Skocz do zawartości

[MTB] Do maratonów do 10 000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Wzrost około 180 cm.

O obręczach już wiem. Co mogło być powodem włożenia takich kół i czy to może sprawiać problemy? Nie wiem, ile waży - producent nie podaje. Na innej stronie znalazłem - model 2020, rozmiar M - 11,59 kg. Więc rozmiar L powinien ważyć coś poniżej 12 kg. Co jak na karbon to dużo.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, wino napisał:

Jak powyższe mi się rozjaśni, to będzie mi łatwiej dokonać wyboru

No więc tu masz świeże info: dzisiaj (sobota) są dostępne w  https://www.isport.pl/  CANNONDALE Scalpel 4 HT (Rock Shock SID SL, SHIMANO XT) rozm M, L, XL. Wygląd mega zajebisty (bo, pisałeś, że to ma znaczenie). Drobny niuans: 12 koła.Czegóż chcieć więcej. https://katalog.bikeworld.pl/2022/web/produkt/rowery_gorskie/xc_maraton/cannondale/78627/scalpel_ht_carbon_4 ; masa 10,49 kg. Opis maszynki na https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/nowosci_sprzetowe/18980/calkowicie_nowy_cannondale_scalpel_ht_2022

Obok, 100 m dalej (www.windsport.pl) , w centrum Scotta i Cube'a, dostępnego masz Scale 925, na widelcu  FOX 32 Float Rhythm Grip 3, 3-tryby, masa 11 kg.

To nieprawda, choć mówią, że o gustach się nie dyskutuje, że jest "małoparadny". Widziałem dzisiaj w realu, jest równie zajebisty, choć nie tak jak Cannon w wersji czarnokarminowej karbonu. Scott w Twoim budżecie. Kontakt celem weryfikacji 697907875.

Możemy robić zakład, że do końca kwietnia nie będzie po nich śladu.

   

 

Odnośnik do komentarza

Chodzi o ten model?

https://sklep.isport.pl/pl/p/Rower-Cannondale-Scalpel-HT-Carbon-4-BPL/16128

Wygląd super, SID (lepszy od Reby), waga nie wiadomo (około 11,5 kg), ale wrzuciłem w porównywarkę i wypada znacznie słabiej w porównaniu do Scotta. Widać tendencję do montowania gorszych podzespołów. Tak na szybko: większa waga, gorsze hamulce (w praktyce nie ma dużej różnicy między BR-M6100 a BR-MT500, podobno), obie tarcze 160/160 i dobrze widzę, że korba też budżet, no hollowtech? W Scott któryś z poprzednich Scale 920 miał dodatkowo zdalnie sterowaną sztycę (jesienią widziałem w sklepie, GX, Fox, cena koło 10 koła, trzeba było wtedy brać).

https://bikewise.io/compare/scott-scale-920-2022-vs-scott-scale-925-2022-vs-cannondale-scalpel-ht-carbon-4-2022

Mieszkam 200 km od Krakowa. Za 9500 zł, max 10 000 zł bym kupił.

Scott ten oliwkowoczarny to i lokalnie jest. Bardziej bym się skłaniał do ubiegłorocznego, o którym piszę wyżej.

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, wino napisał:

Chodzi o ten model?

Tak. Ul. Zakopiańska, Kraków. Widziałem wersję czarnokarminową jak w cyt. katalogu bikeworld2022. Wygrzebałem wagę tego cannona, tj. 10,52 z netu. Do sprawdzenia w takim razie będzie u sprzedawcy.

Jeśli chodzi o wspomnianą przez Ciebie 920 to ok, ok... tylko w moim przypadku mowa jest o Scale 925. Więcej nie pomogę ? . Decyzję należy podjąć samemu. Twój ubiegłoroczny 920 jest na Sramie Eagle. 925-ka, ta o której piszę, jest na, uważam lepszym, XT.

Odnośnik do komentarza

O wzrost pytałem bo się zastanawiam czy nie sprzedać mojego Chisela Expert 2018 1x, rozmiar L, 19 cali, kolor Satin Gloss / Hyper Green.
https://www.specialized.com/us/en/mens-chisel-expert---1x/p/128882?color=239978-128882

Super lekka rama, Reba, Sram GX 1x11, heble Sram Level TL.
Na kołach Speca z wewnętrzną szerokością 25 mm i na zwykłych dętkach po 250 gram waży 11,3 kg jeśli mnie pamięć nie myli.
Mógłbym puścić na trochę lepszych kołach Fulcrum.
W razie zainteresowania pisz na prv.

Co do pytania o koła, czemu firmy takie jak GT czy Merida takie wstawiają to są dwa powody. Jeden jest taki że takie wąskie obręcze mniej ważą więc i rower mniej waży co jest korzystne dla producenta. Dwa to kwestia oszczędności. Obręcz 21 mm w mtb to jest generalnie pod opony 1,8-2,0 cala.

Odnośnik do komentarza

Zakres przełożeń znacznie mniejszy niż we współczesnych rowerach. Do czystego XC tak, na maratonach będzie brakować

Na Zakopiańskiej nie zejdą z ceny. Od strony technicznej lepszy jest tylko widelec. Rozrzut cenowy bardzo duży: Rockshox Sid od 3200 zł do 4000 zł, Fox Rhytm od 2400 zł do 4000 zł, Reba znacznie tańsza koło 2000 zł. Nie wiem, gdzie szukać cen rynkowych i mogą to być też starsze modele. W przypadku Scotta trzeba doliczyć 500 zł za pierwszy przegląd. W każdym razie Cannondale o blisko 3000 zł droższy i płacić za sam napis na ramie nie opłaca się. U mnie w mieście tylko 1 sklep handlował tymi rowerami, ale już nie sprowadza i nie ściągnie (aczkolwiek ten model bardzo im się spodobał).

Na razie wszystko przemawia za Scottem. GT już nie ma, a jako jedyni zaoferowali duży rabat, za co należy im się plus. Zniechęcił mnie NX.

Odnośnik do komentarza

@wino

Godzinę temu, wino napisał:

U mnie w mieście tylko 1 sklep handlował tymi rowerami, ale już nie sprowadza i nie ściągnie (aczkolwiek ten model bardzo im się spodobał).

Na upust nie masz co liczyć. Jest przed sezonem. Psubraty (aczkolwiek bardzo mili) na zakopiańskiej wiedzą i tak, że opchną rowerki. Szkoda, że nie przymierzyłeś się na miejscu. Zaskoczeniem dla mnie było, że skalpel w realu, w wyglądzie i wykończeniu, był niewspółmierne zaskakująco pozytywnie przewyższający wszelkie zdjęcia. Pytałeś o wagę cannona? Co do różnicy w cenie mnie wychodzi za SIDA SL najtaniej 4370 zł (wersja Ultimate Race Day) za jedyne 5200zł . Szkoda porównywać, cena osprzętu jest w dzisiejszym czasie dynamiczna. Ceny zwariowały. Mnie kalkulacja wyszła 1850zł więcej za skalpela.

Odnośnik do komentarza

Przekonaliście mnie do tego XC900. Nie ma konkurencji pod względem jakość/cena. Nawet jakby kilka bebechów wymienić (np. hamulce) to i tak wychodzi taniej. Ale nie mam czasu czekać na dostępność, bo za moment pierwsze maratony.

Czy możecie przypomnieć, dlaczego kiedyś w rowerach tej klasy wszędzie montowano SRAM NX lub SRAM GX? Zdaje się, że w napędach 1x w tej klasie cenowej SRAM miał monopol. Do wyboru SRAM NX, SRAM GX albo... jeszcze droższy Shimano XTR.

Aluminiowy Trek Procaliber kiedyś ważył niecałe 12 kg, wtedy na osprzęcie SRAM NX.

GT Zaskar Carbon Elite jeśli wierzyć Internetowi to 11.08 kg. Raczej trochę więcej... Ktoś zna prawdziwą wagę?

Kellys Gate 90 rama 17" wg ogłoszenia na Allegro waży 12 kg. Raczej nieprawda.

Jeśli producenci mają problem z podawaniem wagi, to trzeba im pomóc.

Jeśli różnica między karbonem na Shimano a aluminium na SRAM-ie wynosi 0,5 kg, to nie będę dopłacał do karbonu.

 

Dobra, na czym stoimy:

1) Na Zakopiańskiej nie chcieli spuścić, to znalazłem tego Cannondale za 10500 zł gdzie indziej. Ale tu w grę wchodzi tylko wysyłka, a w transporcie to wiadomo, może się uszkodzić, zwłaszcza że to karbon. No i nie wiem, czy warto ryzykować. I dobrze, by go ktoś lokalnie na sklep ściągnął i ogarnął.

2) GT dalej będę drążył temat, 8900 zł + przejście na GX po 1-2 sezonach to wydaje się dobra oferta. Jak dawali rabat, to trza było brać od razu i nie wydziwiać.  Jak sprzedali, to może jeszcze sprowadzą. Pytanie mam dalej do tych kół. Czy to jest problem? Czy rower może zachowywać się mniej stabilnie? A co do NX, to chyba nie jest taki zły, a zawsze ktoś miał złe doświadczenia i będzie odradzał.

3) No i Scott to już wszystko było powiedziane - też dobry stosunek jakość/cena oprócz niezbyt ciekawego koloru w tym sezonie.

 

PS. Z jednej strony drogi zakup dobrze przemyśleć, a z drugiej jak kombinujesz, to ostatecznie tracisz lub nic nie kupisz.

PS 2. Temat zamykam przed świętami, bo początkiem maja pierwsze zawody (chyba że nagle rozkupią wszystkie rowery).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...