jajacek Opublikowano 12 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2021 Temat ovala zgłębiałem w zastosowaniu szosowym i torowy. Nie ma żadnego badania potwierdzającego aby dawał COKOLWIEK w szosie. Natomiast w mtb teoria mówi że przy ekstremalnie niskiej kadencji pozwala lepiej przepychać niektóre podjazdy. I są tacy co chwalą. Ale ten koncept ma wiele lat i nie przyjął się powszechnie. Gdyby był lepszy to Shimano dawno by już go produkowało. A już Sram szczególnie. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 12 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2021 Wszystko co napisali koledzy powyżej jest prawdą, ale jeśli jeździsz w zimne dni z temperaturami w okolicach 0⁰C i niższej to musisz liczyć się z tym że, cokolwiek nie zrobisz, będą marzły Ci stopy.Jest to spowodowane tym że w podeszwie siedzi kawał metalu który o prostu przemarza.Weź to pod uwagę. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2021 Zimą problem jest też z uślizgiem koła. Dlatego zimą w SPD jeżdżę tylko jak nie ma lodu. Mając SPD jak się uśliźnie koło nie ma żadnych szans się wypiąć. Dlatego zimą mam pedały z jednej strony SPD a z drugiej platformy. Jak jest ślisko jeżdżę w ciepłych butach trekkingowych na stronie pedała z płaską platformą. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 12 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2021 zimą to tylko tak http://wrower.pl/images/strony/012/normal/rowerem_na_biegun_2013_maria_lijerstam_img_6934.jpg niewywrotnie szybko i jak wielbłąd z gracją ? Odnośnik do komentarza
horacy13 Opublikowano 12 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2021 Zimą wrzuca się kolcowane opony i żadnych uślizgów nie doświadcza ? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 13 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2021 Zimą zakładam na buty ocieplacze i ciśnie się dalej. Problemu z zimnym kawałkiem metalu nie doświadczyłem. Ba, zimą fajnie jeździć w spd aby ćwiczyć technikę wypinania. W kolcach nigdy nie jeździłem, ale w zimę jest gigantyczna różnica w jakości gum na kołach. Tak jak w lato nie ma specjalnie różnicy na suchym między oponą z drutem a high tech super race perfomance ultra oponą do wyścigów, tak w zimę tanie opony tańczą i zachowują się nieprzewidywalnie na lodzie a te lepsze dają jakąś tam kontrolę. Owal ani spd nie da 10%. To bardziej na zasadzie "lubię owal to jeżdżę z owalem". Chcesz jeździć szybciej? Zrzuć 10% masy, wtedy będziesz podjeżdżał 10% szybciej pod wzniesienia. Kadencja 90 jest uznawana jako optymalna, ale to nie jest tak, że mamy wtedy największą sprawność. Im niższa kadencja tym niższe zużycie energii. Pedałując z kadencją 60 zużyjemy mniej kcal na przejechanie tego samego odcinka co pedałując 90 czy 120. Pedałując jednak z wyższą kadencją, aby uzyskać ten sam moment na kole, możemy pedałować z mniejszym momentem siły. Mniejszy moment to mniejsze obciążenie dla stawów i mniejsze obciążenie mięśni. Teoretycznie jadąc z wyższą kadencją napęd też powinien mniej obrywać. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się