Skocz do zawartości

Wszechstronny MTB HT w cenie do ok. 10 k


Rekomendowane odpowiedzi

@jajacek dzięki za odpowiedź. Rozkminiam jeszcze Rockrider XC100/XC500 vs Team Marin 2 pod kątem geometrii, wygody pokonywania dłuższych dystansów - tak jak wspominałem głównie planuję jakieś tygodniowe wypady lub gravelowe ultra (np. Wisła1200). Jak wrzuciłem do porównywarki to to co mi się od razu rzuca w oczy to inny kąt głowki ramy, reszta parametrów w miarę chyba podobna? I tutaj jest właśnie moje pytanie, który z nich powinien być teoretycznie wygodniejszy? 

Wagowo wychodzi mniej więcej podobnie. Kasowo już niekoniecznie, ale powiedzmy, że jestem w stanie dopłacić to TM2, jeśli okazałby się rowerem wygodniejszym.

image.thumb.png.d2affb670d9ac179b822469fd599c67f.png

Odnośnik do komentarza

Strzelam, że nie poczujesz różnicy w geometri. Jeden i drugi małym kosztem możesz przystosować do identycznych wymiarów. Do zjazdów lepszy trek ze względu na 67° a do płaskiego i podjazdów XC 100/120/500. Ja mam w jednym rowerze 68° do ścigania i 70 w fullu do zabawy i szczerze nie czuję aby ten z 70° gorzej zjeżdżał. 

Odnośnik do komentarza

Musisz się przyrównać do rowerów typu gravel lub endurance. Pozostanę przy Specach bo na nich się znam najlepiej:
https://geometrygeeks.bike/compare/specialized-diverge-pro-2022-2022-54,specialized-roubaix-pro-2022-54,specalized-crux-2022-54/

Diverge to gravel, Roubaix to endurance, Crux to przełajówka.

Ja widzisz najlepszy kąt główki do jazdy po asfalcie i szutrach to 71-72 stopnie.
Im ten kąt jest mniejszy tym bardziej wysunięte przednie koło do przodu a co za tym idzie tym lepiej rower zjeżdża ale tym gorzej jedzie po asfalcie.

Swoją drogą mój kumpel był drugi w Wisła 1200 na szosie endurance, Spec Roubaix na oponach 28 mm :)
Odstawał w terenie ale dowalał większości na asfalcie.
 

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Oskarr napisał(a):

Strzelam, że nie poczujesz różnicy w geometri. Jeden i drugi małym kosztem możesz przystosować do identycznych wymiarów. Do zjazdów lepszy trek ze względu na 67° a do płaskiego i podjazdów XC 100/120/500. Ja mam w jednym rowerze 68° do ścigania i 70 w fullu do zabawy i szczerze nie czuję aby ten z 70° gorzej zjeżdżał. 

W ostatnich latach jeździłem na takich MTB:
https://geometrygeeks.bike/compare/specialized-epic-hardtail-comp-carbon-world-cup-2017-m,specialized-crave-29-2015-m,specialized-chisel-2017-2018-m/

Dla mnie była znacząca różnica między Crave a dwoma pozostałymi. Czy była to tylko geometria czy sztywne osie których Crave nie miał, w każdym razie różnica była mocno odczuwalna. 

Odnośnik do komentarza

https://katalog.bikeworld.pl/2020/web/produkt/rowery_gorskie/trail_all_mountain/canyon/71499/grand_canyon_al_sl_9_0 jeszcze taki rower znalazłem, używkę. Patrząc po specyfikacji to jest 1:1 z Grand Canyonem 9, z tym, że nie ma największej wady Grand Canyona 9 czyli dużej wagi ramy. Ten waży mniej niż 12kg co wydaje się być bardzo przyzwoite. Co myślicie? ? 

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem do jazdy po płaskim i do jazdy w lekkim terenie takim jak szutry rower z napędem 1x się nie nadaje. Potrzebujesz blat 38 i kasetę zaczynająca się od 10 albo blat 40-42 i kasetę zaczynającą się od 11. Większość rama przystosowanych do 1x nie pozwoli zamontować takich blatów.  A jak ich nie będziesz miał to będziesz miał trudności w utrzymaniu wysokiego rytmu jazdy jak będzie lekko z górki lub powieje z tyłu. Chyba że te wyścigi gravelowe traktujesz z przymrużeniem oka i nie walczysz o wynik.

Sam Grand Canyon nie jest złym rowerem. Nie wiem co prawda ile waży ta rama. Sram NX to jest klasa trochę poniżej Deore a GX odpowiada Deore. Hamulce Sram Guide T to spowalniacze. 

Odnośnik do komentarza

@jerry94 miałem 2 XC500 i to jest taka terenowa kolarzówka. Generalnie rower jest szybki, sztywny i niespecjalnie wygodny bo przenosi drgania, rama, koła, szeroka sztyca siodełka, twarde gripy - wszystko jest sztywne. Nigdy nie startowałem w takiej zajezdni jak wisła1200 i podejrzewam ze tu nie ma opcji bez cierpienia, ale na pewno bym zainwestował w tłumienie drgań. Choćby w karbonową sztycę i kierownicę. 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...