Skocz do zawartości

Rower -geometria


Rekomendowane odpowiedzi

a teraz będzie głupie pytanie, szukam... koszyka na bidon. Ale generalnie ja nie używam bidonu, ot podczas podrózy jadę np do żabki/biedronki i kupuję napój isotoniczny 750ml i taki chcę włożyć do bidonu. Czy te mają lepsze trzymanie?

https://allegro.pl/oferta/koszyk-na-bidon-boczny-race-one-kela-15345327712

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/akcesoria-do-rowerów/rowerowe-bidony-i-koszyki-na-bidon/rowerowe-koszyki-na-bidon/koszyk-na-bidon-z-materiałów-z-recyklingu-bontrager-elite/p/35884/?colorCode=orange

chodzi o to, aby nie wypadł, tak jak to lubią robić po najechaniu na korzeń takie, gdzie może się butelka na bok rpzechylić i wypaść

https://allegro.pl/oferta/koszyk-na-bidon-kross-claw-ii-czarno-niebieski-15186333809?context=c1b2f3c4137cb54160c515a5668989c6a60e9a5891595ad38e78970ea8c07a28caedb434d766515a48c002c30adeb4d767ce257a8546b7085a9bd9ffc5404ba2a3737258693a639e38aaa8a3e00c835229cd5b376e028a793d9926ac79e48f9cdf67d788b3c1f76187900caff7839271b81779aabac3e0bba1eaa33e553ab57ba50eba0767c70c2d61d318efa68b20a0&fromVariant=14691087224

 

Uprzedzam ewentualne odpowiedzi: topeak regulowany odpada bo...jest brzydi

 

Odnośnik do komentarza

Który topeak, bo są 3. Modula Cage, ten z wyglądu tandetny (z kolorowymi podróbkami we wszystkich kolorach u majfrendów) - za to całkiem wytrzymały. Modula Cage II, która już jest ciut schludniejsza, ale nie ma tak prostego mechanizmu. I całkiem minimalistyczny i schludny z wyglądu Modula Cage XL (tylko z ceną od czapy). U majfrendów też znajdziesz sporo bardziej i mniej dziwnych uchwytów z różnymi paskami, opaskami czy rzepami do przytrzymania butelki.

A niezależnie od koszyka, jak ci nie trzyma butelki, to zawsze możesz na ramie mieć pętlę z trytki, którą nasuwasz na szyjkę butelki, tak by łapała za zwężenie butelki pod korkiem.

Odnośnik do komentarza

rozważam wymianę tarczy z 32t na 34t i przejście na wyższy model korby, proszę o informację, czy wybrana opcja będzie kompatybilna oraz co zyskam (poza dwoma ząbkami i niższą wagą) przejście na slx

https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-slx-fc-m7100-1-pd20155/?v_Id=188007

mechanizm 12 rzędowy, 34T, długość ramienia 175

https://www.centrumrowerowe.pl/suport-rowerowy-shimano-slx-xt-bb-mt800-pd8071/?v_Id=187980

szer muffy 89,5-92

typ press fit

ii dobrze rozumiem, że potrzebuję jeszcze jakiś adapter TL-FC25? Jeśli zlecę wymianę w serwisie, to chyba nie będę go musiał kupować? Nie wiem, czemu jest to aż tak bardzo podkreślane, przy innych częściach nigdzie nie podaje sie, jakie klucze, adaptery będą potrzebne

 

W treku, który kupuję jest

Shimano MT611, stalowa zębatka 32T, pająk aluminiowy, linia łańcucha 52 mm, 175 mm długości

Odnośnik do komentarza

W przypadku korby oszczędzisz ok. 150 gramów wagi.
W przypadku suportu dostaniesz lepszej jakości łożyska.
Jak nie jesteś zbyt wysokiego wzrostu sugeruję korbę 170 mm. Mniej obciąża kolana.
A czy jest potrzebny adapter nie wiem, bo w korbach raczej nie grzebię.
Nasz kolega mechanik będzie wiedział. @mike21

Odnośnik do komentarza

tl-fc25 to jest adapter do klucza tl-fc33 żeby się nim dało kręcić mniejszymi zewnętrznie miskami suportów bb-mt800/801 i bb-r60. Shimano ma 3 różne średnice misek zewnętrznych wymagające różnych kluczy.

U ciebie jednak wsppomniałeś coś o PressFicie - tutaj żaden adapter (a nawet klucz suportu) nie potrzbny a suport potrzbujesz bb-mt800-pa.

Przy okazji - do korby fc-mt611 możesz zakładać zębatki z fc-m6/7/8000. Jeśli korba sprawna to po co chcesz ją zmieniać? To samo dot. suportu -zużyj ten obecny zanim sięgniesz po nowy.

Odnośnik do komentarza
W dniu 29.04.2024 o 08:48, jajacek napisał(a):

@Oskarr Zapraszam na stronę 1 tego wątku gdzie autor pisze tak:

"...do tej pory jeździłem rowerem merida big nine 300. Ponieważ był dla mnie idealny (geometria, wygoda), chciałbym zadać konkretne pytanie o kilka modeli...

... Absolutnie nie interesują mnie odpowiedzi dot komponentów, moje pytanie dotyczy TYLKO geometrii i komfortu jazdy"

A Ty mu proponujesz rower wyścigowy producenta znanego z gorszej jakości, mający niższy stack i dłuższy reach na karbonowych, sztywnych kołach...

Ja również podobnie jak autor chciałem mieć rower, który jest stosunkowo komfortowy. Ale też stosunkowo lekki i szybki. Najlepszym wyborem byłaby rama Specialized Chisel z Foxem lub SIDem bo dopiero te amory dają komfort, na dobrych, stosunkowo szerokich oponach, na niskim ciśnieniu. Tylko że taki się nie sprzedaje. Taki rower z grubsza mam tyle że na karbonowej ramie. Jest ona oczywiście sztywniejsza niż Chisel na którym jeździłem. W połączeniu z dobrym amorem, kołami aluminiowymi i dobrymi szerokimi oponami i sztycy zmiękczającej ogon mimo moich 50+ lat i kręgosłupa z problemami jeździ mi się stosunkowo komfortowo. Kół karbonowych nie chcę bo się nie ścigam, nie potrzebuję dodatkowej sztywności i problemów z takim kołami, które mogą nie wytrzymać przypadkowego spotkania z wystającym pieńkiem drzewa. Koła Newmen Evolution SL X.A.25 w Cube mają taką podobną a czasem niższą wagę jak średniej klasy koła karbonowe. Dadzą one użytkownikowi bezproblemową eksploatację. A w testach zderzeniowych, które kiedyś publikowałem wypadły na pierwszym miejscu jeśli chodzi o wytrzymałość bijąc DT Swiss. Można też bez problemu dokupić do nich obręcze jakby jednak takową załatwił. Kupując Cube będzie miał rekreacyjną, wygodną geo, bardzo lekki rower ważący 10 kg, bardzo dobry, komfortowy i bezproblemowy amortyzator, świetne koła, świetne hamulce i stosunkowo dobry napęd. Koła Reynolds swoją drogą ważą 1665 gramów a Newmeny 1485 gramów. Wsiądzie, pojeździ i oceni czy cokolwiek jest do zmiany. Jak będzie jeździł rekreacyjnie, to zapewne nic. Jak mu hamowanie nie będzie odpowiadać to kupi lepsze tarcze. Komplet tarcz SM-RT66 to 100-160 zł w zależności od źródła. Sam na takich teraz jeżdżę. Nie ma potrzeby kupować lepszych. Tym bardziej że tarcze IceTech potrafią się rozwarstwiać.

Jacek, jeszcze chwile temu pisałeś jaki to Chisel nie jest wyścigowy. Ten Cube to tak samo nietrafiona diagnoza, nawet jeśli sie przejechałeś 50km po lesie pod Warszawą to nie czyni nagle to jakkolwiek komfortowym rowerem. Moze nie miałeś przypadkiem rebounda skręconego na maxa i takie wrażenia odniosłeś

Cube słynie z mega sztywnych rowerów, karbonowe szosy są tak sztywne jak tylko się da. Karbonowe XC są na bank takie same. 

...wklepałem w google test w bikeradar i dokładnie tak jest. "uncompromising ride feel" i opis jak to rower jest tak sztywny że traci trakcje w terenie od drgań. Z ramą która przyjmie max 2.25. Zabytek do ścigania się po autostradowych podjazdach na trasach xc sprzed lat.

https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/mountain-bikes/cube-reaction-c62-sl-review

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Veriv napisał(a):

Jacek, jeszcze chwile temu pisałeś jaki to Chisel nie jest wyścigowy. Ten Cube to tak samo nietrafiona diagnoza, nawet jeśli sie przejechałeś 50km po lesie pod Warszawą to nie czyni nagle to jakkolwiek komfortowym rowerem. Moze nie miałeś przypadkiem rebounda skręconego na maxa i takie wrażenia odniosłeś

Cube słynie z mega sztywnych rowerów, karbonowe szosy są tak sztywne jak tylko się da. Karbonowe XC są na bank takie same. 

...wklepałem w google test w bikeradar i dokładnie tak jest. "uncompromising ride feel" i opis jak to rower jest tak sztywny że traci trakcje w terenie od drgań. Z ramą która przyjmie max 2.25. Zabytek do ścigania się po autostradowych podjazdach na trasach xc sprzed lat.

https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/mountain-bikes/cube-reaction-c62-sl-review

Bo Chisel z mojego punktu widzenia jest kompletnie niewyścigowy. Był to chyba najbardziej komfortowy rower MTB na którym jeździłem. Rozmawiałem dopiero co z kolegą, który go ode mnie kupił i chodzi mi po głowie żeby ponownie zakupić tę ramę z 2018 roku i zmontować sobie takiego komfortowego hardtaila dla odmiany na SIDzie.

Każdy oczywiście ma inny poziom komfortu. Na komfort wpływają różne czynniki. W przypadku hardtaila dla osób jeżdżących w stylu rekreacja plus powiedziałbym że kluczowe są geometria, materiał ramy, rodzaj amortyzatora, rodzaj kół, szerokość opon i ciśnienie w nich.

Ponieważ nie jest mi wiadomo o żadnych karbonowych hardtailach produkowanych w kierunku komfortu, to zakładam, że prawie wszystkie mają zbliżoną sztywność. Niektóre mają sztywniejszy ogon co wynika z grubszej podsiodłówki. Było to dla mnie ewidentnie odczuwalne w przypadku Scott Scale.

Autor wątku kupił Treka Procaliber, który ma technologię zmiękczająca ogon, IsoSpeed.

Mam 8 kg nadwagi, ponad 50 lat na karku i kręgosłup mający liczne zwyrodnienia. Mimo tego jechało mi się na tym Cube stosunkowo komfortowo, porównując do mojego Speca Epic i Scotta Scale, który w tym samym czasie testowałem.

Czy maksymalna szerokość opon 2,25 cala jest problemem? Z przodu ograniczeniem jest szerokość goleni amortyzatora. Więc przodu to nie dotyczy. Z tyłu byłaby problemem gdyby ten rower miał się pojawiać na cięższych szlakach górskich. Ale to że rzekomo 2,25 to maks nie jest moim zdaniem prawdą. Przed chwilą odwróciłem do góry nogami Cube Reaction 2017, który nadal stoi u mnie w domu. Szerokość między widełkami wynosi 75 mm. Więc opona 2,35 a nawet szersza wejdzie bez żadnego problemu. Nie wiem czy tak samo jest w nowszej wersji tej ramy. Do jazdy po płaskopolsce nie wiem czy nawet 2,3 lub 2,35 nie jest przesadą. Mam teraz opony 2,3 w swoim Epicu i zastanawiam się nad zmianą ich na trochę weższe i trochę lżejsze. Być może potestuję Race King Protection, kóre występują w rozmiarze 2,20 z tyłu i Schwalbe Rocket Ron Evolution 2,25 z przodu.

Jeszcze parę lat temu Spec sprzedawał rowery XC  w konfiguracji 2,1 cala z tyłu 2,3 z przodu. I wiele osób nadal tak jeździ.

Natomiast co do rowerów typu trail na które namawiasz. To są takie rowery niby do wszystkiego a w sumie chyba do niczego. Mam trochę kolegów jeżdżących po górach. Niektórzy z nich mieli takie rowery. Już nie mają. Mój kolega mechanik, który ma bardzo dużo doświadczenia i latami jeździł na weekendy do Bielska czy do Czech miał dwa rowery. Jeden to był full enduro Gianta a drugi Dartmoor hardtail trailowy. Złożył go na Foxie 34 i Shimano XTR więc osprzęt super. W sumie wyszło że w góry się on nie nadaje bo w góry i tak trzeba fulla. Jak pożyczył od mnie Chisela żeby pojeździć po KPN i Trójmiejskim Parku Krajobrazowym, to natychmiast tego Dartmoora sprzedał bo stwierdził że klasyczny hardtail XC jest w płaskopolsce znacząco lepszy i znacząco bardziej efektywny. Obecnie pracuje w Giant Polska i ma Gianta XTC SLR ale skonfigurowanego po swojemu. Gianta enduro też sprzedał bo stwierdził, że takie ciężkie rowery chyba też już nie mają sensu. Jeśli góry to full downcountry albo elektryk. On jeździ teraz na elektryku. Pozostali koledzy co jeżdzili na enduro mają Treka Top Fuel, Epica Evo, Canyona Lux, Scotta Spark. Jedn został na Canyon Spectral. Nikt z nich nie został przy hardtailu trailowym o ile dobrze kojarzę.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...