Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc w wyborze roweru, kwota na zakup 3000 do 3500 zł.
Wymagania co do roweru, pozycja nie obciążająca kręgosłupa, jazda codzienna do pracy, wyjazdy rekreacyjne. Wzrost 183 cm, waga ~95 kg.
Ważne jest dla mnie żeby rower miał dobre warunki gwarancyjne i serwisowe, koszty serwisu nie były wysokie, rower niezawodny.
Czy sytuacja na rynku rowerów się poprawiła pod względem dostępności ?
Czy można Waszym zdaniem kupić nowy rower poza sezonem w korzystnej cenie lub negocjować cenę ?

Czy któryś z wymienionych przeze mnie modeli rowerów ma taperowaną główkę ramy ?

Który z typów amortyzatorów będzie bardziej bezawaryjny i miał niższe koszty  serwisowania ?

Rowery które wybrałem wymieniłem poniżej, proszę o Wasze opinie który z poniższych rowerów będzie optymalny oraz propozycje innych modeli rowerów.

Trek Marlin 6 2022, Trek Marlin 5 2021, Merida BIG.NINE 100-2x, Merida BIG.NINE 60-2x, Kross Hexagon 8.0 , Kross Hexagon 7.0

Odnośnik do komentarza

Przy Twojej wadze celuj w rower tylko z powietrznym amortyzatorem. Wtedy ustawisz go sobie precyzyjnie do swojej wagi. Sprężyniak będzie za miękki. W tym przedziale cenowym to rzeczywiście chyba tylko Indiana Storm X7 rozm. 21 wchodzi w grę i w Twoim wypadku byłaby najlepszym wyborem. Ewentualnie Pulser 6.9, który nie ma sztywnych osi.

Tak jak pisze przedmówca teraz nie ma co liczyć ani na negocjacje, ani że będzie lepiej. Będzie tylko drożej. Na pewno jeśli kupować to tylko teraz, a nie czekać do wiosny.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, MalySzaryCzlowiek napisał:

Daj linki do rowerów 

 

Co do cen, na żadne negocjacje nie licz, sklepy mają zamówienia na 2 lata w przód już, jedyne na co możemy liczyć to, że dziś oglądamy rower za 4k a jak pójdziemy go kupić za miesiąc to będzie kosztować już 4.6k przykładowo 

Zakup będzie w sklepie stacjonarnym, zależy mi na tym żeby dobrze dobrać rozmiar ramy.

Opis rowerów brałem że stron producentów.

Odnośnik do komentarza
40 minut temu, Piwpaw napisał:

Przy Twojej wadze celuj w rower tylko z powietrznym amortyzatorem. Wtedy ustawisz go sobie precyzyjnie do swojej wagi. Sprężyniak będzie za miękki. W tym przedziale cenowym to rzeczywiście chyba tylko Indiana Storm X7 rozm. 21 wchodzi w grę i w Twoim wypadku byłaby najlepszym wyborem. Ewentualnie Pulser 6.9, który nie ma sztywnych osi.

Tak jak pisze przedmówca teraz nie ma co liczyć ani na negocjacje, ani że będzie lepiej. Będzie tylko drożej. Na pewno jeśli kupować to tylko teraz, a nie czekać do wiosny.

Co oprócz Indiana z powietrznym amortyzatorem polecacie ?

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, miMichal napisał:

W cenie w której szukasz możesz mieć jeszcze coś takiego z powietrznym amorem. https://sklep.skoda.pl/pl/sklep/p/4199/rower-skoda-mtb-29-18.html

Co prawda będzie to suntour i to najtańszy powietrzny amor jaki jest na rynku. Przerzutki i manetki deore ale korby jakieś badziewne. 

Kwota 3500 zł nie jest sztywna. Jeśli będzie rower o lepszych parametrach mogę dołożyć kilkaset zł.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, mb79 napisał:

Proszę o pomoc w wyborze roweru, kwota na zakup 3000 do 3500 zł.
Wymagania co do roweru, pozycja nie obciążająca kręgosłupa, jazda codzienna do pracy, wyjazdy rekreacyjne. Wzrost 183 cm, waga ~95 kg.
Ważne jest dla mnie żeby rower miał dobre warunki gwarancyjne i serwisowe, koszty serwisu nie były wysokie, rower niezawodny.
Czy sytuacja na rynku rowerów się poprawiła pod względem dostępności ?
Czy można Waszym zdaniem kupić nowy rower poza sezonem w korzystnej cenie lub negocjować cenę ?

Czy któryś z wymienionych przeze mnie modeli rowerów ma taperowaną główkę ramy ?

Który z typów amortyzatorów będzie bardziej bezawaryjny i miał niższe koszty  serwisowania ?

Rowery które wybrałem wymieniłem poniżej, proszę o Wasze opinie który z poniższych rowerów będzie optymalny oraz propozycje innych modeli rowerów.

Trek Marlin 6 2022, Trek Marlin 5 2021, Merida BIG.NINE 100-2x, Merida BIG.NINE 60-2x, Kross Hexagon 8.0 , Kross Hexagon 7.0

Wymienione przez ciebie rowery to generalnie opłacalnościowa lipa, na taperowaną główkę nie patrz, bo na bank nie odczujesz róznicy między nią a zwykłą rurą sterową, nie przy twoich zastosowaniach.

Jedyne rowery jakie mi przychodzą na myśl to Indiana storm X7, nic lepszego nie znajdziesz w tej cenie, bardzo dobry amor, nowoczesne standardy, wytrzymały tani w utrzymaniu napęd. Nic tylko brać. Dodatkowo geometria nie jest sportowa. Jak masz uprzedzenia to trudno, odpada ci jedna z lepszych propozycji na rynku w tej chwili.

Drugie co mi przychodzi na myśl to Rockrider XC 100, mamy to co wyżej, plus obsługe serwisową i bardzo dobrą gwarancję. Jeden minus jest taki, że musiałbyś odwrócić mostek lub dać troche krótszy i z wyższym wzniosem po to, by troche złagodzić sportową geometrię tego roweru.

Na twoje zastosowania zawsze polecano tutaj ludziom Cube Attention i wyżej, dobrze skonfigurowane rowery z łagodną geometrią. Nowe wypusty na 2022r. są minimalnie mniej, choć i tak mocno komfortowe. Delikatnie pobawili się geometrią.

Odnośnik do komentarza

Koszty serwisowe są wprost proporcjonalne do ilości hydrauliki i jakości podzespołów. Jak chcesz mieć rower tani w serwisie i niezawodny to kup na v-brake bez hydrauliki. Najlepsze warunki gwarancyjne, chyba Decathlon. Na podstawie wymagań sugerowałbym rower typu fitness/trekking ze sztywnym widelcem i szerokimi oponami. Przykład:
https://www.greenbike.pl/rower-trekkingowy-specialized-source-elite-disc-2016-p-1911.html?gclid=Cj0KCQiAhMOMBhDhARIsAPVml-GCOHtTkpxPrLbOe1hzRTLvlaHimsB14GXXDUSVTPcwrQmq05gMkfgaAtGXEALw_wcB

Może być też cross, podobny do tego który miałem:
http://www.bikestats.pl/rowery/Trekking-Bulls-Comp-485_1458_430.html

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, MalySzaryCzlowiek napisał:

Wymienione przez ciebie rowery to generalnie opłacalnościowa lipa, na taperowaną główkę nie patrz, bo na bank nie odczujesz róznicy między nią a zwykłą rurą sterową, nie przy twoich zastosowaniach.

Jedyne rowery jakie mi przychodzą na myśl to Indiana storm X7, nic lepszego nie znajdziesz w tej cenie, bardzo dobry amor, nowoczesne standardy, wytrzymały tani w utrzymaniu napęd. Nic tylko brać. Dodatkowo geometria nie jest sportowa. Jak masz uprzedzenia to trudno, odpada ci jedna z lepszych propozycji na rynku w tej chwili.

Drugie co mi przychodzi na myśl to Rockrider XC 100, mamy to co wyżej, plus obsługe serwisową i bardzo dobrą gwarancję. Jeden minus jest taki, że musiałbyś odwrócić mostek lub dać troche krótszy i z wyższym wzniosem po to, by troche złagodzić sportową geometrię tego roweru.

Na twoje zastosowania zawsze polecano tutaj ludziom Cube Attention i wyżej, dobrze skonfigurowane rowery z łagodną geometrią. Nowe wypusty na 2022r. są minimalnie mniej, choć i tak mocno komfortowe. Delikatnie pobawili się geometrią.

Indiana Storm X7 cena 3600 zł brak dostępności

Rockrider XC 100 cena 4300 zł brak dostępności

Cube Atrention cena 3600 zł

Rockrider ST 540 i Rockride ST 900 nie są warte uwagi ?

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, jajacek napisał:

Koszty serwisowe są wprost proporcjonalne do ilości hydrauliki i jakości podzespołów. Jak chcesz mieć rower tani w serwisie i niezawodny to kup na v-brake bez hydrauliki. Najlepsze warunki gwarancyjne, chyba Decathlon. Na podstawie wymagań sugerowałbym rower typu fitness/trekking ze sztywnym widelcem i szerokimi oponami. 

Czy jest model MTB na v-brake ?

Raczej tylko używane modele.

Odnośnik do komentarza

Są na v-brake tanich marek. Kupowanie dobrego roweru do jazdy do pracy wiąże się ze znacząco większymi kosztami eksploatacyjnymi. Amortyzator powietrzny wymaga przeglądu co 200h, u mnie jest to ok. 3000 km. Jak ktoś jeździ 30 km dziennie przez 22 dni plus coś co weekend, powiedzmy że 800 miesięcznie, to będzie musiał go serwisować przynajmniej 2-3 razy w roku. Zwykle co drugi raz tzw. "duży serwis" z wymianą uszczelek, który kosztuje 300 zł a co drugi raz tzw. "mały serwis" tylko z wymianą płynów 120 zł. Więc serwis tego amora to minimum 420 zł rocznie. Do tego załóżmy że masz napęd Deore. Wymiana łańcucha co ok. 2500 km, kasety co ok. 7500 km. Łańcuch 80 zł, wymiana ze 20 (chyba że kupisz narzędzie do tego). Kaseta Deore 200 plus wymiana ze 20. To znowu przynajmniej 400, jak nie 500 rocznie. Odpowietrzanie hamulców hydraulicznych i ich przelanie co pół roku. Kolejne 100-150 zł

Dlatego ludzie co jeżdżą rowerem do pracy kupują starego strucla, na napędzie 3x7 bez amora i hydrauliki a mają porządny rower do jazdy w weekendy. Kolega miał jakiegoś Rometa, Orkana, crossa. Po paru wizytach w serwisie, wyrzucił z niego amortyzator, założył szersze, pancerne opony i od razu koszty spadły. Zostały koszty hamulców hydraulicznych.

Optymalny byłby rower co ma sztywny widelec i hamulce tarczowe mechaniczne i napęd 1x8 czy 3x7 lub 3x8. Wtedy koszty to zmiana linek i pancerzy raz na 2 lata za 50 zł, zmiana kasety za 70 zł, zmiana łańcucha za 50 zł. Nie jest łatwo taki znaleźć.

Sam mam zbliżony do jazdy po mieście i po bułki. Napęd 1x7, pełne błotniki, sztywny widelec, rower sprzed 20 lat. Koszty eksploatacyjne znikome. Podobny do tego:
https://vellberg.pl/discover-3-2/

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...