Skocz do zawartości
jajacek

Specialized Chisel, nowy aluminiowy, wyścigowy HT

Polecane posty

Jedyna różnica w twardości klatki przerzutki. XTR jest twardsza. Trochę z rozpędu kupiłem. Być może niepotrzebny upgrade. Natomiast mam doświadczenia że jak miałem przednią SRAM X7 to się gięła pod obciążeniem i bywało że łańcuch spadał. Tu faktycznie też zmieniam na małą raz na ruski rok. Ale już kupiona, wymieniona, pozamiatane 🙂

Co do korby to też nie mam ciśnienia. Natomiast gdybym trafił tanio XT lub XTR to może bym kupił. Natomiast w tym wszystkim dla mnie jest ważna jakość blatów. Nie są mi potrzebne miękkie tytanowe ani aluminiowe. Wolałbym cięższe ale stalowe i lekkie, puste ramię korby. I co ważne nieobłażące. Więc muszę rozpoznać co jest tu potencjalnie optymalnym wyborem.

Udostępnij ten post


Link to postu

Chyba jednak zostanę tylko przy prawej na ten moment. Trochę wydatków się szykuje. Serwis amora, łańcuch itd. Niby nie są to gigantyczne kwoty, ale razem już trochę to jest 😉 Do tego mocno myślę o kołach dlatego gdzie się da tnę wydatki :) Do tego jeszcze niedrogą szoskę bym kupił na dojazdy do pracy, ze względu na przeprowadzkę 😛 Ale to raczej temat na sierpień/wrzesień, jak ruszą wyprzedaże 2020. Teraz już mocno przetrzebione oferty 😕

Udostępnij ten post


Link to postu

Jeśli chodzi o inne tematy związane z tym rowerem to zapisałem się wstępnie na szkolenie w zakresie podstawowego serwisu amora. Ma  się to odbyć m.in na moim własnym amorze. Już miałem zmieniać amor bo mi praca mojej Reby nie odpowiada. Będziemy próbować pewnych zmian żeby ją "sfoksować" czyli zmiękczyć tak, żeby amor pracował tak jak mój Fox CTD. W tym celu na początek znacząco obniżylismy ciśnienie. Następnie zamierzamy wyjąć część tokenów z komory powietrznej żeby zwiększyć jej objętość a tym samym zwiększyć czułość w początkowej fazie skoku. Czyli poprawić wybieranie małych nierówności. Jeśli to nie będzie satysfakcjonujące to być może zrobimy upgrade komory do systemu Debon Air.

Tu gość właśnie mówi ciekawe rzeczy na ten temat i wyjaśnia o co chodzi.
 

 

Udostępnij ten post


Link to postu

Pewne zmiany już zrobione :)  Napęd uproszczony do 1x i siadła prawa manetka XT :) Skusiłem się na zębatkę owalną (34) i jestem mega zadowolony. Dodatkowo nowy koszyk i gripy, wreszcie trafiłem :))) Zrobiony pełen serwis Rybci. Chodzi pięknie :) Teraz na tapecie nowe koła. Już właściwie wybrane czekam do marca i zamawiam :) Jacku pytanko. Do nowych kół, będą nowe oponki + mleko. Zdecydowałem się wstępnie na Fast Tracki S-Worksa 2.3. Mocno dostaną na dojazdach asfaltowych? Po zmianie miejsca zamieszkania jednak troszkę muszę asfaltem dojechać w teren. Kumpel doradza Mezcale od Vittori, ale jestem bardzo zadowolony z obecnych Fast Tracków i wolałbym przy nich pozostać :)

rower.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu

Jeśli chodzi o FastTrak S-Works to właśnie je zdjąłem z roweru. Niestety słabo się uszczelniały na mleku Trezado i puszczały powietrze bokami. Rozmawiałem na ten temat z bardziej doświadczonymi kolegami ścigającymi się w mtb i ich opinia była taka że opona musi ważyć minimum jakieś 650 gram żeby była w miarę wytrzymała i przyczepna. S-Works na małym ciśnieniu jakoś dziwnie się układał i nie podobało mi się to odczucie. Jak dla mnie za chude boczne ścianki. W tej chwili mam FastTrak Grid 2.1 z tyłu i FastrTrak 2BlissReady (dawnej Control) 2.3 z przodu. Mieszanka w S-Worksach jest raczej miękka więc zakładam że długo nie pożyją.

Gripy ostatnio też zmieniłem. Założyłem Spec XC Race Grips XL zamiast Enduro, które miałem. Szukam komfortu.

Co do kół sugeruję jak masz możliwość pożyczyć i potestować czy bardziej Ci pasuje wewnętrzna szerokość 25 czy 30. Moi koledzy, którzy jeżdżą na oponach 2,25-2.3 twierdzą że przy tej szerokości opony obręcz 30 powoduje że lepiej się układają. Tu ciekawy artykuł na ten temat:
https://www.pinkbike.com/news/rim-widths-comparison-test-mountain-bike.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Dnia 12.11.2019 o 01:14, jajacek napisał:

Gdyby nie to, że słyszałem ze bywają problemy z amorem RockShox Judy Gold, to dla kogoś kto się nie ściga i nie zamierza brać udziału w ustawkach mtb, bym nie dopłacał. Dostajesz tylko inny amor i inny napęd. Przy czym Deore od SLX nie różni się prawie niczym oprócz jednego biegu. Więc za napęd bym nie dopłacał. Sądzę że spokojnie możesz wziąć Comp. Rower jest na gwarancji więc jak coś nie tak z amorem to naprawią lub wymienią. Bywało że wymienili na Rebę 🙂

Co się działo z tymi Judy Gold i ile ważyli kierowcy? Ja z wagą niewiele poniżej 80kg jestem mega zadowolony z amorka - nie czuję różnicy w sztywności pomiędzy Rebą, przejechałem na nim około 2 tys po lasach i jak na razie wszystko super. Pytałem też w sklepie, gdzie sprzedają sporo Chisela Comp i jak na razie żadnej reklamacji amora, więc raczej to nie jakiś powszechny problem.

Udostępnij ten post


Link to postu

Sądzę że sklep nie jest chętny chwalić się taką informacją. Tu na forum ktoś miał z nim problem, reklamował wymienili chyba na inny, znowu problem i wymiana na Rebę. W necie chodzi info że amor zapada się np. po jeździe w górach po jakimś czasie i nie odbija. To jest zubożona wersja Recona z gorszej jakości bebechami. Być może na uszczelkach i ślizgach oszczędzili. Nie analizowałem jego budowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
20 godzin temu, jajacek napisał:

Sądzę że sklep nie jest chętny chwalić się taką informacją. Tu na forum ktoś miał z nim problem, reklamował wymienili chyba na inny, znowu problem i wymiana na Rebę. W necie chodzi info że amor zapada się np. po jeździe w górach po jakimś czasie i nie odbija. To jest zubożona wersja Recona z gorszej jakości bebechami. Być może na uszczelkach i ślizgach oszczędzili. Nie analizowałem jego budowy.

Akurat sklep zaufany,  znam pracownika 🙂 Na szczęście u mnie również OK, oby tak pozostało.

Udostępnij ten post


Link to postu

Hejka. Szybkie pytanko do posiadaczy Chisela Experta. Czy seryjne koła są już oklejone taśmą pod TL? Pytam, ponieważ planuję w końcu pozbyć się dętek i nie wiem czy muszę kupić taśmę :). Miałem to zrobić na nowych obręczach ale że maratonów w tym roku raczej nie będzie to temat w tym sezonie odpuściłem 😕

Udostępnij ten post


Link to postu

Ok, czyli uznajmy że moje mają tak samo 😉 Hmmm czyli pod sam trening zostawił byś dętki? Waga w treningu nie ma dla mnie znaczenia, nawet bym rzekł że lepiej jak jest większa 😛

Udostępnij ten post


Link to postu

Witam,

Zastanawiam się nad uproszczeniem napędu w chisel-u (expert 2x) do 1x12. Zastanawia mnie czy oprócz rzeczy oczywistych typu wymiana kasety na 12 rzędową (wraz z będenkiem), przerzutki tylnej i manetki prawej,  mógłbym zostawić korbę race affect pozbywając się małej zębatki (22t) a zamiast większej (36t) montując 34 t narrow wide np. taką https://www.bikester.pl/race-face-narrow-wide-chainring-12-speed-34t-for-shimano-black-1040915.html. Zagra to wszystko czy coś pominąłem ?

Udostępnij ten post


Link to postu

Narrow wide na pewno. Natomiast czy korba może zostać to chyba zależy od linii łańcuch i trzeba doczytać na ten temat u tych co przerabiali 2x na 1x

Udostępnij ten post


Link to postu

Jestem po uproszczeniu napędu do 1x. Co prawda ja zostałem na 11s (manetka i przerzutka XT m8000). Zębatka owal 34t NW, kaseta 11-42. Dla mnie wystarczające połączenie. Chodzi super. Korba została. Zębatka od Banless. Race Face Cinch Boost. Obczaj cenowo taniej od RF wychodzi :) Kontakt super. Do tego pod dm lepiej wygląda moim zdaniem zębatka  Kilka postów wyżej masz fotkę :)

Udostępnij ten post


Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

×
×
  • Utwórz nowe...