Skocz do zawartości

MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę


Rekomendowane odpowiedzi

do zastosowań rekreacyjnych są bardzo duże możliwości wyprostowania pozycji na rowerze poprzez zastosowanie
krótszego mostka,
mostka z większym kątem główki,
czy nawet zmiana kierownicy na giętą o wzniosie 50 czy 100 mm.
Jednym słowem możliwości są duże.

https://allegro.pl/oferta/kierownica-xlc-hb-m04-31-8mm-wznios-50-mm-czarna-11563294408?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=67f5f42b-ee45-439f-b963-2f80cc070a45#

Odnośnik do komentarza

Gdyby komuś do turystyki MTB wystarczy bagażnik do 10 kg (+ ewentualnie plecak, torby bikepackingowe, przyczepka), to można zrezygnować z otworów fabrycznych pod tylny bagażnik (chyba coraz mniej takich rowerów z grupy MTB) i używać takiego bagażnika, jak na foto (oferta z Decathlonu). Wtedy sensownym, moim zdaniem, wydaje się rower RockRider XC 100, 120, wielokrotnie chwalony na tym forum. 

bagaznik-rowerowy-elops-500-na-sztyce-siodla.jpg

Odnośnik do komentarza

Bagażnik na sztycy nie musi się obracać. W moim trekkingu typu MTB Full nie obraca się, ale porządnie trzeba skręcić. Testuję już długo (bagaż 5 do 9 kg woziłem). Więc na rowerze MTB HT też będzie OK.
Rezygnacja z otworów fabrycznych pod bagażnik tylny, dla turystyki - otwiera więcej możliwości wyboru roweru. Są też fabrycznie robione bagażniki z obejmami do ram. Ale tego typu wynalazki nie zawsze ładnie wyglądają.    
Autor tego wątku (MTB, solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę) może rozważyć, tak mi się wydaje, rowery z linii RockRider. XC 100, 120?

20230316_110648.jpg

Odnośnik do komentarza

Nie wożę. Nie mam tych wsporników, chociaż można dokupić. Nie testowałem wersji z bocznymi wspornikami do sakw. Jeżdżę z workami (Crosso) o pojemności według potrzeb (5-25 L). Ten na foto, to chyba ponad 10 L. Na jednodniowe wycieczki taki bagażnik wystarcza. 
A co do bagażnika z Deca (Elops): można te wsporniki odkręcić, jakby co (widać nakrętki na foto). 
Z lekkimi sakwami, po 5 kg każda, pewnie da się jeździć turystycznie. Tego typu bagażniki mają opisy ładowności 8 - 10 kg. Na kilkudniowe wycieczki z własnym spaniem - raczej mało.
Więc dziury pod typowy bagażnik tylny - pewnie wskazane. 
Może rowery stalowe Marin rozwiązują temat "rekreacyjnego MTB pod przyczepkę, z sakwami"?  
 

2023-03-16_13-09-35_-_cycling.jpg

Odnośnik do komentarza

Dziury pod bagażnik są? Są.
Geometria długodystansowa, blisko MTB? Jest.
Sztywne osie? Chyba są. Proszę sprawdzić, bo ja laik. 
Szerokie opony? Tak. 
Waga zapewne duża, nie podają, ale na oko - 15 kg?
Cena solidna, bo miał być "solidny" rower rekreacyjny. ?
 

Odnośnik do komentarza

Wykonałem sobie pomiar kalkulatorem Competetive Cyclist Bike Calculator, który polecał @jajacek (dziękuję Ci od razu za tę informację, jak i wiele innych) . Udało mi się wejść przez VPNa, jak ktoś potrzebuje, niech da znać, to pomogę.

Poniżej wklejam wyniki. Mam na razie trudności z interpretacją, jaka rama jest dla mnie dobra (czy 19' nie będzie za mała).

image.thumb.jpeg.705533d59bfd8325d600b431dcd65199.jpeg

 

A tutaj dla roweru XC:

image.thumb.jpeg.8b860d3d32d19ea68de32febbd8aed76.jpeg

 

 

5 godzin temu, BrudnyHenryk napisał(a):

Dzięki za wszystkie pomysły dotyczące zamocowania bagażnika. Na pewno będe eksperymentować po zakupie. Czy uważacie, że rama karbonowa odpada w takich sytuacjach? Zwłaszcza, że ma ciągnąc także przyczepkę. 

 

Jak napisałem w opisie wątku - szukam solidnego, rekreacyjnego MTB, a rower "fajnie, jakby miał możliwość założenia bagaznika na sakwy, ale niekoniecznie".

Rzeczywiście otwory na bagażnik mocno ograniczają wybór, dlatego proponuję zostawić tę cechę roweru jako nieistotną na ten moment. 

 Na tym porównaniu poniżej Cube Reaction ma krótszy Top Tube (effective) od Speca Chisel i od Rockriderów. Niestety Stem Length nie jest podany dla większości modeli.

https://geometrygeeks.bike/compare/rockrider-xc-500-2020-l-29,cube-attention-2022-20-29-l,specialized-chisel-comp-2022-l,rockrider-xc100-2021-l,cube-reaction-hpa-sl-2017-21-1/

 

Na ten moment dalej nie wiem, czego szukać ? Myślałem też dzisiaj o rowerze fitnessowym, ale jednak odrzucam ten pomysł, gdyż dłuższe drgania kierownicy powodują u mnie dolegliwości w nadgarstkach

Odnośnik do komentarza

Ktoś pisał, że rama/sztyce z karbonu wykluczają nie tylko robienie otworów, ale też mocne ściskanie. 
Jeżeli masz zamiar ciągnąć przyczepkę, to w zasadzie cały bagaż możesz tam wrzucić, więc faktycznie rower nie musi mieć insertów do mocowania bagażnika nad kołem. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...