Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, Oskarr napisał(a):

O jakiej indianie konkretnie piszesz? Nie wiem, czy jeździłeś na rockriderach, ale tam też lakier się rysuje od samego patrzenia, co nie zmienia faktu, że bardzo polecam te rowery. 

Nie demonizowałbym tak lakieru w RR, jeżdżę co prawda od nieco ponad miesiąca i żadnych odprysków, rysek. W porównaniu do Marina 4C na tę chwilę jest dużo lepiej, ten drugi to mam wrażenie że można by zarysować patyczkiem do uszów.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Oskarr napisał(a):

O jakiej indianie konkretnie piszesz? Nie wiem, czy jeździłeś na rockriderach, ale tam też lakier się rysuje od samego patrzenia, co nie zmienia faktu, że bardzo polecam te rowery. 

Kiedyś miałem X pulsera z czasów kiedy ramy dla Indiany robił Kross i tam lakier nie był aż taki zły. Potem miałem rower z Media Expert Torpado Devon. Rama podobna do Indian serii Storn tylko zrobiona na taką ala trailową. Roweru nie było na stronie Torpado, był sprzedawany tylko w ME i Avans. Osprzęt ok ale lakier obijjał się od każdego kamyka a trzasków na styku sztycy i podsiodłówki nie mogłem wyeliminować. Pewno dlatego włosi się do niego nie przyznali. Tak z ciekawości to serwis i dystrybucję Indiany w Polsce prowadzi znana włoska firma Bottari, słynąca z motoryzacyjnego badziewia:)

Syn miał Rockridera, ja miałem AM 100 HT a teraz EXPL 540 i jestem zadowolony. Nic nie trzeszczy a jedyne obicie lakieru w AM 100 HT miałem od zakładania tylnego koła i obicia trójkąta tarczą hamulcową:)

Odnośnik do komentarza

W karcie gwarancyjnej Indiany jest napisana nazwa włoskiej firmy odpowiedzialnej za ich dystrybucję. Od Product Managera od rowerów w Media Expert uzyskałem info że rowery są składane we Włoszech i w Polsce. Na rowerach Torpado startowano m.in w Pucharze Świata XCO. Chyba zarówno Torpado jaki rowery Indiana są znakami towarowymi należącymi do tej samej włoskiej spółki.

Odnośnik do komentarza

Rama do XC kosztuje 1100zl
Czy przy tych szalonych, galopujących cenach nie wyjdzie taniej złożyć rower samemu?
Sprawdzę:
rama XC50 1100
amor Manitou Markhor 1300
koła sunringle duroc 850
stery 65
suport 95
mostek 90
sztyca 70
kierownica 90
siodło 85
adaptery hamulców 30
-------------------
3775 cena bez napędu
------------------
kaseta NX 416
przerzutka GX 460
manetka GX 150
korba SX 350
linka z pancerzem 100
łańcuch NX 108
-----------------
5 359 bez hamulców
-----------------
+ hamulce+tarcze, które i tak trzeba wymienić
-----------------

podałem pierwsze znalezione ceny bez szukania i kombinowania
Przerzutka + manetka Shimano wyjdzie chyba jeszcze taniej

--------
nie wiem ile kosztuje zlozenie, bo wszystko robię sam, ale strzelam, że max 300

----
nawet bez kombinowania wychodzi trochę taniej, a przy wyszukaniu komponentów za 6k można złożyć bardzo dobry rower.
Przesadzili w Decathlon z tymi podwyżkami

Podstawowy warunek to rama z Decathlona, bo u konkurencji ceny ram są kilka razy wyższe.
Niestety teraz widzę, że zostały tylko S i XL























Odnośnik do komentarza

Za ok. 7k można kupić mało używanego karbonowego Speca Epica na Rebie w którym do wymiany będzie tylko kaseta i łańcuch. Składanie takiego podstawowego roweru aluminiowego nie wydaje mi się mieć ekonomicznego sensu. Składałem rowery ze 2 razy i sens był dopiero przy wyższych modelach bo dzięki temu możesz mieć dokładnie to co chcesz (pod warunkiem że wiesz czego potrzebujesz), płacąc lekkie premium. W przypadku roweru MTB raczej byłbym skłonny kupić dobrą bazę czyli dobrą ramę i amor lub cały rower i dokonać niezbędnych modyfikacji.

Kolega ostatnio kupił frameset fulla, Speca Epica FSR z SIDem, do niego kupił ode mnie koła zdjęte z innego Epica za 500, wyrwał tanio jakiś napęd i zbudował bardzo fajną maszynę za bardzo rozsądne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, PawelWa napisał(a):

Xc120 czy ten? Tysiąc zł różnicy sporo ale może warto?

https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-merano-evo-pro/

XC 120 NX Eagle:
Przyzwoita, dość lekka rama ze sztywną osią która znamy i która ma dobre opinie.
Dobry ale ciężki amor powietrzny RockShox Recon Gold, z dobrym tłumikiem Motion Control.
Napęd SRAM NX Eagel 1x12 moim zdaniem trochę poniżej poziomu Shimano Deore.
Hamulce SRAM Level, takie ciut lepsze spowalniacze ale nie ma masakry. Poziom Shimano MT400.
Koła Sun Ringle Duroc 30, na szerokich obręczach 30 mm, typowo do jazdy terenowej, ciężkie ale przyzwoite.
Opony Vittoria Saguaro, których akurat nie znoszę.
Bardzo dobra gwarancja

Sensa Merano
Rama nieznana ze sztywną osią. Ale napisane w opisie że ze stopu alu 6066 a z takiego stopu bardzo dobre ramy robi np. Merida.
Amor RockShox Recon, nie podano jednak czy w gorszej wersji z tłumikiem TK czy w lepszej z tłumikiem Motion Control.
Napęd Shimano XT 1x12, drastycznie lepszy niż SRAM NX Eagle
Hamulce Shimano MT400 czyli ten sam poziom z tym że chyba łatwiej zrobić im upgrade do lepszego hamowania.
Koła Supra Ma Pro o których nic nie wiem. W specyfikacji na stronie napisane że na obręczach 21 mm. To nie są obręcze do MTB według obecnych standardów i jest to przestarzałe rozwiązanie. Na stronie podają wagę kół 2160 gramów, czyli podobną jak Duroc 30
Te same opony Vittoria Saguaro, która pewnie je wyprzedaje za grosze
Jakość gwarancji nieznana

Kupując Suprę targowałbym się i ustalał że za ewentualną dopłatą założą mi klamki MT500 lub w cenie, lepsze tarcze i ewentualnie lepsze koła. Takie mały firmy są często elastyczne i jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...