Skocz do zawartości

marcinss

Użytkownicy
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia marcinss

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Karbon, a potrzebne jest aluminium z racji niespecjalnie uważnego traktowania roweru przez użyszkodniczkę. Używki nie wchodzą w grę.
  2. Cześć ponownie, Po moim rowerze przyszła pora na wymianę drugiego. Szukam maksymalnie małej szosy endurance bądź gravela, preferowane to pierwsze. Wzrost użytkowniczki to 155 cm i przekrok 73 cm. Aluminium, osprzęt minimum Tiagra, hamulce hydrauliczne z uwagi na drobne ręce i lepsze działanie niż mechaniczne. Jest w ogóle cokolwiek dostępnego na polskim rynku w tym rozmiarze? Jedyne co mi się udało znaleźć dostępne na tą chwilę to Trek Domane AL 4 Disc. Ma ten dodatkowy plus, że zastosowane są klamkomanetki ST-4725 przystosowane do mniejszych dłoni. Jeśli nic się nie znajdzie, to ostatecznie rozważam jeszcze customowa stalową ramę. Karambę mam niedaleko.
  3. Błotniki to SKS Raceblade Pro. Maksymalna szerokość opony to 25mm, ale w poprzednim na 28mm sobie świetnie dawały radę, tutaj jest 32 i już muszą być odsunięte sporo od opony, żeby ten plastik, który trzyma błotnik nie wadził. Muszę dokupić wersję XL która ma tolerancję do 32.
  4. Dzięki wszystkim za pomo c, Domane przyszło i pierwsza jazda zaliczona.
  5. Bardzo chętnie zobaczę rower na Di2 dostępny teraz albo w najbliższej przyszłości w tej cenie. TO że ceny katalogowe takie ktoś podaje jak Giant Defy, nie oznacza, że te rowery będą gdziekolwiek. Wolę poświęcić ten czas na pracę zarobkową, lub po prostu iść jeździć, i mieć rower już, niż czekać miesiącami i tracić czas na poszukiwania w niepewności czy się coś pojawi czy nie. Czas to też pieniądz. Plus w Treku mam w miarę dobrą obsługę po sprzedażową, dożywotnią gwarancję na ramę, tubeless opony i IsoSpeeda który jest miłym dodatkiem, będzie trochę bardziej komfortowo. Udało się wyrwać go w cenie 22.8k z dodatkową sztycą. Wersja czarna
  6. Według tabel Treka idealny rozmiar dla mnie to 56, ale tam będę za bardzo rociągnięty, stąd rozmiar mniejszy. W Domane SL6 Gen 4 nie ma już rozwiązania z masztem, jest zwykła sztyca w kształcie litery D i reguluję się normalnie. Nie ma już możliwości regulacji IsoSpeeda. Pod klapką która służyła do tej regulacji jest teraz regulacja wysokości sztycy.
  7. Nie przymierzałem, ale wiem dokładnie jaką wysokość siodełka potrzebuję i tutaj chodzi właśnie o przedłużenie sztycy, nie skrócenie. W standardowej brakuje mi 2cm, dlatego wziąłem dłuższą i z offsetem 5mm zamiast 20mm. Byłem na miejscu oglądnąć rower i mierzyłem sztycę, także tutaj wszystko ok. Nawet jakby inny rower był dostępny, to i tak pewnie bym się zdecydował na Treka. Po dokładnym sprawdzeniu wymiarów, ma on geometrię która pozwala mi na dostosowanie roweru tak jak mi odpowiada. Chodzi o zasięg do kierownicy i obniżenie kierownicy względem siodełka. Mam najszersze możliwości konfiguracyjne.
  8. Lubi, nie lubi. Nie przeczę, że jest to tani rower albo jakaś super okazja, ale jedyny rozsądny z OBECNIE dostępnych. Jak pisałem, chcę się wyrobić z kupnem w pierwszych dwóch tygodniach stycznia, a nic innego jakoś dostępnego nie ma.
  9. Koniec końców, okazało się że Trek Domane w rozmiarze 54 na 105 Di2 w wersji 2023 się pokazał dostępny i chyba się zdecyduję. Wyjdzie drożej niż 20k, bo jeszcze muszę dokupić dłuższą sztycę, ta fabryczna jest za krótka na moje długie nogi.
  10. @BrudnyHenryk Najnowsza wersja Di2 czy to Ultegra czy 105 nie ma już bezprzewodowej komunikacji między klamkami a przerzutkami? Później tylko przerzutki są spięte między sobą i baterią w rurze podsiodłowej przewodem?
  11. Nie wiadomo co autorzy mieli na myśli, ale Endurance to nie jest. Cube Agree już w rozmiarze 53 ma stack 543 i reach 382, gdzie Giant Defy w rozmiarze M(54.5) ma stack 567 i reach 377. Różnica jest dość spora. Znam tą stronę, osobiście korzystam z tego Caynon CF SL 8. Strony gdzie dostajesz geometrię samej ramy są mylące. Nie uwzględniają długości i kąta mostka, ilości podkładek pod mostkiem i reachu kierownicy. Można się nieźle zdziwić wsiadając później na rower. Np. Trek Domane SL 6 w rozmiarze 56, który teoretycznie ma korzystniejszy stack/reach ramy, ma z kolei kierownicę z bardzo dużym reachem - 93 mm bodaj i to wydłuża pozycję o kolejne 2cm w stosunku do Canyona. Chyba zdecyduję się na Gianta Defy w takim razie, prezentuje się z tego wszystkiego najlepiej.
  12. Mi nawet nie chodzi o komfort jazdy, bo to nie jest aż tak istotne. Ważniejsza jest geometria. Szosy endurance mają większy stack i krótszy reach. Ustawiam siodełko wysoko z uwagi na długie nogi. Powoduje to, że kierownica się bardzo odsuwa przy takim ustawieniu, jestem albo mocno pochylony albo rozciągnięty. @jajacek Cube Agree jest za bardzo agresywny, nie miałeś na myśli Cube Attain?
  13. Wiem już jak działa elektroniczna zmiana biegów, dla mnie to jest znaczna wygoda. Jazda półsynchroniczna, gdzie nie trzeba żonglować blatami na korbie, tylko zmieniam góra-dól to coś czego oczekuję. Pomiar to nie jest jakiś wielki problem, czy to Sram czy Shimano coś się dokupi. Chyba bym się skłaniał w stronę Defy Advanced Pro 2 na Sram albo zapoluję na Defy Advanced 1 na 105 Di2. Niby nie ma karbonowych kół, ale te można zawsze dołożyć. W Canyon'ie mam obawy o ten zintegrowany kokpit. Przy moich niestandardowych proporcjach możliwe, że będzie potrzebna zmiana w długości/kącie mostka a to wymaga już zakupu całego kokpitu zamiast samego mostka. @mataman Scott też fajny, ale nigdzie nie jest jeszcze dostępny. Z wielu powodów chciałbym sfinalizować zakup w pierwszych dwóch tygodniach stycznia.
  14. Cześć, Szukam jakiejś karbonowej szosy z elektronicznymi przerzutkami. Preferuję Di2 bo mam już pomiar mocy na ramieniu korby, który mógłbym przełożyć. W przypadku Sram, cena odpowiednio mniejsza żeby kupić pomiar w ramieniu/korbie Rival. Szosa Endurance z uwagi na nietypowe proporcje, długie nogi i krótki tors - 176cm wzrostu i 87 przekrok. Potrzebuję czegoś co nie spowoduje, że będę mocno wyciągnięty. W oko wpadły mi poniższe, obydwa dostępne Canyon Endurance CF SL 8 Di2 - 19500 Giant Defy Advanced Pro 2 AX - 19 000 + 1400 korba z pomiarem Orbea Orca M30i - 17 600 + wymiana korby 600zł Który bardziej opłacalny? Niby Ultegra Di2 w Canyonie, ale w Giancie dożywotnia gwarancja na ramę. Może jakieś inne propozycje?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...