Skocz do zawartości

Pomoc w decyzji, cross czy gravel do 10k PLN


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Rozglądam się za rowerem, którego głównym założeniem będzie jazda po mieście, ale chciałbym żeby też w miarę komfortowo dało się poruszać po leśnych ścieżkach. Jestem całkowicie zielony w temacie rowerowym dlatego byłoby super jeżeli ktoś by doradził czy lepiej cross czy gravel i podał jakieś typy do 10k Pln. 

Odnośnik do komentarza

MTB. Miałem kilka crossów, wszystkich się pozbyłem. Mam 2 szosy, gravela i MTB. Na gravelu jeżdżę 1-3 razy w roku. Na MTB i po lesie i po mieście. Płaska kierownica i bardziej wyprostowana pozycja daje dużo lepszą kontrolę nad rowerem i w mieście i w lesie. 

To jest świetny rower za świetną cenę:
https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-c-62-race-flashgrey-n-red

Odnośnik do komentarza

A jak z twoim rozciągnięciem?
Zrób skłon z prostymi nogami i powiedz dokąd sięgasz?
Pytam bo gravel ma bardziej pochyloną pozycję, będzie dużo szybszy na asfalcie i ścieżkach rowerowych, ale wymagania dla kierowcy też są wyższe i wymaga rozciągniętego kręgosłupa. Gravel nie jest dobry do lasu z piaskiem czy korzeniami.
MTB dobry do lasu, ale na drogach utwardzonych jest wolny.
Komfortu na leśnych ścieżkach na gravelu nie będzie. Da się po nich jeździć i to szybko, ale nie jest to przyjemne.


Odnośnik do komentarza

Wszystko się zgadza ale diabeł tkwi w szczegółach. Pytanie o ile gravel będzie szybszy a MTB wolniejszy? Na mojej trasie testowej 60 km o różnych rodzajach nawierzchni jest to różnica rzędu 2 km/h. Jak ktoś się nie ściga, pomijalna moim zdaniem.
Z całą resztą się zgadzam przy czym MTB w mieście sprawuje się znakomicie ale rzeczywiście nie jest demonem prędkości. Zwykle ma dużo lepsze hamulce, ma się dużo lepszy przegląd sytuacji, widzi się więcej wokół, żadne krawężniki czy schody nie straszne bo amortyzator tłumiący wszelkie dziury czy schody.

Odnośnik do komentarza

Jest sporo przyzwoitych rowerów w tej cenie.
Radon Jelaous 8.0 Al