jajacek Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 XC 120 - nic do wymiany XC 100 - spowalniacze do wymiany na hamulce, nędzne koła EXPL 540 - nędzny amor, nędzny napęd, spowalniacze do wymiany, nędzne koła AM 100 - wątpię żeby ten rower nadawał się do jazdy po równinach. Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 12 minut temu, jajacek napisał(a): XC 120 - nic do wymiany XC 100 - spowalniacze do wymiany na hamulce, nędzne koła EXPL 540 - nędzny amor, nędzny napęd, spowalniacze do wymiany, nędzne koła AM 100 - wątpię żeby ten rower nadawał się do jazdy po równinach. To jest typowa wypowiedź kogoś kto jeździ bardziej profesjonalnie czyli takie pierdolety, że jak nie ma XCR czy XT to jest nędznie. Dla amatora napęd Deore i Powietrzny Suntour w zupełności wystarczą na długie lata. AM 100 HT jest teraz na kołach 29 a rama bardzo podobna do XC 100 tylko ze zmienionym kątem główki. Nadaje się też do jazdy po równinach:) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 Nigdy bym nie nazwał swojej jazdy profesjonalną. Raczej rekreacja plus. Jak się wydaje 5-7 tys zł na rower to dobrze żeby był to dobry rower na lata. Suntour XCR, Raidon a nawet Axon to nie są dobre amortyzatory. To są amortyzatory klasy JAKO-TAKO. Wykonane z materiałów nędznej jakości, ledwo działające zimą, nie mające tłumika zanurzonego w oleju jak w RockShox czy Manitou, mające podłe uszczelki przez co smar wywala na lagi, nie mające gąbek nasączających i mające nędzny tłumik. Deore, rzeczywiście wystarczy. Rower z amortyzatorem o skoku 130 mm i z kątem główki 66 stopni jedzie po równinie ZNACZĄCO gorzej niż rower XC ze skokiem 100 mm, ostrzejszymi kątami główki i podsiodłówki. Kolega mechanik miał taki rower na wypasie, na Foxie 34 i XTR. Pożyczył ode mnie Speca Chisela XC, pojechał do Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego na weekend i po powrocie szybko sprzedał swojego bo stwierdził że na równinę taki rower jest bez sensu. Więc odradzam jego zakup. To jest taka dyskusja typu po co komu Toyota RAV4 jak może kupić Dacia Duster. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 W dniu 25.12.2022 o 09:43, jajacek napisał(a): Większość tych ram w tym przedziale cenowym jest bardzo zbliżona i niemal wszystkie są wykonane z tego samego stopu aluminium, 6061. One są nawet tak samo spawane. Jest trochę filmów na YT, gdzie porównują ramę Treka do kompletnego no-name, i nie ma różnic. Gną rurki alu i spawają je te same chińskie ręce w tych samych niewolniczych warunkach. Ale ucieczki od tego nie ma przy tańszych rowerach, nie wiem czy ktokolwiek spawa alu poza Chinami (Spec?). Karbon niewiele lepszy pod względem miejsca produkcji, choć tutaj dużo ram powstaje na Tajwanie (dwa modele Colnago - chyba jedyne - we Włoszech). Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 Godzinę temu, tmax napisał(a): To jest typowa wypowiedź kogoś kto jeździ bardziej profesjonalnie czyli takie pierdolety, że jak nie ma XCR czy XT to jest nędznie. Dla amatora napęd Deore i Powietrzny Suntour w zupełności wystarczą na długie lata. A to jest typowe pierdolenie w sytuacji, gdy mam coś, jestem zadowolony i to sobie chwalę. I bardzo dobrze. Sam mam sporo rzeczy, które sobie oswoiłem i nawet potrafię używać, ale polecanie czegoś komuś to inna bajka. Poleca się dobre rzeczy, żeby później pytający nie był rozczarowany. Napęd Deore OK, dla amatora nawet ambitnego nie trzeba lepiej. Żonka w elektryku ma Deore, działa jak zły. W nawiasie (bez nawiasu ?) : Deore XT działa dwie albo trzy półki lepiej, i jak spróbujesz, to do Deore BEZ xt raczej nie wrócisz. SLX-a nie znam, więc się nie wypowiadam. Ale amora Suntour nie poleciłbym nikomu. To jest pyta i padaka (tak, wiem, Pidcock na Suntorze zdobył złoto olimpijskie). Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 XC 120 - nic do wymiany XC 100 - spowalniacze do wymiany na hamulce, nędzne koła EXPL 540 - nędzny amor, nędzny napęd, spowalniacze do wymiany, nędzne koła AM 100 - wątpię żeby ten rower nadawał się do jazdy po równinach. XC 050, XC 100, XC120 i AM 100, ale również AM 050 S, AM 100 S mają koła Sunringle Duroc 30, przynajmniej mój XC 050 i AM 100 S takie ma Odnośnik do komentarza
MalySzaryCzlowiek Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 23 godziny temu, BrudnyHenryk napisał(a): NX nie jest drogi w utrzymaniu. Smaruj łańcuch, nie myj go karcherem i nie szejkuj, bo to wpycha brud do środka łańcucha, kup przymiar Parktool cc-4 i wymianiaj łańcuch jak wpadnie 0.5, a będzie zdrowy wiecznie. Najtaniej wychodzi kupować łańcuch X01 (mimo, że sam łańcuch jest drogi). Możesz też używać łańcucha NX i wymieniać go odpowiednio częściej (zawsze jak wpadnie 0.5) Używałem, napędy deore, xt, teraz gx eagle oraz x9 od srama. Czy jest drogi w utrzymaniu to już kwestia zasobności portfela, ale 11 rzędowe deore jest o wiele tańsze i prostrze w utrzymaniu od 12 rzędowego NX, sram cenowo przebija shimano na niekorzyść klienta. Wystarczy sprawdzić ceny podzespołów ? Kolega w pierwszym poście napisał o rekreacyjnym zastosowaniu roweru, nie pisał o zawodach itp. Więc tutaj prostota i ekonomia jest dość istotna. Taki xc100 ma wszystko czego potrzeba takiej osobie. Wzrostowo będzie zapewne pasował rozmiar L, dajemy mostek na plus i mamy fajny rower do wszystkiego ? przy rekreacyjnym zastosowaniu i wadze 70/75 kg te koła powinny sporo wytrzymać, hamulce też dadzą radę na początek, chociaż tutaj można mieć z tyłu głowy wymianę w przyszłości na coś lepszego. Mój kolega kupił xc100 w tamtym roku, podobny wzrost i waga. Najechał już sporo km i dojeżdża nim na co dzień do pracy, jest bardzo z niego zadowolony ? grunt to regularny serwis napędu i amora. Odnośnik do komentarza
MalySzaryCzlowiek Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 1 minutę temu, BrudnyHenryk napisał(a): 1 godzinę temu, jajacek napisał(a): XC 120 - nic do wymiany XC 100 - spowalniacze do wymiany na hamulce, nędzne koła EXPL 540 - nędzny amor, nędzny napęd, spowalniacze do wymiany, nędzne koła AM 100 - wątpię żeby ten rower nadawał się do jazdy po równinach. XC 050, XC 100, XC120 i AM 100, ale również AM 050 S, AM 100 S mają koła Sunringle Duroc 30, przynajmniej mój XC 050 i AM 100 S takie ma Kiedy kupowałeś? Znajomek kupował xc100 na kołach półkę niżej, duroc 30 aktualnie jest od modelu xc120 wzwyż jeśli się nie mylę. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 Specyfikacja na stronie Decathlonu jest jasna. Z wymienionych modeli tylko w XC 120 są koła Sunringle Duroc 30. Są to koła w miarę przyzwoite ale ciężkie. Jeśli mnie pamięć nie myli ważą ok. 2100 gramów. W pozostałych modelach są koła no name. Ale bywa że Decathlon montuje co ma pod ręką. W przypadku XC 100 opis mówi: "Asymetryczne koła Rockrider BOOST 29", obręcze z aluminium. Szczelne łożyska maszynowe." Czytaj taniocha niesystemowa. Dobrym przykładem przeciętnego użytkownika, sporo jeżdżącego rekreacyjnie jest mój kolega jeżdżący na Cube Attention SL. Podłe koła jak producent dawał, które nie wytrzymały regularnej jazdy z sakwami, zostały wymienione na średniej klasy DT Swiss na piastach DT 370. Podłe spowalniacze Shimano MT200 zostały wymienione na hamulce Deore. I dopiero w takie konfiguracji rower osiągnął pewne minimum przyzwoitości. Czyli trzeba było dopłacić ponad 1000 zł za koła i chyba 600 za hamulce plus klocki i wymianę. Razem ok. 2000 żeby osiągnąć poziom przyzwoitości bo trudno nazwać ten rower jakimś specjalnie dobrym. XC 100 kosztuje 4300 zł i ma amortyzator Manitou Markhor ze zdalną blokadą XC 120 kosztuje 5700 zł i ma amortyzator RockShox Recon Gold RL ze zdalną blokadą XC 100 ma napęd 1x12 XC 120 ma napęd 1x11 XC 100 hamulce Tektro M 276 XC 120 hamulce Sram Level XC 100 ma opony Hutchinsion Kraken XC 120 ma opony Vittoria Saguaro Rama jest ta sama. Koła Sunringle Duroc 30 kosztują w Decathlonie 850 zł Hamulce Sram Level kosztują 400 zł Różnica 1300 zł w cenie wydaje się uzasadniona. Nie jeździłem na Manitou. Są tacy którzy twierdzą że odrobinę lepiej amortyzuje niż Recon. Recon ma grubsze lagi, jest cięższy a jego serwis jest trochę tańszy. Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 3 godziny temu, jajacek napisał(a): To jest taka dyskusja typu po co komu Toyota RAV4 jak może kupić Dacia Duster No kurde mam Dacię Duster:)) 2 godziny temu, miro napisał(a): A to jest typowe pierdolenie A kolega Miro pocisnął... "pierdolenie". Jak ja lubię takich mocarzy zza klawiatury:))) T żeś mnie ubawił:)))) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 No cóż. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :) Mieliśmy w klubie kolarskim Dacię Logan. Samochód koszmar :) Wyrób samochodopodobny. Komfort jazdy tragedia, ergonomia tragedia, zawieszenie tragedia. Ale ma 4 koła i jedzie i mało pali, bo zagazowany :) Psuło się w nim chyba wszystko co tylko mogło. Wcześniej mieliśmy Skodę Superb. Różnica duża aczkolwiek nie byłem fanem tego zawieszenia no i ta skrzynia automatyczna nie wytrzymywała mojego stylu jazdy :) Jeździłem też na wyścigi z młodzieżą bardzo przeciętnym Nissanem Almerą, Toyotą Auris Kombi (teraz chyba zwie się znowu Corolla) i był to zajebisty samochód, tylko mały. RAV4 też jeździłem. Rewelacja. To już zupełnie inna klasa samochodu. No i moim Grand Voyagerem wiele lat. Rewelacyjny. Jazda 12h do Tyrolu zupełnie niemęcząca, czasem 6 rowerów w środku przy 4 pasażerach. RAV4 też się super jedzie i jest banan na twarzy. Przypomniało mi się że jeszcze Toyota Verso była w użyciu i Avensis. Jakoś prawie wszyscy moi znajomi mają Toyoty :) Jeszcze Hyundai Taracan naszego trenera jeździłem. Zwieszenia tragedia ale wielka fura typu Nissan Patrol. Jeździłem na bardzo kiepskich rowerach MTB typu kompletnych chłam z uginaczem Suntour XCT i napędem Altus z plasteliny jak i rowerach przyzwoitych jak Cube Attention SL jak i miałem dobrego Speca Crave na Foxie, teraz mam aluminiowego Speca Chisela na Rebie i karbonowego Speca Epica na Foxie. I jest pewien poziom od którego zaczyna się u mnie banan na twarzy. I jest to pojazd czy rower z dobrym zawieszeniem i dobrze wyposażony i niepsujący się na którym mogę polegać i którym jazda sprawia mi przyjemność. Tak jak pisałem nie liczmy komuś pieniędzy w kieszeni. To że kogoś stać na dobry samochód czy dobry rower to jego sprawa. Laryngolog mojego syna ma rower do triathlonu za 50 tys zł i 2 komplety kół za 25 tys zł. Startuje w triathlonie raz w roku. Ma taką zachciankę i stać go. Kupowałem Speca Epica od gościa który kupił sobie fulla Orbeę za 33 tys zł i jeździ nią sobie rekreacyjnie po lesie pod domem. Mam MTB za 10 tys zł i szosę za podobną kwotę. Bynajmniej nie po to żeby się popisywać tylko dlatego że są to dobre rowery którymi jazda sprawia mi przyjemność. Szosę mam od chyba 7-8 lat i przez to że jest tak dobra nie ciągnęło mnie do zmiany na inną. Jeździłem na niej po Alpach zdobywając piękne podjazdy takie jak Stelvio, Kaunertal czy Grossglockner. Teraz po młodym odziedziczę szosę na elektryce za 20 tys zł. Nie bądźmy dusigroszami. Kupujmy rzeczy dobre jakościowo, które sprawią nam przyjemność. Każdy takie na jakie go stać. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 to sporo się pogorszyło wyposażenie RR XCW AM 050 2020 był naped 1x12 z korbą NX z przerzutką SX, RS Markhor i koła Sunringle Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 Inflacja :) A price point nadal ok. 4k :) Trzeba było go zubożyć. Odnośnik do komentarza
mataman Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 Porównywanie zakupu roweru, który może się po jakimś czasie znudzić do kupna fury jest totalnie chybiony. Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 10 godzin temu, jajacek napisał(a): Tak jak pisałem nie liczmy komuś pieniędzy w kieszeni. To że kogoś stać na dobry samochód czy dobry rower to jego sprawa. Laryngolog mojego syna ma rower do triathlonu za 50 tys zł i 2 komplety kół za 25 tys zł. Startuje w triathlonie raz w roku. Ma taką zachciankę i stać go. Jasne, tylko nie o to chodzi całkowicie bo dyskusja przyjmuje jakiś dziwny tok myślenia. ja nie chcę udowadniać, że rower, który sobie kupiłem jest super i polecać go wszystkim. Owszem są lepsze i droższe choć nie jest to regułą. Spec w cenie EXPL 540 daje Rockhoppera z microshiftem i Suntorem XCM czyli według twoich założeń nie da się na nim jeździć. Ginekolog mojej żony ma dwa Treki za 30 tysięcy i Jeepa za 300 tysięcy a Szejk Kataru... nie wiem czy jeździ na rowerze ale jak zechce kupić to mu chyba będą musieli ramę diamentami wyłożyć bo taki za 50 tysięcy to pewno według niego rower dla hinduskiego robotnika. Chodzi o to, że kupując EXPL 540 dostajemy dobry jakościowo produkt za niedużą kasę. Suntour XCR Air nie będzie nigdy Foxem ale pracuje, wybiera i ma podstawowe regulację. Są tacy co mają Sida, a nie wiedzą co to jest regulacja tłumienia odbicia... No kupili po prostu to co najlepsze (najdroższe) w sklepie. Napęd Deore jest bezawaryjny i bezproblemowo zmienia przełożenia. Nie poczuję strasznej przepaści przesiadając się na Chisela no chyba, że na bardziej technicznych trasach. Nawet powiem Ci, że bym go nie kupił, choć to dobry sprzęt ale geometria i pozycja za kierownica jest bardziej sportowa a ja np. potrzebuję roweru trochę wygodniejszego i bardziej rekreacyjnego. Kiedyś też myślałem, że im wyżej wyciągnięta sztyca, im niże opuszczony mostek i im ciaśniejsze gacie tym lepiej:) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się