MrFlex Opublikowano 22 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 3 godziny temu, Szwedacz napisał(a): Ile zwiększając budżet? Uciekanie w wyższy budżet jeszcze bardziej utrudni szukanie rowerów z 2x, raczej skażesz się kombinowanie z dużymi blatami przy korbie i piłowanie najmniejszych zębatek w kasecie (z tym paskudnym przeskokiem o 20% między 2 najmniejszymi). Dorzucenie teraz do równania, równie ostatnio niepopularnych insertów na bagażnik jeszcze bardziej utrudni wybór. Jak to ma być rower do treningów wydolnościowych, to może zamiast szukać górala, na którym będzie można najszybciej jeździć, lepiej pójść w stronę poszukania jak najpodlejszych opon, by sobie robić trening na tanich kotwicach o wysokich oporach toczenia, niczym z dodatkowymi ciężarami? Jeśli do race 720 nx trzeba by dołoźyć z 2k, żeby część elementów wymienić na lepsze, to pomyślałem po prostu o kupnie gotowego za ok 7k, o ile w takim za 7k też nie będzie trzeba czegoś poprawiać 🙂 Zaczynam powoli oswajać się z tym, że pewnie będę jeździł na 1 x 12, ale wciąż przeglądam też rowery z 2x. W przypadku 1 x12, najlepiej chyba byłoby dla mnie z kasetą od 10 i zębatkę przednią 34-36. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 22 Stycznia Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia Been there, done that. Mnie do 1x przekonał bashguard mocowany bezpośrednio do ramy i chain guide, ale to pod kątem katowania roweru na dzikich ścieżkach w górach, w sezonie wyjazdowym. Na Mazowszu 2x z kasetą 11s 11-42 dawał nieco gęstsze zestopniowanie przełożeń przy najtwardszych przełożeniach, co mi się podobało przy dłuższej jeździe (bo akurat te +-28km/h przypada na tą dziurę w kasecie 12s przy korbie 32T). Konkretne konfiguracje napędów i odpowiadające im prędkości możesz sobie wygodnie poprzeliczać tu: https://mike-sherman.github.io/shift/ Na Warszawę i okolice zdecydowanie pakuj jak największą zębatkę w korbę jaką wciśniesz. Przełożenie 32:51 będzie tak miękkie, że tylko na najstromszych podjazdach na skarpę i może niektórych bardziej piaszczystych wydmach wykorzystasz. Przy okazji z większą zębatką na korbie utwardzisz przełożenia o te '2/3 biegu', więc mniej będziesz potrzebował uciekać na najmniejszą zębatkę, przy której najbardziej czuć dziurę między przełożeniami. Jak chcesz coś z insertami na bagażnik, to Grand Canyon 9 na promocjach, z dodatkowym kodem od kogoś, kto ostatnio kupił od nich rower (na grupach na FB ludzie dzielą się kodami ze swoich zakupów) schodzi do 6k z bardzo małym hakiem. Natomiast nie dość, że ten RR720 wygląda fajnie (zwłaszcza jeśli nie potrzebujesz bagażnika), to jak się bardzo nie śpieszysz, to możesz sobie przy odrobinie szczęścia w Decu poskładać różne promocje i sporo zbić z ceny: Decathlon co jakiś czas wrzuca na allegro karty podarunkowe z rabatem 20-25% na nie. Czasem to 10zł, czasem 50zł. Różnie limity zakupów ustawiają. Na sam rower może wpaść jakaś zniżka. Od czasu do czasu Zen oferuje 10% cashbacku. Zen jakoś powiązany jest z cashbackami od Picodi. Możliwe, że są i inne programy cashbackowe, gdzie Decathlon podobne cashbacki oferuje. No i do tego Decathlonowska gwarancja z obsługą serwisową (a nie odsyłanie za granicę). Jeśli turystyka nie oznacza sakwiarstwa lub robienia wielodniowych tras po górach, to śmiało możesz bez droppera lecieć w podsiodłówką i stabilizatorem, a w przypadku droppera - z Topeakiem Tetra M2 (tym najnowszym, wzmocnionym). Na polne gruntówki i lasy swobodnie się to nada (w cięższy teren już niekoniecznie). Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 22 Stycznia Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia Na początek możesz też mic nie wymieniać tylko jeździć. Jak zajeździsz napęd to wymienisz, połamiesz koła to wymienisz, itp , itd. Jestem przekonany, że 99% społeczeństwa nic nie wymienia tylko jeździ na fabrycznym secie, tylko takie świry rowerowe jak my wiecznie poprawiamy fabrykę Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 22 Stycznia Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2 minuty temu, Greg29 napisał(a): Na początek możesz też mic nie wymieniać tylko jeździć. Jak zajeździsz napęd to wymienisz, połamiesz koła to wymienisz, itp , itd. Jestem przekonany, że 99% społeczeństwa nic nie wymienia tylko jeździ na fabrycznym secie, tylko takie świry rowerowe jak my wiecznie poprawiamy fabrykę Zgadzam się z Twoją opinią. Pasjonaci zbytnio doktoryzują się z różnych pierdółek. Kupić, zajeździć, wymienić. Najlepsze rozwiązanie dla amatorów. Ja tak robię... Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Stycznia Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia Godzinę temu, Greg29 napisał(a): Na początek możesz też mic nie wymieniać tylko jeździć. Jak zajeździsz napęd to wymienisz, połamiesz koła to wymienisz, itp , itd. Jestem przekonany, że 99% społeczeństwa nic nie wymienia tylko jeździ na fabrycznym secie, tylko takie świry rowerowe jak my wiecznie poprawiamy fabrykę Dokladnie 🙂 No moze 95% bo tych swirow to duzo znam 🙂 Odnośnik do komentarza
MrFlex Opublikowano 22 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia Dzięki @Szwedacz za dużą ilość informacji i pomysłów. Bagażnik można odpuścić, dlatego mocno przyglądam się tej opcji RR 720 i faktycznie kilka dyszek można będzie od tej ceny urwać jak się to zestawi z jakąś dodatkową promocją. Ta gwarancja na miejscu w Decathlonie też do mnie przemawia 🙂 @Greg29, @APZ, @jajacek również wielkie dzięki za szersze spojrzenie na temat, bo faktycznie, pojeżdżę, potestuję, pozajeżdżam, a prędzej czy później kasetę ( i koronkę ?) będę musiał wymienić. Tylko dla pewności, jak w tym RR 720 siedzi Kaseta SRAM PG1230, zakres 11-50 to później można bez większego problemu wymienić jeden do jeden na 10-xx czy coś jeszcze trzeba by wymienić? Przód jest informacja, że koronka 32/34 (kompatybilna z 30, 32, 34 i 36 zębami), czyli z wymianą na 36 jakbym się upadł też nie powinno być problemu? Swoją drogą 32/34 oznacza, że w zależności od dostępnych części wkładają albo 32 albo 34? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Stycznia Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia Jesli jest to kaseta od 11 to jest to zapewme bebenek Shimano. Kaseta od 10 wymaga innego bebenka. Koszt 250-300 zl. W Warszawie nie potrzebujesz tak duzych koronek w ogole. Ja mam koronke 35 i kasete 11x46. W zasadzie wszedzie wjade. Odnośnik do komentarza
MrFlex Opublikowano 22 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia Tylko u mnie to kwestia twardości, bo podjazdy nie będą problemem. W obecnym mam najszybsze przełożenie 11 tył i 42 przód i jest dla mnie zbyt lekko. Co prawda kola 26x 1,95 ale żeby na kołach 29 i szerszej oponie móc pojechać tyle samo przynajmniej to potrzebuje najcięższego przełożenia 10 tył i 34 przód na koronce. Skorygujcie proszę, jeżeli coś źle liczę. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 23 Stycznia Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 12 godzin temu, MrFlex napisał(a): Tylko u mnie to kwestia twardości, bo podjazdy nie będą problemem. W obecnym mam najszybsze przełożenie 11 tył i 42 przód i jest dla mnie zbyt lekko. Co prawda kola 26x 1,95 ale żeby na kołach 29 i szerszej oponie móc pojechać tyle samo przynajmniej to potrzebuje najcięższego przełożenia 10 tył i 34 przód na koronce. Skorygujcie proszę, jeżeli coś źle liczę. https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=42&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2075&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,33,39,45,51&UF2=2309' Dobrze liczysz. 42x11 przy 26" wychodzi podobnie jak 34x10 przy 29" 36x11 przy 29" (żeby nie zmieniać bębenka) jest miększe niż 42x11 przy 26" Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 23 Stycznia Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia @MrFlex Gdy już wybierzesz, kupisz rower i troszkę pojeździsz, to prosimy o relację, wrażenia, oceny... Dzięki. Odnośnik do komentarza
MrFlex Opublikowano 24 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia @APZoczywiście dam znać 🙂 Wczoraj byłem w kilku sklepach poprzymierzać się do ram i między innymi sprawdziłem tego Sup xp 939 rozmiar 19: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-superior-xp-939-pd23043/?v_Id=175180&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAkc28BhB0EiwAM001TS-Ki5w_jz7xrW_oipyaLom7eQO67p1pNb4E3zDsQkSTOdKIrMg6kBoCsLAQAvD_BwE Generalnie spoko, poprawnie, twardsze przełożenia na duży plus dla mnie, ale zaproponowano mi także przejażdżkę Lapierre prorace cf 55.9 rozmiar 20: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-prorace-cf-5-9-pd33076/ Nie wiem czy to jakiś efekt w głowie, bo rama carbonowa, ale wygodniej mi na nim było, choć osprzęt trochę słabszy. Kilkukrotnie na zmianę jeździłem sup vs lapierre i za każdym razem miałem odczucie, że wygodniej mi na lapierre, chociaż niby wg specyfikacji rama 20 to już na trochę wyższy wzrost, a ja mam 180cm. W necie do kupienia za 5,5k. Tylko w przypadku sup miałem wrażenie, że amor bardzo przyjemnie miękko pracuje - rockshock recon lepiej niż w lapierre - Suntour Raidon, ale to może kwestia napompowania? Następnym był trochę większy przeskok cenowy, Ghost Lector SF UC Advanced rama 18,5 za 8k: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-ghost-lector-sf-uc-advanced-pd43378/ Tu już ponoć sporo lepszy amor Fox 34, ale też sporo droższy serwis? Też mi się bardzo dobrze jeździło, ale czy lepiej / wygodniej niż lapierre? Raczej nie czułem takiej różnicy jak pomiędzy sup vs lapierre, raczej porównywalnie jeśli chodzi o wygodę. Miałem wrażenie za to, że hamulce lepsze/ mocniejsze, ale to może też kwestia regulacji? Czy jednak te różnice, które czułem to nie regulacja, a kwestia faktycznie lepszych podzespołów? Nie zdążyłem jechać do Decathlonu, pojadę dziś albo jutro przymierzyć się do kilku, ale z tego co widziałem to RR Race 720 NX nie jest dostępny w moim rozmiarze L, a po wczorajszych przymiarkach i wyczuciu różnic między geometriami ram, wiem że nie kupię w ciemno. Tu chyba faktycznie wchodzi do gry kwestia, o której sporo osób mówi, że jednak rama jest mega ważna/ najważniejsza 🤔 Jeśli macie jakiekolwiek sugestie/ uwagi odnośnie tych rowerów to będę wdzięczny za każde info 🙂 Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 24 Stycznia Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 6 minut temu, MrFlex napisał(a): @APZoczywiście dam znać 🙂 Wczoraj byłem w kilku sklepach poprzymierzać się do ram i między innymi sprawdziłem tego Sup xp 939 rozmiar 19: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-superior-xp-939-pd23043/?v_Id=175180&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAkc28BhB0EiwAM001TS-Ki5w_jz7xrW_oipyaLom7eQO67p1pNb4E3zDsQkSTOdKIrMg6kBoCsLAQAvD_BwE Generalnie spoko, poprawnie, twardsze przełożenia na duży plus dla mnie, ale zaproponowano mi także przejażdżkę Lapierre prorace cf 55.9 rozmiar 20: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-prorace-cf-5-9-pd33076/ Nie wiem czy to jakiś efekt w głowie, bo rama carbonowa, ale wygodniej mi na nim było, choć osprzęt trochę słabszy. Kilkukrotnie na zmianę jeździłem sup vs lapierre i za każdym razem miałem odczucie, że wygodniej mi na lapierre, chociaż niby wg specyfikacji rama 20 to już na trochę wyższy wzrost, a ja mam 180cm. W necie do kupienia za 5,5k. Tylko w przypadku sup miałem wrażenie, że amor bardzo przyjemnie miękko pracuje - rockshock recon lepiej niż w lapierre - Suntour Raidon, ale to może kwestia napompowania? Następnym był trochę większy przeskok cenowy, Ghost Lector SF UC Advanced rama 18,5 za 8k: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-ghost-lector-sf-uc-advanced-pd43378/ Tu już ponoć sporo lepszy amor Fox 34, ale też sporo droższy serwis? Też mi się bardzo dobrze jeździło, ale czy lepiej / wygodniej niż lapierre? Raczej nie czułem takiej różnicy jak pomiędzy sup vs lapierre, raczej porównywalnie jeśli chodzi o wygodę. Miałem wrażenie za to, że hamulce lepsze/ mocniejsze, ale to może też kwestia regulacji? Czy jednak te różnice, które czułem to nie regulacja, a kwestia faktycznie lepszych podzespołów? Nie zdążyłem jechać do Decathlonu, pojadę dziś albo jutro przymierzyć się do kilku, ale z tego co widziałem to RR Race 720 NX nie jest dostępny w moim rozmiarze L, a po wczorajszych przymiarkach i wyczuciu różnic między geometriami ram, wiem że nie kupię w ciemno. Tu chyba faktycznie wchodzi do gry kwestia, o której sporo osób mówi, że jednak rama jest mega ważna/ najważniejsza 🤔 Jeśli macie jakiekolwiek sugestie/ uwagi odnośnie tych rowerów to będę wdzięczny za każde info 🙂 Przymierz koniecznie RR720, a nawet pojeździj dłużej po sklepie ponieważ wg tabelki geo kąt rury podsiodłowej to 75 stopni, a to oznacza że ciężar ciała jest przeniesiony bardziej na ręce. Podobnie Ghost Lector - kąt podsiodłowej 75.5st Rower z rurą podsiodłową z większym kątem będzie lepiej podjeżdżał - dociążenie przedniego koła, ale kosztem komfortu przy dłuższych przejazdach po płaskim. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 24 Stycznia Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia Suntour Raidon to jest amortyzator nazywany przeze mnie polhydraulicznym. W jedej goleni ma sprezyne powietrzna, w drugiej tlumik, ktory nie jest zanurzony w oleju jak w amorach RockShox, Fox i Manitou. Posiada gowniany tlumik niskiej jakosci, lagi sa posmarowane smarem stalym, ktory na nie wywala bo ma gowniane uszczelki, lagi sa bardzo niskiej jakosci i sie wycieraja i rdzewieja. Nie ma gabeczek nasaczajacych bo nievma oleju i nie ma w zwiazku z tymi paru innych czesci, ktore maja inne amory. Pracuje samym tlumikiem w zwiazku z czym ten tlumik pada i jest do wymiany. Milelismy w jednym z rowerow wyzszy model Axion, zima prawie w ogole nie pracowal, utwardzal sie pod wplywem niskich temperatur. Dla mnie smiec. Recon Gold, standardowy amor klasy rekreacja plus, dobrej klasy. Serwis srednio drogi. Podczas uzytkowania w Warszawie, w miare dbajac, robie pelny serwis amorow raz na dwa lata. W pelni wystarczy. Fox to duzo lepszy i troche czulszy amor. Serwis jakies 100 zl drozszy. Amory takie jak Recon i Reba maja bardzo slabe wybieranie malych nierownosci. Tak zostaly zaprojektowane. Mozna to podobno troche poprawic tzw. tokenami. Fox z zalozenia wybiera male nierownosci. Im jestes ciezszy tym mniej odczuwasz te roznice. Odnośnik do komentarza
MrFlex Opublikowano 24 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia @Pepe75 dzięki, zdecydowanie muszę śledzić dostępność, żeby przejechać się tym RR720. Nie sądziłem wcześniej, że takie "niuanse" w ramach mają jednak tak duże znaczenie. Wychodzi teraz doświadczenie wyłącznie z rowerami sprzed 25 lat. @jajacek dzięki, czyli zdecydowanie lepiej iść w RockShox, Fox albo Manitou, bo miałem właśnie wczoraj wrażenie, że ten Suntour pracował słabiej po prostu. Odnośnie Fox to myślałem, że serwis sporo droższy. W sklepie usłyszałem, że potrzebny bardzo drogi specjalistyczny sprzęt, uprawnienia etc., ale jak mam powiedzmy raz do roku dać 100zł więcej przy serwisie to nie ma problemu. Wolę jednak dołożyć do mocniejszego roweru i być zadowolonym, bo trenuję codziennie 365 dni w roku praktycznie. Jeśli nawet nie mam treningów siłowych to codziennie rano jest to orbitrek od nastu lat, więc możliwe, że wkręcę się w częstą jazdę jak złapię bakcyla i będzie mi to dawało dużo przyjemności 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 24 Stycznia Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia W Warszawie mamy klika porzadnych serwisow zawieszen. Takie ktore moge polecic z czystym sumieniem to Serwis Bajka na Ursynowie i CozmoBike w Izabelinie. Ceny serwisu poszly w gore. Natomiast sama robocizna nie jest droga. Drogie sa zestawy naprawcze. Ja nie bedziesz sie babral w blocie i trzymal roweru na zewnatrz a po jezdzie przetrzesz lagi, to zwykle za rok czy dwa bedziesz mial tylko olej do wymiany (tzw. maly serwis). Natomiast widze po sobie ze uszczelki w Fox sa wyzszej jakosci niz w RockShox i sa bardziej trwale. W RockShox Reba kompletnie nam je wywalilo dwa razy i wymagaly wymiany. Mam juz trzeciego Foxa w ciagu 8 lat i nie mialem tam takich problemow. Ale to jest moja ocena "na oko". Moze nasz kolega mechanik @mike21 sie do tego odniesie? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się