Skocz do zawartości

MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę


Rekomendowane odpowiedzi

A dzisiaj bylem w Decathlonie, oglądałem i jeździłem na XC 100 - rama L za mała na mnie i leżę za bardzo, ale mostek tam jest przykrecony "na odwór" na ujemny kąt, trzeba by pozmieniać ustawienia. Ogólnie fajny rower, choc 2 x 11 nie zrobię, bo rura podsiodłowa pod skosem za bardzo (tak twierdzi sprzedawca). No i do wymiany przednia tarcza - tylko 30T. Mimo wszystko za bardzo ten rower rozciąga. Może ja i bym kupił, ale żona na pewno takiego nie chce, a ja chce kupić dla obojga (najlepiej takie same, będziemy fajnie wyglądac ?

Oraz kupiłem wosk Momum ? spinkę do łańcucha 3-8 rzedów do moich złomów i łatki z klejem ? Haka do przerzutki jeszcze nie, bo nie  wiem, co z rowerem, multitoola sensownego nie było (tylko takie toporne). Aha, spinki 24 zł za 2 sztuki, ale srebrne. Teraz wiem, co miały w sobie złote spinki za 50 zł do 12 rzędowego XT. Jak jest złota spinka, szybko się skapniesz, gdzie jej szukać żeby rozkuć łańcuch, zgadza się?

Odnośnik do komentarza

Na Judy nie jeździłem, więc polegam na opiniach innych. Kolega ma Cube Attention SL 2017 z RockShox Recon Silver z tłumikiem TK i jest zachwycony. Do rekreacji jest bardzo w porządku. Ten tłumik wewnętrznie ma trochę kiepską budowę w porównaniu do Motion Control. Ale być może tego nie odczujesz.

Odnośnik do komentarza
15 minut temu, krix napisał(a):

Czy ta telenowela będzie miała koniec kiedykolwiek? ? Myślalem, że następny post będzie brzmiał : "A więc Attentiony dla mnie i dla żony zamówione, dreszcze emocji i ciary na plecach.." Wprawdzie istotnie, zamówilem dwa Attentiony w bike-discount, ale wczoraj (nie)potrzebnie zacząłem na Forum czytać o amorku Judy Silver Air. I włosy stanęły mi dęba.

Oto kilka opinii z innych wątków: 

"Judy Silver TK to najtańszy i najmniej udany amor powietrzny RockShoxa z dużą awaryjnością i kiepskim tłumikiem TK czyli TurnKey ograniczającym przepływ oleju."  @jajacek

"Że tak spytam - za jakie grzechy chcesz się karać takim amortyzatorem?" 

"Judy silver sobie odpuść gdyż będziesz dzień jego zakupu długo przeklinał. " ( @mike21

"Judy silver nie bierz bo ma beznadziejne golenie stalowe, które odłażą i rdzewieją" @BrudnyHenryk

Mike21 pisał jeszcze, że widział wiele taki amorów, 2 letnich stażem, z zewnątrz jak nowych, w środku pordzewiałych .

Mogę zgodzić się na rower z rekreacyjną, wygodną geometrią i pancerną, ciężką ramą, na rower, któremu za 100 euro zmieniam hamulce,  ale nie chcę roweru, któremu za 2 lata zardzewieje amor i żona, którą ledwo namówiłem na zakup roweru, powie mi - co ja takiego kupiłem, za badziewie. ja myslałem, że Judy Siver słabo wybiera ostre nierówności, nadaje się do rekreacji - ale nie, że jest bublem technicznym

 

W związku z tym mam trzy opcje:

 

2. rozglądam się za czymś innym- Merida 500 lite na Markhorze, a może inne marki - KMT, Canyon Grand canyon 

 

Ktoś ma jakąś opinię?

Grand Canyon 9 powiadasz? Jedna z topowych, w rozsądnej cenie aluminiowych ram. Świetny Fox, koła dt w zestawie, klamki, oponki. 

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, krix napisał(a):

Własnie - Recon Silver ma aluminiowe golenie. Judy - metalowe, które rdzewieją - tak pisał @mike21

A ma sens komponować Attentiona z Deorkami i Rebą w sumie ok 4,8 - 5k? Muszę jeszcze dokupić przejściówki z QR 9mm na Thru Axle, bo Reba ma sztywną oś

Nie wiem co chcecie od tego biednego Judy. Żonka używa 3 rok, przez wakacje mega intensywnie (marin team 1) , konserwowsny, smarowany, trzymany przez zimę w ciepełku, uszczelniany i nic. To przeciez nie jest wyczynowy smor. Zdecydowsnie lepsiejszy od RS recona rl.

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, krix napisał(a):

Własnie - Recon Silver ma aluminiowe golenie. Judy - metalowe, które rdzewieją - tak pisał @mike21

A ma sens komponować Attentiona z Deorkami i Rebą w sumie ok 4,8 - 5k? Muszę jeszcze dokupić przejściówki z QR 9mm na Thru Axle, bo Reba ma sztywną oś

Dla Ciebie czy żony, bo już się pogubiłem.  Nie ma co wg mnie kombinować

 Ta wersja   canyonem 9 rozwiązuje  wszystko. Topowy amor, obręcze, XT, heble. Tylko, że trzeba wyłożyć 7,9 k.

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, ram napisał(a):

Dla Ciebie czy żony, bo już się pogubiłem.  Nie ma co wg mnie kombinować

Jak kupiłem Cube Reaction C:62 Race, co go miałem tydzień i kosztował niecałe 7k (sic!), to miał być dla mnie. Potem, jak otrzeźwiałem i zszedłem z technologicznych wyżyn, skierowałem swój wzrok w ierunku Attentiona czyli kwot dwukrotnie niższych i zdecydowałem kupić dla żony także.

Trzymam się tego pomysłu dalej, czyli Attention z Rebą będzie dla mnie i dla żony, Grand Canyon tak samo. A ponieważ nie mam kasy na to (bez wielkiej spinki) a i żona puka się w czoło, to coraz mocniej rozważam poczekać do jesieni.

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, krix napisał(a):

Canyon miał przecenę 20 proc w lutym/marcu. Jeśli znów spuści ceny, to Grand Canyon 9 będzie brutto po ok. 7,2 k. Canyon sprzedaje bez Vatu (nie wszystkie wysyłkowe sklepy mają ten model, niektóre tylko B2C).

To bym się nie zastanawiał. Spójrz tylko na geo, przymierz się, (gdzie, no nie mają sklepów stacjonarnyxh) . Taki porównywalny Marin Team 2 , z anslogicznym osprzętem (Fox jednak na holeniu 34) stoi od 10,5 tys.

Odnośnik do komentarza

@krix z całym szacunkiem, ale chyba przesadzasz. Będziesz kilka lat jeździł na wycieczki z żoną ciągnąc przyczepkę, a potem kolejne kilka wolniutko z żoną i dzieckiem na malutkim rowerku. A jeśli nie wyrośnie Ci zawodnik, jak np Jackowi, to kolejne lata też będziesz jeździł trasy po 10km z prędkością średnią 10km/h.

Każdy amortyzator się nada nawet dobry sprężynowy. Wiem bo wiele lat tak przejeździłem. Kup coś w cenie ok 4, max 5k co ma koniecznie miękkie biegi, bo to mus przy przyczepce, a potem przy małym dziecku, żebyś był w stanie jechać tak wolno jak ono. Po kilku latach sprzedasz i kupisz już dokładnie to co potrzebujesz, a będziesz już dokładnie wiedzieć czego Ci trzeba, gdzie jeździsz, jak szybko, jak daleko, itp.

A przede wszystkim zmierz zanim kupisz. Pojeździj choć wokół sklepu, a najlepiej wypożycz.

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, Bonnum napisał(a):

koniecznie miękkie biegi, bo to mus przy przyczepce

Potwierdzam. Ostatnio zaczęliśmy jeździć z dzieckiem w przyczepce i jestem zaskoczony, jak bardzo duży opór taka przyczepka stawia. Normalnie po mieście jeździłem na średnim blacie z przodu (mam 3x) i operowałem tylko tylną przerzutką, obecnie z podłączoną przyczepką jeżdżę na małym blacie z przodu. Prędkości przelotowe to myślę jakieś 12-15km/h.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...