Skocz do zawartości

Rockrider XC 900 - rower pod zawody mtb


Oskarr

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Bornbusy napisał(a):

Przy mojej nodze 89cm, rura podsiodłowa jest minimalnie za krótka w L, jesli chciałbym założyć dropper

Droppery potrafią być dłuższe niż standardowe sztyce. Ja mam droppera 460 mm z opuszczeniem 12 cm. 

@ram odnosiłem się do rozmiarowi decathlona. Tu mam duże doświadczenie i dostęp do rowerów w rozmiarowce od s do xl w moim domu. 

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, Oskarr napisał(a):

Droppery potrafią być dłuższe niż standardowe sztyce. Ja mam droppera 460 mm z opuszczeniem 12 cm. 

@ram odnosiłem się do rozmiarowi decathlona. Tu mam duże doświadczenie i dostęp do rowerów w rozmiarowce od s do xl w moim domu. 

Teraz jeżdżę na xl xc500 i wydaje mi się za lekko za duży do jazdy w maratonach 

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
2 godziny temu, Veriv napisał(a):

Dzięki za fajny i ciekawy filmik. Szkoda kolegi, wyglądało jakby ten drop go zaskoczył i zaczął hamować, po czym go wyrzuciło z siodełka

Z siodełka go nie wyrzuciło, bo miał opuszczone i tyłek był bardziej nad tylnym kołem. 

Analizowaliśmy poklatkowo, to bardzo doświadczony w wyścigach i na trasach enduro kolega. Nie hamował, ale założył to samo co Ty, tzn. to nie był drop a kicker. drop ma opadający koniec, ten miał na samym końcu lekkie wybicie. Jadąc po dropie ściągamy przednie koło w dół aby jak najszybciej złapać przyczepność i mieć sterowność, jak tak pojechał przodem i tył natrafił na wybicie, podbiło mu tył roweru i zaczęło go obracać w powietrzu. 100mm skoku z przodu to było za mało aby wybrać uderzenie. Problem był jeszcze przy upadku bo zamiast zrobić przewrót w przód chowając głowę poleciał na szczupaka do przodu, ale rower wpięty w spd go po chwili szarpnął i wymusił obrót łamiąc przy okazji 2 kręgi. 

Lecąc jeszcze tym szczupakiem po ziemi, głową uderzył o korzonek który pojechał po okularze. Docisk był tak mocny, że nosek od okularów rozciął mu nos a szkiełko rozcięło polik. 

Teraz najciekawsze, wezwaliśmy karetkę nie zw względu na plecy a ze względu na to rozcięcie. Chłopak po upadku normalnie wstał i jakby nie cieknąca krew z polika to by się nie zgodził na przewiezienie do szpitala. Karetka na szczęście każdy wypadek komunikacyjny traktuje z założeniem, że mogło dojść do uszkodzenia kręgosłupa, więc na dzień dobry dają kołnierz. W szpitalu profilaktycznie zrobili rezonans aby zobaczyć, czy nie ma jakiegoś krwiaka w mózgu. My sobie śmieszkowaliśmy z kolegi śmiejąc się, że jest jeszcze brzydszy z nowymi szwami i z tego, że śmiesznie wygląda w kołnierzu, czekamy aż pozwolą zdjąć kołnierz i wrócić na rower a tu przychodzi neurochirurg i oznajmia, że złamane 2 kręgi, ale siedzą prosto i nie doszło do uszkodzenia rdzenia. 

Od środy mam nowe wyposażenie w apteczce w aucie w postaci kołnierza ? 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Veriv napisał(a):

@Oskarr Ale historia... Obejrzałem na zwolnionym tempie i szczerze to nic tam nie było widać. Przez to słońce prześwitujące przez drzewa, ziemia wyglądała jak w moro. Nie wiem czy bym to zauważył, szczególnie w ciemnych okularach.

A ten zaklejony odpływ - nie zbiera sie woda w ramie?

tutaj mocno render filmu obcina jakość. My poklatkowo analizowaliśmy nieobrobiony materiał z gopro, to tam zdecydowanie lepiej wygląda. Adobe mam od 2 tygodni to jeszcze się nie nauczyłem jakie dać nastawy przy exporcie aby ta jakość była zachowana. 

Nie, woda w ramie się nie zbiera. Ogólnie większość ram nie ma tam wielkiej dziury wielkości kciuka ? myślę, że woda by sobie znalazła szczelinę aby się wylać nawet jakby tam była, nie zaklejałem tego jakoś super szczelnie, ale po pierwszych zawodach podczas burzy musiałem po zawodach płukać ramę od środka bo wleciało tam dosłownie z 100 gramów piachu... No i biegi przestawały działać bo tam jest odkryta linka ? Mam gdzieś w historii na forum, że początkowo narzekałem mocno na działanie GX a to wynikało właśnie z tego, że ta linka ciągle upieprzona błotem była. W Race 740 jest już poprawione i ślizg jest zamknięty, skopiowali moją taśemkę ? 

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Oskarr napisał(a):

jakby kogoś interesowało to nagrałem film o moim rowerze:

https://youtu.be/1yBe4ht7GIE

 

Szaj dostałby konwulsji, widząc twój rower, oj poszłyby w obroty szajszampony z szajszczoteczkami ?

A powiedz, bo zastanawiam się nad drugim kompletem opon do mtb, czy Conti Race Kingi są tylko w wersji drutowej, oraz czy jeśli chce przez ten komplet być szybszym, to opłaca się wziąć węższe, czyli 2 cale, do koła 29, czy to nie ma większego sensu i straci się komfort/przyczepność? 

Odnośnik do komentarza

@liverpoolczyk02 masz 3 wersję continentalow race king. Najtansza z drutem, srednia zwijana i najwyższa zwijana z black chill. Te najwyższe najszybciej się ścierają ale dają bardzo dobrą przyczepność i najniższe w tej klasie opory toczenia. 

Chcąc aby ten rower był czysty, musiałbym co trening w terenie jechać ma myjnie. Mieszkam w bloku i nie mam możliwości postawienia później mokrego roweru. Średnio co 2 tygodnie kończę jazdę w jakiejś burzy. Jak jest mokro a trening trzeba wykonać to też jeżdżę. Napęd, łańcuch, łożyska itp mam czyste, o to dbam. 

Szerokość opon nie wpływa na ich opory toczenia ale wpływa na wagę. Cięższa opona będzie się wolniej rozpedzać. Przy nierównym terenie z korzeniami szersza opona będzie szybsza bo będzie mniej podskakiwać. Ja obecnie jeżdżę na 2.25, ale jak zajadę obecne to w ramach testu wrzucam 2.4. 

W Indianie brata zmieniałem na bike parki oponę z 2.1 na 2.25 i była duża różnica na plus jeśli chodzi o przyczepność i komfort. Większy balon dawał też możliwość zejścia z ciśnienia bez ryzyka dobicia. 

Ale wszystko zależy od tego po czym jeździsz. Jeśli głównie ścieżki rowerowe i asfalt albo piękne szutry to węższa opona może być też spoko bo rower będzie trochę żwawszy podczas przyspieszania. 

Odnośnik do komentarza

Obecnie mam oryginalne Smart Samy 2.25. Jeżdżę przeważnie po tych samych drogach, czyli zawsze dojazd asfaltem, świetnie ubity szutr w lesie, i las gęsty, ale to wciąż ścieżki. Bez hopek. Przy czym lubię spontaniczność i zawsze w niespodziewane miejsce się wbiję. Na pewno oponki z mniejszym bieżnikiem też dałyby radę. Mam poczucie, że mnie spowalniają, ale na asfaltach, a ileś kilometrów jednak się po nich jeździ. Ostatnio przypomniałem sobie uroki nocnej jazdy po mieście i doszło do tego, że biorę do tego czołga na kołach 26, bo jest bardziej dynamiczny i lepiej się nadaje na lekkie świrowanie. 

Z Race Kingami mam super doświadczenie, wstawiłem ją na przód w starym rowerze, i pomimo że była szersza niż stara (2 a 2.2), to wyraźnie szybsza. Użytkuję do teraz. Podoba mi się teżw wizualnie. Jeszcze się zastanowię, jaką szerokość wziąć do nowego. To średniej jakości rower, ale na przyzwoitym osprzęcie, na aluminiowej ramie, ostatnio ważyłem - całość 15,5 kg. Może właśnie mniej klocowata guma w węższej wersji rozruszałaby go. 

Odnośnik do komentarza
Cytat

Nie hamował, ale założył to samo co Ty, tzn. to nie był drop a kicker. drop ma opadający koniec, ten miał na samym końcu lekkie wybicie. Jadąc po dropie ściągamy przednie koło w dół aby jak najszybciej złapać przyczepność i mieć sterowność, jak tak pojechał przodem i tył natrafił na wybicie, podbiło mu tył roweru i zaczęło go obracać w powietrzu. 100mm skoku z przodu to było za mało aby wybrać uderzenie. Problem był jeszcze przy upadku bo zamiast zrobić przewrót w przód chowając głowę poleciał na szczupaka do przodu, ale rower wpięty w spd go po chwili szarpnął i wymusił obrót łamiąc przy okazji 2 kręgi. 

Nie wiem czy tutaj rower full mógłby pomóc w tym wypadku. Może większy skok 120/130 mógłby to wybrać. Ale wydaje mi się że to co mogłoby mu pomóc to na pewno bardziej płaski kąt główki ramy. Popraw mnie jeśli się mylę.

U mnie przy 95.8°,  zdarza mi się czasami tak pokracznie spaść z dropów, że przy bardziej stromej geometrii pewnie bym już sobie japę rozwalił...

Cytat

ale rower wpięty w spd go po chwili szarpnął i wymusił obrót łamiąc przy okazji 2 kręgi.

Nic tylko przechodzić na platformy ;).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...