Skocz do zawartości

Szybkie opony MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

szukam opon MTB z jednej strony mają być uniwersalne bo jeżdżę, zarówno na asfalcie jak i po lasach, górach, z drugiej jednak najwięcej czasu spędzam na asfalcie i zależy mi aby opona była szybka i szybko się nie traciła bieżnika na asfalcie.

Zastanawiam się na Continental Race King Protection ok 450zł za komplet i Schwalbe Racing Ralph+Ray, za około 250zł za komplet.

Czy byście mi polecali?

Odnośnik do komentarza

Ja na przemian jeżdżę na obu wypisanych przez Ciebie kompletach, nie wiem które bardziej lubię. Wybieram te, które akurat są w lepszych cenach. Te continental na 450 zł komplet kleją jak głupie, są piekielnie szybkie i dość wytrzymałe na przecięcia, ale są z miękkiej mieszanki i znikają w oczach 

Odnośnik do komentarza

Jechałem testowo na Racing Ralph + Rocket Ron. Potem parę razy się przejechałem na Rocket Ron z przodu. Zupełnie mi nie podeszły. Zdecydowanie wolę kombinację Race King z tyłu i Spec Fast Trak z przodu. Kolega też tak jeździ. 
Co do wytrzymałości Race King u mnie długo pożyły. Fast Track jeszcze dłużej.

Odnośnik do komentarza

Miałem race kingi protection. To są zupelnie zwyczajne, szmaciane opony. Nie mają w sobie niczego co by uzasadniało cenę 450zł. Weź co tańsze bo różnice jeśli są, to są z gatunku tych istotnych w mroźny zimowy wieczór przed kompem. Na pewno nieistotnych podczas jazdy.

https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-fast-trak-grid-2bliss-ready-t7-tubeless-29-x-2.35-opona-mtb/138118430/p

https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/vittoria-saguaro-tubeless-29-x-2.25-opona-mtb/137600709/p

https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/schwalbe-racing-ray-addix-performance-twinskin-tubeless-29-x-2.25-opona-mtb/137417444/p

Tu masz fajne przykłady opon w dobrych cenach, tzn po ok 100zl za sztuke

Odnośnik do komentarza

To nie są opony szmaciane tylko wyścigowe :) Więc są odchudzone :) Autor pytał o opony szybkie. Te są jedne z najszybszych. Może z nimi rywalizować pod względem szybkości tylko Schwalbe Thunder Burt.
Saguaro kiedyś miałem, jak dla mnie totalny shit. Natomiast nie znam nowych wypustów Vittorii. 
Spec Fast Track bardzo lubię i bywa na promocjach.
 

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, bhx napisał(a):

Cześć,

szukam opon MTB z jednej strony mają być uniwersalne bo jeżdżę, zarówno na asfalcie jak i po lasach, górach, z drugiej jednak najwięcej czasu spędzam na asfalcie i zależy mi aby opona była szybka i szybko się nie traciła bieżnika na asfalcie.

Zastanawiam się na Continental Race King Protection ok 450zł za komplet i Schwalbe Racing Ralph+Ray, za około 250zł za komplet.

Czy byście mi polecali?

Vittoria Barzo. Rodzajów bieżników i szerokości , bez liku.

Odnośnik do komentarza

@Veriv RK protection kosztują 40-50EUR za szt (w PL podejrzewam, że około 200zł).

Wersje RaceSport nie są już produkowane.

Wszystkie gumy z mieszanki BlackChili (ProTrction, RaceSport) bardzo szybko znikały na asflalcie i nadzwyczaj długo starczały poza drogami utwardzonymi.

Częstonjeżdżę na RK z tyłu - z moich spistrzeżeń - tył ucieka w luźnym terenie (tłuczeń, grubszy szuter), w piachu idzie niestabilnie i z większymi oporami niż np. CrossKing. Poza tym spisuje się świetnie - bardzo szybkie gumy na suche warunki.

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, mike21 napisał(a):

Częstonjeżdżę na RK z tyłu - z moich spistrzeżeń - tył ucieka w luźnym terenie (tłuczeń, grubszy szuter), w piachu idzie niestabilnie i z większymi oporami niż np. CrossKing. Poza tym spisuje się świetnie - bardzo szybkie gumy na suche warunki.

Też mi ucieka trochę na tłuczniu i grubszym szutrze. Natomiast jechaliśmy ostatnio z kolegą po bardzo piaszczystej wydmie i podjechał ją nie zsiadając z roweru a nachylenie momentami było bardzo duże. Więc jednak jakąś przyczepność w piachu zachowuje. Z przodu miał Fast Tracka z nowym bieżnikiem.

Odnośnik do komentarza

Nie. Wersja protection jest robiona ręcznie w Germanii. Mam tego kilkaset szt. pod ręką 😉. Ale statystycznie te nienieckie ProTection są częściej krzywe niż chińskie SideWall (gdzie trafić krzywą jest naprawdę ciężko).

Co tu porówujemy - RK ważące w wersji protection i rozmiarze 29x2.2 nieco ponad 600g czy jakieś 2x cięższe maxisy, które z szybkością nie mają nic wspólnego?

@jajacek odnośnie piachu na RK to mam taką trasę, że jedzie się po klepisku te 25kmh i nagle jest przez około 30m piach o głębokości jakieś 5-7cm - w momencie kiedy tylne koło wjeżdża w piach jest bardzo odczuwalna siła hamująca. Na tej samej trasie na RocketRonach czy CrossKingach się tego prawie nie czuje.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...