Piwpaw Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego Mam głupie pytanie. Czy to prawda, że identyczny model opon z brązowymi bokami jest lżejszy od czarnych? Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego Np Pirelli Gravel M z brązowym bokiem są cięższe od całych czarnych (wg strony producenta) Odnośnik do komentarza
HSM Opublikowano 22 Lutego Udostępnij Opublikowano 22 Lutego Continental Grand Prix 5000 25-622 black/black 225 g, black/cream 260g choć już: Pirelli P-Zero Race 26-622 205 g / Classic 205 g Pirelli P-Zero Race TLR 26-622 275 g / Classic 275 g nawet jeżeli gdzieś znajdą się opony spełniające to założenie (brązowe lżejsze od czarnych), to nie sądzę by różnice były znaczące: Vittoria Rubino Pro Tube-Type 25-622 black 250 g /para 245 g Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Lutego Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 13 godzin temu, Piwpaw napisał(a): Mam głupie pytanie. Czy to prawda, że identyczny model opon z brązowymi bokami jest lżejszy od czarnych? Chyba waga ta sama. Ale się bardziej brudzi. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 22 Lutego Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 15 godzin temu, Piwpaw napisał(a): Mam głupie pytanie. Czy to prawda, że identyczny model opon z brązowymi bokami jest lżejszy od czarnych? A do czego zmierzasz z pytaniem ? Odchudzamy wagę, wytrzymałość, ścieralność, podatność na rozerwanie boków opony ... Odnośnik do komentarza
ernorator Opublikowano 22 Lutego Udostępnij Opublikowano 22 Lutego Tak jest, część opon, które mając kremowe/brązowe boki są lżejsze od całych czarnych. Jest też kilka, w których czarne są lżejsze. Wszystko zależy od tego jak się ten kremowy uzyskuje. Natomiast, biorąc pod uwagę, że opona czarna od opony czarnej takiej samej może się przy szosowych różnic wagą o 10g a np. przy np. gravelowych 30-40g to ja nie wiem czy jest tutaj jakaś ciągłość i powtarzalność. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 23 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 15 godzin temu, ram napisał(a): A do czego zmierzasz z pytaniem ? Odchudzamy wagę, wytrzymałość, ścieralność, podatność na rozerwanie boków opony ... Od razu zaznaczyłem, że pytanie jest głupie:) Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 23 Lutego Udostępnij Opublikowano 23 Lutego W gumach MTB jest taki rozrzut masy wokół katalogowej, że nie ma sensu się przejmować czy brązowa będzie lżejsza niż czarna. Jak chcesz lżejsze to bierzesz wagę, idziesz do sklepu który ma tego trochę na stanie i wybierasz. Dla przykładu schwalbe roro evo ss 29x2.3 rozrzut +20%/-10% od masy katalogowej (gumy z tej samej serii produkcyjnej). W conti xk protection 29x.2.3 +/-10%. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się