Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, MalySzaryCzlowiek napisał(a):

Dzięki. Sprawdzę czy taki patent wchodzi w grę. W teorii można by puścić samą linkę pod supportem ale będzie ocierać o ramę przy wyjściu z pancerza i wejściu do dziury. No i będzie podatna na wszystko bo nie osłonięta 

 

Odnośnik do komentarza
To potwierdza kilka z moich obserwacji:
1. MTB na odpowiednio skonfigurowanych oponach i ciśnieniu może być wystarczająco szybki na asfalcie dla bardzo wielu użytkowników. Jakie miałeś opony i jakie ciśnienie?
2. Na 34x10 można uzyskać wysoką prędkość. Ale pewnym kosztem. Po pierwsze trzeba mieć bębebek MicroSpline lub XD. Po drugie trzeba mieć droższą kasetę i łańcuch niż w systemie 2x10 lub 2x11.
3. Mając 34x50 dla niektórych użytkowników, szczególnie tych cięższych typu 90 kg i ze słabszą nogą jak ja może być ciężko wyjechać pewne sztywne podjazdy.

Dla porównania mając jak u mnie 34x11 mam trochę niższy top speed ale na moje obecne potrzeby w pełni wystarczający. Mam natomiast natychmiastową redukcję przełożeń jadąc pod górę. Jeżdżę na kasecie 11x42 ze stopniowaniem 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-42. Czyli jadę trochę pod górę na 34x32, robi się sztywniej, jeden klik i mam 24x32. Czyli w jednym kliku przechodzę na odpowiednik 34x45 i mam jeszcze dwa przełożenia. Nie ma praktycznie w Kampinosie koło mnie podjazdów których bym na 24x42 nie wyjechał. Czyli mam przełożenie 0,571. Odpowiada to przełożeniu 34x59. 
Gdybyś miał kasetę 10-59 to po pierwsze ważyła by tonę. A po drugie miałaby słabe stopniowanie.
A wniosek z tego dla mnie jest taki że najlepszym i najbardziej ekonomicznym napędem do zastosowań uniwersalnych w każdym terenie jest 2x10 z korbą 36x22 i kasetą 11x36. Da to nam z grubsza taki sam top speed jak 34x10 a pod górę 22x36 co odpowiada przełożeniu 34x55. Będziemy mieć w pełni stalową, stosunkowo lekką, niedrogą, dobrze zestopniowaną i bardzo wytrzymałą kasetę, pozbawioną głupich koronek aluminiowych ulegających szybszemu zużyciu, niedrogi łańcuch i nie będziemy potrzebować bębenka Microspline/XD.
CND czyli Co Należało Dowieść :)
Jacek, "dzięki" ;) Już się napaliłem na XC100 z 1 x 11 i okazuje się, że wszystko do przeróbki :)

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
W dniu 29.05.2023 o 20:20, carrygun napisał(a):

Witam,

na wstępie chciałbym się przywitać. Niecały miesiąc temu kupiłem typowego crossa do miasta na Alivio i jeździ się w porządku. Tyle, że zobaczyłem na Pepperze promocję na Explore 540 i to przygnało mnie tutaj. W ogóle nie jeżdżę w terenie, pewnie na takim rowerku wreszcie bym zaczął, choć o to trudno w typowym 200-tysięcznym mieście, gdzie mamy kilka górek i podjazdów. Jako fani rowerów pewnie wiecie, że czasem sprzęty kupuje się oczami i sercem, nawet jeśli ich cechy nie pasują do naszych zastosowań. 

Powietrzny amortyzator, sztywne osie, grupa Deore, tubelessy i 1 blat - na mnie jako amatorze robi to wrażenie. Najlepszy rower jaki w życiu miałem to był cross od Unibika model Viper GTS na pełnej grupie Deore. Moja przygoda z MTB zakończyła się z 20 lat temu na jakimś rowerze za 800 złotych. 

Waham się, czy jest sens kupować serduchem i pchać się w MTB-ka do jazdy po mieście. Z jednej strony wydaje się to głupie i już w tym wątku naczytałem się o tym, że czuć szerokość opony, ktoś nawet pisał, że czuł się jakby jechał czołgiem. Z drugiej strony wyznaję zasadę, że żyjemy tylko raz i warto wszystkiego spróbować. 

Kolejne pytanie. Czy osoba, która zamawiała w sklepie internetowym Decathlona ten model stosunkowo niedawno może potwierdzić, że już dostała amortyzator zgodny z opisem, czyli: X-Fusion RC32? Przeleciałem do około 20 strony ten wątek i widziałem, że ludzie dostawali jakiegoś gorszego Suntoura. 

Napisałem dzisiaj na czacie do pracownika sklepu i potwierdzają, że na magazynach nadal mogą mieć starsze rowery z czasu gdzie był problem z częściami i ładowali zamienniki na podobnym (czytaj gorszym) poziomie. 

Cytat: "Jak najbardziej zgadzam się z tym, że te problemy już minęły. Jednak rowery produkowane w tych "gorszych czasach" dalej bywają w sprzedaży, bo nigdy nic nie wyprzedaje się w 100%. Jest więc spora szansa, że kupując teraz 540tke otrzymasz ten widelec o którym mówiłem, ale nie mogę niestety dać tej gwarancji, bo "resztki" tamtych modeli dalej istnieją."

Cytat 2:

"Taką informację mam w bazie danych. Jednak w ostatnich 2 latach gdy dostępność części nie była tak pewna zdarzało się, że komponenty czasem były zastępowane bardzo podobnymi. Przykładowo kaseta czasem nie była na "Deorce" a na Microshifcie i to niezależnie od wyboru klienta."


Czy ktoś może się w tej kwestii wypowiedzieć, bo zastanawia mnie jakie są szanse na dostanie aktualnie roweru zgodnego w 100% z opisem, a na pewno sami kupujący to najlepsze źródło do zweryfikowania tej informacji ?

Dzięki i pozdrawiam!

Jeśli chodzi o amortyzator kupowałem w styczniu i sprzedawca mówił mi że to xfiuson w domu dopiero zauważyłem kapsel od wentyla z napisem suntour ale wtedy w specyfikacji pisało tylko amortyzator powietrzny 120 mm teraz piszą xfusion więc ja bym się upierał jak coś że mają ci dać xfusion bo tak jest w specyfikacji chyba że kupujesz wersję żeńską tam pisze xfusion lub suntour xcr który jest gówniany mam 67 kg i nie umiałem w nim ustawić sagu bo musiałem tak obniżyć ciśnienie że zapadał się pod samym ciężarem roweru o 2 cm dlatego wymienili mi go w serwisie na inny amor.

Odnośnik do komentarza

Adnotacja do XC100 - skróciłam kierownicę, mam teraz 70 cm zamiast firmowych 74 i jest odczuwalna różnica /na plus/. Jeszcze wymienię gripy i powinno być dobrze.

Uwaga do dziewczyn planujących zakup tego roweru - jest świetny, ale ma naprawdę wymagającą geometrię. Ja jestem wysoka i wysportowana, ramiona dość szerokie i długie ręce, przy 173 cm posiadam M, ale kombinacji sporo, żeby się wpasować w niego. S mogłoby za małe, bo mam długi przekrok, ale M to spory rower. Rama jest ulokowana wysoko i schodzenie wymaga ostrożności. Im dłużej jeżdżę, tym bardziej jestem przekonana, że to rower dla facetów oraz dla naprawdę sprawnych babek. Nie żałuję zakupu, bo za taką się uważam, ale solidnie przemyślcie, drogie Panie, swój wybór.

Odnośnik do komentarza

Ja może dziewczyną nie jestem, ale przełożyłem mostek w drugą stronę (tak żeby był na plusie) i wydaje mi się, że jest wygodniej. Planuję również zmienić kierownicę na krótszą - na razie dla testów, bo akurat takową mam przy innym rowerze. Oprócz tego muszę powiedzieć, że po przesiadce z mojego zbyt małego speca, który miał już ponad 10 lat odczuwam przepaść. Rowerek jeździ aż miło, jest szybko (dla mnie, mimo że to nadal powolne jeżdżenie) i jest przede wszystkim mniej męcząco. Amor pływa, zakresów w sumie nie brakuje, hamulce się powoli docierają, ale tutaj na pewno szału nie będzie ?

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Nimia napisał(a):

Uwaga do dziewczyn planujących zakup tego roweru - jest świetny, ale ma naprawdę wymagającą geometrię. Ja jestem wysoka i wysportowana, ramiona dość szerokie i długie ręce, przy 173 cm posiadam M, ale kombinacji sporo, żeby się wpasować w niego. S mogłoby za małe, bo mam długi przekrok, ale M to spory rower. 

No bo właśnie tym się różnią ramy męskie od damskich, że są krótsze przy tym samym przekroku. Większość kobiet, choć oczywiście nie wszystkie, ma dłuższe nogi i krótszy tłów od  mężczyzn. Przez to męska rama staje się dla większości kobiet bardziej agresywna niż dla mężczyzn.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...