pawel3373 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 W przypadku roweru, który jest mieszczuchem, głowę mam ponad dachami aut -- lusterko traci sens. Co innego jak ktoś ma mocno pochyloną sylwetkę. Moje ma taką możliwość regulacji że mogę wszystko widzieć jadąc "bez rąk" - czyli maksymalnie wyprostowanym jak i wtedy kiedy kładę się na kierownicy. Jak się na jakiś bicykl bez lustra przesiadam to trochę niepewnie się czuję... Odnośnik do komentarza
wikrap1 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Każdy, kto ma lusterko, doceni lusterko. A kto nie ma, ten powie, że jest zbędne, bo może się obrócić :P Przy szybkiej eksploracji miejskiej dżungli, w korku, w lusterku można obadać sytuację dużo szybciej i bezpieczniej, niż oglądając się. Podczas dalekich podróży widzi się, czy ktoś nie zostaje styłu bez oglądania się. A jak na kole siedzi nam dziewczyna, to można ukradkiem załapać się na ładne krajobrazy. Odnośnik do komentarza
pawel3373 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Każdy, kto ma lusterko, doceni lusterko. A kto nie ma, ten powie, że jest zbędne, bo może się obrócić :P Przy szybkiej eksploracji miejskiej dżungli, w korku, w lusterku można obadać sytuację dużo szybciej i bezpieczniej, niż oglądając się. Podczas dalekich podróży widzi się, czy ktoś nie zostaje styłu bez oglądania się. A jak na kole siedzi nam dziewczyna, to można ukradkiem załapać się na ładne krajobrazy. AMEN podpisuję się rękami i nogami. Wszystkie zalety w jednm poście :D Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Każdy, kto ma lusterko, doceni lusterko. A kto nie ma, ten powie, że jest zbędne, bo może się obrócić :P [...] Ja już z lusterkiem ćwiczyłem różne warianty: na lewo, prawo.... Może to wynika z zasady, którą jeszcze mi wpajał instruktor podczas nauki jazdy samochodem, że oczy ma się dookoła głowy, ale wolę poćwiczyć mięśnie karku niż potem być ofiarą martwego pola w lusterku. To trochę przypomina dyskusję na forach motoryzacyjnych odnośnie lusterek w aucie. Do tej pory lwia część instrukruktorów każe parkować na placyku korzystając tylko z lusterek. Czyli coś za co oblewa się w Skandynawii. I może wynika to z faktu, że jak masz głowę na wysokości linii dachu suv-ów, to nie wiem jak długie by musiało być ramię lusterka abym widział coś więcej niż pedały w rowerze. :D Odnośnik do komentarza
wikrap1 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 To nie jest tak, że lusterko zastąpi wszystko. Tylko jak chcę szybko zmienić pas w zakorkowanym mieście, to czasami mam na to ułamki sekund. Patrzę na lusterko i wiem, czy mogę zjechać na lewo, czy nie, bo coś mni wtedy walnie. Patrząc lusterko nie tracę kontaktu z tym, co dzieje się z przodu. Jak przesiadłem się z roweru z lusterkiem na nowy, jeszcze bez lusterka, to prawie wjechałem w tył jakiegoś samochodu, bo zaczął hamować, gdy ja akurat miałem głowę w tył :P Odnośnik do komentarza
iowa74 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Maćku o takiej konstrukcji w mieszczuchu i trekkingu się sprawdza: http://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/lusterka-rowerowe/p,lusterko-cycle-star-80-czarne-903-busch-muller,40397.html Ja mam w trekkingu, a ojciec w mieszczuchu i 1-2m za rowerem widzę cały pas jezdni, a nawet więcej. Teraz planuje zmienić na to z linka, bo moje ma słabe mocowanie. Reszta prawie identyko: długośc ramienia, wielkość lustra, i mocowanie/regulacja lustra. Miałem takie z krótkim ramieniem i takie bez, i do pozycji którą masz na miejskim i trekkingu kicha. Występują problemy o których piszesz. Zgodzę się z Tobą że lusterko wszystkiego nie załatwi i obejrzeć się też trzeba, ale przy manerwach. W sytuacjach o których pisze wikrap lusterko wystarczy. Odnośnik do komentarza
pawel3373 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Dnia 29.06.2015 o 23:44, iowa74 napisał: 1-2m za rowerem widzę cały pas jezdni, a nawet więcej. Rany! To ja w swoim widzę cały swój pas - prawy i 2/3 lewego, a przy delikatnym ruchem głową, czy kierą widzę całość... i to nie 1-2m tylko 40-50...może spróbuję zrobić foto tego co widzę czy coś chociaż nie wiem czy to wyjdzie. Lusterko mam takie http://www.ceneo.pl/20371350#crid=283624&pid=7269, na targu kupiłem już 3-cie po 10zł, ja mam w dwóch rowerach i tata ma. Obaj sobie je cenimy ponad wszystko. Jeśli w tych innych lustrach widać tak mało to już rozumiem skąd ta mowa o martwym polu, niebezpieczeństwie, dodatku do odwracania głowy etc. Odnośnik do komentarza
iowa74 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Dnia 29.06.2015 o 23:56, pawel3373 napisał: Rany! To ja w swoim widzę cały swój pas - prawy i 2/3 lewego, a przy delikatnym ruchem głową, czy kierą widzę całość... i to nie 1-2m tylko 40-50...może spróbuję zrobić foto tego co widzę czy coś chociaż nie wiem czy to wyjdzie. Lusterko mam takie http://www.ceneo.pl/20371350#crid=283624&pid=7269, na targu kupiłem już 3-cie po 10zł, ja mam w dwóch rowerach i tata ma. Obaj sobie je cenimy ponad wszystko. Jeśli w tych innych lustrach widać tak mało to już rozumiem skąd ta mowa o martwym polu, niebezpieczeństwie, dodatku do odwracania głowy etc. Ja tam nie mam martwego pola. A nie chciałem pisać że widzę wszystko ? bo by nie uwierzyli. Odnośnik do komentarza
maciek1 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Fajne te propozycje lusterek, niezbyt długie ramiona, czyli wygodne. Muszę poszukać. Przyznam, że najbardziej odpowiadała by mi konstrukcja "spy", o który pytałem, ale mam spore obawy czy tam cokolwiek widać... Montaz byłby na koncówce rogu, więc może? Jakie sa wielkości tych waszych zwierciadeł? Oczywiście takie lustro to nie zamiast odwracania głowy ale jako wsparcie. Kiedy masz długasny, stromy podjazd i ruch autek, to warto kontrolowac stale sytuację za sobą. podobnie przy długich, stromych zjazdach, szczególnie gdy trzeba omijac dziury w asfalcie i jechac środkiem pasa lub osią czasami. Odnośnik do komentarza
maciek1 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Ponowie pytanie: czy ktokolwiek widział lusterko Zefal Spy? To szkło, czy folia, a jesli folia to jakiej jakości widok? Widziałem kilka foliowych lusterek (raczej no name) - porażka... Odnośnik do komentarza
maciek1 Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Wczoraj nabyłem lusterko z Carefura:) Niecałe 4złote!:))) Generalnie poraźka, ale czego się spodziewać za tę cenę. Jednak daje ono pewne pojęcie o komforcie jazdy z lusterkiem. Nawet przyt tym rzadko się odwracałem, a podczas zjazdów super! Problem z lusterkiem polega na tym, ze jest na miękkim ramieniu i drga niemiłosiernie. Do tego nie można go ustawić na dłużej w jednej pozycji (nachylić), bo to pałąk chyba w całości z plastiku. Poeksperymentuję dzisiaj z owinięciem tego ramienia jakims drutem, może to usztywni i troche je uzdatni? Docelowo mam zamiar kupić Zefal Spy. W kazdym razie wiem, że lusterko to coś dla mnie. Odnośnik do komentarza
czach Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Małe, zgrabne, spełnia swoją rolę, można dowolnie regulować. :-) Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 ooo, masz te światełka, jak się toto sprawdza? Odnośnik do komentarza
maciek1 Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Takie zakupię w środę. Widać cos w tym plastiku? Odnośnik do komentarza
czach Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 ehlo, 1) tak. Widać. Przetestowałem na dwóch trasach: 50 km w czwartek i 222 km wczoraj. Sprawdziło się. 2) jako światła pozycyjne są świetne. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się