Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, sl66 napisał(a):

Czy ktoś z Was może wie jaki dokładnie adapter do sztywnej osi kupić, aby móc podpiąć do Rockridera Race 700 przyczepkę Thule Chariot Sport? @Oskarr?

jest adapter thula za 260 zł, strasznie drogo, Ja więc mam rzeźbę - ośka QR do fat bike. Moje rowery mają ośkę przelotową z miejscem na imbusa 8, więc ta szpilka wchodzi idealnie. Zrobiła ze mną już 2kkm i nic się nie dzieje. 

Nie pamiętam, czy kupowałem 190 czy 200 mm:
https://www.rowertour.com/p/257666/zacisk-piasty-tylnej-novatec-nt-279rq-qr#rozmiar-190-mm

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Oskarr napisał(a):

Ja więc mam rzeźbę - ośka QR do fat bike. Moje rowery mają ośkę przelotową z miejscem na imbusa 8, więc ta szpilka wchodzi idealnie

Dzięki za info, nie pomyślałem o tym :D czyli szpilkę osi QR wkładasz przez środek sztywnej osi, a potem ściskasz z zewnątrz sztywną oś zaciskami QR?

Odnośnik do komentarza
35 minut temu, sl66 napisał(a):

Dzięki za info, nie pomyślałem o tym 😄 czyli szpilkę osi QR wkładasz przez środek sztywnej osi, a potem ściskasz z zewnątrz sztywną oś zaciskami QR?

Dokładnie. 

 

33 minuty temu, mario132 napisał(a):

Korba z zębatka 36 zamontowana. Wszystko ok ale na 3 największych zębatkach napęd jest dość głośny.

Łańcuch zmieniałeś? Albo kwestia offsetu zębatki. 

Odnośnik do komentarza

Hej wszystkim,

właśnie odebrałem RR Explore 540 XL. Przy wzroście 184cm rozmiar L wydawał się nieco za mały, na XL zaś pozycja jest bardziej wyciągnięta, nie wiem czy wygodniejsza na dłuższą metę - w każdym razie czuję się na nim lepiej. Przesunąłem tylko lekko siodełko do przodu. Jajek nie stłukę o ramę, jest ok 😁Zdecydowałem się na zakup produktu 2nd life, zakup w ciemno - 'stan doskonały'. Żadnych zdjęć, infolinia/czat nie ma żadnych informacji o realnym stanie produktu, zarysowaniach, które rzekomo mogły się na nim znaleźć. Zaryzykowałem, najwyżej odeślę.

Udało mi się chyba upolować egzemplarz po szybkim zwrocie, wygląda praktycznie jak nowy - jedynie obdarty lakier na końcu lewej klamki i lekkie zarysowanie na kierownicy. Więcej defektów nie zauważyłem, może na słońcu coś jeszcze się pojawi. Opony wyglądają jakby rower jeździł tylko po sklepie, mają włoski i pasek 'stojącej' gumy przez środek. Napęd, łańcuch, amortyzator bez śladów zużycia. Oryginalna metka na przewodzie z przodu.

Rower przyszedł złożony w ogromnym kartonie, z obróconą kierownicą i odkręconymi pedałami. Wrzucony luźno w karton, więc sposobu zabezpieczenia w transporcie pozwolę sobie nie komentować. Pudło było w sumie otwarte (przecięte taśmy), więc może kurierzy byli ciekawi co tam się ukrywa. Finalnie nic nie nabroili.

Gdyby ktoś rozglądał się za tym modelem w rozmiarze XL: https://www.decathlon.pl/p/mp/rockrider/second-life-rower-gorski-mtb-rockrider-explore-540-29-stan-doskonaly/_/R-p-7f25e1ab-dc21-45a0-a425-4bcd084f6ea8

Wziąłem jedną z dwóch sztuk, druga nadal dostępna. Zakładam, że przyjdzie w podobnym stanie. Zapomniałem o najważniejszej kwestii - cena to 2800zł, o 400zł taniej od ceny promocyjnej i 1200zł taniej od regularnej. Urwanie 4 stówek za 2 ryski to chyba świetny deal. Co śmieszne, rozmiar L w stanie 'dobrym' wystawili za 3000zł. 

Odnośnik do komentarza
32 minuty temu, H44 napisał(a):

Hej wszystkim,

właśnie odebrałem RR Explore 540 XL. Przy wzroście 184cm rozmiar L wydawał się nieco za mały, na XL zaś pozycja jest bardziej wyciągnięta, nie wiem czy wygodniejsza na dłuższą metę - w każdym razie czuję się na nim lepiej. Przesunąłem tylko lekko siodełko do przodu. Jajek nie stłukę o ramę, jest ok 😁Zdecydowałem się na zakup produktu 2nd life, zakup w ciemno - 'stan doskonały'. Żadnych zdjęć, infolinia/czat nie ma żadnych informacji o realnym stanie produktu, zarysowaniach, które rzekomo mogły się na nim znaleźć. Zaryzykowałem, najwyżej odeślę.

Udało mi się chyba upolować egzemplarz po szybkim zwrocie, wygląda praktycznie jak nowy - jedynie obdarty lakier na końcu lewej klamki i lekkie zarysowanie na kierownicy. Więcej defektów nie zauważyłem, może na słońcu coś jeszcze się pojawi. Opony wyglądają jakby rower jeździł tylko po sklepie, mają włoski i pasek 'stojącej' gumy przez środek. Napęd, łańcuch, amortyzator bez śladów zużycia.

Rower przyszedł złożony w ogromnym kartonie, z obróconą kierownicą i odkręconymi pedałami. Wrzucony luźno w karton, więc sposobu zabezpieczenia w transporcie pozwolę sobie nie komentować. Pudło było w sumie otwarte (przecięte taśmy), więc może kurierzy byli ciekawi co tam się ukrywa. Finalnie nic nie nabroili.

Gdyby ktoś rozglądał się za tym modelem w rozmiarze XL: https://www.decathlon.pl/p/mp/rockrider/second-life-rower-gorski-mtb-rockrider-explore-540-29-stan-doskonaly/_/R-p-7f25e1ab-dc21-45a0-a425-4bcd084f6ea8

Wziąłem jedną z dwóch sztuk, druga nadal dostępna. Zakładam, że przyjdzie w podobnym stanie. Zapomniałem o najważniejszej kwestii - cena to 2800zł, o 400zł taniej od ceny promocyjnej i 1200zł taniej od regularnej. Urwanie 4 stówek za 2 ryski to chyba świetny deal. Co śmieszne, rozmiar L w stanie 'dobrym' wystawili za 3000zł. 

Też tak zrobiłem rok temu, tylko zamiast XL przysłali mi L i przy 1.86cm wzrostu był dla mnie za mały (brakowało jakieś 2cm rury podsiodlowej) rower miał kilka rys, poza tym wyglądał jak nówka, drugi przysłali mi XL, w jeszcze lepszym niż to co mieli na zdjęciach. Przy moim wzroście XL jest idealny, ale musiałem zmienić mostem na 45mm prosty, bo jakoś za bardzo byłem pochylony, sztyca wymieniona na myk-myk wymagala ziamy siodełka, bo myk-myk nie ma ofsetu i odsunięcie oryginalnego siodełka nie dawało mi komfortu takiego jak na oryginalnej sztycy. Opony na mleku, Heble szybko zmieniłem na SLX, tarcze z 30t na 32t, no i w tym roku, całkiem niedawno wsadziłem platformy z SPD. Rok temu w lipcu w 2nd life kosztował 3250zł, ogolenie fajny rower, ale teraz bym kupił race 700 lub coś lepszego, lżejszego. 

Odnośnik do komentarza

Siodełko przesunąłem do przodu, bo było w pozycji ok. 3/4. Nie ustawiałem jeszcze książkowej pozycji na rowerze, póki co odbyłem 15km wycieczkę w ustawieniu wygodnym dla mnie, co by nacieszyć się jazdą po zmianie z 13 letniego Krossa. W poniedziałek zobaczę co da się zrobić z pozycją, jeśli nic zdrowego to zakupię krótszy mostek. 

Amortyzator napompowany do odpowiedniej wartości, początkowo zbyt mocno uginał się przy hamowaniu/wybojach. Koła przyszły nieco scentrowane, ale nie są to wartości jeszcze wpływające na jazdę - po prostu widać leciutkie bicie. Co ciekawe, w Decathlonie powiedzieli mi, że kół na sztywnych osiach nie centrują (?). Z roweru jestem mega zadowolony po pierwszej jeździe, czuć sztywność i zupełnie inne wrażenia z jazdy niż na poprzedniku. W przyszłości pewnie wymiana zębatki na 32/34z, czasami brakowało - ale nie jest to odczuwalne przy normalnej jeździe, po mieście można śmigać ze sporą prędkością, z bardziej stromych górek czasami po prostu nie da się dokręcić.

Prawdziwy test w poniedziałek, Pieniny, może nic się nie rozsypie.

 

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, H44 napisał(a):

Siodełko przesunąłem do przodu, bo było w pozycji ok. 3/4. Nie ustawiałem jeszcze książkowej pozycji na rowerze, póki co odbyłem 15km wycieczkę w ustawieniu wygodnym dla mnie, co by nacieszyć się jazdą po zmianie z 13 letniego Krossa. W poniedziałek zobaczę co da się zrobić z pozycją, jeśli nic zdrowego to zakupię krótszy mostek. 

Amortyzator napompowany do odpowiedniej wartości, początkowo zbyt mocno uginał się przy hamowaniu/wybojach. Koła przyszły nieco scentrowane, ale nie są to wartości jeszcze wpływające na jazdę - po prostu widać leciutkie bicie. Co ciekawe, w Decathlonie powiedzieli mi, że kół na sztywnych osiach nie centrują (?). Z roweru jestem mega zadowolony po pierwszej jeździe, czuć sztywność i zupełnie inne wrażenia z jazdy niż na poprzedniku. W przyszłości pewnie wymiana zębatki na 32/34z, czasami brakowało - ale nie jest to odczuwalne przy normalnej jeździe, po mieście można śmigać ze sporą prędkością, z bardziej stromych górek czasami po prostu nie da się dokręcić.

Prawdziwy test w poniedziałek, Pieniny, może nic się nie rozsypie.

 

nie centrują, bo te koła miały fabryczną wadę i wymieniają je na nowe 😉 nie chce im się bawić, jak mogą wymienić klientowi cały komplet. 

Już bym tak nie przesadzał z siodełkiem. Ja w XC 900 mam sztyce z 0 offsetem do tego maksymalnie przesunięte do przodu. Lepiej mi się tak pedałuje. Jeżdżę sobie też teraz na neuronie, tam producent dawał od razu 0 offset + w neuronie jest kąt rurki podsiodłowej 76 a w XC 900 mam 73 - przy maksymalnym wysunięciu siodła do przodu w XC 900 mam tą samą pozycje tyłka względem korby co w neuronie, przy siodełku w neuronie ustawionym po środku. 

Pozycja wyjściowa to rzepka w kolanie na linii osi pedała, ale nie jest to optymalna pozycja dla każdej osoby. Najlepiej to obserwować na zawodach. Ile osób, tyle ustawień siodełka. Poniżej rower Pogacara ten akurat 2022, w tym roku ma jeszcze bardziej prosty kąt rurki podsiodłowej. Widziałem jakąś analizę i zdjęcia, że ma ustawione siodełko tak, że rzepka wychodzi mu z 3 cm przed pedał podczas pedałowania 
image.png.13d5979d0fd89b284b39af78ec70ba0e.png

O, tutaj widać jak mocno ma wysunięte siodełko do przodu - widocznie bike fittowiec dał dupy i Tadeja muszą boleć teraz kolana 😄 
10 rzeczy, których prawdopodobnie nie wiedziałeś o kolarzu Tadeju Poga –  ULLER

 

Swoją drogą, jak już przy pro tourze jesteśmy, Jacek parę lat temu pisał, że Marek dostał super krótką korbę i na niej robił życiówki w MP w jeździe indywidualnej na czas. UAE pochwaliło się ostatnio, że w tym roku ich kolarze będą jeździli na krótszych korbach, bo według ich naukowców, poprawi im to czas przejazdu i zmniejszy kontuzje. Jakby poczytali posty Jacka to by zaoszczędzili parę mln euro :) 

 

Odnośnik do komentarza

Pogacar i Remco jeżdżą na korbach 165 mm 😉 Mój Marek (183 c wzrostu) na 170 w szosie i 165 w rowerze czasowym i torowym.
Siodełko to kwestia indywidualna. Warto zacząć od takiej pozycji, która zaleca standard bikefittingu.
Mój Marek przy każdej zmianie roweru, siodełka, korby czy pedałów robi bikefitting u specjalisty. Potem jedzie kilka treningów i ewentualnie poprawki. Ale ma też zrobione wkładki custom do butów. I ja chyba też się nie zdecyduję bo mam od dłuższego czasu problemy z lewym biodrem.

Odnośnik do komentarza

Okazało się, że wygodna, wstępnie w minutę ustawiona pozycja jest niemal idealnie zgodna ze "standardami bikefittingu". 

Dzięki @Oskarr za rzeczową odpowiedź, dodatkowe dzięki za film o tym modelu (w wersji damskiej), przekonało mnie to zakupu. Wybór był między XC100 a EXPL540, na tym pierwszym było mi okropnie niewygodnie na L/XL.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...