Skocz do zawartości

Pomoc w decyzji, cross czy gravel do 10k PLN


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Rozglądam się za rowerem, którego głównym założeniem będzie jazda po mieście, ale chciałbym żeby też w miarę komfortowo dało się poruszać po leśnych ścieżkach. Jestem całkowicie zielony w temacie rowerowym dlatego byłoby super jeżeli ktoś by doradził czy lepiej cross czy gravel i podał jakieś typy do 10k Pln. 

Odnośnik do komentarza

MTB. Miałem kilka crossów, wszystkich się pozbyłem. Mam 2 szosy, gravela i MTB. Na gravelu jeżdżę 1-3 razy w roku. Na MTB i po lesie i po mieście. Płaska kierownica i bardziej wyprostowana pozycja daje dużo lepszą kontrolę nad rowerem i w mieście i w lesie. 

To jest świetny rower za świetną cenę:
https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-c-62-race-flashgrey-n-red

Odnośnik do komentarza

A jak z twoim rozciągnięciem?
Zrób skłon z prostymi nogami i powiedz dokąd sięgasz?
Pytam bo gravel ma bardziej pochyloną pozycję, będzie dużo szybszy na asfalcie i ścieżkach rowerowych, ale wymagania dla kierowcy też są wyższe i wymaga rozciągniętego kręgosłupa. Gravel nie jest dobry do lasu z piaskiem czy korzeniami.
MTB dobry do lasu, ale na drogach utwardzonych jest wolny.
Komfortu na leśnych ścieżkach na gravelu nie będzie. Da się po nich jeździć i to szybko, ale nie jest to przyjemne.


Odnośnik do komentarza

Wszystko się zgadza ale diabeł tkwi w szczegółach. Pytanie o ile gravel będzie szybszy a MTB wolniejszy? Na mojej trasie testowej 60 km o różnych rodzajach nawierzchni jest to różnica rzędu 2 km/h. Jak ktoś się nie ściga, pomijalna moim zdaniem.
Z całą resztą się zgadzam przy czym MTB w mieście sprawuje się znakomicie ale rzeczywiście nie jest demonem prędkości. Zwykle ma dużo lepsze hamulce, ma się dużo lepszy przegląd sytuacji, widzi się więcej wokół, żadne krawężniki czy schody nie straszne bo amortyzator tłumiący wszelkie dziury czy schody.

Odnośnik do komentarza

Jest sporo przyzwoitych rowerów w tej cenie.
Radon Jelaous 8.0 Al
Rockrider XC 100
Rockrider Race 740
Merida Big Nine Pro
Kellys Gate 30/50/70/90

W rejonie 9-10k są wyścigowe Rockrider XC 900 i Cube Reaction C:62 Race. Szczególnie ten ostatni jest w super konfiguracji tylko trzeba go znaleźć w niemieckich sklepach:
https://geizhals.de/cube-reaction-c-62-race-modell-2022-v92010.html

To może być jak na początek trochę jak strzelanie do muchy z armaty ale nikt Ci pieniędzy w kieszeni nie będzie liczył jak masz chęć na taki rower. Z drugiej strony jak przez lata nie jeździłem na MTB i dopiero bardzo dobre rowery spowodowały że się wciągnąłem. Ale te rowery z początku listy też będą dobre do tego zastosowania.

Odnośnik do komentarza

Może zróbmy jakąś ustawkę ludzi z forum. Podjedziecie na gravelach a ja na moim MTB, z chęcią obalę mit o wolnym i zamulającym rowerze górskim ? 

Przy wybieraniu czegoś pod jazdy rekreacyjne XC 120, ewentualnie Indiana X8, 
Radon Jealous 8.0 z bike discount jest też bardzo dobrze wyceniony. Indiana to okolice 4-4500, Radon 5000, XC 120 okolice 6k. Jeśli chcesz czegoś o trochę bardziej sportowym zacięciu to karbon w stylu race 740 albo XC 900 - to już będą jednak trochę mniej wygodne rowery. Za okolice 4k możesz kupić też expl 540 lub XC 100 - są to podstawowe rowery MTB na 29" z powietrznymi amortyzatorami i sztywnymi osiami (XC 100 jest lepszy). 

Odnośnik do komentarza

Bardzo Wam dziękuję za odpowiedzi wszystkie ! Wychodzę z założenia, że jak coś kupować to już porządnego. Spojrzałem na osprzęt cały, poczytałem po necie trochę i zamówiony został Cube reaction c:62 race ( ostatnia sztuka jaką mieli na stanie ). Byłbym wdzięczny za jakies porady, jakie akcesoria warto dołożyć do roweru :).

 

Odnośnik do komentarza

No to gratulacje bo kupiłeś super rower!
A z którego sklepu kupiłeś i za ile?

Co dołożyć?
1. Zapasowy hak przerzutki. Jest tak skonstruowany żeby pękł pod dużym naprężeniem żeby ochronić przednią przerzutkę. Dużo nie kosztuje a kilka przy mnie już pękło w trasie. Nie jest uniwersalny i na każdym rogu się go nie kupi. Kosztuje zwykle ok. 60-80 zł
2. Multitool ze skuwaczem. Skuwacz przyda się raz na ruski rok ale zgodnie z prawem Murphiego bywa potrzebny kiedy się go nie ma
3. Zapasowa spinka Shimano do łańcucha pod 12 rzędów
4. Pompka ale pod MTB a nie byle jaka bo opony MTB mają inne zapotrzebowanie niż szosowe i pompka musi pompować większą objętość
5. Łyżki do opon, zapasowa dętki, łatki i klej do łatek
6. Torba podsiodłowa w której będziesz to wozić
7. Ewentualnie podstawowa apteczka jak długie wyprawy poza cywilizacją latem

8. Koszyczki na bidony
9. Bidony i termosy
10. Błotniki ale nie mogą być pełne bo takie stanowią niebezpieczeństwo połamania szprych i poważnej gleby
11. Oświetlenie

Jeśli podstawowy serwis w domu to:
12. Pompka stacjonarna
13. Klucz dynamometryczny z wymiennymi z bitami
14. Jeśli będziesz samodzielnie chciał się bawić ciśnieniem w amorze to pompka do amora.

Preferencji na temat tego jakie to konkretnie mają być akcesoria jest wiele. W wolnej chwili napiszę co sam używam.

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, jajacek napisał(a):

Pytanie o ile gravel będzie szybszy a MTB wolniejszy?

Znowu ten sam temat widzę ? tak jak pisalem niedawno w innym wątku, z rozmaitych testów wynika, że różnice w prędkościach rowerów wcale nie są tak znaczące, jak mogłoby się wydawać. Gravel jest o 4-5% wolniejszy od szosy endurance, a mtb jest wolniejsze o 5% od gravela. Przy rekreacyjnej jeździe nie są to porażające różnice i lepiej wybrać rower pod kątem terenu, w jakim się używa, który typ się bardziej podoba oraz długosci wycieczek i ergonomii (szeroka prosta kiera < baranek; pochylenie sylwetki).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...