APZ Opublikowano 6 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2023 Przy okazji opon, zapytam praktyków: czy inna szerokość opony tylnej, np. mniejszej o 0,05" niż opona przednia, ma znaczenie w jeździe rekreacyjnej? Obstawiam, że nie jest to odczuwalne, ale mogę się mylić... Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2023 Fast Trak występuję w trzech wersjach. Control, dziś się już tak może nie nazywa, te nazwy się co jakiś czas zmieniają. Ale jest to zwijana wersja, stosunkowo lekka, 620-650 gramów, ze średniej grubości wkładką antyprzebiciową. Widzę te opony w necie za ok. 150 zał i na takich jeżdżę. Fast Trak GRID GRID to jest najbardziej pancerna wkładka antyprzebiciowa jaką Spec stosuje oplatająca oponę wkoło i chroniąca ścianki boczne. Waży 730-800 gramów w zależności od szerokości. Czyli chyba odpowiednik Conti Race King Protection. Na stronie Speca 210 zł. Fast Trak S-Works Wycieniowa , bardzo lekka opona z minimalistyczną wkładką antyprzebiciową i bez ochrony ścianek bocznych. Miałem, odradzam do codziennych zastosowań. Załatwiłem ściankę boczną podobnie jak załatwiłem ściankę boczną w Conti Race King Race Sport, która jest jej odpowiednikiem. Race King za 80 zł to jes t to tzw. kartofel. Opona drutowa z najtańszej mieszanki. Będzie wytrzymała ale o beznadziejnej przyczepności. Jest też chyba Fast Trak drutowy. Nawet kiedyś na takim jeżdziłem. W terenie kiepsko się na nim jeździło. Conti Race King Performance to budżetowa opona zwijana na suche warunki. Z wkładką antyprzebiciową ShieldWall i niską wagą. Nie jest to zły wybór jak na oponę uniwersalną do miasta i w teren. To jest opona z tańszej, gorszej mieszanki PureGrip niż te wyższe, droższe wersje. Waga ok. 760 gramów. Produkowana w Chinach w przeciwieństwie do wyższych modeli produkowanych w Niemczech. Czyli budżetówka ale dobra budżetówka. Ja jednak wolę Fast Trak Control/2Bliss Ready czy jak tam się teraz nazywa ze względu na znacznie lepszą przyczepność mimo troszkę wyższych oporów toczenia. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2023 6 minut temu, APZ napisał(a): Przy okazji opon, zapytam praktyków: czy inna szerokość opony tylnej, np. mniejszej o 0,05" niż opona przednia, ma znaczenie w jeździe rekreacyjnej? Obstawiam, że nie jest to odczuwalne, ale mogę się mylić... Była taka koncepcja żeby jeździć na węższej z tyłu w celu zaoszczędzenia na wadze. W rekreacji nie ma to znaczenia. Ja mam 2,3 cala przód i tył. Większa objętość powietrza to większy komfort a szersza opona to lepsza przyczepność. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 6 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2023 23 godziny temu, Rot napisał(a): Podepnę się - moje Hutchinson Kraken wydają się kończyć pomału, więc rozglądam się za jakimś godnym następcą. Na co dzień jeżdżę do pracy i z powrotem, ale przy dobrej pogodzie, w niedziele i tak dalej lubię się wybrać gdzieś do lasu na singletracki - nic spektakularnego, zielone lub niebieskie bo jeszcze zbyt łajza ze mnie na trudniejsze - głównie ubite ścieżki, luźniejsze szutry, korzenie, czasem jakieś luźne kamyki i błoto. Sporo podjazdów i zjazdów, jak to w Krakowie. Ogółem chcę się czuć pewnie w trudnych warunkach jednocześnie nie odczuwając większego niżw Krakenach dyskomfortu na asfalcie. Szukam czegoś raczej... budżetowego, w okolicy może 100-150 od sztuki - więc raczej mocno na kompromis, jak mi się wydaje. Ojciec poleca mi Vittoria Saguaro, ale wolę zasięgnąć więcej opinii. pozostał bym przy tym co masz, tzn taniej wersji Krakenów. Droższe dobre opony szybko znikną na asfalcie a Krakeny masz teraz w bardzo dobrej cenie w decathlonie. Ten bieżnik jest dobry, dość dobra przyczepność przy akceptowalnych oporach i na prawde fajne trzymanie boczne Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 14 godzin temu, Veriv napisał(a): pozostał bym przy tym co masz, tzn taniej wersji Krakenów. Droższe dobre opony szybko znikną na asfalcie a Krakeny masz teraz w bardzo dobrej cenie w decathlonie. Ten bieżnik jest dobry, dość dobra przyczepność przy akceptowalnych oporach i na prawde fajne trzymanie boczne Kompletnie straciłem zaufanie do nich po tym, jak w zakręcie najechałem na pokrywę studzienki kanalizacyjnej. Nie wydaje mi się, że opona powinna się aż tak ślizgać. Zresztą, nawet na suchych szutrach, jak jest jakaś pochyłość, to się zsuwam w dół. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 @Rot To jest jak miec ciastko i zjesc ciastko. Opona która bedzie sie lepiej trzymac w terenie, zniknie w oczach na asfalcie. Chcesz lepszej przyczepnosci, musisz wydac wiecej by kupic znacznie lepsza mieszanke gumy i liczyc sie z jej szybszym zuzyciem https://i.ibb.co/3dcSNRn/20231207-132403.jpg Te same krakeny, ale w najwyzszej 3x krotnie drozszej wersji wygladaja tak. Opona trzyma jak wsciekla, boczne klocki az porozrywalo od obciazen w zakretach. Mysle tez, ze jesli wezniesz opony w najwyzszej wersji, to marka nie bedzie miala az tak duzego znaczenia. Drogie opony sa znacznie lepsze od tanich, plastikowych wynalazków. W kazdym aspekcie, poza szybkoscia zuzycia. Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 Godzinę temu, Veriv napisał(a): @Rot To jest jak miec ciastko i zjesc ciastko. Opona która bedzie sie lepiej trzymac w terenie, zniknie w oczach na asfalcie. Chcesz lepszej przyczepnosci, musisz wydac wiecej by kupic znacznie lepsza mieszanke gumy i liczyc sie z jej szybszym zuzyciem https://i.ibb.co/3dcSNRn/20231207-132403.jpg Te same krakeny, ale w najwyzszej 3x krotnie drozszej wersji wygladaja tak. Opona trzyma jak wsciekla, boczne klocki az porozrywalo od obciazen w zakretach. Mysle tez, ze jesli wezniesz opony w najwyzszej wersji, to marka nie bedzie miala az tak duzego znaczenia. Drogie opony sa znacznie lepsze od tanich, plastikowych wynalazków. W kazdym aspekcie, poza szybkoscia zuzycia. Zdaję sobie z tego sprawę - szukam po prostu kompromisu. Czegoś lepszego niż standardowe Kraken na wyposażeniu XC100, możliwie najlepszego w założonym budżecie w okolicach 150 od sztuki. Nie szukam niczego wybitnie wyścigowego, bo się nie ścigam, po prostu chcę, żeby toczyło się i trzymało lepiej niż to co mam teraz, i żeby nie było tak, że po miesiącu będą do wymiany. Po asfalcie jeżdżę w warunkach dojazdu do i z pracy oraz do miejscówek, które mnie interesują, czasem też po prostu rekreacyjnie pętle dookoła miasta w miarę możliwości wybierając jednak szutry gdzie tylko się znajdą. Poza tym wolę nietrudne singletracki - jak wspominałem, brakuje mi odwagi, kondycji i umiejętności na jakieś trudniejsze. Przykładowo: - Kamieniołom Liban: https://www.trailforks.com/trails/east-lebanon/ - "lasek" dookoła Zakrzówka: https://www.trailforks.com/trails/elvis-live-134833/ https://www.trailforks.com/trails/szybki-zaj-c-150150/ - Las Wolski https://www.trailforks.com/trails/malarz/ https://www.trailforks.com/trails/ob--dne-ko-o/ https://www.trailforks.com/trails/30-sekund/ https://www.trailforks.com/trails/panie-skie-gor-100018/ - Dolinki Krakowskie - Ojcowski PN - Park Reduta: - https://www.trailforks.com/trails/pinus-line/ https://www.trailforks.com/trails/reduta-flow/ Więc w skrócie - możliwie najlepiej toczące się i sensownie trzymające w warunkach, w jakich jeżdżę. Dlatego przestałem patrzeć na jakieś super agresywne opony trailowe - zwyczajnie nie wykorzystam ich potencjału - a bardziej patrzę na typowe opony XC. Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 Tu jest oferta na oponę rekomendowaną przez @jajacek i jego znajomą: Opona Specialized Fast Trak Grid 2BR29x2.3 zwijana - Części - Metrobikes.pl Zamówiłem na tył do mojego fulla, bo Schwalbe Racing Ralph niebawem będzie całkiem wytarta ze środkowych klocków i ślizgam się na śniegu. ? Specialized nie robi tych opon w szerokości 2.25, a taki rozmiar zaleca producent mojego Krossa Earth 2.0. Zmierzyłem odległość starej opony od ramy (13 mm) i po założeniu ciut szerszej opony od Speca, prześwit zmniejszy się o 6-7 mm na każdym boku. Wystarczy taki prześwit (6-7 mm, odległość brzegu opony od ramy wahacza)? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 Te opony nie trzymają rozmiaru. 2,3 cala maja dopiero na obręczy 30 mm. Na obręczy 25 mm miały chyba ok. 2,2 cala, na obręczy 22,5 mm bliżej 2,1 cala. Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 25 minut temu, jajacek napisał(a): na obręczy 22,5 mm bliżej 2,1 cala. Czyli chyba wejdą z odpowiednim prześwitem... Mam obręcze WTB ST i23 (23 mm). Chyba, że teraz założona opona Schwalbe też przekłamuje teoretyczny rozmiar 2.25" (prześwit 13 mm). Praktyka pokaże. Najwyżej pójdzie na przód lub do roweru żony (RockRider Explore 540 ma większy prześwit tylnego widelca niż Kross E.). @jajacek A tak teoretycznie, jaki powinien być prześwit, luz między oponą a ramą? Wiem, że zależy to od ilości błota [?], ale teoretycznie ile wypadałoby mieć, przy założeniu, że są sztywne osie i koło zawsze trafia w swoje miejsce i nie jest skrzywione? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 3 mm minimum po bokach. Ale na 23 mm, wersja 2,3 cala będzie mieć nie więcej niż 2,2 cala IMO. Teraz jest też wersja 2,35. Kupiłem takie i oddałem bo na obręczy 25 mm miały chyba 2,25 cala a chciałem szersze. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 15 godzin temu, Rot napisał(a): (...) Nie szukam niczego wybitnie wyścigowego, bo się nie ścigam, po prostu chcę, żeby toczyło się i trzymało lepiej niż to co mam teraz, i żeby nie było tak, że po miesiącu będą do wymiany. Po asfalcie jeżdżę w warunkach dojazdu do i z pracy oraz do miejscówek, które mnie interesują (...) No to jest największy problem. To może coś takiego : https://allegro.pl/oferta/schwalbe-wicked-will-29x2-25-opona-zwijana-addix-13177260539 nie miałem tych opon. Mają w miare sensowną mieszankę gumy a tej gumy jest dość dużo. Chwilę powinno zająć zanim się zużyją. Schwalbe je reklamuje jako opona do turystyki alpejskiej. To chyba taka ładna nazwa dla opony wszechstronnej. Te natomiast miałem, kilka kompletówni miałem do nich zaufanie : https://www.decathlon.pl/p/opona-do-roweru-mtb-29x2-25-hutchinson-taipan-tubeless-ready-hard-skin/_/R-p-X8538261 Odpowiednik Nobby Nic. Ale chyba bardziej cichy, lepsze na asfalt. Możesz sam poszukać w kierunku wszechstronnych, uniwersalnych opon do MTB. Te opony będą lepsze też z tego powodu, że nie ma przerwy w klockach. Często lekkie opony do XC mają agresywne klocki na krańcach, ale pomiędzy nimi a środkiem jest dość gładko i ślisko. Wymagają wyuczenia techniki. Trzeba się pochylać w zakrętach mocniej by opona trzymała. Jak się tego nauczysz, to potem staje się to naturalne. Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 3 godziny temu, Veriv napisał(a): No to jest największy problem. To może coś takiego : https://allegro.pl/oferta/schwalbe-wicked-will-29x2-25-opona-zwijana-addix-13177260539 nie miałem tych opon. Mają w miare sensowną mieszankę gumy a tej gumy jest dość dużo. Chwilę powinno zająć zanim się zużyją. Schwalbe je reklamuje jako opona do turystyki alpejskiej. To chyba taka ładna nazwa dla opony wszechstronnej. Te natomiast miałem, kilka kompletówni miałem do nich zaufanie : https://www.decathlon.pl/p/opona-do-roweru-mtb-29x2-25-hutchinson-taipan-tubeless-ready-hard-skin/_/R-p-X8538261 Odpowiednik Nobby Nic. Ale chyba bardziej cichy, lepsze na asfalt. Możesz sam poszukać w kierunku wszechstronnych, uniwersalnych opon do MTB. Te opony będą lepsze też z tego powodu, że nie ma przerwy w klockach. Często lekkie opony do XC mają agresywne klocki na krańcach, ale pomiędzy nimi a środkiem jest dość gładko i ślisko. Wymagają wyuczenia techniki. Trzeba się pochylać w zakrętach mocniej by opona trzymała. Jak się tego nauczysz, to potem staje się to naturalne. A właśnie na te Taipany patrzyłem wczoraj, szkoda że mało o nich piszą w internetach - swoją drogą okazuje się że te Krakeny co mam to jednak nie bieda wersja tylko tubeless ready. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 To jest bieda wersja, mimo że tubeless ready. Dobre opony hutchinson robi tylko we Francji Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 Czyli dobrze myślałem. No ok, to póki co zastanawiam się nad: - Saguaro https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-saguaro-pd7610/ - Conti XKing SW* https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-cross-king-shieldwall-pd19515/ - Conti RK SW* https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-race-king-shieldwall-pd19514/?v_Id=128640 - Specialized Fast Track Control https://rowerowy.com/sklep/czesci/opony/opony-29/prod/specialized-fast-trak-control-29 (pozostaje kwestia tego jaka mieszanka - są w dwóch wersjach) *SW bo ProTection wychodzi już za drogo. Ewentualnie - Hutchinson Kraken bieda edycja https://www.decathlon.pl/p/opona-do-roweru-mtb-29x2-30-hutchinson-kraken-tubeless-ready-z-miekka-stopka/_/R-p-X8762140?mc=8762140 - Hutchinson Taipan https://www.decathlon.pl/p/opona-do-roweru-mtb-29x2-25-hutchinson-taipan-tubeless-ready-hard-skin/_/R-p-X8538261?mc=8538261 Na nic droższego raczej mnie nie stać. Alternatywa jest jeszcze taka, żeby mniej zużytego Krakena zostawić / przenieść na tył i dokupić jedną oponę na przód lub tył, jeśli to w ogóle ma sens. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się