jajacek Opublikowano 13 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 Motion Control i TurnKey sa to tłumiki w amortyzatorach firmy RockShox. Motion Control jest trochę lepszy. Rockhopper to jest przeciętna rekreacyjna rama bez sztywnych osi ważąca ok. 2kg podobnie jak rama X-Calibera, która waży ok. 2150 gram. Uważam że X-Caliber jako rama jest trochę lepsza od Rockhoppera. Obie są wykonane ze standardowego, najtańszego aluminium 6061. Chisel ma ramę dużo wyższej klasy, stworzoną z kilku stopów aluminium, poddaną wielu procesom obróbki i utwardzania, ze sztywną osią ważąca ok. 1350 gram. Judy jest to rekreacyjny amortyzator. Występuje w wersji sprężynowej z Coil w nazwie oraz w wersji powietrznej SoloAir. Model Silver ma tłumik TK czyli TurnKey, model Gold ma tłumik Motion Control. Manetka zdalnej blokady jest przydatna ale nie przeceniałbym jej. Manetki RockShoxa są felerne i co druga pada. Co do kolrów nie podpowiem. Ja mam czerwonego wpadającego w pomarańcz pod wpływem słońca. Odnośnik do komentarza
merfi Opublikowano 13 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 Dziękuję. A mogę prosić o rozwinięcie jak działa ten motion control? Mam szosówkę więc o amortyzatorach nie wiem nic ale wydaje mi się że jeśli miałoby mną bujać na podjazdach z taką łatwością jak przy całkowicie odblokowanym amorze to chyba jednak sporo mocy ucieka. Co z tego że szybko zjadę jak pod górkę wszystko stracę? W droższym epicu, który też rozważam również nie ma manetki a jednak jest to już chyba konkretny sprzęt jak dla amatora i raczej polecany do ścigania. Z tego co próbowałem wyguglac to wydaje mi się że jest tam jednak jakaś technologia która powoduje że amor się utwardza ale jest to tak zawile opisane że nie rozwiewa moich wątpliwości. Bo Reby też z tego co widzę chyba nie wszystkie mają zdalną blokadę. Czy po prostu w Specialized trzeba się pogodzić z ręczna blokadą przy widelcu podczas wyścigów albo olać nic nie ruszać i niech zawsze się na maksa ugina i tracić energię na podjazdach? Może rzeczywiście te straty nie są duże, ale mając szosówkę czuję że ten brak możliwości szybkiego utwardzenia moze być jednak sporą wadą, która będzie mnie kierowała w stronę innych rowerow, które taka blokadę mają. Rzucił mi się w oko np. Cube Reaction Pro. Kilo chyba cięższy ale tańszy i blokadę ma. Ale na żywo chyba nigdzie nie zobaczę. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 Motion Control jest tłumikiem, który pozwala na niemal całkowite zablokowanie amora bez obawy o jego uszkodzenie i posiada pokrętło umożliwiające regulację tłumienia powrotu, którego amory z tłumikiem TK zwykle nie mają. Reba jest budżetowym amorem wyścigowym, który ma te same bebechy co Recon ale w lżejszej budzie. Każdy Epic obecnie jest karbonowy. Epic Comp miał (nie sprawdzałem jak w 2021) dokładnie ten sam osprzęt co Chisel Expert ale był lżejszy o 300 gram bo taka jest różnica w wadze między ramą Chisel a Epic Comp. Rama karbonowa jest szywniejsza, przez co jest lepsza do ścigania. Mniej się ugina. Podczas jazdy pod górę nie zawsze się blokuje zawieszenie. Bo po przejechaniu przez korzeń jadąć pod górę lepiej jak amor się ugina, umożliwiając pokonanie go na bardzo niskiej prędkości przez doduszenie go. Jak go zablokujesz to ucieknie ci przednie koło na dużej stromiźnie, co musisz skontrować bardzo mocnym pochyleniem ciała, tracąc rytm jazdy. Ale to tak z moich amatorskich doświadczeń. Jestem jednak szosowcem i i na mtb jeżdżę raczej rekreacyjnie. Może ktoś te wynurzenia poprawi ? Miałem poprzednio Foxa z manetka i rzadko z niej korzystałem. A jak masz długi podjazd, czy długi odcinek asfaltu/szutru to nie jest żadnym problemem zablokowanie amora z goleni. Jeśli amor jest wyposażony w moduł Brain, który Specialized przygotowuje wraz z producentem amora, to teoretycznie amor powinien sam się usztywnić na podjeździe. co niektórzy lubią a niektórzy nie. Konsekwencją jest brak możliwości ręcznej kontroli i większe koszty serwisowe. Jak ktoś poważniej myśli o ściganiu to potrzebuje lekką maszynę, na sztywnej, karbonowej ramie z amorem SID lub Fox i karbonowych kołach. Ale wtedy mówimy już o budżecie bliżej 15k. Aluminiowy Cube Reaction Pro w porównaniu do Speców to bida z nędzą i nie ma czego porównywać. Manetkę zdalnej blokady można dokupić do niemal każdego RockShoxa. Kosztuje jakieś 300 zł jak się nie mylę. Odnośnik do komentarza
dfq Opublikowano 14 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 Ja ostatnio w tej mojej asfaltowo-szutrowej specyfikacji z reguły blokuję sobie Rebę na goleni i działa to fajnie (opony na mleku z nizszym cisnieniem dobrze amortyzują).I tak przy mocniejszych wstrząsach amor nieco sie ugnie. Gorzej z blokowaniem jest w terenie na korzeniach i dołkach (trudno ręką trafić) Kiedyś chciałem założyć sobie manetkę blokady i uzyskałem informację że w tym modelu Reby nie wystarczy dokupić manetkę. Trzeba jeszcze coś wymienić w środku - tłumik czy coś w tym stylu. Nie pamietam juz dokładnie. Dałem sobie z tym spokój bo nie używam od/blokowania az tak czesto. Odnośnik do komentarza
KWP Opublikowano 16 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 Mam i ja! ? Drugi egzemplarz w mej historii, choć pierwsza nówka - tym razem padło na Compa 1x 2019 XL, w najlepszym kolorze Flo Red ? Z jednej strony wyprosiłem ładny rabat, choć z drugiej wiem, że przepłaciłem srogo, widząc po ile można wyrwać eMki lub eLki ? No trudno. Póki nowy i można odzyskać części przy personalizacji, mam kilka pytań o: - zamiennik zębatki z tej korby Stout Pro - 30T to stanowczo za mało. Co proponujecie z 34T? Raczej nie owal. - czy seryjna przerzutka tylna obsłuży kasetę 11-50 (lub 51 od Sunrace) ? - ewentualnie zamiennik korby Stout Pro. Korby Shimano będą kompatybilne? - jakie macie opinie długodystansowe o tych kołach? Pozdrowienia Odnośnik do komentarza
dfq Opublikowano 16 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 Gratuluję, fajny rower ?. Co do napędu to się nie wypowiem bo mam 2x 26/36T i dla mnie jest ok. Jeśli chodzi o koła - na pewno najlżejsze nie są, ale jeśli ktoś się nie ściga to nie bedzie zawiedziony. W terenie sprawują się dobrze na asfaltach gorzej (balony) . Szerokie obręcze i opony dają radę w trudnym terenie i są mocne, komfortowe. Na moich zrobiłem ponad 5 tys km i wszystko jest w porządku, tylna opona już lekko starta, piasty dalej ładnie się kręcą. Na szybkie szutry i asfalty dokupiłem drugi set lekkich kół z cienkimi oponami na mleku. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 @KWP Gratulacje! Wrzuć fotę Koła są przeciętne na piastach Formula ale dużo lepsze niż daje Kross/Kellys/Romet/Unibike i paru innych prodicentów. Ich żywotność zapewne zależy od warunków i sposobu użytkowania. Miałem prawie takie same w poprzednim Specu, zajechałem tylną piastę w dwa lata, po jakichś 6k km. Korby Shimano pasują. Z tymi Stout jest problem z dostępnością i ceną blatów. Korby bym chyba nie wymieniał dopóki nie będzie z nią problemów. U mnie w Specu Crave były bo to jest korba na gównianym suporcie i w kółko w środku coś chrobotało. Zmieniłem na SLX i suport na XTR i dwa lata nie trzeba było zaglądać. Deore/SLX obsługiwały do 46 zębów jeśli się nie mylę. Masz w takiej specyfikacji czy innej?https://www.specialized.com/us/en/mens-chisel-comp-x1/p/157839?color=&searchText=91719-5302 Odnośnik do komentarza
KWP Opublikowano 16 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 Strona Speca coś nie domaga, więc nie wiem, co wysłałeś - taką speckę mam www.greenbike.pl/rower-gorski-specialized-chisel-men-comp-x1-2019-ostatnie-sztuki-p-3190.html ? Tak, jak pisałem - póki setup nowy i nieśmigany, chcę wprowadzić zmiany personalizacyjne, które starczą mi na kolejne tysiące km. Dlatego korbę zmienię, jeśli nie znajdę sensownego blatu 34T. Nie widzi mi się płacić 3 stów za zębatkę, gdy za tyle mogę mieć całą korbę ? Reba już jedzie. BTW. Dajcie znać, jeśli chce ktoś z Was nówkę Judy Gold, korbę Stout Pro, kółka czy elementy napędu z powyższej specki, zapraszam ? Odnośnik do komentarza
KWP Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 Do ideału brakowało niewiele i został on osiągnięty ? Grafik doprowadzony do szewskiej pasji, ale w końcu wymiarowanie udało się wykonać idealnie, a efekt dla mnie piorunująco ładny ? Kółka XR391 z piastami DT 350, kaseta Sunrace 11-46, zębatka GX 34T i mamy 11,64kg w rozmiarze XL ? W przyszłym tygodniu wjedzie Reba i chyba jednak wrócę do Fast Traków, bo te beżowe ranty nie przekonują mnie do końca. Pytanie, czy ktoś z Was próbował ożenić tylną przerzutkę z kasetą 11rzędową 10-42 lub 10-46 na bębenku xD? Nabyłem koła z takim bębenkiem i póki co zmieniłem na shimanowski zachowując fabryczną konfigurację 11-46. Jednak z rozpiski technicznej przerzutki M7000-11 GS SLXa wynika, że ma rozpiętość 47T, więc...? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 Bardzo ładnie. Mi moja czerwona rama już się trochę znudziła. Mam jednak ciągoty do czerni z czerwienią. Kończy nam się sezon wyścigowy w najbliższy weekend i po nim i po zakupach na Black Friday pewnie dokończę upgrade swojego roweru. Miałem wrażenie że bębenek XD to tylko pod pająk od kasety Sram. Odnośnik do komentarza
KWP Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 1 minutę temu, jajacek napisał: Miałem wrażenie że bębenek XD to tylko pod pająk od kasety Sram. Sunrace też robi. Równie drogo ? Chodzi mi o to, czy slx mimo teoretycznego minimum 11T jednak ogarnie 10T. Czy ma ktoś to u siebie ożenione. Odnośnik do komentarza
Yacko Opublikowano 17 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 Zauważyłem, że Specialized konsekwentnie nadal nie montuje blokady amora na kierownicy. Czy ktoś spotkał się z wyjaśnieniem z ich strony jaki powód takiej polityki ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 Trudno powiedzieć. Są zwolennicy i przeciwnicy. Ja osobiście miałem zdalną blokadę w poprzednim Specu z Foxem, teraz nie mam w Specu z Rebą. Zaletą blokady na goleni jest więcej możliwości dopasowania zawieszenia do warunków. Z goleni masz 5 klików czyli 6 pozycji. Z blokady jeden klik, czyli 2 pozycje. Otwarta lub zamknięta. Ja się przyzwyczaiłem i mi to już nie przeszkadza. Ale nasz kolega z forum @Oskarr, który się ściga, nie wyobraża sobie braku zdalnej blokady. Dobra była w Foxie, który miałem, która miała 3 opcje: Climb, Trail., Descend. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 17 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 Pytanie nie do mnie, ale ta blokada jest dobrą rzeczą. Szczególnie jak podjeżdżasz znienawidzoną górkę gdzie masz klepisko i koleiny wyjeżdżone przez terenowe auta, a później zjazd, zrobiony przez te same auta, ale jadące szybciej. Albo na odwrót. To jest według mnie plaga z którą powinno się walczyć. W okolicy Dolinek Krakowskich niestety nikt z tym wojować nie chce. Ale blokada amora w takich warunkach jest pomocna, choć niekonieczna. Byle amor dobry był. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 17 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 36 minut temu, jajacek napisał: Dobra była w Foxie, który miałem, która miała 3 opcje: Climb, Trail., Descend. Fox ma ciągle te opcje, przynajmniej ta wersja blokera, którą mam. Choć pomiędzy Trail i zjazdem nie widzę duzej różnicy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się