wino Opublikowano 6 Września Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września Zamówiłem oryginalny uchwyt na Garmina na mostek. A ten przed kierownicę do czego wykorzystujesz? Na maratony to nie wiem, czy dobry pomysł. Szukam jeszcze jakiegoś bezpiecznego rozwiązania, aby czasami zamontować kamerkę. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 8 Września Udostępnij Opublikowano 8 Września @winojak wrażenia z pierwszych jazd fullem? Odnośnik do komentarza
Cajtek78 Opublikowano 8 Września Udostępnij Opublikowano 8 Września Zamówiłem oryginalny uchwyt na Garmina na mostek. A ten przed kierownicę do czego wykorzystujesz? Na maratony to nie wiem, czy dobry pomysł. Szukam jeszcze jakiegoś bezpiecznego rozwiązania, aby czasami zamontować kamerkę.Ten przed do kamerki Insta360, fajne filmiki wychodzą przy takim mocowaniu... Odnośnik do komentarza
wino Opublikowano 8 Września Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września Bo chciałbym czasami zamontować kamerkę na kierownicę. Mam oryginalny uchwyt do GoPro + cienką gumkę pod spód, tylko żeby kamerka się nie obracała, to uchwyt trzeba solidnie docisnąć. Nie wiem, jak karbonowe kierownice znoszą zgniatanie. Sama kamerka też trochę waży. No i power bank, bo bez niego, jeśli nie jesteś w czołówce, nie da się nagrać całego maratonu. Tu chyba najlepiej sprawdzi się torebka na górną rurę ramy. Za bardzo nie mam innych pomysłów. Próbowałem montować na klacie, ale nigdy nie udaje mi się dobrze ustawić kąta i jak sprowadzasz / podchodzisz, to nagrywasz niebo. Kupię ten uchwyt z filmiku i zobaczę, czy się nada na maratony (nic nie powinno zasłaniać numeru startowego). Wrażenia z pierwszych jazd fullem na razie są pozytywne. Więcej napiszę po treningach i kolejnym maratonie. W tym roku może uda się na tygodniu zrobić kilka treningów w terenie. Będzie jeszcze jeden maraton i we wrześniu kończę sezon. Dziś dla porównania pojechałem hardtailem. Nie szło mi najgorzej. Trasa piękna, a kamerka została w domu. Zrobiłbym tak, jak opisałem wyżej, kamerka na kierze tuż przy mostku i power bank w torebce na ramie. Nie ma chyba takiej baterii, żeby wytrzymała 2-3h (w górskich maratonach nawet 4-5h). No i zastanawiam się, czy bezpiecznie takie coś robić w fullu, gdzie także kierownica jest karbonowa, nieco spłaszczona. Może ktoś ma z tym doświadczenia. Bo kupiłem kamerkę i nigdzie jej nie zabieram. Kwestie, które muszą zostać rozwiązane: Nawadnianie - dziś na krótkiej trasie 2 bufety i można lecieć nawet na jednym bidonie. W dużych cyklach niestety tylko 1 bufet, a przewyższenia większe. Przeglądałem przed chwilą zdjęcia z maratonu - Lapierre, S-Works, Specialized - mieszczą się 2 duże bidony. Te ramy może były projektowane także pod tym kątem. Przypuszczam, że Scott też to naprawi. Platformy - w sumie to nie wiem, bo dziś na wybojach same wypinały mi się SPD, ale dobre platformy + dobre buty, chyba powinno być ok. Dzisiaj ktoś złamał karbonowe koła i DNF. Nie, jednak nie chcę karbonowych kół. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września @wino dziwne, że nie masz miejsca na 2 Koszyki. Pozostaje dodatkowy bukłak na plecy. Ja jak się ścigam na xcm to mam 2 Bidony, na bufecie na dłuższych trasach jeden (750 ml) uzupełniam. Dodatkowo przed zawodami od rana się więcej pije, więc przed samym startem mam w zapasie w brzuchu coś z pół litra. Wychodzi więc 0,5 L w brzuchu, 1,5l w bidonach, 0,7 na dolewkę + 5-6 żeli (co 30 minut), każdy po 120 ml. Razem wlewam w siebie z 3,5 litra. Więcej niż 0,7 litra/h mój organizm i tak nie przyjmie przez żołądek. Na mecie później jestem zawsze odwodniony Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września pewne chodzi o długość bidodnu, Ale jesli scott przyjmie bidon 0.6l i 0.8l to będzie całkiem OK. W decathlonie mają ostatnio duży wybór bidonów w nietypowych rozmiarach, z gradacją po 50-100ml. Nic tylko podjechać z rowerem i przymierzyć. @wino jestem ciekaw Twoich wrażeń bo na świeżo jestem z doświadczeniami żony. Wczoraj pierwszy raz jezdziła na fullu XC po trasach na Srebrnej Górze. Jest bardzo zadowolona. Odnośnik do komentarza
Cajtek78 Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września Mój Spark, rama Lka przyjmuje 2 bidon... 620 ml plus 720 ml... Przy 720 ml zostaje jeszcze miejsca sporo, więc można tam większy bidon upchać... Tylko koszyki musisz mieć specjalne, do wkładanie bidonów bokiem, a nie od góry PS. U mnie na krótsze maratony (do 40km) jadę z 1 bidonem i czasami na bufecie kubek z wodą złapię... Wiadomo, każdy jest inny, ale ja chyba generalnie za mało pije na trasie... Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września o to na pewno z bocznym wyciąganiem. Te koszyki są bardzo dobre : https://www.decathlon.pl/p/uchwyt-na-bidon-rowerowy-btwin-z-dostepem-bocznym/_/R-p-330983 kosztują 1/3 w porównaniu do konkurencyjnych i świetnie trzymają. Odnośnik do komentarza
Przemeg Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września O kurcze nie wiedziałem, że nowy Spark ma mocowania na 2 bidony. Myślę własnie o fullu i dla mnie 2 bidony to konieczność, generalnie chcę lekkiego fulla xc. Z razji moich preferencji Scotta nie brałem pod uwagę a tu proszę. Dodaję do listy obok Speca Epica, Canyona Luxa, Orbea Oiz, Merida Ninety Six i KTM Scarpa. Odnośnik do komentarza
Yacko Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września 4 godziny temu, Cajtek78 napisał(a): Mój Spark, rama Lka przyjmuje 2 bidon... 620 ml plus 720 ml... Przy 720 ml zostaje jeszcze miejsca sporo, więc można tam większy bidon upchać... Tylko koszyki musisz mieć specjalne, do wkładanie bidonów bokiem, a nie od góry PS. U mnie na krótsze maratony (do 40km) jadę z 1 bidonem i czasami na bufecie kubek z wodą złapię... Wiadomo, każdy jest inny, ale ja chyba generalnie za mało pije na trasie... Na górnej rurze to zabezpieczenie przed uderzeniem klamek ? Odnośnik do komentarza
Cajtek78 Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września Na górnej rurze to zabezpieczenie przed uderzeniem klamek ?Tak, oraz manetek, bo one bardziej trafiają w to miejsce Odnośnik do komentarza
Yacko Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września 14 minut temu, Cajtek78 napisał(a): Tak, oraz manetek, bo one bardziej trafiają w to miejsce To jakieś dedykowane rozwiązanie czy wyrzeźbiłeś z czegoś ? Odnośnik do komentarza
Cajtek78 Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września To jakieś dedykowane rozwiązanie czy wyrzeźbiłeś z czegoś ?Kupiłem, udało mi się ma OLX trafić, ale to to samo co tu: https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/skean-top-legend-tube-frame-protection/139559020/p?srsltid=AfmBOor1KHTR-m4XNf4rZlDPI8rPcTBP8ZUjikIIB3cx1WEvbdCbY2GjTylko kolor inny, ale marka i model ten sam.Tu masz wszystkie kolory:https://www.pure-bike.co.uk/skean-protection-frame-top-legend-for-top-tub-6 Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września Ja obszedłem ten problem wymieniając manetkę na gripshift. Minus tego rozwiązania jest taki, ze raczej powinieneś wtedy stosować dedykowane chwyty. Chwyty są OK same w sobie, ale daleko im do miękkości ESI. No i to rozwiązanie dedykowane tylko do mechanicznego Srama. https://www.sbike.pl/pl/products/manetka-sram-gx-eagle-grip-shift-12-speed-obrotowa-4943.html Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 11 Września Udostępnij Opublikowano 11 Września Jestem po złożeniu i pierwszej jeździe na luxie trailu, no tak średnio bym powiedział... Na singlu flow gdzie rekord mam na ht na 19 minut na luxie jadąc w trupa byłem do tyłu o 1:15, minutę i 15 sekund! Nawet na odcinkach zjazdowych jeżdżę szybciej na ht. Nie jestem fanem myk myka od foxa. Ten w luxie jest 2 pozycyjny na sprężynie, w xc 900 mam pneumatyczny, ten na powietrzu mogę wcisnąć w każdym momencie, w luxie muszę podnieść tylek aby opuścić sztyce i jak nie dojadę tyłkiem na sam dół to sztyca wraca do pozycji wyjściowej. Mam nadzieję, że kwestia przyzwyczajenia i objezdzenia. Na xc 900 mam 15kkm zrobione, na luxie 35. Po wyjęciu z pudla obcierały hamulce. Są tu slx ale na tarczach rt 66. Ogólnie gorzej to hamuje jak deore m6100 na tarczach xt. Przerzutka deore pracuje mega ładnie, nie brakuje mi tu niczego. Fabryczne opony 2,4 dają mnóstwo przyczepności, można wejść absurdalnie wysoka prędkością w zakręt, ale są ciężkie. Jutro wracają moje koła do xc, założę tam lekkie opony, zaleje mlekiem i lux będzie ważył kilogram mniej, ale dziś stwierdziłem, że na MP w niedzielę, gdzie jest 85 km I 3k przewyższeń biorę ht. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się