Skocz do zawartości

Pierwsza szosa


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Dzień dobry,

Podepnę się do tematu.

Pierwsza szosa, jazda indywidualna na przyzwyczajenie, później chętnie jakaś grupa.

Ponieważ nie wiem jak zniosą to moje plecy i nadgarstki szosa mocno budżetowa czyli:

Triban 520 powszechnie znany lub

Marin Argenta Comp.

Oba w cenie ok 2 400, rama 56, osprzęt Sora

 

Zalety i wady Tribana są mi znane i nie ma co się rozpisywać.

Kusi mnie ten Marin. Raz, że lepsza rama (marka), byś może trochę lepsze koła i hamulce, ładniejsze malowanie ale to detal.

Niestety ma jedną wadę - korba spoza grupy Sora na octalinku. Triban zdaje się ma pełną Sorę.

Podobno opony szersze  32c wchodzą też do Marina (przynajmniej tak wynika z relacji Szajbajka) Sklep nie potwierdza.

W zanadrzu mam jeszcze Tribana 540 lub Marina Argenta Elite ale to odpowiednio 3 300 i 2900. Nie chciałbym przeinwestować bo nie wiem czy mi zdrowie dopisze do ujeżdżania szosy ale jak mnie zona wkurzy to się szarpnę, co tam, stać mnie :).

Proszę o opinie.

To 

Odnośnik do komentarza

Nie miałem nowej Sory. Opinie ma przyzwoite. Natomiast w kwestii zakupu jestem zdania że jak kupić szosę to porządną. Na początek można nie przeinwestowywać. Ale kupno szosy na grupie 9x nie popieram. Kupując na Tiagrze 10x masz dostęp do mnóstwa kaset i łańcuchów więc można sobie dobrać je odpowiednio do potrzeb. Tiagra 4700 ma też bardzo dobre opinie. Nie kupiłbym szosy do której nie można założyć choć trochę szerszych opon typu 25 czy 28. Więc jak dla mnie albo Triban 540 gdzie masz już bardzo przyzwoitą 11-tkową grupę albo ten Marin Argenta Elite. Z tym ze Marin ma krótki wózek przerzutki i nie da się go skonfigurować pod góry z tym napędem. Zresztą to samo jest w Tribanie. Z tym że w Tribanie napęd semi compact 52/36, krótki wózek i kaseta 11-28. Wolę napęd Tribana na płaskie bo 36 się czasem użyje. 34 raczej nie. 52 do jazdy powyżej 40 km/h też jest dobre. Triban lepsza grupa, lepsze koła. Ja wybieram Tribana. Decathlon to raczej bezproblemowa gwarancja. Sprzedawca Marina mi nie znany. Wiem co prawda gdzie jest ten sklep, ale nigdy tam nie byłem.

Odnośnik do komentarza

Tiagra 4700 ma tę wadę, że jest kompatybilna sama ze sobą. Tzn. jeżeli będzie się chciało wymienić w przyszłości tylną przerzutkę na lepszą (jeżeli będą jeszcze do kupienia 10. rzędowe 105 i Ultegra), to do wymiany będzie musiała też iść prawa klamkomanetka. Z drugiej strony - jak ktoś będzie chciał zmieniać, to przejdzie od razu na 11. rzędów, więc to w sumie pomijalna kwestia :)

 

Co do rowerów w kategorii jakość/wyposażenie/cena, to zgadzam się, Triban 540 jest jednym z liderów w tej kategorii. Kwestia co można teraz znaleźć w sklepach na wyprzedażach. No i jest jeszcze Romet Huragan 4, o którym pisałem tutaj: https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-do-4000-zlotych/ Ale on chyba był rowerem-widmo, bo nie dało się go kupić, albo był dostępny w bardzo małej liczbie sztuk.

 

Aaaa na Allegro widzę jedną sztukę w rozmiarze 52.

Odnośnik do komentarza

Hmm zdaję sobie sprawę że T540 to najlepszy stosunek jakości do ceny.

Nie jeździłem nigdy szosą więc dla mnie napęd od 9 wzwyż na 2 blatach z przodu to niewiadoma.

W związku z tym jakbyś Jacku rozwinął temat napędu - rozumiem, że napęd Tribana jest lepiej zestopniowany z uwagi na większą ilość zębów z przodu i i 11 koronek z tyłu przez co łatwiej jest dobrać odpowiedni układ zębatek=płynniejsza jazda.

Co masz na myśli  mówiąc o używaniu mniejszego blatu na płaskim w Tribanie a nieużywaniu go w Marinie?

No i co oznacza krótki wózek?

Nie boję się płaskich ale zależy mi aby górki pokonywać w miarę komfortowo no i żeby wjechać na jakąś ścianę gdyby się trafiła. Co prawda okolice Olsztyna to nie Tatry ale upierdliwy podjazdy się zdażają

No i Decathlon się buduje w Olsztynie :) . 

 

Huragan 4 widać tutaj https://rower.com.pl/romet-huragan-4-676786

ale powiedzmy, że nie chciałbym jeździć tak pomalowanym rowerem...

No i geometria wydaje mi się nie tyle sportowa co jednak mniej endurance niż w ww.

Odnośnik do komentarza

11 biegów to lepsze zestopniowanie no i też 105 to już bardzo dobry i bezproblemowy napęd.

Blat 34 jest strasznie mały. Nie widzę więc dla niego zastosowania na w miarę płaskim terenie. Mając w MTB 38x24 rzadko zmieniam z tarczy 38 na 24 jeżdżąc po lasach w moich okolicach. Jeździłem koło Olsztyna i oprócz paru zmarszczek jakiś podjazdów wymagających 34 nie spotkałem. Ale coś krótkiego i sztywnego pewnie można trafić. A 36 to już jest taka tarcza na której można często pojeździć. Więc 52/36 bardziej mi się podoba.

Tylne przerzutki mają wózek. Jedne krótszy, drugie dłuższy. Im krótszy wózek tym szybsza i precyzyjniesza zmiana biegów. Ale kosztem ich rozpiętości. Przerzutka z krótkim wózek nie obsługuje kaset powyżej 30 zębów. Czasem nie obsłuży więcej niż 28. To zależy od budowy ramy. Z dłuższym obsługuje do 32 a czasem do 34. Takie przełożenia są przydatne na dłuższych sztywnych podjazdach w górach. Romet Huragan to bardziej wyścigowa geometria.

Odnośnik do komentarza

Rozumiem, że 36 nie będzie przeszkodą w pokonywaniu większych górek? Może przyjdzie mi do głowy kiedyś wybrać się na południe, kto wie..

Aktualnie Olsztyn z uwagi na rozkopanie najważniejszych ulic w mieście jest miastem nieprzyjaznym dla człowieka w ogóle. Lepiej nie będzie bo w przyszłym roku dokładają kolejne tramwaje. Miasto idiotycznych świateł,systemu its itd. Sporo ścieżek powstało aczkolwiek rzadko korzystam bo wolę jeździć poza miastem. Szosą jeździć nie zamierzam po mieście bo po co. 7 na odcinku do Olsztyna oddana będzie prawdopodobnie ok. czerwca 2018. Jest na fejsie grupa olsztyńskich ustawiaczy może się podłączę?

A i jeszcze jedno:

185cm wzrostu i noga 81-82 rozumiem, że rozmiar L.

Odnośnik do komentarza

Największy rywal mojego młodego, Mistrz Polski na szosie pochodzi z Olsztyna. Mieli dobrych kolarzy w klubie ale klub się rozpadł. Problemy z finansowaniem.

36 nie jest przeszkodą w Olsztynie. Na duże góry i tak musiałbyś zmodyfikować napęd. Może warto się jeszcze przyjrzeć Fuji Sportif 1,5. Model 2017 chodzi po ok. 3200. Ma napęd i hamulce nadające się w każdy teren.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...