. 17-degree: 10 position angle range, +/- 13-degree to 21-degree, in 2-degree increments. 24-degree: 10 position angle range: +/- 20-degree to 28-degree, in 2-degree increments. Compatible with composite handlebars. Approx. weight: 188g (110mm) Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 22 godziny temu Udostępnij Opublikowano 22 godziny temu 16 godzin temu, Greg29 napisał(a): Jak można oferować do rowerów mtb Można jeśli ktoś potrzebuje mtb do rekreacji i turystyki. Nie wszyscy muszą z założenia napurwiać po korzeniach:)) Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 22 godziny temu Udostępnij Opublikowano 22 godziny temu Mostek można ustawić w pozycji plusowej. Czasami wystarczy. A zamiast wymiany typowego mostka MTB na jakiś regulowany, trekkingowy - może pomóc wymiana kierownicy, na taką ze wzniosem. Osobiście, jako laik, przeszedłem przez proces kombinacji: jak z MTB zrobić trekkinga. Po pewnym czasie ciało przyzwyczaiło się do rowerowego hobby i wyrzuciłem regulowany mostek. Zamontowałem kierownicę, która dała, o ile dobrze pamiętam, 3-4 cm wzniosu, czyli bardzo dużo. Z wielkim mostkiem rower wyglądał trochę śmiesznie (popatrz na dziwaka na foto) i faktycznie szybsza jazda po leśnych terenach była mniej stabilna, a może nawet niebezpieczna. Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 22 godziny temu Udostępnij Opublikowano 22 godziny temu Mostek trekkingowy w MTB. Nie jest to dobry pomysł. Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 22 godziny temu Udostępnij Opublikowano 22 godziny temu A tutaj: mostek "normalny", fabryczny, ale kierownica wygięta. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 godziny temu Udostępnij Opublikowano 22 godziny temu @APZ No i sam doszedłeś do wniosku że to niebezpieczne rozwiązanie. Natomiast wielu sobie z tego nie zdaje sprawę to raz. A dwa że nie wiedzą że można kupić kierownicę typu raiser bar. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się