Veriv Opublikowano 11 godzin temu Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu Tak, trzeba sie spieszyc zanim dzieci wyrosną z przyczepki Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 11 godzin temu Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu 39 minut temu, krix napisał(a): A co do geo, to potwierdza się moja idea sklepu rowerowego, w którym klient pożycza za darmo rower na caly dzień i jeździ. A nie, jak w sklepach obecnie - 10 metrów w prawo, 10 m w lewo i sprzedawca pyta, czy zapakować. Mam taką lokalizację na Salwatorze w Kraku koło ścieżek rowerowych szosowych jak i MTB. Napisałem do Radona ofertę, ale nie chceli jakoś ze mną rozmawiać 😉 Niestety sporo osób działa w taki sposób, że idzie do sklepu stacjonarnego pomacać/wypróbować/przymierzyć, a potem kupuje w internecie bo taniej. Taki rower, po testach całodniowych przez x osób nie będzie się nadawał do sprzedaży w sklepowej cenie. Teraz wyobraź sobie, ileś modeli w iluś rozmiarach... to trzeba zamortyzować - czyli dać mniejszy rabat klientowi, a konkurencja da większy bo nie ma testowych rowerów... Kiedyś wrzucałem tu na forum zdjęcie podwozia mojego Chisela i jest miejsce do prowadzenia linki przedniej przerzutki. Problem jest raczej w tym, że przednia przerzutka do linii boost jest jeżeli się nie mylę tylko side swing. Tak jak u "Wstał sprzed kompa", więc jak nie ma otworu w ramie to wygląda to jak wygląda. Natomiast chyba gdzieś widziałem obejmy na rury podsiodłowe, które odsuwają przerzutkę od rury podsiodłowej i można założyć direct mount z dolnym prowadzeniem linki - postaram się poszukać i wrzucę linki. Znalazłem https://www.justpedal.nl/en/front-derailleur-parts/fs1328-problem-solvers-direct-mount-adaptor-boost.html Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 10 godzin temu Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu 1 godzinę temu, krix napisał(a): Najgorzej z tą możliwością napędu 2x. Gdyby mnie to nie blokowało, już miałbym kupioną maszynę. Uważam, że przesadzasz z tą koniecznością 2x. W rowerach szosowych przy długich jednostajnych przelotach po asfalcie, a zwłaszcza w grupie/peletonie to na pewno ma sens. Ostatnio specjalnie zwracałem uwagę na prędkości na poszczególnych biegach przy konkretnej kadencji i okazało się, że przy napędzie 11x/12x przeskok między biegami to różnica około 10 obrotów korby. Na kalkulatorze nie da się porównać różnych kadencji, dlatego dwa zrzuty ekranu. Czyli np.: jadę na przełożeniu 32x17 z prędkością 23,7km/h przy kadencji 90obr, wrzucam 32x15 i jadę 23,8km/h przy kadencji 80obr przy kadencji 85obr będzie 25,3km/h, przy 90obr będzie 26,8km/h sądzę, że dla amatorów takich jak my to naprawdę nie jest problem regulować "półbiegi" kilkoma obrotami kadencji Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 9 godzin temu Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu To zależy jak się szybko jedzie. 25-30 km/h to jeżdżę co chwilę na MTB. Jak powieje dobry zefirek z tyłu czy droga prowadzi lekko w doł. Ostatnio jeżdżę najczęściej z kadencją 80-90 Opona 2,25 34x13 x 80 RPM = 29 km km/h 34x15 przy 29 km/h to jest 92 RPM Więc skok 12 34x15 x 80 RPM = 25,2 km/h 34x17 x 90 =25,0 km/h Skok o 10. Co mówi sztuczna inteligencja? Studies on bike cadence suggest that optimal cadence varies based on factors like power output, fitness level, and individual biomechanics, but changes in cadence—especially abrupt ones—can affect comfort, efficiency, and muscle fatigue. Here’s a breakdown of key findings: 1. Preferred vs. Optimal Cadence Preferred cadence: Most untrained cyclists naturally choose ~60–80 RPM, while trained cyclists often prefer ~80–100 RPM. Efficiency: Studies show that self-selected cadence is often close to metabolically optimal (lowest oxygen cost) for moderate efforts, but higher cadences (~90+ RPM) may be more efficient for high-intensity efforts (e.g., time trials). Muscle vs. Metabolic Demand: Lower cadences (<70 RPM) increase muscle force per pedal stroke, raising fatigue risk (quadriceps strain). Higher cadences (>100 RPM) shift load to cardiovascular systems and may feel "spinny." 2. Cadence Changes and Discomfort Sudden Jumps: A change of ±15–20 RPM from habitual cadence often feels uncomfortable due to altered neuromuscular and metabolic demands. Example: If you typically ride at 90 RPM, dropping to 70 RPM may feel like grinding, while jumping to 110 RPM can feel uncontrolled. Terrain/Effort Impact: Shifts feel more jarring under high load (e.g., climbing at 60 RPM vs. spinning at 90 RPM on flats). 3. Adaptation and Context Training: Cyclists can adapt to wider cadence ranges over time (e.g., track sprinters tolerate 120+ RPM, while MTB riders may use 50–70 RPM for torque). Gear Shifts: Smooth transitions (e.g., ~5–10 RPM changes per shift) minimize discomfort. Large jumps (e.g., 30+ RPM) from missed shifts or terrain changes are often harsh. Practical Takeaway For comfort: Avoid sudden cadence shifts >15–20 RPM unless intentionally training cadence flexibility. Efficiency: Higher cadences (~85–95 RPM) often reduce joint strain during endurance riding, while lower cadences (~60–75 RPM) may build strength (but risk fatigue). Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu Konkluzja jak dla mnie taka, że zmiana o 10 obrotów jest komfortowa. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu To juz kwestia indywidualnych upodoban i kedencji. Jak widac im szybsza kadencja tym skoki wieksze. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się