Skocz do zawartości

Pierwsza szosa


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem coraz bliższy zakupu drugiego roweru. Tak, szybko mnie dopadło..

 

W grę w tej chwili wchodzi:

 

Triban 540 w rozmiarze L 3299zł https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-540-id_8364452.html

 

Fuji ROUBAIX 1.3 LE w rozmiarze 56 za 3600zł http://www.fujibikes.com/usa/bikes/road/competition/roubaix/roubaix-1-3

 

Wiem, że FUJI ma bardziej sportową pozycję, ale może nie będzie tragedii? A może to będzie mi bardziej pasowało.

 

Skupiając się na tematach poza geometrycznych to fuji o ile się nie mylę ma lepsze hamulce, korbę ma mi nie znaną, ale pewnie lepsza od poza grupowej tribanowej. No i prawdopodobnie prawie kilogram lżejszy będzie rower, co może przy mojej wadze nie ma znaczenia, ale to mimo wszystko dużo.

 

teoretycznie 300zł różnicy, czyli prawie nic, tyle że planowałem przed trafieniem na Tribana 540 wydać do 3000zł. Na Tribana pewnie z 5% zniżki jestem pewnie w stanie załatwić. Tutaj już nie.

 

Decathlon mam pod nosem, Fuji kupię przez internet sklep daleko, negocjuję żeby dogadali się ze sklepem/serwisem w Warszawie i go tam wysłali i żeby ten serwis wbił gwarancję.

 

Co sądzicie? Coś innego ktoś jest w stanie wyszukać?

Odnośnik do komentarza

A chcesz się ścigać w ustawkach czy jeździć sam? Pozycję można trochę dopasować. Podnieść mostek, dać miększą sztycę podsiodłową, szersze opony, mniejsze ciśnienie. Rower ma geo wyscigowe. Ja kupując Speca Taramca też obawiałem się o geo i komfort. A jednak udało mi się go dopasować pod siebie i jest w porządku. Jest i szybki i stosunkowo komfortowy. Gdzie nie ma komfortu to w przodzie. Tu raczej będzie podobnie. Sztywny, wyścigowy, karbonowy widelec plus kiera alu. Jak bym kupował tego typu rower to chciałbym mieć szersze opony. Jeśli rower nie przyjmie 28 to bym się zastanowił.

Domyślam się że ze względu na budżet będzie to próba czy się zaszczepisz czy nie?

Odnośnik do komentarza

Póki co jeżdżę sam, ale jak będę miał szosę to dołączę do ustawek, najprawdopodobniej. Ścigać? raczej już sam ze swoimi słabościami się ścigam. Pewnie bardziej będę starał się jak najdłużej utrzymywać ;)

 

Jacku to już ponad tysiak ponad budżet, początkowe założenie było do 3000 :D, ale full carbon....

Odnośnik do komentarza

Ja bym się zastanowił. Carbon i Spec to może warto się przejechać. Daleko nie jest. Jak wsiądziesz na karbon to na alu i do jeżdżenia crossem po asfalcie już nie wrócisz :) A jak Ci się nie spodoba to raczej na nim nie stracisz. Jak bym miał kasę na zbyciu to nie wiem czy bym sam młodemu nie kupił. Jakby co to odkupię na wiosnę :)

Odnośnik do komentarza

hahaha

 

Ty, ale nie chcesz mnie wsadzić czasem na wyścigówkę dla kocurów jak twój syn? Jeszcze przed chwilą chciałem kupić tribana dla "staruszków" i spacerowiczów:)

 

Znasz może tego kolesia co to sprzedaje? Nie mam kiedy pojechać pod Białystok, a tak kupić w ciemno...? On kupił na allegro, ale mu nie pasuje więc sprzedaje. Nie ma też na niego papierów, poprosiłem o numer ramy do sprawdzenia. Kojarzysz gdzie można najlepiej sprawdzić czy nie jest krojony?

Odnośnik do komentarza

Nie, kolesia nie znam. W ciemno bym nie kupił. Tylko odbiór osobisty. Ale ze zdjęć wygląda na nie jezdzony w wyścigach tylko prywatnie i w dobrym stanie. Zawsze możesz poprosić o więcej zdjęć, w tym numer ramy i sprawdzić w Spec polska pochodzenie. Podam Ci adres mailowy na który napisać.

 

A w kwestii Triban itd. Jakąkolwiek Triban nie miałby geo to jest to rower szosowy. Fuji, który rozważasz jest szosą wyścigową entry level. Nie ma szos dla staruszków. To wszystko są szybkie rowery. A zapewniam że na karbonie się lepiej jedzie niż na alu. I wygodniej. Właśnie wróciłem z przejażdżki Tarmac'iem. Pięknie się leciało mimo wichury. Jeśli ten Tarmac spod Białegostoku nie jest lipą to warto. Ja po mojego Roubaix przejechałem się aż do Salzburga. Więc przynajmniej masz bliżej :)

Odnośnik do komentarza

Dzięki. Dostałem więcej zdjęć i numer ramy. Napiszę do Speca. Tyle, że ze mnie taki znawca, że nie wiem co wycieczka zmieni, ewentualnie tylko tyle, że wrócę ze specem, a nie po rozpakowaniu wigry 3.

 

Trudno, w takim razie musi poczekać, bo dopiero następny weekend mam wolny, może mi nikt nie podkupi:D

Odnośnik do komentarza

Pozwolę się podpiąć pod temat...

 

Zasadnicze pytanie (w moim przypadku):

 

Lepiej wybrać Krossa Vento 3 z bardziej sportową geometrią na Shimano Sora, czy lepiej kupić B'twin Triban 540 na Shimano 105, lecz z bardziej "komfortową" pozycją na rowerze (mniej dynamiczna, bardziej wyprostowana). Jakie jest wasze zdanie? (pytam bo chciałbym się kiedyś pościgać w jakiś amatorskich zawodach smile.png ) 

Odnośnik do komentarza

Sam jestem obecnie w trakcie poszukiwań szosy i muszę potwierdzić ze karbon robi różnice nie tylko w cenie . Miałem dziś jazdy próbne w sklepie i jako ostatni był Trek Emonda S6 w promocji za 1.599 z 2.299 euro . I teraz dalej mętlik w głowie bo na karbonie jest wyczuwalna różnica nawet dla laika jakim jestem.

 

Emonda S6 Na Ultegrze? Bardzo dobra cena. Brać!

Odnośnik do komentarza

Pozwolę się podpiąć pod temat...

 

Zasadnicze pytanie (w moim przypadku):

 

Lepiej wybrać Krossa Vento 3 z bardziej sportową geometrią na Shimano Sora, czy lepiej kupić B'twin Triban 540 na Shimano 105, lecz z bardziej "komfortową" pozycją na rowerze (mniej dynamiczna, bardziej wyprostowana). Jakie jest wasze zdanie? (pytam bo chciałbym się kiedyś pościgać w jakiś amatorskich zawodach smile.png ) 

 

Ścigać się można na każdym rowerze. Zdarzyło mi się słynne warszawskie Rondo Babka, kilkudziesięciu szosowców, ciągnąć na trekkingu 15kg z lemondką. Ale kupując Tribana masz IMHO lepszą bazę. I warto kupić rower pod jazdy jakie będziesz robił najczęściej.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...