Skocz do zawartości

[20 000] Szosa Endurance, elektroniczne przerzutki


Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, jajacek napisał(a):

Nie wiem czy wiesz jak to funkcjonuje w Treku ale tam nie ma normalnej sztycy podsiodłowej tylko jest maszt nasadzany na wystający kikut sztycy, który jest zespolony z ramą. W związku z tym musi on wymienić ten maszt na dłuższy. Jest to IMO chore rozwiązanie ale takie sobie wymyślili. 

?   lol

Odnośnik do komentarza
56 minut temu, ram napisał(a):

Niepokoją mnid Twojd nogi ?Przymierzałeś w realu rower? Jesteś pewny, że to Twój rozmiar skoro chcesz majstrować z obcięciem sztycy ?

Nie przymierzałem, ale wiem dokładnie jaką wysokość siodełka potrzebuję i tutaj chodzi właśnie o przedłużenie sztycy, nie skrócenie. W standardowej brakuje mi 2cm, dlatego wziąłem dłuższą i z offsetem 5mm zamiast 20mm. Byłem na miejscu oglądnąć rower i mierzyłem sztycę, także tutaj wszystko ok.

Nawet jakby inny rower był dostępny, to i tak pewnie bym się zdecydował na Treka. Po dokładnym sprawdzeniu wymiarów, ma on geometrię która pozwala mi na dostosowanie roweru tak jak mi odpowiada. Chodzi o zasięg do kierownicy i obniżenie kierownicy względem siodełka. Mam najszersze możliwości konfiguracyjne.

Odnośnik do komentarza
30 minut temu, jajacek napisał(a):

Chłop ma wzrost idealnie pod 54 ale ma bardzo długie nogi. Nie wiem czy wiesz jak to funkcjonuje w Treku ale tam nie ma normalnej sztycy podsiodłowej tylko jest maszt nasadzany na wystający kikut sztycy, który jest zespolony z ramą. W związku z tym musi on wymienić ten maszt na dłuższy. Jest to IMO chore rozwiązanie ale takie sobie wymyślili. 

Według tabel Treka idealny rozmiar dla mnie to 56, ale tam będę za bardzo rociągnięty, stąd rozmiar mniejszy.

W Domane SL6 Gen 4 nie ma już rozwiązania z masztem, jest zwykła sztyca w kształcie litery D i reguluję się normalnie. Nie ma już możliwości regulacji IsoSpeeda. Pod klapką która służyła do tej regulacji jest teraz regulacja wysokości sztycy.

 

155878821_Screenshot2023-01-09142945.png.888650bd055c7e3f961a973b64fb819a.png

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, mataman napisał(a):

Oczywiście, że by kupił, ale nie z takim terminem jaki sobie założył.


Średnia cena szosy na 105 Di2 to ok 17tys.

Bardzo chętnie zobaczę rower na Di2 dostępny teraz albo w najbliższej przyszłości w tej cenie. TO że ceny katalogowe takie ktoś podaje jak Giant Defy, nie oznacza, że te rowery będą gdziekolwiek. Wolę poświęcić ten czas na pracę zarobkową, lub po prostu iść jeździć, i mieć rower już, niż czekać miesiącami i tracić czas na poszukiwania w niepewności czy się coś pojawi czy nie. Czas to też pieniądz.

Plus w Treku mam w miarę dobrą obsługę po sprzedażową, dożywotnią gwarancję na ramę, tubeless opony i IsoSpeeda który jest miłym dodatkiem, będzie trochę bardziej komfortowo.

Udało się wyrwać go w cenie 22.8k z dodatkową sztycą. Wersja czarna

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, marcinss napisał(a):

Bardzo chętnie zobaczę rower na Di2 dostępny teraz albo w najbliższej przyszłości w tej cenie. TO że ceny katalogowe takie ktoś podaje jak Giant Defy, nie oznacza, że te rowery będą gdziekolwiek. Wolę poświęcić ten czas na pracę zarobkową, lub po prostu iść jeździć, i mieć rower już, niż czekać miesiącami i tracić czas na poszukiwania w niepewności czy się coś pojawi czy nie. Czas to też pieniądz.

Plus w Treku mam w miarę dobrą obsługę po sprzedażową, dożywotnią gwarancję na ramę, tubeless opony i IsoSpeeda który jest miłym dodatkiem, będzie trochę bardziej komfortowo.

Udało się wyrwać go w cenie 22.8k z dodatkową sztycą. Wersja czarna

No to super podejście. Za 2 miechy będzie inna (droższa) rzeczywistość. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, marcinss napisał(a):

Bardzo chętnie zobaczę rower na Di2 dostępny teraz albo w najbliższej przyszłości w tej cenie. TO że ceny katalogowe takie ktoś podaje jak Giant Defy, nie oznacza, że te rowery będą gdziekolwiek. Wolę poświęcić ten czas na pracę zarobkową, lub po prostu iść jeździć, i mieć rower już, niż czekać miesiącami i tracić czas na poszukiwania w niepewności czy się coś pojawi czy nie. Czas to też pieniądz.

Plus w Treku mam w miarę dobrą obsługę po sprzedażową, dożywotnią gwarancję na ramę, tubeless opony i IsoSpeeda który jest miłym dodatkiem, będzie trochę bardziej komfortowo.

Udało się wyrwać go w cenie 22.8k z dodatkową sztycą. Wersja czarna

Fakt że gwarancja Treka była zawsze świetna a Giant był znany ze spychologii gwarancyjnej. Co do Defy to ostatni model bardzo mi się podoba.
IsoSpeed coś tam daje ale jednak bym go nie przeceniał. Jak dla mnie w rowerze typu endurance kluczowe jest zmiękczenie przodu tak żeby nasz kręgosłup piersiowy jak najmniej obrywał. Mimo ponad 5 dych na karku, nie mam żadnego problemu ze sztywnością tyłu ani w karbonowym, wyścigowym MTB ani w karbonowej szosie typu race. Natomiast walenie ultra sztywnym widelcem po dziurach bez amortyzacji w szosie race zaczynam mocno odczuwać po 80-100 km. Dlatego takim rowerem jeżdżę tylko po niemal idealnych asfaltach. Z kolei moja szosa endurance tłumi te drgania znakomicie.

Odnośnik do komentarza

Gratulacje!
Co do błotników to jakoś mi te Raceblade nie spasowały i się pozbyłem. Zakładam Zefala Swan. Takie jak Bluemels miałem w trekkingu, niestety nie przeżyły złego traktowania roweru i trzymania go na balkonie. Do szosy bardzo fajne błotniczki mój kumpel kupił z UK:
https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/crud-road-racer-mk3-błotnik/137826822/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=11878831&country=pl&gclid=EAIaIQobChMIjJXg0IbI_AIVJQWiAx2OugNHEAQYAiABEgImkvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Odnośnik do komentarza
  • 4 miesiące temu...

Może dokleję się do tego tematu bo mam podobny budżet i też szukam szosy endurance (mile widziane elektroniczne przerzutki, ale przeżyję też bez)

Co myślicie o nowym Pinarello?

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-pinarello-x1-105-2023

Rama karbonowa, mechaniczna 105. Można dostać coś lepszego za tę kasę w tym segmencie (do 20k)? Z różnych wątków na forum rozumiem, że dla szosy endurance polecane są standardowo Trek Domane i Spec Roubaix. Czy są jakieś rzeczy, które przemawiają przeciwko zakupowi tego Pinarello względem Treka / Speca?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...